• 0

Percentage nettowinst?

Gast Verwijderd account

Ik ben bezig met het opstellen en uitwerken van mijn ondernemingsplan voor het opstarten van een (franchise) onderneming. Wat is voor de berekening van de nettowinst, voor de exploitatiebegroting, een gangbaar percentage? ik heb een voorbeeld begroting en hierin wordt van ongeveer 23% uitgegaan van de omzet, het betreft hier een nettowinst voor aftrek van inkomstenbelasting. Het gaat om de start van een retail onderneming in mode uit het midden en hoger segment.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij zouden ze bij de franchise organisatie je al heel wat verder kunnen helpen, dit ook omdat retail zo breed is dat je niet zomaar een percentage kan noemen.

 

De franchise organisatie heeft een heel goed inzicht van hoe de resultaten binnen hun keten liggen. Ik zou zeggen doe daar je voordeel mee.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Volgens mij zouden ze bij de franchise organisatie je al heel wat verder kunnen helpen, dit ook omdat retail zo breed is dat je niet zomaar een percentage kan noemen.

 

De franchise organisatie heeft een heel goed inzicht van hoe de resultaten binnen hun keten liggen. Ik zou zeggen doe daar je voordeel mee.

 

Allereerst bedankt voor je reactie!

De voorbeeld begroting die ik voorhanden heb is afkomstig van de franchisegever, ik had de vraag misschien iets anders moeten formuleren. Wat ik eigenlijk bedoelde; is 23% reeël of misschien toch te hoog ingeschat?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.