Waar is het rolletje Rang gebleven

Aanbevolen berichten

Op slot? Maar ik vond de draai van de discussie over oude merken op zich wel leuk?! Zat me net weer te bedenken hoe dat maaltijdje in de NS-restauraties ook alweer smaakte, heette toen Honki Tonki's. Heerlijk!

 

Succès en groet,

 

Hans

(CREANIZE!)

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie

voor mij ook en zal ook nog wel heel lang duren... de laatste brok die ik ooit heb gegeten zitten nog 4 tanden van mij in ;D

 

dan kom ik met Benbits kauwgum..... die bestaat ook niet meer toch? die reclame van smaakt de hele dag door.. na 2uur was de smaak weg en was t een stuk leer wat je in je mond had..

 

bah!

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Jodenvet/druivensuiker: dat is een klassiek voorbeeld van een internetgedreven return. Zoek maar eens even door. Veel mensen die dat spul missen, met als gevolg dat ze het weer zijn gaan maken. Althans, het was een afvalproduct van de suikerindustrie en door nieuwe methoden is dat afval verdwenen. Dus nu maken ze het na, min of meer.

 

Overigens had die overenthousiaste meneer die Rang weer verkoopt desgevraagd vast best wel willen uitleggen wat er nou precies gebeurd is. Dit topic begint met de vraag waar Rang gebleven is, en als er dan eens iemand langs komt die het antwoord heeft, wordt-ie als spammert weggestuurd. Misschien kan er iets meer rekening gehouden worden met de intentie van de reageerder, want van promotie is hier amper sprake. En de toedracht achter de terugkeer van Rang is vast interessant.

 

Kan iemand 'm netjes vragen om wat meer uitleg te geven?

 

Zal toch niet die volslagen idioot zijn (Mark Huybregts) die onder de naam Rangkids als linkdeveloper voor casino, forex en games gerelateerde websites actief is?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Jodenvet/druivensuiker: dat is een klassiek voorbeeld van een internetgedreven return. Zoek maar eens even door. Veel mensen die dat spul missen, met als gevolg dat ze het weer zijn gaan maken. Althans, het was een afvalproduct van de suikerindustrie en door nieuwe methoden is dat afval verdwenen. Dus nu maken ze het na, min of meer.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jodenvet

 

Aardappelindustrie :)

Link naar reactie

Misschien leuk om dit topic wat meer inhoudelijk uit te diepen: Welke redenen zijn er zoal om merken te veranderen, merken / producten te laten verdwijnen, te laten herleven?

 

Bijvoorbeeld: Waarom is het ineens geen Negerzoen meer, waarom heeft Unilever begin deze eeuw drastisch het aantal merknamen teruggebracht (om er vervolgens weer een paar een rentree te laten maken), waarom werd Caltex ooit Chevron, en waar is Chevron nu gebleven, etc., etc. etc.?

 

Succès en groet,

 

Hans

(CREANIZE!)

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie

Kan zo 3 redenen bedenken waarom merken verdwijnen. Wellicht kunnen anderen aanvullen.

 

1: Kosten. Reclame en productontwikkeling voor 1 merk is goedkoper dan voor meerdere. (Smith naar Lays en Raider naar Twix) Vaak aan de orde bij overname of fusie.

2: Vraaguitval. Producten raken uit de mode. Denk aan Buisman.

3: Verpesten van de merknaam door derde of callamiteit. Denk aan Buckler en Planta.

Link naar reactie

 

4. Beperkte schapruimte in de supermarkt

 

Het zijn de klassieke argumenten voor rationalisering. Veel multinationals hanteren omzet- en winstdoelstellingen, en als een merk afzakt dan gaat de aandacht naar de groeiers. Overigens komen er weer merken bij, en heel veel extensies/ondervoegsels.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Kan zo 3 redenen bedenken waarom merken verdwijnen. Wellicht kunnen anderen aanvullen.

 

1: Kosten. Reclame en productontwikkeling voor 1 merk is goedkoper dan voor meerdere. (Smith naar Lays en Raider naar Twix) Vaak aan de orde bij overname of fusie.

 

Nu heeft Smith's wel het product Smith's Sunfields in de markt gezet. Daarmee is de naam Smith's weer terug op de verpakking. Ze voerden wel nog andere merken onder Smith's vlag.

http://www.pepsico.nl/Merken/Smiths%20Lays/Smiths.aspx

 

Nu is Smith's bezig met onderzoek en testen van hoe een nieuwe snack/ zoutje in de markt te zetten. Beetje vreemd product. Het is geen chippie maar ook geen zoutje. Wel lekker. De vragen die nu dus aan het testpaneel worden gesteld zijn dus oa:

Moeten we dit onder de naam Lay's of Smith's brengen?

Is het een zoutje of chippie? In welke schap zetten we het?

Gebruiken we de conventionele chipsverpakking of een trendy verpakking (ronde bodem, taps toelopend).

Wie willen we bereiken? Is het voor op een feestje of is het een verantwoord snackje voor tussendoor? (geen vet aan de bereiding te pas gekomen).

Welke prijs zou je willen betalen? Bovengrens/ ondergrens?

 

Zo zie je maar weer dat merken verdwijnen en toch ook weer hun rentree maken.

 

Wat is Treets trouwens geworden? Smarties? Allebei M&M?

 

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Link naar reactie

Bijvoorbeeld: Waarom is het ineens geen Negerzoen meer?

Was dat destijds niet een reclame stunt? Eigenlijk gewoon een opoffering van de gouden merknaam in ruil voor wat aandacht. Overigens noemt iedereen die dingen nog steeds negerzoenen en is er in de praktijk wat dat betreft niet sprake van opoffering.

Als het makkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.