• 0

Algemene voorwaarden

Er zijn een aantal voorwaarden die ik bij de verkoop van mijn dienst wil gebruiken. Deze kan ik voor € 18,- per jaar deponeren bij de Kamer van Koophandel.

 

Zijn deze helemaal dekkend (mits het normale voorwaarden zijn), ben ik verplicht ze altijd mee te geven of volstaat een verwijzing, is het deponeren bij de kvk verplicht? Waar moet ik allemaal rekening mee houden...

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb zeker wel het een en ander gevonden. In hoeverre is een AV echt dekkend? Is alles wat ik erin opneem ook echt geldig?

 

Zoals ik het nu zie is het volgende:

- Ik deponeer de AV bij de kvk

- Op alle offertes, contracten, enz. geef ik aan dat deze bij de kvk ter inzage liggen

- Ik plaats ze op mijn internetsite

 

Dat moet toch voldoende zijn?

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

De AV moet je sowieso één keer altijd op papier overhandigen. Bij vervolgleveringen volstaat een verwijzing.

 

Niet alles wat je erin opneemt is overigens geldig. Hierbij wordt nog onderscheid gemaakt tussen bedrijven onderling (meer contractsvrijheid), en AV voor particulieren (en soms zeer kleine ondernemers). Bij AV voor particulieren heeft de wetgever een zwarte lijst met verboden bedingen, en een grijze lijst met bedingen waarvan de geldigheid afhankelijk is van de omstandigheden. Aan deze lijsten zul je je op straffe van nietigheid van de bedingen altijd moeten houden.

Link naar reactie
  • 0

Het onderstaande ben ik tegengekomen, is vrij duidelijk denk ik:

 

  • Als u bij een bij een eerste contract uw algemene voorwaarden uitsluitend op de factuur vermeldt, is dat te laat. Uw algemene voorwaarden moeten immers vóór of tijdens het sluiten van de overeenkomst bij de wederpartij bekend zijn. Vermelding op de factuur is daarom te laat.
  • Als u alleen op uw briefpapier vermeldt dat uw algemene voorwaarden zijn gedeponeerd, heeft dat geen effect. De inhoud van de algemene voorwaarden moet immers aan de wederpartij worden verstrekt.
  • Als uw voorwaarden achter op uw briefpapier staan, denk hier dan ook aan als u het document faxt.

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Dat het bij de factuur te laat is lijkt me wel duidelijk ja. Maar hoe zit dat als je er op een offerte melding van maakt? Iets in de trant van:

 

"onze algemene voorwaarden zijn van toepassing op deze offerte en te vinden op bla-die-bla en worden u op verzoek kostenloos toegezonden"

 

Verwijzen valt niet onder "de inhoud van de algemene voorwaarden moet immers aan de wederpartij worden verstrekt."

Link naar reactie
  • 0

Gewoon altijd meesturen met je offerte of orderbevestiging. Hoef je ze ook niet te deponeren.

 

Nog één suggestie. Hou de algemene voorwaarden netjes en redelijk. Ze worden echt gelezen en als ze niet redelijk zijn, loop je het risico dat ze achteraf nietig worden verklaard. Boeren slim is boeren dom in dit geval. ;D

 

Greetz,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.