• 0

Geen klanten...en wat dan?

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Klanten zoeken! ;D

 

Klim in de telefoon, verzin een leuke marketing campagne, reclamestunt of ga langs bij de mensen. Zoek de publiciteit op, als het even kan de "free publicity".

 

Weet wat je doelgroep is, dan ken je ook je klanten. Als je weet waar die zich bevinden dan weet je ook waar jij hoort te zijn!

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

En stel je voor dat je weet wat je doelgroep is. Je weet hoe je reclame moet maken voor je bedrijf. Maar het probleem is, bij het doen van marktonderzoek ben je "vergeten" te onderzoeken of er al voldoende soortgelijke bedrijven in je gebied zitten, óf er zijn de laatste maanden concurrenten bijgkomen die het goed doen.

Oftwel de markt in jouw gebied is verzadigd. Je potentiele klanten zitten allemaal al bij een concurrent.

 

Is er een manier om daar nog uit te komen?

Link naar reactie
  • 0

Waarom zitten ze bij de concurrent? Wat heeft deze meer te bieden als jij?

 

Met andere woorden... waarom zou de klant naar jou moeten komen, wat kan jij hun meer bieden? Als je dat weet, dan moet je proberen die boodschap naar buiten te krijgen. Zorg ervoor dat je potentiele klanten deze boodschap krijgen!

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Lijkt me in het geval dat je schetst ook interessant te onderzoeken hoe het kan gebeuren dat iemand uitgerekend dat onderdeel vergeet te onderzoeken. :-\

Volgens mij zou het bedrijf in je hypothetische geval zich af kunnen vragen wat er een beetje bijgestuurd zou kunnen (moeten?) worden in het zakelijk denkvermogen en het perspectief van ik-gericht naar klant-gericht te verplaatsen.

 

Eenvoudigweg zeggen: "Wij hebben die dienst ook dus kom bij ons kopen" lijkt me weinig effectief.

Als het zich nog in een pril stadium bevindt kun je misschien ook wat veranderen aan het bedrijfsconcept om onderscheidend vermogen te winnen.

 

Stel dat bedrijfje bestaat echt, heeft het dan ook echt advies gekregen en heeft het dan wellicht behoefte aan het doorlichten van een eventueel bedrijfsplan?

Is er een bedrijfsplan?

 

Groet,

Annedien

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Stel dat bedrijfje bestaat echt, heeft het dan ook echt advies gekregen en heeft het dan wellicht behoefte aan het doorlichten van een eventueel bedrijfsplan? Is er een bedrijfsplan?

 

Mijn vragen gaan niet over een bestaand bedrijf, maar ik wil meer van dit onderwerp afweten omdat ik samen met mijn vriend misschien een bedrijf wil starten.

 

Het is dus erg belangrijk dat je goed marktonderzoek doet en ook een goed marketingplan opstelt. Het kan geen kwaad om hulp in te schakelen hiervoor. Een ondernemingsplan ben ik zeker van plan om te maken.

 

Ik heb op andere forums ook gelezen dat je al voor je met je bedrijf begint al klanten moet zien te krijgen. Maar is dit niet erg moeilijk? Welk bedrijf wil al met je in zee als je bedrijf nog niet eens bestaat?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb op andere forums ook gelezen dat je al voor je met je bedrijf begint al klanten moet zien te krijgen. Maar is dit niet erg moeilijk? Welk bedrijf wil al met je in zee als je bedrijf nog niet eens bestaat?

 

Ik denk dat met vooral doelt op klanten uit je inner circle of in ieder geval netwerk. Een en ander is er natuurlijk wel afhankelijk van het product of de dienst.

Link naar reactie
  • 0

Marktonderzoek, businessplan en marketingplan, liquiditeit en financiële prognoses... Allemaal stoffig voorwerk dat zeker de moeite waard is om te doen. Je kan ook gewoon in een keer in het diepe springen, en wie weet haal je het ook nog? Maar je maakt het jezelf dan wel onnodig moeilijker.

 

Beginnen met een klant is zeker interessant!

- Je zou je product kunnen verkopen alsof het al bestaat, op het moment dat de deal er aan zit te komen geef je informatie over de eerst mogelijke lever datum.

- Je zou je bedrijfsconcept kunnen omschrijven en een intentie verklaring los proberen te pulken (een stukkie papier waarin je toekomstige klant aangeeft bepaalde zaken samen te willen gaan doen)

- Je zou een trial productje op de markt kunnen brengen en dat proberen te verkopen.

