• 0

Hoe vind je de doelgroep

Ik ben met een aantal vennoten een bedrijf gestart, zo vers dat de website nog de lucht in moet, die zich richt op ondernemers die hun bedrijf binnen 1 tot 5 jaar willen verkopen. Wij helpen ondernemers hun bedrijf in waarde te laten toenemen waardoor ze meer cashen bij verkoop. Daar wij op basis van no cure no pay werken is de ondernemer verzekerd tegen hoge tarieven zonder resultaat. De doelgroep is zeer goed afgebakend. Echter, waar vind je hen? Iemand enig idee hoe dit aan te pakken?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op dit moment is de kamer van koophandel bezig met een grote campagne omtrent bedrijfsverkoop en bedrijfswaarderingen, misschien dat je eens contact met hen op kan nemen. Ik denk bijvoorbeeld aan een folder van jouw bedrijf bij die bijeenkomsten die de kvk organiseert op dit gebied.

 

In de praktijk zie je vaak dat jouw doelgroep zich vaak begeeft in een bepaalde (overnamegevoelige) branche. Ook zijn het vaak ondernemers op leeftijd die hun onderneming verkopen. Echter zou ik je ook niet 1, 2, 3 kunnen vertellen hoe je hun kunt bereiken.

 

Daarnaast hecht ik veel waarde aan internetmarketing en dan vooral aan tools zoals Google Adwords. Zorg middels deze middelen allereerst dat de ondernemers die actief op zoek zijn naar jouw diensten, jou weten te vinden.

 

Overigens denk ik dat het overgrote deel van jouw doelgroep zich niet bewust is van de mogelijkheden zoals de door jou aangeboden dienst. Je zult deze dus actief moeten benaderen. Misschien dat andere HL-ers hier een beter inzicht in kunnen geven.

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed lees, vind je zelf dat de doelgroep afdoende is afgebakend.

 

Als dat klopt, dan is de andere logische stap dat je je actief in die doelgroep gaat bewegen en daar jouw propositie over het voetlicht brengt. Hoe je dat doet, is altijd een kwestie van aftasten wat het beste werkt voor jou, maar met name voor de doelgroep: adverteren, netwerken, af- en / of aanbellen, enz...

 

Maar de propositie blijft toch nog wat onduidelijk: wat bied je concreet en maakt jouw aanbod zo uniek dat een ondernemer met eventuele verkoopplannen dan juist bij jou zou moeten aankloppen? Die vraag moet je kunnen beantwoorden, ook al word je er bij wijze van spreken 's-nachts voor uit je bed gebeld.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
De doelgroep is zeer goed afgebakend. Echter, waar vind je hen? Iemand enig idee hoe dit aan te pakken?

 

Een doelgroep die onvindbaar is lijkt mij niet goed afgebakend. Als je een specifieke doelgroep wilt bedienen moet je ze wel weten te vinden anders kan je er niks mee.

 

Leuk concept om in te spelen op de ontwikkeling dat bedrijven voor steeds minder geld van de hand gaan. De structurele ontwikkeling zal niet veranderen, maar per situatie zou je wel verbeteringen kunnen aanbrengen. Vertrouwen is het toverwoord, want een ondernemer laat niet snel toe dat een paar snelle jongens zijn bedrijf effies komen pimpen.

Link naar reactie
  • 0

Wij helpen ondernemers hun bedrijf in waarde te laten toenemen waardoor ze meer cashen bij verkoop. ???

 

Klinkt duister

 

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Op wat voor manier komt het duister over, want dat willen wij uiteraard voorkomen? Door waardevermeerdering te creëeren meer geld krijgen voor je bedrijf is toch een bezigheid waar veel adviseurs zich mee bezig houden (maar wellicht niet altijd een garantie bij willen geven)?

Link naar reactie
  • 0

Misschien betere formulering: Wij helpen ondernemers met het op de juiste manier laten groeien van de onderneming, zodat deze de maximale waardestijging ondergaat"

 

Tenminste, zo lees ik het.... ;)

 

Wij hebben als korte salespitch op onze visitekaartjes:

U casht meer voor uw bedrijf bij verkoop

No cure no pay.

 

Klinkt dit misschien onduidelijk, want wij hebben voor ogen met deze slogan meteen (meer) duidelijkheid te scheppen voor de ontvanger?

