• 0

Kun je leren innovatief te zijn?

Ik denk dat inovatie ontstaat uit luiheid van de mens, en dat je best kunt leren om innovatief te zijn. gewoon lui worden. Dingen waar luie mensen zich aan irriteren worden opgelost............ is het werkelijk zo eenvoudig???

 

gr Jeroen

 

check ook nog eens www.beoordeelzelf.nl

we zijn nu bezig googlemaps te inplementeren ( op aanraden van mensen op dit forum). En beoordeel zelf eens iets

 

[spelling headline gecorrigeerd - mod]

www.beoordeelzelf.nl Diensten Beoordelen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Vooral bij de wat "grotere" projecten zoals het naoorlogse Fokker als zelfscheppende vliegtuigbouwer en de verschillende initiatieven van mensen als Maurice de Hond en Roel Pieper speelde chauvinisme een rol.

 

Chauvinisme ? Ik denk dat je narcisme bedoeld.

 

Fokker verplaatste zelfs zijn fabrieken naar Duitsland, hoe je dat met chauvinisme kunt verenigen weet ik niet. Hij kwam terug naar Nederland omdat de Duitse nederlaag zijn vliegtuigfabriek in gevaar kwam. Een fabriek die trouwens vooral draaide op de centen van de vader van Fokker.

Link naar reactie
  • 0

Beste,

Luiheid gaat niet helpen. Heel veel (projecten) doen en een hele brede technische ondergrond hebben.

Maar ik denk dat het soms ook aangeboren is. Ik spreek uit ervaring omdat ik zelf al meer dan 10 octrooien heb en mijn oom (broer van mijn vader) 3 stuks.

Groet

Robert

Link naar reactie
  • 0

Ten behoeve van een newbie:

 

Ik ga hier maar geen essay schrijven, maar ja, je kunt leren innovatief te zijn.

 

 

Ik verveelde me halfdood en heb met de hulp van marihuana, Pink Floyd etc. een paar weken zitten dagdromen over een idee.

 

Dat idee was innovatief. Als je je kritiek vervolgens lang genoeg kunt tegenhouden en dat idee uitwerkt, met het vertrouwen dat het je lukt, ben ook jij innovatief. Weet je eenmaal hoe je het werkt, kun je het op elk probleem toepassen.

 

Zelfvertrouwen, of als je dat niet hebt suspension of disbelief, maakt het verschil.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.