Jump to content
Mikky Vrolijk
Verberg

Nieuwe reglementen voor aanvraag domeinnamen

vraag

Vanaf woensdag 29 januari 2003 hanteert de Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN) nieuwe reglementen. Vanaf die datum kunnen personen en bedrijven uit de hele wereld een .nl-domein aanvragen. Dit geldt dus ook voor privé-personen. Er is dan geen inschrijving bij de kamer van koophandel meer nodig om een Nederlandse domeinnaam te kunnen aanvragen.

Het registreren van een domeinnaam gebeurt niet rechtstreeks bij de SIDN, maar via een bedrijf dat bij de SIDN is aangesloten. Meestal is dit een internetprovider. Het registrerende bedrijf kan mogelijk aanvullende eisen stellen.

De teksten van de nieuwe reglementen en regelingen zijn beschikbaar op de website van de SIDN

[bron: KvK nieuwsbrief]

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  • Rate this answer

Nou, die burocratie wat wegnemen vind ik niks mis mee eerlijk gezegd... Ik kan met een gerust hart zeggen dat ik de SIDN de slechtste organisatie op het Internet vindt (in ieder geval in Nederland, maar misschien wel in de hele wereld)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

• 0
  • Rate this answer

Ik vind dit echt een slechte zaak...

Nu gaan alle "amateur webmasters" een domein kopen, en binnen 1 jaar zijn alle mooie namen weg. (net als bij .com .org en .net)

En dan wat???? Moeten we dan een nieuwe domein nemen? .nl2 ofzo???

::)

Deze signature is gehuurd door www.impulsant.nl om deze jonge initiatiefrijke ondernemer te ondersteunen.

• 0
  • Rate this answer

Nu gaan alle "amateur webmasters" een domein kopen, en binnen 1 jaar zijn alle mooie namen weg. (net als bij .com .org en .net)

Volgens mij is dit de normale gang van zaken bij alle toplevel domains eigenlijk. De mooiste zijn als eerste weg, daar heb je geen particulier bij nodig hoor. Bedrijven konden tenslotte al domains die door een particulier in gebruik waren gewoon op eigen naam registreren - das nooit echt een beperking geweest in nl.

Ik zou het trouwens kwalijk vinden als die 'amateurs' het recht op een domain misliepen door geen 'professional' te zijn. De meeste domains zijn trouwens nog helemaal niet vergeven ofzo, er ontstaat alleen een run op domains die men 'spontaan' intikt... Iets in de geest van www.gratis.nl. Bij wat minder spontane namen moet je er als exploitant van een site toch je best voor doen mensen te krijgen, en dan is iets dat 'te onthouden' valt in principe goed genoeg.