 

Dat (wat we beweren in de slogan) is dan vervolgens ook precies wat we doen. Dit kan overigens door groei, maar niet voor alle ondernemingen geldt dit. Groei is niet de enige manier om een waardestijging te krijgen. Vaak kost groei veel cash waardoor de cash positie verslechterd. Dat kan dan weer een potentiele koper afschikken.

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben als korte salespitch op onze visitekaartjes:

U casht meer voor uw bedrijf bij verkoop

No cure no pay.

 

Klinkt dit misschien onduidelijk, want wij hebben voor ogen met deze slogan meteen (meer) duidelijkheid te scheppen voor de ontvanger?

 

Eh, eerlijk gezegd: "ja, ik vind het onduidelijk." De pitch doet mij een beetje afvragen: "Ik cash meer bij verkoop van mijn bedrijf dan bij wat anders..? En wat is dat andere dan en hoeveel meer cash ik dan?

 

Ik krijg toch steeds meer het vermoeden dat je het profiel van de doelgroep en jouw propositie toch nog wel wat helderder mag maken.

 

Om je misschien een beetje op weg te helpen:

Jouw doelgroep bevindt zich in de vijver van ondernemers met (concrete?) verkoopplannen en daar moet je dus in gaan vissen. Jouw propositie is dat jij anders bent dan de andere 'brokers' in de markt, omdat jij nog waarde aan de onderneming weet toe te voegen, vooraleer de daadwerkelijke verkoop plaatsvindt. En je doet dit, volgens jou op de unieke basis van no cure no pay. Als dit meer in de richting ligt, begin ik het te snappen en heb jij misschien een handvat om e.e.a. duidelijker te pitchen. Succès!

 

Groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Hoe moet ik dit eigenlijk zien ?

Ben je nu een soort bedrijfsmakelaar die wat opleukadviezen geeft ?

En spreek je dan van te voren een percentage af van het verkoopbedrag ?

 

Bepaalde ondernemers zijn daar misschien gevoelig voor, maar andere ondernemers totaal niet.

Ik denk dat je op deze manieren bij lange na niet alle dga's bereikt die hun toko willen verkopen.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe moet ik dit eigenlijk zien ?

Ben je nu een soort bedrijfsmakelaar die wat opleukadviezen geeft ?

En spreek je dan van te voren een percentage af van het verkoopbedrag ?

 

Bepaalde ondernemers zijn daar misschien gevoelig voor, maar andere ondernemers totaal niet.

Ik denk dat je op deze manieren bij lange na niet alle dga's bereikt die hun toko willen verkopen.

 

 

We zijn geen makelaar in de zin van dat we vraag en aanbod bij elkaar brengen. Daar heb je al voldoende partijen van in de markt die dat veel beter kunnen.

 

Het opleuken van een bedrijf is te simpel verwoord. Wij zullen naar veel aspecten in de organisatie kijken. Uiteindelijk probeer je de cash situatie in een organisatie te verbeteren (via kosten, omzet, debiteuren/crediteuren, financiering, P&O, etc, etc) en het risico profiel te verlagen. Hier trekken wij minimaal een jaar voor uit. Wij zullen van te voren bij een bepaalde verbetering een percentage afspreken.

 

Ik denk dat je gelijk hebt dat niet iedere ondernemer hierin interesse heeft, maar ik geloof dat je ook niet iedereen als je doelgroep moet willen hebben. Meestal moet je dan teveel concessies doen en wordt je al snel een middle-of-the-road bedrijf.

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben als korte salespitch op onze visitekaartjes:

U casht meer voor uw bedrijf bij verkoop

No cure no pay.

 

Klinkt dit misschien onduidelijk, want wij hebben voor ogen met deze slogan meteen (meer) duidelijkheid te scheppen voor de ontvanger?

 

Eh, eerlijk gezegd: "ja, ik vind het onduidelijk." De pitch doet mij een beetje afvragen: "Ik cash meer bij verkoop van mijn bedrijf dan bij wat anders..? En wat is dat andere dan en hoeveel meer cash ik dan?

 

Ik krijg toch steeds meer het vermoeden dat je het profiel van de doelgroep en jouw propositie toch nog wel wat helderder mag maken.

