• 0

Leveranciers

Gast Verwijderd account

Wij hebben het volgende probleem toen wij een webshop opende hebben wij gezocht net zoals iedereen naar goede leveranciers. Aangezien in onze branch de leveranciers niet voor het oprapen liggen hebben wij een leverancier gevonden die ons begreep en ons ook tegemoet kwam in een aantal dingen.

 

Nu komt het probleem gisteren is er een vertegenwoordiger gekomen met de mededeling dat wij niet genoeg verkopen en als dat niet verbeterd dat vervalt de korting die je als ondernemer hebt bij een groothandel hebt. Dit houd dus in dat wij geen winst meer maken op de produkten of we moeten de produkten zo duur maken dat niemand ze meer koopt. Want het gestelde bedrag waarvoor wij moeten bestellen bij die groothandel halen wij RUIM NIET.

 

Heeft iemand ervaringen of ideeen met betrekking tot het bovenstaande dan hoor ik het graag.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Bekijk eens of je een inkoopcombinatie kunt vormen met enkele collega's. Samen ben je groter en sterker.

 

Hebben we al geprobeerd maar wij hebben als enigste een webshop en geen winkel en daar willen winkels die zowel een webshop als een winkel hebben niks mee te maken hebben.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Is er een kans om een goede stijging te laten zien? Zou je er bijvoorbeeld komen met een flinke investering in marketing?

 

Nee, dat is het probleem juist wij zien geen kans om een grote stijgende lijn te laten zien. We hebben al goed geinvesteerd in marketing en dat vertoonde ook al een lichte stijging maar meer zit er echt niet in.

Link naar reactie
  • 0

Als anderen nog geen webwinkel hebben/willen dan impliceert dat voor mij dat afzet locatiegebonden is zoals een supermarkt/kledingwinkels/juwelen klopt dit?

 

Wellicht dat een gecombineerde stategie het beste werkt:

1. Je eigen webwinkel promoten

2. Samenwerking zoeken met een normale winkel die groeiambities heeft waarvoor web wellicht waarde zou toevoegen.

3. Andere leveranciers zoeken/productdifferentiatie

4. Een ander businessmodel kiezen (bijv. het centraal aanbieden van restanten)

5. Samenwerking zoeken met een andere webwinkel met al meer afzet.

 

Suc6

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Als anderen nog geen webwinkel hebben/willen dan impliceert dat voor mij dat afzet locatiegebonden is zoals een supermarkt/kledingwinkels/juwelen klopt dit?

 

Wellicht dat een gecombineerde stategie het beste werkt:

1. Je eigen webwinkel promoten

2. Samenwerking zoeken met een normale winkel die groeiambities heeft waarvoor web wellicht waarde zou toevoegen.

3. Andere leveranciers zoeken/productdifferentiatie

4. Een ander businessmodel kiezen (bijv. het centraal aanbieden van restanten)

5. Samenwerking zoeken met een andere webwinkel met al meer afzet.

 

Suc6

 

 

Nee, de afzet is absoluut niet locatie gebonden. Leveranciers en winkels wantrouwen gewoon bedrijven die in onze branche alleen maar een webwinkel hebben.

Link naar reactie
  • 0

Als het de site in je onderschrift betreft (http://www.horserunners.nl/) dan kan ik ergens wel begrijpen dat er weinig vertrouwen is, de site straalt dit totaal niet uit. Betreft het deze site?

 

Waarom denk je trouwens dat er geen kansen zijn binnen je markt? Is je markt al helemaal uitontwikkeld? Ik kan het me haast niet voorstellen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Als het de site in je onderschrift betreft (http://www.horserunners.nl/) dan kan ik ergens wel begrijpen dat er weinig vertrouwen is, de site straalt dit totaal niet uit. Betreft het deze site?

 

Waarom denk je trouwens dat er geen kansen zijn binnen je markt? Is je markt al helemaal uitontwikkeld? Ik kan het me haast niet voorstellen.

 

Nee, het gaat niet om die site al wil ik het nog wel eens hebben met jou over hoe je een site er vertrouwelijk uit laat zien. De markt waar ik me in begeef is aardig verzadigd(overigens komt dit door een klein aantal grotere spelers).

Link naar reactie
  • 0

Samenvattend:

- de leverancier wil niet meer leveren tegen de gewenste condities

- geen enkele concurrent wil samen met je inkopen

- qua marketing ben je uitontwikkeld

- er is een wantrouwen in de branche tegen webwinkels

- de markt is verzadigd

 

Als dit echt zo is .... vandaag stoppen.

 

Vermoedelijk is het niet echt zo en zie je alleen door de weerstanden het licht niet meer. Ga eens praten met een buitenstaander, iemand die nog niet in deze markt actief is. Het heeft er schijn van dat je een ander perspectief op je zaak nodig hebt.

 

Veel succes met het vinden van een frisse blik!! Ard

 

P.S. de post past denk ik beter onder commercie of ondernemingsplanning, even een tip voor de moderator.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.