• 0

Geurrillahouse

Wij zijn twee net afgestudeerde studenten en hebben weken geleden een fantastisch mooi huis op de kop weten te tikken. Het is een vrijstaand huis gelegen in de bossen van Arnhem. Er moet nog veel aan gebeuren!

 

Ons interieur staat nog in ons oude studentenhuis en het verhuizen wordt alsmaar uitgesteld. Twee matrassen, een koelkastje en een wit geschilderde muur dat is tot op heden het enigste in ons nieuwe huis. Zittend met een biertje op dat matras al rondkijkend kwamen wij enkele weken geleden op het volgende idee.

 

Gezien vele trends en ontwikkelingen bedachten wij om van dit huis een geurrillahouse te maken. Waarom niet nog een keer de reclame en mediawereld op zijn kop zetten dachten wij! Het concept is als volgt.

 

Alles wat in onze smaak valt is welkom in ons nieuwe huis. Van banken tot een koelkast, van een bed tot misschien wel een jacuzzi! (dream on teun ;) ). Wat krijgen de geleverde bedrijven ervoor terug? Reclame! Heel veel reclame! In het huis komen 5 webcams te hangen waar men dagelijks een kijkje kan komen nemen! Maar dat is nog niet alles! Wij maken dagelijks 20 fotos van 20 posities in ons huis die dagelijks vervest worden op de site.

 

Voorbeeld: we hebben een bank gekregen van een bedrijf. Zodra de bezoeker op de site deze foto ziet kan men met de muis naar de bank. Het moment dat de bezoeker op de bank klikt wordt men doorgelinkt naar de site waar de bank vandaan is gekomen. Beetje bij beetje zal ons interieur en exterieur in worden gevuld totdat we een volledig ingericht huis en tuin hebben. Even voor de duidelijkheid: eten en drank is ook van harte welkom! Alles wat een huis en tuin nodig heeft dus

 

En de oude meubels? Ja die doen we weg! We zijn niet gek!

 

Wij kwamen via oud docenten terecht op deze site. We zijn benieuwd naar jullie mening over geurrillahouse???????????

 

Enkele bedrijven in de omgeving hebben al positief gereageerd. Uiteraard moeten dingen wel passen binnen onze smaak. Zijn er mensen die ons nog een tip kunnen geven hoe van dit idee een hype te maken? Moeten we landelijk gaan? Moeten we grote merken benaderen ipv in de provincie gelderland te blijven? Zien we dingen over het hoofd? Wat zijn nog verdere mogelijkheden? Free publicity lijkt een feit maar welke kanalen zijn hierbij het beste in te zetten? Tuurlijk hebben we hier over nagedacht maar we hopen dat higherlevel ons naar een higher level kan brengen!

 

Over 4 weken verwachten we de lucht in te gaan en een start te maken aan ons huis! Hou het dus in de gaten!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Leuk idee, maar waarom zou ik nu een naar een site surfen waar 5 webcams hangen in een huis ? Eigenlijk hebben we het over Big Brother zonder dat de boel op slot zit.

Ik denk wel dat je moet zorgen dat je wat controversiele zaken in dat huis gebeuren, of een nieuw soort dagshow gaan maken a la Jensen waarbij allelei gasten in jullie huis op bezoek komen.

Anders zijn de diverse huizensites waar je interieurs van huizen kunt bekijken net zo leuk.

 

Link naar reactie
  • 0

De 5 webcams leggen de real life soap vast. Lukt het om twee afgestudeerde studenten een volledig gratis ingericht huis en tuin te krijgen. thats all! Dit alles ligt af van het aantal hits! Wij denken dat webcams het wat interactiever maakt.

 

Een show a la Jensen is financieel niet haalbaar. wat zouden andere controversiele zaken in ons huis kunnen zijn?

Link naar reactie
  • 0

 

Mmm. Ik hang een webcam in mijn carport en noem het guerrillagarage. Wie geeft me een auto?

 

Niet uitdagend genoeg lijkt me.

 

Als tal van producten staan in ons huis en de site dagelijks vele hits heeft waarom zou peugot nederland dan de nieuwe peugot 206 niet tijdelijk in onze carport zetten? Alles is per slot van rekening welkom!

Link naar reactie
  • 0

Best een geinig idee. Het heeft in de verte ook iets weg van een oude Bavaria commercial. In die commercial werden en passant allerlei andere producten in de spotlight gezet.

 

Het heeft een beetje hetzelfde "wat moet je hier nu weer mee" gehalte wat destijds ook gold voor de advertentieperpixelpagina. Het is niet-conventioneel dus heeft daarmee al power in zich om free publicity te genereren.

 

Je kunt het heel ver doorvoeren, tandpasta, pindakaas, merkkleding, verzekeringspolis, stroom van nuon/essent, ...

 

Doen!!!

