• 0

Online Social Networking

Er is natuurlijk al heel wat geschreven over dit onderwerp. Van algemene netwerken (LinkedIn) tot eigen zeer specifieke netwerken (Ning) of levensechte simaluties (SecondLife). Wat mij voornamelijk boeit is hoe men de combinatie maakt met contacten in real life. Ik denk dan bijvoorbeeld aan:

 

http://www.wehanghere.com

 

Hoe kan deze combinatie nog gemaakt worden? Welke richting gaan we uit met heel dit gebeuren?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat dit juist het ideale is van het online netwerken. Je ziet ook dat veel van de online netwerken op geregelde tijden events organiseren voor real life meetings.

Ik zie online netwerken als een extensie van mijn real life sociaal en business netwerk activiteiten.

Zo wordt dat natuurlijk ook door de "jeugd" ervaren overdag op school "real life" en 's middags/'s avonds MSM/SMS (ongestructureerd) social networking.

 

Vriendelijke groet,

Rob Zimmerman

www.laannegen.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zie online netwerken als een volwaardige netwerkmethode, waarbij ik de offline follow up niet eens meer echt zie als iets dat het contact 'dan pas echt maakt'. Net zoals je bij een ontmoeting in 't echt zult overgaan tot een wat langere ontmoeting daarna, eigenlijk.

Ik heb ook contacten online met wie ik ook zaken doe, die ik nog nooit in het echt gezien heb. Opdrachten gekregen die 100% via electronische communicatie zijn gebeurd, kwam geen telefoongesprek of ontmoeting aan te pas. Blijkbaar wordt het ook geaccepteerder en kan je op de één of andere manier vertrouwen wekken en geven.

 

De combinatie zit denk ik niet in kunstgrepen maar komt heel natuurlijk tot stand, voornamelijk omdat het afstandelijke gevoel dat het Internet eerst had vooral iets is van de generatie van, zeg, 25 jaar en ouder.

Wij hebben ons sociaal ontwikkeld in een tijdperk waarin je niet zoveel communicatiemethoden in je periferie had, waardoor de overgang ietwat schokkerig tot stand komt. De acceptatiegraad is nu al behoorlijk hoog binnen dat cohort, maar de jongere generatie denkt er niet eens over na. Een computer was lange tijd iets heel technologisch en domein van nerds en innovators. Nu die bij wijze van spreken aaibaar is wordt het interacteren met mensen iets natuurlijks, het instrument valt weg en wat overblijft is de sociale interactie.

 

Je zult al veel meer kunnen als je overal draadloos internet tot je beschikking hebt bijvoorbeeld, dat zal weer nieuwe perspectieven openen voor de link online/het fysieke domein. Als de toestellen die nu nog schreeuwend duur zijn en het evenzo prijzige dataverkeer wat goedkoper wordt en bereikbaar voor de massa maak je denk ik pas de volgende slag.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.