• 0

Gebruik van een octrooi/merkenbureau

Is er iemand hier die gebruikmaakt van een bureau voor de zekerstelling van zijn/haar rechten m.b.t. het vastleggen van een model of merk?

 

Ik heb zelf 1 en ander vastgelegd bij OAMI (Europees merken/modelbureau) maar zou denk ik wel wat feedback kunnen gebruiken of het allemaal correct is....

 

Ik refereer hier dus uitdrukkelijk niet aan een octrooi. In mijn specifieke geval is uit mijn zeer uitgesproken (en getoetste) ideeen over het vinden van een oplossing een specifiek model voortgekomen... zonder dat deze meteen tot specifieke technische vindingen is terug te brengen....

 

Sterker.... die zullen heel waarschijnlijk voortrollen uit het model dat is geponeerd. Vaker zo natuurlijk in de praktijk: weet je waar je met je totaalconcept heengaat, dan komen de deeloplossingen vanzelf.

 

Mijn vraag is of een bureau ook echt toegevoegde waarde heeft?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Prit,

 

Als de vormgeving een technisch effect tot gevolg heeft (dus niet louter een esthetische functie heeft), dan is het wel degelijk mogelijk om succesvol een octrooi aan te vragen en te verdedigen.

 

Maar..... neem niets van mij aan.

Ga naar een octrooigemachtigde voor advies. Een vrijblijvend gesprek van tien of vijftien minuutjes kost niets.

 

Adressen vind je op: http://www.octrooigemachtigde.nl/

Kies in het linker navigatiemenu voor "Octrooibureau zoeken".

 

Je kunt natuurlijk bij meerdere gemachtigden een kopje koffie gaan drinken...

Vertel niet direct wat je gedaan hébt, maar vraag gewoon advies.

 

OAMI en het Octrooicentrum (.nl) kunnen je ook adviseren bij de juiste keuze voor een vorm van bescherming en uiteraard bij het invullen van de formulieren.

 

 

 

www.q-mates.nl

Singles community

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.