 

Om je misschien een beetje op weg te helpen:

Jouw doelgroep bevindt zich in de vijver van ondernemers met (concrete?) verkoopplannen en daar moet je dus in gaan vissen. Jouw propositie is dat jij anders bent dan de andere 'brokers' in de markt, omdat jij nog waarde aan de onderneming weet toe te voegen, vooraleer de daadwerkelijke verkoop plaatsvindt. En je doet dit, volgens jou op de unieke basis van no cure no pay. Als dit meer in de richting ligt, begin ik het te snappen en heb jij misschien een handvat om e.e.a. duidelijker te pitchen. Succ�s!

 

Groet,

 

Hans

 

Bedankt voor je pointers Hans.

 

De pitch op onze kaartjes zal inderdaad nog vragen oproepen, zoals jij al hebt gesteld in je antwoord. Ik denk ook niet dat wij op een kaartje alles kunnen verduidelijken, maar wellicht wel enige interesse kunnen opwekken (of misschien in andere gevallen ook niet). Misschien moet ik ook niet zeggen dat deze korte pitch verduidelijkt, maar meer vragen en interesse bij sommige mensen opwekt.

 

Je zet al in je antwoord hoe we e.e.a. aanpakken (propositie, waarde toevoegen etc) en dat zullen wij ook in een gesprek naar voren brengen.

Link naar reactie
  • 0

OK, dan misschien nog een hintje voor de pitch: wellicht kan hij beter in de vragende vorm worden opgesteld, zoiets als:

 

'Meer cashen bij verkoop van uw bedrijf? Onze succesgarantie: 'No cure, no pay!'

 

Lijkt mij duidelijker, prikkelender en directer op de juiste doelgroep afgestemd.

 

Hoop dat je er wat aan hebt, succès!

 

Groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

OK, dan misschien nog een hintje voor de pitch: wellicht kan hij beter in de vragende vorm worden opgesteld, zoiets als:

 

'Meer cashen bij verkoop van uw bedrijf? Onze succesgarantie: 'No cure, no pay!'

 

Lijkt mij duidelijker, prikkelender en directer op de juiste doelgroep afgestemd.

 

Hoop dat je er wat aan hebt, succès!

 

Groet,

 

Hans

 

 

 

Kost normaal wel een paar centen ;)

 

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben met een aantal vennoten een bedrijf gestart, zo vers dat de website nog de lucht in moet, die zich richt op ondernemers die hun bedrijf binnen 1 tot 5 jaar willen verkopen. Wij helpen ondernemers hun bedrijf in waarde te laten toenemen waardoor ze meer cashen bij verkoop. Daar wij op basis van no cure no pay werken is de ondernemer verzekerd tegen hoge tarieven zonder resultaat. De doelgroep is zeer goed afgebakend. Echter, waar vind je hen? Iemand enig idee hoe dit aan te pakken?

 

Ik wil niet vervelend zijn, maar dit is niet echt vertrouwenwekkend. Jullie claimen ondernemers te kunnen helpen bij het verhogen van de waarde van hun onderneming, maar jullie weten niet eens hoe je je eigen onderneming enige waarde kunt geven via iets essentieels als het bereiken van je doelgroep.

 

Een onderneming oprichten zonder goed over de marketing van de aan te bieden diensten te hebben nagedacht, lijkt meer op de werkwijze van een stel gelukzoekers dan die van goede professionals. Als ik een ondernemer was die zijn bedrijf wil verkopen dan zou ik in ieder geval nooit met jullie in zee gaan.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ik wil niet vervelend zijn, maar dit is niet echt vertrouwenwekkend. Jullie claimen ondernemers te kunnen helpen bij het verhogen van de waarde van hun onderneming, maar jullie weten niet eens hoe je je eigen onderneming enige waarde kunt geven via iets essentieels als het bereiken van je doelgroep.

 

Een onderneming oprichten zonder goed over de marketing van de aan te bieden diensten te hebben nagedacht, lijkt meer op de werkwijze van een stel gelukzoekers dan die van goede professionals. Als ik een ondernemer was die zijn bedrijf wil verkopen dan zou ik in ieder geval nooit met jullie in zee gaan.

 

 

Een korte vraagstelling mijner zijde waar ik meningen van andere wil horen wilt nog niets zeggen over onze marketing. Zoals ze zeggen, er bestaan geen domme vragen, wel domme antwoorden. Daarbij, snel een conclusie trekken (gelukszoekers) op basis van een paar zinnen over ons bedrijf acht ik dan ook niet als nuttige en zinvolle input. Mocht u nog wel goede en opbouwende kritiek hebben dan hoor ik het graag.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.