• 0

Tips voor zoekmachine vriendelijke cms?

Hallo mensen,

 

Ik heb opdracht gekregen een 3 jaar oude cms site ineens bekend te maken op internet, en dan met name op google..

Ik heb totaal geen ervaring met cms ofzo,,

Hebben jullie tips om een zoekmachine vriendelijke cms te creeren?

 

Dankje!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor een 'zoekmachine-vriendelijke cms' gelden feitelijk dezelfde aandachtspunten als in het algemeen van belang zijn bij SEO (Search Engine Optimalisation). Hierover is veel te vinden op Higherlevel.

 

Specifiek probleem van een CMS is uiteraard dat de feitelijke webpagina's dynamisch worden gegenereerd en daarmee ook SEO dynamisch kan / moet worden ingevuld.

 

Vanuit mijn ervaring met de combinatie CMS en SEO loont het de moeite om een CMS geheel op maat te ontwikkelen voor het optimaliseren van de vindbaarheid van een specifieke site.

 

Hierbij zijn methoden toe te passen als URL rewriting

(het voorkomen van URL's als www.pagina.nl/index.asp?id=78668678 en in plaats daarvan het genereren van een veelzeggende URL als bijvoorbeeld www.pagina.nl/hardware/monitor/flatscreen) en het dynamisch genereren van passende keywords.

 

Standaard CMS'en blinken over het algemeen niet uit in SEO.

 

Ik adviseer je de draadjes inzake SEO goed door te nemen om vervolgens vast te stellen in hoeverre je het bestaande CMS kunt optimaliseren. Herschrijven van het CMS is een goede optie, maar vergt wat meer specifieke kennis.

 

Veel succes!

Link naar reactie
  • 0

Vanuit mijn ervaring met de combinatie CMS en SEO loont het de moeite om een CMS geheel op maat te ontwikkelen voor het optimaliseren van de vindbaarheid van een specifieke site.

 

Ik gebruik het standaardpakket Plone en daar kan ik kwa SEO vrijwel alles mee doen wat ik wil. Een CMS op maat ontwikkelen is zooo 1999.

 

Hierbij zijn methoden toe te passen als URL rewriting

 

URL-rewriting vind ik een onelegant lapmiddel. Je kunt beter een systeem kiezen dat van zichzelf goedgestructureerde URL's heeft.

 

Ik ken zelf alleen de Python-wereld en daarin geldt dit i.i.g. voor Plone (en andere Zope-gebaseerde systemen) en Django. In andere werelden (Java, .Net) zijn er ongetwijfeld systemen met vergelijkbare eigenschappen.

 

Het URL-probleem ontstaat door het architectonisch kromme denken vanuit templates, zoals in de PHP-wereld veel gebeurt. In Zope/Plone worden URL's niet geïnterpreteerd als het adres van een template in het filesystem, maar als navigatiepad in de containmenthierarchie van objecten in de objectdatabase. In Django zijn URL's helemaal losgekoppeld van enig softwaremodel en kun je ze expliciet mappen van URL-patroon op objecten (ook mooi).

 

[sorry voor de technobabbel :-X, zag net pas dat we in het forum Commercie & Marketing zitten]

Link naar reactie
  • 0

Beste Minter,

 

Ik denk dat het verstandig is om eerst eens info via de navolgende aandachtig link door te nemen, te weten de stellingname van Google inzake SEO, (Search Engine Optimizer) http://www.google.nl/support/webmasters/bin/answer.py?answer=35291

 

Gelezen?:

 

Dan moet het je nu duidelijk zijn dat de enige oplossing op basis van continuiteit vanuit een geheel andere hoek dient te komen als je goed vindbaar wilt zijn op het internet met je "uithangbord" c.q. "neonreclame".

 

Verdere oplossing:

 

- Kies qua CMS platform voor een Open Source oplossing als bijvoorbeeld "Joomla!". (Snelle oplossing en economisch gunstig voor nu en later, je hoeft de huidige site "alleen maar" te laten converteren naar de Jookla omgeving!!) Porsche in duistland is bijvoorbeeld vorig jaar overgaan op Joomla.

 

- Gebruik geen "prachtige" Flash Intro's, deze maken je website veel minder toegankelijk voor zoekmachines.

 

- Investeer in een slimme campagne aanpak en Google Add gebruik, dat

hoeft echt geen vermogen per maand te kosten en is maximaliseerbaar op bijv. 5 of 10 Euro per dag (150 to 300 Euro per maand), i.s.m. bijv. 0,30 to 0, 65 Euro per click, en de juiste woord c.q. synoniem keuzes.

 

Binnen 3 weken na start van de conversie zul je meer traffic en leadgeneratie kunnen garanderen, maar zorg dan wel voor mensen die langer dan 10 jaar op het internet bezig zijn met dit soort zaken.

 

PS

 

Bedrijven die mij al eens goed geholpen hebben, zonder dat het mij een vermogen koste zijn:

 

www.smartboys.nl en www.webdesign24.nl

 

Groetjes,

 

Marcel!

