• 0

Product landelijk bekend maken.

Ha Higherlever'ers,

 

Eerste bericht op HL, en graag benieuwd naar jullie professionele advies.

 

Wij hebben een product op de markt gezet, genaamd 'Peachy'.

Peachy is een nieuw cross-media kledingmerk.

Via een code op de achterzijde van de shirts is het mogelijk om de drager van het t-shirt een SMS bericht te sturen.

Dit geeft een nieuwe vorm van interactie binnen de mode branche.

 

Wij hebben sterk nagedacht over het merk, imago en doelgroep.

In de huidige huisstijl dat hier te vinden is, beelden we de merkwaarden 'Luxe', 'Hip', 'Betrouwbaar' en 'Dating' uit.

 

Na overleg met diverse jongeren weten we dat dit concept welkom is in de doelgroep.

 

Er worden nu al leuke aantallen shirts verkocht, maar we willen dit idee in heel Nederland lanceren. We hebben al in diverse bladen gestaan, zoals de Metro en de NRC Next. Ook is er bekendheid door aandacht op radiozenders en op websites gekomen.

 

Ons doel is om het ook offline te realiseren, liefst in leuke en hippe kledingwinkels. Helaas schiet het netwerk en de mogelijkheden van ons hierbij te kort.

 

Wat zouden jullie ons adviseren m.b.t. het zoeken van eventuele mogelijkheden hiertoe?

 

Alvast (hartelijk!) bedankt!

 

 

Zoekmachine Marketing via InByte Internet Marketing - http://www.inbyte.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 3

Ik zou beginnen bij Textilia, www.textilia.nl. Dit is een modevakblad voor ondernemers in de modewereld. Verder is de Mitex, de branchevereniging voor mode-ondernemers een goed startpunt. Succes ermee!

Communicatie is kunnen delen!

Link naar reactie
  • 0

Waarom maak je geen reclame met je t-shirts??? Stuur promoteams de straat op, maak gebruik van events waar je doelgroep komt en verkoop je shirts ter plekke, verkoop shirts vanuit een mobiel verkooppunt, doe prijsvragen met sites en tijdschriften die passen bij je doelgroep. Geef t-shirts weg aan een goed doel die via jullie shirts zo fondsen kunnen werven enzovoorts. Groeten en succes van het 41111 team die het ook een leuk promotie idee vinden.

HK

Link naar reactie
  • 0

Allereerst hartelijk bedankt voor jullie vlugge reacties!

 

Ik zou beginnen bij Textilia, www.textilia.nl. Dit is een modevakblad voor ondernemers in de modewereld. Verder is de Mitex, de branchevereniging voor mode-ondernemers een goed startpunt. Succes ermee!

 

Heb met deze bedrijven contact opgenomen, ben benieuwd wat ze voor ons kunnen betekenen. Bedankt!

 

Waarom maak je geen reclame met je t-shirts??? Stuur promoteams de straat op, maak gebruik van events waar je doelgroep komt en verkoop je shirts ter plekke, verkoop shirts vanuit een mobiel verkooppunt, doe prijsvragen met sites en tijdschriften die passen bij je doelgroep. Geef t-shirts weg aan een goed doel die via jullie shirts zo fondsen kunnen werven enzovoorts. Groeten en succes van het 41111 team die het ook een leuk promotie idee vinden.

 

Dit hebben we zelf ook in gedachten gehad, wellicht is dit inderdaad iets leuks als het weer in Nederland aanhoudend mooi blijft!

 

Lijkt op het op het verhaal van die Italiaanse t-shirt dating company Shyno.

Misschien kun je door op hun naam te googlen wat analyses vinden over de strategie die Shyno gevolgd heeft.

 

Klopt. In Italie heeft deels hetzelfde concept zich inmiddels al bewezen. Nu zijn wij de eerste in Nederland, en moeten ons ook bewijzen.

Zoekmachine Marketing via InByte Internet Marketing - http://www.inbyte.nl

Link naar reactie
  • 0

Contact zoeken met aanbieders mobiele telefonie, of verkooppunten mobiele telefoons?

 

Wellicht willen ze het opnemen in hun promo-pakket?

 

bijvoorbeeld :

"nu maandelijks 200 gratis sms-jes en een peachy-shirt"

 

 

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

Wellicht komen dit soort samenwerkingsverbanden later, in de eerste instantie denk ik niet dat hier vanuit de telecombranche intresse is.

 

Oeps .... waarom zou je zelf gaan denken over wat de telecombranche denkt?

 

De telecombranche heeft er toch baat bij wanneer er meer ge-SMS't wordt? De paar telecomaanbieders beschikken over aanzienlijke marketingbudgetten en dito afdelingen die continue weer iets nieuws en trendy's moeten bedenken. Wellicht is het toch zinvoller om zelf een zo goed mogelijke propositie te bedenken voor een telecomaanbieder en dit aan hun voor leggen.

