• 0

PSP: Bibit of Ogone?

Ik moet voor een nieuwe webshop bepalen welke Payment Service Provider we gaan gebruiken.

 

Ik heb ervaring met Bibit, waar ik op zich tevreden mee ben, maar ik vind ze vrij duur en soms worden orders gewijgerd (terwijl klant- en creditcard gegevens 100% correct zijn, Bibit geeft geen adequaat antwoord, het gaat niet om risk management (bijv. forbidden countries) en ze schuiven alles af op de issuer of acquirer, maar daar kun je dan onmogelijk mee in contact komen) en ze bieden geen hulp bij het afwenden van chargebacks.

 

Ik heb ook goede verhalen gehoord over Ogone, maar geen ervaring mee. Weet iemand of bovengenoemde problemen ook bij Ogone optreden?

 

Na enig rondzoeken lijken beide PSP's me geschikt, maar heeft iemand ervaring met beide, en kan uitleggen wat de belangrijkste verschillen of voordelen zijn? Of weet iemand nog een andere vergelijkbare PSP en de voordelen daarvan?

 

Wellicht hangt e.e.a. af van het transactievolume, in mijn geval zal de verwachte omzet tussen de 20K en 30K euro per maand liggen, en gemiddelde prijs per transactie zo'n 100 euro. Veruit de meeste orders komen uit het buitenland, dus iDeal is geen noodzaak (wel een pre).

 

Ik weet dat het ook met PayPal kan, maar die geven belabberde support.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Al gedaan, maar het gaat mij vooral om de verschillen tussen Bibit en Ogone (en redenen om voor de een of de ander te kiezen), en die heb ik nog nergens duidelijk genoemd zien worden.

 

Of als iemand een andere PSP dan Bibit of Ogone kan aanraden (met uitleg waarom, want van het bestaan van WorldPay, Triple Deal, TWYP etc ben ik al op de hoogte, van de voordelen/verschillen niet) dan ben ik uiteraard ook geinteresseerd.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb met beide partijen gewerkt, en zelf vindt ik Ogone beter. De koppeling met bijvoorbeeld een ePages webshop naar Ogone is perfect. Oders die evt wegvallen kunnen ook weer onder water worden terug gehaald, waardoor de bestelling van de klant gewoon in het systeem komt.

 

Ook de interface van Ogone om betalingen met bijvoorbeeld een gestolen creditcard te blokkeren werkt perfect. Ook is Ogone natuurlijk meer gericht op de buitenlandse banken.

 

Voor de kosten maakt het denk ik niet zoveel uit, je moet toch een beetje onderhandelen.

Mediabrains.nl - Webdesign & E-commerce
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.