Link naar reactie
  • 0
Standaard CMS'en blinken over het algemeen niet uit in SEO.

 

Dit is veel te generalistisch gesteld.

 

Drupal, heeft standaard functionaliteit aan boord waarmee je zelf per pagina de url kunt bepalen.

 

Bijvoorbeeld: http://mijndomein.com/tips-voor-zoekmachine-vriendelijke-cms.html

 

Dit kun je automatisch laten genereren door een additionele module. Deze genereert de url op basis van de paginatitel. Of, handmatig.

 

Joep

 

 

CompuBase Drupal CMS

Link naar reactie
  • 0

Een zoekmachine vriendelijk CMS moet in mijn ogen de volgende zaken minimaal in zich hebben:

Een van de open source cms applicaties die voor zoekmachine optimalisatie interessant is, is Joomla. Is meer zekerheid en ondersteuning gewenst dan is o.a. het Truestars Content Management Systeem wellicht het overwegen waard.

 

Een voorbeeld van een goed geindexeerde website die onderhouden wordt met een CMS is de site van de Diabetesvereniging Nederland (www.dvn.nl). Zoek je in Google op diabetes al dan niet met een extra term, en heeft de DVN er iets over gepubliceerd, dan staan ze gegarandeerd op de eerste pagina (zonder een euro aan zoekmachine marketing te besteden). Voorbeeld zoektermen: diabetes, diabetes zwangerschap, diabetes nieren, diabetes ogen, etc. etc.

 

Overigens is de techniek niet alleen bepaland, ook de inhoud en de populariteit van een site (het aantal verwijzende websites) is hierbij belangrijk.

Slampaq Solutions B.V. - All-round internet partner:

» Content Management Systemen » E-commerce / Webshops » Webdesign » Zoekmachine Optimalisatie » Webapplicaties » Maatwerk software ontwikkeling » Secure Windows ASP.NET hosting «

Link naar reactie
  • 0
..Een van de open source cms applicaties die voor zoekmachine optimalisatie interessant is, is Joomla. ...

 

Dat is nu juist een voorbeeld van een CMS dat standaard absoluut NIET geschikt zoekmachine vriendelijke URL's genereerd. Je dient daarvoor een aparte module te installeren.

 

Joep

CompuBase Drupal CMS

Link naar reactie
  • 0

Over CMS'en in het algemeen: kijk naar het niveau van beveiliging. Alle op php gebaseerde CMS'en zijn eenvoudig te kraken, dus die vallen af. Verder zijn ook OpenCMS en vergelijkbare CMS'en niet waterdicht. Onze conclusie is dat je een CMS nodig hebt dat niet dynamisch content genereert, maar b.v. eentje als Typo3 dat statische html genereert iedere keer als je hebt ge-edit.

 

Vraag uw ICT beveiligingsadviseur om advies. Of type in Google de naam van het CMS en "CVE" en verwonder u over de lijst van bugs en security holes.

 

En HL dan? Dat is ook php. Als HL veilig is, dan komt dat door de mensen die het beheren, niet door de onderliggende open source software.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Over CMS'en in het algemeen: kijk naar het niveau van beveiliging. Alle op php gebaseerde CMS'en zijn eenvoudig te kraken, dus die vallen af. Verder zijn ook OpenCMS en vergelijkbare CMS'en niet waterdicht. Onze conclusie is dat je een CMS nodig hebt dat niet dynamisch content genereert, maar b.v. eentje als Typo3 dat statische html genereert iedere keer als je hebt ge-edit.

 

Vraag uw ICT beveiligingsadviseur om advies. Of type in Google de naam van het CMS en "CVE" en verwonder u over de lijst van bugs en security holes.

 

En HL dan? Dat is ook php. Als HL veilig is, dan komt dat door de mensen die het beheren, niet door de onderliggende open source software.

 

 

 

Wat een onzinverhaal is dit.

Typo3 is ook php gebaseerd! Zie http://typo3.org/1275.0.html

Als je zoekt in Google op cms cve typo3 dan krijg je 989 hits!

Of een cms te kraken is heeft niets met php te maken of met wat voor taal dan ook. Het heeft te maken met de kwaliteit van de software.

 

 

 

CompuBase Drupal CMS

Link naar reactie
  • 0

Zoekmachine vriendelijkheid begint met een goede HTML structuur.

Gebruik b.v. H1 tags voor de hoofd titel, en stop dit niet in een tabel-cel die met CSS opgemaakt wordt (Joomla doet dit standaard...)

Meer informatie hierover:

http://www.w3.org/TR/REC-html40/struct/global.html

 

Laat je niet verleiden z.g.n. Meta tags als SEO middel te beschouwen, ze doen geen kwaad mits correct ingevuld, maar brengen ook niets.

 

Vermijd flash en javascript voor navigatie, zoekmachines 'eten' dit niet, waardoor pagina's mogelijk niet worden geïndexeerd.

 

Succes!

 

-----------------------------------

Qrios | Toegankelijk webdevelopment

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.