 

Gun een klant zijn eigen gedachte, ga niet zelf al bepalen dat ze toch geen interesse zullen hebben (dit is een enorme negatieve kracht op in basis wellicht goede ideeen, zonde toch)

 

Succes!!! Ard

Link naar reactie
  • 0

Ik waardeer énorm dit soort ideeen, maar gezien het benaderen van dit soort partijen in dit stadium mij onmogelijk lijkt. (dat betekend niet dat het niet het proberen waard is!) Mocht in de toekomst binnen mijn netwerk mogelijkheden aanraken, zal het inderdaad een goede optie zijn.

Zoekmachine Marketing via InByte Internet Marketing - http://www.inbyte.nl

Link naar reactie
  • 0

Mooie nette site hebben jullie! Eerst had ik er de twijfels over dat het shirt er erg goedkoop uit zou komen te zien, dit is gelukkig niet het geval!

 

Mmm... in de toekomst misschien ook maar zo een shirt bestellen! ;)

 

Erg veel succes, en als ik nog ideeen heb hoor je het!

 

Kost het trouwens nog geld wanneer er iemand jouw een sms verstuurd? En binnen hoelang krijg je het smsje? En kan je daarna

gelijk met diegene smsen, of gaat het dan via Peachy?

Link naar reactie
  • 0

zorg dat je site het bezoeken waard is (goodies) en geef heuse winkels een plek zodat de consument de winkel kan vinden

tuig je site op met wat viral marketing funtools zodat je een database gaat aanmaken die je weer kunt gebruiken om je gedachten uit te venten

Link naar reactie
  • 0

Excuses voor mijn late reactie, was er even een weekje tussenuit.

Bedankt voor jullie reacties!

 

@ Tech-Nico: Inderdaad, er komen steeds meer concurrenten op de markt. Peachy is en blijft een merk. Reactee een website. Nog een verschil is dat Reactee niet in Nederland werkt.

 

@ Vossius: We zoeken inderdaad momenteel naar de juiste link voor opname in kledingwinkels. Iemand met het juiste netwerk is altijd welkom! ;)

 

@Bamiblik: Bedankt voor je compliment. We zijn erg gericht op kwaliteit, en streven dit overal in na. Vergelijk het met het A segment merken.

Een SMS ontvangt de shirtdrager binnen 20 seconden. Daarna gaat het via het 'normale' 06 nummer. De ontvanger kiest dus voor wel of niet bekend maken van het nummer. Ontvangen als t-shirt drager is gratis. Versturen kost € 0,55.

 

@ Nils: Haha, leuk concept inderdaad. Hulde voor de bedenker. Verschil tussen Peachy en OP3 / Shotcodes is dat het via Peachy via tekst/SMS gaat. Shotcodes per foto/MMS (Of GPRS upload).

Wellicht dat daar in de toekomst ook mogelijkheden mee bestaan!

Zoekmachine Marketing via InByte Internet Marketing - http://www.inbyte.nl

Link naar reactie
  • 0

Wellicht komen dit soort samenwerkingsverbanden later, in de eerste instantie denk ik niet dat hier vanuit de telecombranche intresse is.

 

Oeps .... waarom zou je zelf gaan denken over wat de telecombranche denkt?

 

Ik denk inderdaad dat er juist wel en partij voor te vinden is die hier graag de sier mee maakt. Jij bekendheid, zij bekendheid, allebei profijt. Lijkt me ideale combinatie.

 

Maar één ding gaat op voor alle ondernemersvraagstukken: je moet eerst geloven dat het kan voordat het kan.

Link naar reactie
  • 0

@ Verschil tussen Peachy en OP3 / Shotcodes is dat het via Peachy via tekst/SMS gaat. Shotcodes per foto/MMS (Of GPRS upload).

Wellicht dat daar in de toekomst ook mogelijkheden mee bestaan!

 

Ik geloof dat het anders zit. Bij schotcodes wordt de code gescand. Er wordt geen bericht verstuurd maar een hyperling geopend. Kijk anders nog even op de site van OP3.com (van hl oprichter Dennis Hettema en Dennis Timmermans)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Idd, Nils heeft gelijk: ShotCodes werken met de gewone camera van de mobiele telefoon. Daarmee neem je een foto van de ShotCode, waarna automatisch via je eigen mobiele browser een webpagina opent (met daarin een video, een reclame-uiting, een speciale promo, of wat je maar wilt). MMS e.d. is dus nergens voor nodig, enkel een camera op de mobiele telefoon en internettoegang is voldoende.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 284 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.