 

Klanten zijn je levensbloed, let wel op dat klanten behouden veel betere beloningen geeft dan continu nieuwe klanten proberen te scoren.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Halllooooo,

 

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een bedrijf geen klanten heeft, dat zou betekenen dat het marktonderzoek en het businessplan niet kloppen :(

Tuurlijk komt het voor dat je na verloop van tijd wellicht je plan moet aanpassen maar volgens mij moet je zo gemotiveerd zijn dat het haast onmogelijk is om geen klanten te hebben.

 

Maar goed ik kan er ook naast zitten....................

 

 

Erwin

 

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij kun je geen plan zo waterdicht maken dat je gegarandeerd klanten hebt!

Zelfs motivatie kan soms geen enkele impact hebben.

Het blijft toch een risico in zich dragen, zelfs als je plan nog zo goed doortimmerd is.

Ken je ze niet bij jou in de buurt, de bedrijven waar geen kip binnen kwam en die ook weer met stille trom vertrokken? Ik wel! Toch hebben die mensen ook 25.000 euro van de bank gekregen op basis van hun plan. Het leek erop dat het zou werken- in het plan althans.

The map is not the territory.

 

 

Groet,

Annedien

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Annadien,

 

Ik begrijp wat je zegt, maar toch.

Als je geen of nauwelijks klanten hebt dat zit er toch iets goed mis.

Tuurlijk ken ik die bedrijven die na 3 of 4 maanden ermee stoppen, ken er zelf een van heel dicht bij.

Maar de bewuste ondernemer zat na de opening met zijn voeten op zijn nieuwe bureau te genieten van alle planten die hij tijdens de opening gekregen had te wachten op telefoontjes en klanten die binnenlopen.

Laten we eerlijk zijn, er zijn nog steeds starters die denken dat zij een product of dienst hebben waar heel Nederland op zat te wachten,,,, nou vergeet dat maar, er zijn er waarschijnlijk velen die hun voorgingen.

 

Geen klanten, simpel,,, dan zorg je maar dat je klanten krijgt.

Hoe nog harder werken, evetueel je produkt aanpassen.

 

Zal je een voorbeeld geven..

Een goede vriend van mij heeft vorig jaar een winkel voor mobiele telefonie geopend.

WAAR - letterlijk tussen een Vodafone winkel en de PTT winkel, en geen grapje die tent loopt als een trein.

 

Hoe, door inventief te zijn en hard werken.

 

 

Erwin

Link naar reactie
  • 0

Met marktonderzoek timmer je het risico geen enkele klant te krijgen echt niet dicht. Als je verhaal een beetje nogmaal in elkaar zit krijg je altijd klanten. Misschien niet genoeg, maar daar kun je wat aan doen met meer inspanning. Het risico dat je loopt is niet het feit of je klanten krijgt, maar of je er nog wat aan kunt verdienen. Als je inspanning om klanten te krijgen groter is dat de opbrengst van die klanten, maak je wel omzet maar geen winst.

 

Dus maak je geen zorgen om je klanten, die krijg je meestal wel. Maak je zorgen om de winst! Daar zit het afbreukrisico.

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Een heel simpel voorbeeld:

 

Ga naar een willekeurig industrie terrein en vraag of de mensen daar behoefte hebben aan een snackbar. Iedereen zal dit positief beantwoorden!

 

Of het rendabel is, dat moet je maar afwachten... zijn er genoeg klanten om winstgevend te draaien? De behoefte is er vaak wel, maar de vraag is hoe groot die behoefte is en wat de mensen ervoor over hebben!

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Een goede vriend van mij heeft vorig jaar een winkel voor mobiele telefonie geopend.

WAAR - letterlijk tussen een Vodafone winkel en de PTT winkel, en geen grapje die tent loopt als een trein.

 

:o

Rende een muis naast een kameel in de woestijn,

riep de muis naar de kameel:

Wat maken wij toch een boel stof Hè !!

;)

Link naar reactie
  • 0

Je kan natuurlijk ook kiezen om je sales te "outsourcen" er zijn bedrijven die zo startende ondernemingen helpen aan een of meerdere professionele verkopers die al dan niet part time voor je aan de slag gaan. Doorgaans werken ze met een resultaat afhankelijke vergoeding volgens het -1+2 principe. Het voordeel is dat je zelf geen personeel hoeft aan te nemen c.q. opleiden en alle sores en kosten die dit met zich meebrengt. Klikt het niet met de outsourced sales mensen dan is het contract vaak met de dag opzegbaar. Deze bedrijven weten echter als geen ander hoe je new business binnen haalt.

 

Martijn

 

[verwijderd door de admin]

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 297 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.