• 0

in 2007 loon boeken op 2006 ?

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Dirk,

 

wanneer je met je muis rechtsonder op je scherm over het klokje beweegt komt er een datum tevoorschijn. Het zou zo maar kunnen dat er 23 mei 2007 staat. 2006 is dus dik 4 maanden geleden. Ik snap dat je een hoger loon wil in relatie tot je andere post over je hypotheekaanvraag. Met dit soort acties kom je natuurlijk op dun ijs.

 

Je eigen geplaatste opmerking of e.e.a. fair is t.o.v. een bank begrijp ik dan ook niet.

 

Met een valsheid in geschrifte actie waarbij je een geantedateerd contract opstelt dat je bijvoorbeeld over een prestatie in 2006 een bonus krijgt zou je dat jaarinkomen van 2006 nog een stuk kunnen opvijzelen. Wellicht dat er nog andere, weinig koosjere acties te bedenken zijn.

 

Ethiek is ook iets mooi's zonder dat we als ondernemers natuurlijk roomser hoeven te zijn als de paus.

 

Not my cup of tea dit soort acties ...

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik bij een vorige vraag heb aangegeven, lijkt het mij handig als je hard op zoek gaat naar een adviseur/boekhouder/accountant. Die begeleiding heb je namelijk wel nodig denk ik.

 

Al met al is jouw vraag simpel te beantwoorden.

 

Loonbelasting is verschuldigd op het moment dat de werknemer aanspraak kan maken op het loon, tenzij de betalingsverplichting is uitgesteld (denk aan vakantiegeld). Loon dient te worden aangegeven op de aangifte Loonheffingen van die maand waarop deze betrekking heeft. Nu dus nog de aangifte december van 2006 gaan aanpassen is dus administratief al lastig, maar levert ook andere problemen op. Denk aan de aangifte inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen. Deze moet doorgaans voor 1 april worden ingeleverd en hierop moet het totale bruto loon worden vermeld. Dat gaat dus niet lukken. Wel kan een salarisverplichting (bonus, tantieme, etc) worden opgenomen (verlaagd de winst en verhoogd de kortlopende schulden). De loonheffingen zijn dan pas verschuldigd als de uitbetaling plaatsvind.

 

Succes met ondernemen!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties.

Zoals je adviseerde heb ik een afspraak gemaakt met een fiscaal adviseur, wel kom ik graag een beetje beslagen ten ijs komen.

 

Om even te reageren op smart4u:

Mijn betrokkenheid bij - en bijdrage aan de resultaten van het bedrijf zijn enorm gegroeid het laatste jaar, en we zijn nu druk bezig om dit op een goede manier vorm te geven. Over vorig jaar heb ik nog winst tegoed (volgens afspraak), dus hier is niets immoreels aan mijn inziens. We hebben het "papierwerk" gewoon te lang voor ons uitgeschoven.

Al met al wil ik e.e.a. goed regelen, en uiteraard op een fiscaal zo gunstig mogelijke manier.

Wat betreft de verplichtingen voor de hypotheek van 2 ton, hier kan ik makkelijk aan de verplichtingen voldoen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.