 

Link naar reactie
  • 0

Leuk idee, uitwerking zuigt. Het heeft de spanning van groeiend gras. Zorg dat er echt iets gebeurt. Iets spannends, iets onverwachts, iets ontroerends, iets heroisch, whatever.

 

Je moet echt wat te bieden hebben anders komt er helemaal niemand naar je site.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt alleen wel erg veel op de diverse studentenhuizen in Amerika met waar zoals Jeroen ook al aangaf studentes woonden die zorgden voor voldoende traffic.

 

Het heeft voor een sponsor alleen zin om mee te doen als deze weet welke doelgroep ze kunnen bereiken via jullie medium.

Een BMW in de garage zou natuurlijk leuk zijn, maar als geen enkele bezoeker ook maar iets met BMW heeft, dan heeft het ook geen zin.

Er is ook nog het onvoorspelbare effect voor de sponsor aan het verhaal, als er op een gegeven moment dingen gebeuren die de goede naam van de sponsor kunnen beschadigen omdat er ineens associaties worden gelegd die ze helemaal niet willen ? Dat risico zul je weer uit moeten sluiten.

Zo is bijvoorbeeld overmatig alcolol gebruik dodelijk voor het expiriment, dat zal geen van de sponsors accepteren. Naast de doelgroep zul je dus ook moeten werken met huisregels.

 

Ik heb ook het gevoel dat jullie nu bezig zijn in gedachten het huis tte vullen met de mooiste (tijdelijke beschikbaar gestelde) spullen en dan pas gaan beginnen. Je aanloop moet eigenlijk andersom zijn, net als met banners krijgt een site voor een adverteerder pas waarde als de bezoekers aan doelgroepen te koppelen zijn, weinig tot geen bezoekers betekend ook geen interessante doelgroep.

 

 

Naast de webcams die voltijd aan staan zou ik toch proberen er een iptv element aan toe te voegen, de bezoekers voor de show komen vanzelf, als het allemaal maar interessant genoeg is.

Dat een show a la Jensen niet binnen jullie bereik ligt heeft te maken met de beperkingen die jullie jezelf opleggen. Andere populaire programma's als hart van Nederland doen het ook goed, kijk eens of daar elementen inzitten die jullie kunnen gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Leuk idee, uitwerking zuigt. Het heeft de spanning van groeiend gras. Zorg dat er echt iets gebeurt. Iets spannends, iets onverwachts, iets ontroerends, iets heroisch, whatever.

 

Je moet echt wat te bieden hebben anders komt er helemaal niemand naar je site.

 

Dat vinden we heel erg lastig. Daar zijn we nog altijd mee bezig! Hebben daarvoor nog 4 weken. We hebben er al aan gedacht dat mensen (bekend of onbekend) een weekendje kunnen komen logeren en een product naar keuze kunnen meenemen. Niet spannend genoeg idd maar we zitten vandaag weer met een biertje op het matrasje!

 

Wat betreft de doelgroepanalyse! Die is oneindig breed! Teun en Charlotte, dus voor ieder wat wils ;) We zijn geen stel btw, just friends! Spannend he

 

Maar even serieus! Wat is spannend genoeg? Een kindje maken en vervolgens babyvoeding en babykleertjes is geen optie!

Link naar reactie
  • 0

 

Mmm. Ik hang een webcam in mijn carport en noem het guerrillagarage. Wie geeft me een auto?

 

Niet uitdagend genoeg lijkt me.

 

Dat was inderdaad wat ik bedoelde. Waarom zou Nederland naar jullie huis gaan zitten kijken? Van camgirls met een wishlist krijg je tenminste regelmatig een show. Heb je trouwens al eens van Casa Libelle gehoord? Daar zit wat dynamiek in, plus een sterk medium.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Waar zijn jullie in afgestudeerd?

En hoe kan het dat je je wel een vrijstaand huis in de bossen kunt veroorloven maar geen inrichting? ::)

 

Misschien kan je het over een duurzame boeg gooien; richt je huis in met verantwoord spul, eet verantwoord voer, draag verantwoorde kleding - maak er een lifestyle-project van. Gegarandeerd veel free publicity, interesse van allerlei lobby's, enz. Ik zou het dan wel meteen een Europees concept maken. Misschien is er zelfs subsidie voor zo'n concept?

 

Link naar reactie
  • 0

Opzich een leuk idee denk ik! Geef er veel publiciteit aan, wedden dat Hart van Nederland wel even langs wil komen! Zodra je dit "geintje" in korte tijd weet te hype kun je een leuke inrichting bij elkaar schrapen denk ik.

Ik denk dat een of andere 'reclame muur' in huis een extra drijfveer zou kunnen zijn voor het bedrijfsleven. Verder misschien ook directe links op de website zetten!

Sebastiaan van der Valk helpt, als adviseur / coach / begeleider, organisaties met vormgeven aan veranderingen.

