• 0

tekenen bij vertrek

Ik heb proberen te zoeken op dit forum naar antwoorden op me vraag maar ik denk dat ik niet de juiste trefwoorden gebruik ofzo.

 

Morgen ga ik naar een klant in een situatie die ik nog niet eerder heb gehad. Normaal gesproken betaald de klant me contant als ik klaar ben of geef ik een factuur die ze ondertekenen waarbij de AGV geaccepteerd wordt. Dan weet ik zeker dat de klant zal gaan betalen.

 

In dit geval nam een bedrijf contact met me op om bij1 van haar werknemers thuis een draadloos modem te installeren. Ik vermoed dat het bedrijf dit betaald omdat een laptop van het werk hier verbinding mee gaat maken. De factuur gaat dus naar het bedrijf en daarmee accepteren ze de AGV (digitaal meegezonden met de factuur). Nou denk ik dat het handig is om de klant te laten tekenen bij vertrek? Zodat ik zeker weet dat er betaald gaat worden. Is dat gebruikelijk en hebben jullie voorbeelden voor me? Moet alleen het bedrijf de AGV accepteren of ook de klant?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Blijkbaar is me vraag in het topic https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=46;action=display;threadid=15774

niet helemaal begrepen.

 

Het gaat hier niet om het accepteren van de AGV maar om het afleveren van iets bij een klant waar niet de factuur naar toe gaat. Moet ik die persoon laten tekenen dat ik succesvol me werkzaamheden heb uitgevoerd?

 

Worst case zou namelijk zijn dat het bedrijf gaat ontkennen contact met me opgenomen, theoretisch zouden ze de persoon waarbij ik het modem installeer misschien niet eens kennen. En degene waarbij ik het modem heb geinstalleerd zou kunnen ontkennen dat ik dat heb gedaan. Duidelijk nu?

Link naar reactie
  • 0

Opdrachtsbevestiging sturen naar je klant (kan per email) en deze laten ondertekenen. Je kunt je algeme voorwaarden daar ook mee meesturen, dan gelden ze wel.

 

De persoon bij wie je het installeert laten tekenen dat een en ander goed is uitgevoerd en wat er bij hem achterblijft (modem, kabels, etc).

 

Daarna een factuur sturen. Je hebt dan op alle fronten bewijs.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Als ik jou was zou ik deze bon werkbon noemen, maak deze in drievoud aan. Een voor de klant, een voor de gebruiker waar je het werk verricht en een voor jezelf.

 

Wek niet de indruk dat de klant iets tekend waar hij voor betaald.

Dus geef aan op de bon wie de opdrachtgever is en waar het werkadres is.

 

Als omschrijving zet je bijvoorbeeld neer.

Geleverd 1 maal bla bla

Modem tevens geinstalleerd, functioneel/operationeel getest en werkend bevonden.

 

Denk ook even aan de instellenigen voor bv wpa beveiliging en het bijbehorende wachtwoord.

 

Verder niet te ingewikkeld over doen, veel betalingsproblemen hebben te maken met miscommunicatie. Als het een grootbedrijf is dan werken deze vaak ook met eigen opdrachtbonnen cq nummers. Voor facturering moet dat nummer terug te vinden zijn op de factuur anders wijgeren ze vaak te betalen.

 

Om het dicht te timmeren neem ook even contact op met de andministratie, als het een klein bedrijf je is zeg minder dan 20 man dan is dit meestal niet nodig, dan zijn de lijnen vaak kort genoeg.

Link naar reactie
  • 0

Blijkbaar is me vraag in het topic https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=46;action=display;threadid=15774

niet helemaal begrepen.

 

Het gaat hier niet om het accepteren van de AGV maar om het afleveren van iets bij een klant waar niet de factuur naar toe gaat. Moet ik die persoon laten tekenen dat ik succesvol me werkzaamheden heb uitgevoerd?

 

Worst case zou namelijk zijn dat het bedrijf gaat ontkennen contact met me opgenomen, theoretisch zouden ze de persoon waarbij ik het modem installeer misschien niet eens kennen. En degene waarbij ik het modem heb geinstalleerd zou kunnen ontkennen dat ik dat heb gedaan. Duidelijk nu?

 

Nu is het helder. Waar het kennelijk om gaat is de vraag je een leverancier moet doen om ervoor te zorgen dat facturen niet worden betwist wanneer het factuuradres en afleveradres verschillen en één van beiden in de ontkenning schiet.

 

Dit is in zoveel transacties aan de orde. Hiervoor zijn al praktische tips gegeven om dat probleem op te lossen.

 

Dat laat onverlet dat de procedure die je volgt voor wat betreft de aanvaarding van jouw algemene voorwaarden niet in orde is en je daar een risico loopt. Het is overigens ook goed gebruik om de oplevering van werkzaamheden (of de acceptatie van het geleverde werk) te regelen in de algemene leveringsvoorwaarden en daarbij aandacht te hebben voor de gevallen wanneer factuuradres en leveringsadres niet met elkaar overeenstemmen.

 

Laat in voorkomende gevallen de klant (in dit geval het bedrijf) ook altijd schriftelijk in de opdrachtbevesting aangeven wat het afleveradres moet zijn.

 

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg nu weer een mailtje dat er een reactie geplaatst is. Beetje onzinnig zo'n reactie en dat nog van een administrator ook zie ik nu. Als ik een mailtje krijg van dit forum verwacht ik een zinnige reactie op me vraag te zien.

Link naar reactie
  • 1

Aangezien mijn mede-moderators veel van hun kostbare vrije tijd besteden aan het op weg helpen van ondernemers met hun deskundig advies, waarderen de moderators het om in ieder geval onderling hun goedkeuring voor elkaars gedegen adviezen uit te spreken, if you don't mind.

Ondernemingsrecht, ICT-recht, Privacyrecht, Arbeidsrecht

Juridische info: Samenwerkingsovereenkomst niet nodig, wij kennen elkaar goed

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg nu weer een mailtje dat er een reactie geplaatst is. Beetje onzinnig zo'n reactie en dat nog van een administrator ook zie ik nu. Als ik een mailtje krijg van dit forum verwacht ik een zinnige reactie op me vraag te zien.

pi

 

Je krijgt gratis reacties van twee juridische experts op een vraag over het aftekenen van een bestelbon en nu ga je mopperen dat zij jouw kostbare tijd verspillen? En dan nog eens op de knop * waarschuw alle moderators * drukken om een pfff-reactie te verzenden. ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.