Waar is het rolletje Rang gebleven

Aanbevolen berichten

Tonnema (King en Rang) is overgenomen door RBVLeaf ( beter bekend als Red Band en Venco). Die hebben Rang volgens mij uit het assortiment genomen.

 

Nou, denk het toch niet.....Rang zit nog gewoon in mijn assortiment snoepgoed. Ik koop mijn grootverpakkingen in bij de MAKRO, dus volgens mij zijn ze hier nog gewoon te koop.

 

Of het moet heel recent veranderd zijn, want mijn laatste Rang-aankopen dateren ook alweer van een paar maanden terug.

 

Groet, Martin

Link naar reactie

Gevonden op een website, met als bronvermelding de Telegraaf:

In oktober 2005 is de laatste rol Rang-menthol geproduceerd, vertelt een woordvoerder van Leaf. Het product is reeds in 1955 op de markt gebracht en heeft daarmee dus net zijn 50-jarig jubileum gehaald. Helaas was het product in de loop der jaren te klein geworden. Daarom heeft het ruimte moeten maken voor modernere producten, met meer omzet.

 

Boehoe! :o >:( :'(

Link naar reactie

Leuk, al dit sentiment naar oude merken. (Melkunie was vroeger mijn schoolmelk...). Het wordt zelfs als trend omschreven: we kennen natuurlijk allemaal Spijker (die misschien alweer bijna failliet is), en de sportschoenenmerken ' Quick' en 'Cruyff' ,, Ford neemt misschien de Taurus weer in het submerkportfolio: er zullen er steeds meer terugkomen, als de je verschillende berichten leest:

 

en Carel van Bremmelen is zelfs verzamelaar geworden van oude foodmerken, die hij odnerbrengt in 'neerlands glorie'.

 

Vroeger is de trend

‘Door voortschrijdende techniek verlangt consument naar eenvoudige apparaten’

De consument is op zoek naar houvast en herkenbaarheid. In 2007 zullen regionale, ambachtelijke producten het goed doen. En ook oude merken zijn weer einf, signaleert trendwatcher Hilde Roothart.

“Of wij een gouden toekomst tegemoet gaan, is nog maar zeer de vraag. Maar volgens Trendslator, het Amsterdamse bureau dat trends onderzoekt, gaat het volgend jaar wel een beetje die richting op. Dan zullen gouden kussens en gordijnen prijken in de etalages van de winkels voor woninginrichting. Een ondernemer kan nu alvast flinke voorraden met goudstiksels inslaan. Maar wie weet kan de overgebleven voorraad na volgend jaar alweer de prullenmand in als er weer een nieuwe trend voor de deur staat. “Een koploper kijkt ook naar trends die voor de langere termijn gelden”, adviseert Hilde Roothart, directeur van Trendslator.

 

Vroeger keken ondernemers het kunstje voor een goed product af van andere organisaties, onder het motto: laat die ander maar vallen en opstaan. De laatste jaren ligt de nadruk juist op innovatie. “Het bedrijf dat als eerste een product ontwikkelt, heeft een voorsprong en behoudt die vaak ook. Je neemt het meeste risico, maar je hebt ook de meeste kans op succes. Ook heeft zo’n innovatie een uitstraling op andere producten en diensten die het bedrijf vervolgens op de markt brengt”, zegt Roothart.

 

 

 

Pizza’s en vliegtickets

 

 

 

Als voorbeeld noemt zij easyJet, dat via internet een waaier aan producten (pizza’s, hotelovernachtingen en vliegtickets) verkoopt. De prijsvechter in de luchtvaart heeft ook wel eens de plank misgeslagen. EasyCar liep bijvoorbeeld niet, waarna het in Amsterdam verdween. “Maar door zo veel te proberen is de easyGroup wel groot geworden”, zegt Roothart.

 

Ondernemingen moeten continu nagaan wat de trends voor de langere tijd zijn, om vervolgens een keuze te maken. “Een directeur moet hoogstens drie trends kiezen die passen bij zijn bedrijf en het merk dat hij voert. Daarna moet hij zich afvragen wat hij met die trends kan.” Een ict-bedrijf kan in deze tijd bijvoorbeeld inspringen op de vele interactieve websites. “Mensen vinden het leuk om via de digitale snelweg te chatten of foto’s uit te wisselen. Ondernemers moeten bedenken hoe ze tegemoet kunnen komen aan die wensen van de consument.”

 

Juist ondernemingen in het midden- en kleinbedrijf kunnen volgens Roothart sneller op trends inspelen omdat zij flexibeler zijn. “Grote ondernemingen hebben weliswaar meer budget, maar het duurt veel langer voordat alle mensen zijn overtuigd. Zij moeten veel meer energie steken in de bedrijfsprocessen.”

 

Alef de Jong over oude merken

 

Nieuw is nieuw

Waarom ik u dit adviseer? Omdat een nieuwe naam één groot nadeel heeft. De naam is nieuw - ook al heeft u een naam bedacht die bestaat uit ‘oude’ onderdelen.

U zult dus geld, energie en tijd moeten investeren om de naam te laden met de gewenste betekenissen. Bij oude merken hoeft dat niet. Oude merken hebben al een eigen plekje in het brein van de doelgroep. Kiest u voor een oud merk dan hoeft u alleen de associaties die bij dat merk horen af te stoffen en te verfrissen.

 

 

Emerce - Yme Bosma: Innovatie en sterke merken

 

Marketeer.nl: oude vsnieuwe merken

 

oude merken hip onder jongeren

 

consumenten vertrouwen oude en nieuwe merken

 

jeugdsentimenten: exota

 

 

Link naar reactie

Als iemand nog eens ergens een Galak reep tegenkomt (witte chocola) geef dan een gil. Daar was ik aan verslaafd vroeger en het is nergens meer te krijgen. Volgens Nestlé zou het nog wel bij benzinepompen te koop moeten zijn, maar mijn zoektocht heeft nog niets opgeleverd.

Link naar reactie

in vele winkels is Rang in Verschillende smaken terug te vinden

Rang is aleen Rang als er Rang op staat is de oude claim die nu weer terug is

 

(en spam is alleen spam als er spam op staat :P)

 

MOD-edit: topic kicken om je eigen product te promoten is niet echt netjes vind je wel. Lees de gebruiksvoorwaarden van HL voordat je post svp.

Link naar reactie

Wat ik me nu even afvraag, wellicht heel raar, maar hoe krijg je zo;n oud topic naar boven?

Ik bedoel, oude topics die boven komen omdat iemand in de zoekfunctie belastingaangifte intypt alla, maar hoe kom je in deze topic terecht? In de zoekfunctie “rang” intypen ? ???

 

gr ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.