 

Daarnaast zet ik ideeën voor new business op papier, verken de ideeën en breng ze in de praktijk. Zo is bv www.espressokopjes-online.nl ontstaan en uiteindelijk verkocht per 30-12-2015.

Link naar reactie
  • 0

Ons eerste product is binnen! Dinsdag wordt die geleverd! Het is een bed ontworpen door een student aan de kunstacademie te Arnhem (3Design)!

 

Tegenprestatie is een link naar zijn eigen website/portfolio zodra je op zijn bed klikt. Thats all!

 

We zijn nu druk bezig met hoe we een muur idd van reclame kunnen voorzien! De webcams hangen in de gang,zolder,keuken, slaapkamer en 2 overige kamers

 

Geurrillahouse is geboren!

 

Wat vinden jullie van het bed?

 

EDIT plaatje aangepast aan forumbreedte

bedd1.thumb.JPG.a38dc4b450d38c4e2ec832742f95d9c8.JPG

Link naar reactie
  • 0

Is de site al online/af?

 

De site is under construction. Maar enkele producten in een volledig leeg huis kan geen kwaad alvorens we online gaan. Zoals bijvoorbeeld dit bed!

 

We zijn er nog steeds niet helemaal uit hoe we ons huis spannend, gek, heroisch of emotioneel kunnen maken!

 

Elk weekend krijgen we een bezoeker die wat schrijft over interieur/exterieur (producten dus). Dit verschijnt op de hoofdpagina van de site.

 

Graag horen we nog wat ons huis spannend, gek, heroisch of emotioneel kunnen maken?

 

Alles is welkom!

Link naar reactie
  • 0

wat is tegenwoordig hip ? duurzaam ... kun je niet regleen dat je alleen duurzaam materiaal krijgt, spaarlampen bank van duurzaam natuurlijk materiaal .. haha misschien is het wat :)

 

MVO wordt onze samenleving moe van tegenwoordig! Ik althans wel! en ooit een mooie spaarlamp gezien ;). Ons interieur/exterieur moet wel een blijvertje zijn! :)

Link naar reactie
  • 0

Wat ik vond op msn.nl:

 

http://msn.entopic.com/money_madness/gratis_condooms

 

Zelfde idee, alleen dan met condooms.

 

Gaat weinig succesvol worden vrees ik. Een bedrijf wilt zich best associeren met post maar ik denk niet met een condoom (sex). Ik heb er ook wel eens over nagedacht. Maar ik denk niet dat je hiermee een onderneming aan het opzetten bent. Dit is meer een stunt!

 

Je zou het kun MVO kunnen noemen misschien. Maar dan moet je dat wel duidelijk op je site vermelden

 

Het grappige is dat juist Guerrilahouse een van de adverteerders zou kunnen zijn. Ik bedoel, condooms is toch altijd nog een beetje stout, en stout is wat Guerillahouse ook wil zijn.(of zou moeten zijn)

Jullie kunnen in dit geval een tussenschakel zijn voor bedrijven die niet willen adverteren op die flyers die meegstuurd worden, maar via Guerillahouse zouden die "adverteerdes" toch dezelfde doelgroep bereiken en niet direct die associate met de condooms leggen.

Het lijkt er toch op dat het een aardig suffe boel is bij jullie. (pun 8) )

 

 

Edit post verplaatst naar discussie Guerillahouse

Link naar reactie
  • 1

 

 

helaas gaat duurzaam nog altijd niet samen met een mooi interieur :( of je moet houden van die lampen ;)

 

Nou, dit heeft de diepgang van een pierebadje. Misschien zou je, als je dit serieus aan wilt pakken, eens moeten kijken naar de betekenis die je guerrillahouse kan hebben voor specifieke procducten en je verdiepen in dat werkveld. Nu communiceer je wel heel duidelijk 'ik wil gewoon een gratis interieur' en dat gaat je denk ik niet lukkken.

 

Mooie en duurzame verlichting: http://www.lemnislighting.nl/

andere, mooi en duurzame producten:

 

http://www.kireiusa.com/

http://www.brentcomber.com/index_f.html

http://www.florcatalog.com/service/flor/shop_by_model_rug.html?mv_arg=Hello%20Doily

http://www.scrapile.com/home.html

http://www.mioculture.com/

http://www.environbiocomposites.com/dakota.php

http://interior-innovation.blogspot.com/2007/05/lampen-van-flessen.html

http://interior-innovation.blogspot.com/2007/02/eeehm-wow-super-en-eco.html

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

nonex, dank voor deze mooie aanvulling op mijn idee, heb zelf even rap gekeken naar zulke links maar kon ze niet snel vinden. Top ! Reusje :)

 

Misschien kunnen beide heren er nog wat mee .. zo niet ga ik eens kijken wat er te regelen valt haha 8)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.