• 0

Orderverwerking Internet shop

Beste H'ers,

 

Wij zijn druk bezig met het opstarten van onze internet groothandel. Alleen zijn wij opzoek naar een goed en betrouwbaar software programma voor: administratie, orderverwerking, facturatie, voorraadbeheersing etc.

 

Het moet wel eenvoudig te bedienen zijn. Heb ooit een programma gehad, waar elke week een programmeur bij moest komen. Niet te doen en veel te duur.

 

Iemand ervaring met een soortgelijk programma?

 

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Beste H'ers,

 

Wij zijn druk bezig met het opstarten van onze internet groothandel. Alleen zijn wij opzoek naar een goed en betrouwbaar software programma voor: administratie, orderverwerking, facturatie, voorraadbeheersing etc.

 

Het moet wel eenvoudig te bedienen zijn. Heb ooit een programma gehad, waar elke week een programmeur bij moest komen. Niet te doen en veel te duur.

 

Iemand ervaring met een soortgelijk programma?

 

 

Ben bezig in Microsoft Access om een applicatie te bouwen. Wil deze later laten aansluiten op een SQL database. Misschien is het voor jullie ook een idee om het zelf te gaan bouwen.

Link naar reactie
  • 0

Een klant van mij gebruikt Compiere. Een open source pakket, dat de complete administratie (financieel en handel) registreerd, de orderafhandeling kan afhandelen, de facturatie verzorgt en voorziet in een planningstool.

 

Waar ikzelf persoonlijk iets minder van onder de indruk ben is Mamut software. Deze kan dit ook allemaal bieden.

 

Succes met wikken en wegen!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0

Naar mijn ervaring is het verstandig om standaard (bedrijfs)processen met standaard software in te vullen, waar nodig aangevuld met een stukje maatwerk voor bedrijfsspecifieke processen of koppelingen met bijvoorbeeld een (al dan niet maatwerk) webshop.

 

Kortom: het gehele offerte-, order-, facturatie-proces etc zou ik alleen middels maatwerk invullen als sprake is van een bedrijfsspecifiek, afwijkend proces (hetgeen niet waarschijnlijk is).

 

Ik heb goede ervaringen met de combinatie van paketten als Unit 4 Multivers of Exact Globe met stukjes maatwerk voor de meer specifieke processen.

 

Zie dit als een maatkostuum (goede pasvorm) met de voordelen van confectie (kosteneffectief, bewezen oplossing). ;)

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Voor groothandels zijn heel veel "standaardpakketten" beschikbaar, varierend in functionaliteit en prijs. Welke het best bij jullie past is afhankelijk van je specifieke situatie.

 

Zo maar een paar willekeurige voorbeelden uit een lijstje met 125 pakketten dat ik ooit een keer in 2005 heb opgesteld: AGP, Axxerion, Business Base Studio, CAL, Compiere, Cash Handel, IGP, K8, Prodplan, P5 Handel, VBS, Abas, Omnivers, Jeeves...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.