• 0

geen of minder DGA salaris overmaken

Hallo!

 

Stel dat ik mezelf als DGA'er een salaris van 3250 bruto bedeel. Ik betaal hierover keurig loonheffingen maar besluit vervolgens om het netto bedrag deels of zelfs in zijn geheel in de B.V te laten zitten omdat ik er andere plannen mee heb binnen het bedrijf. Mag dat?

 

Wellicht dat deze vraag al eerder gesteld is, maar ik kon het antwoord erop niet 1 2 3 vinden op het forum. Alvast bedankt! :)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor je antwoord. :) Ik ging er eigelijk van uit dat het minimumsalaris van 39000 (daar is die 3250 per maand ;)) vooral is ingevoerd om de staatskas (middels de loonheffing) te spekken en dat je zelf mag weten of je het netto bedrag uitkeert.

 

Maar ik heb eerder gelezen over het lenen aan/van je BV en het minder uitkeren van netto salaris kan dus feitelijk als een lening worden gezien, correct? Sterker nog, dat moet je zo doen?

Link naar reactie
  • 0

Ja, dat mag. Boekt het in je rekening courant, Je mag het op een later tijdstip alsnog uitbetalen. Laat je het lang zitten (een jaar of meer) zet het bedrag dan om in een lening met redelijke rente. Keer de rente wél uit (moet je belasting over betalen).

 

Eigen geld in de onderneming (hetzij gestort, geleend of niet uitbelaald) kan altijd terugbetaal worden zonder fiscale consequenties. Aandelen kapitaal kan niet zomaar uitgekeerd worden, agio weer wel.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.