• 0

"De Bank"

ik weet niet onder welk forum of topic ik dit moet posten maar ik wil het ergens posten.

 

Toen ik vanochtend wilde inloggen met electronic banking kreeg ik de melding dat mijn contractnummer niet geldig was en dat ik niet mocht inloggen. Met internet bankieren lukte het wel, en daar zag ik dat het salde van de rekening van mijn Holding BV op nul stond. De laatste transactie: "... wegens opheffing rekening".

 

Heel veel jaren geleden was me dat al 's gebeurd. Kon worden teruggedraaid. Om aan te geven dat het een rekening was van een holding BV waar niet vaak transacties op zijn, werd aan de naam het woord "Holding" toegevoegd.

Een jaar later gebeurde het opnieuw, kon niet meer worden teruggedraaid, maar na een heel boos telefoontje van mij kreeg ik excuses van de bank en werd de rekening alsnog weer geactiveerd.

 

En nu dit. Niet een, maar twee van mijn rekeningen zomaar opgeheven. Daardoor mijn elektronisch bankieren geblokkeerd waardoor ik ook van andere rekeningen ineens geen betalingen meer kan doen.

En nu weet ik onder welk kopje ik dit had moeten posten: juridische zaken. Want mijn vraag is nu: hoe haal ik verhaal bij de bank en hoe stel ik ze aansprakelijk voor afgesloten adsl e.d.?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Christine,

 

In algemene zin. Het handelen van de bank verdient niet de schoonheidsprijs. Het feit wil wel dat sommige banken in hun rekeningvoorwaarden hebben opgenomen dat een rekeningnummer onder bijzondere omstandigheden kan worden opgeheven. Dit laat onverlet dat een bank zorgvuldig dient te handelen en de rekeninghouder daarover tenminste tijdig moet informeren. Dit alleen reeds vanwege de mogelijke gevolgen voor transacties die via het desbetreffende rekeningummer kunnen lopen.

 

Dat dit met één rekening gebeurt is misschien nog te volgen, maar wanneer dit gelijktijdig met twee rekeningen gebeurt is wel heel erg cru. Wanneer daardoor het transactieverkeer onmogelijk wordt is het zaak om de bank onmiddelijk aansprakelijk te stellen voor de gevolgen van het opheffen van de rekening en de schade, waaronder tevens begrepen de gevolgschade, die daaruit voortvloeit.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Het is echt absurd. Ooit hadden ze me excuses aangeboden voor het opheffen, en ze zouden een aantekening maken bij die rekening dat 'ie niet moet worden opgeheven. Vandaag gebeld, ze hadden diverse brieven gestuurd dat ze rekeningen wilden opheffen. "Dat doet het hoofdkantoor". Waarom zou ik rekeningen willen opheffen die ik al twintig jaar heb? En waar ik al eerder ontzettend boos over ben geworden? Ik bankier electronisch, mijn boekhouder ook, dus zie ik zulke brieven niet. Bovendien zit ik in de VS en de bank stuurt de post niet door.

 

En dan, de ene rekening was actief, met diverse transacties iedere maand, de andere minder, maar daar zit mijn electronisch bankieren aan gekoppeld voor al mijn rekeningen, zakelijk en prive. Zoiets hef je toch niet op? Ik kan er echt niet bij. Gauw verkopen die bank, opsplitsen, mensen ontslaan.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.