• 0

Tips nodig (verzending producten)

Hey mensen ik ben samen met een vriend bezig met de boorbereidingen treffen voor onze nieuwe usb stick shop maar ik sta nog voor een paar raadsels.

 

Ik wil alles usb's versturen in een stevige envelop met van dat lucht bulletjes plastic waardoor het niet kwetsbaar is. Mag dit bij TNT?

 

Ook is het probleem of ik nou wel of niet aangetekend moet leveren want is dit nou wel nodig en wat zijn de voordelen en wat de nadelen als je het niet doet?

 

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Richard S. 8)

 

[edit mod] titel aangepast [/edit]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat kan inderdaad gebeuren. Als je complete zekerheid wilt moet je aangetekend met ontvangstbevestiging gebruiken en dan nog kan iemand beweren dat niet het juiste product in de verpakking zat. Je moet een afweging maken, en een eventueel risico in je marge verwerken.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

hey mensen,

 

Ik wil bij tnt mijn producten verzenden via briefpost aangetekend dit kost 6,45 alleen hoe zit dat met verzekering tegen diefstal en verlies, ben ik daar tegevn verzekerd of wat moet ik erbij nemen om me daar tegen te verzekeren?

Ik betaal nu onderhand 6,45 aan verzendkosten kan dit echt niet goedkoper?

 

Groetjes,

Richard S.

Link naar reactie
  • 0

Tot hoe hoog dat verzekerd is kun je zien op tntpost.nl

 

Ik heb met mijn bedrijf, waar ik schriftelijke cursussen o.a. mee verkoop en verstuur, dat ze mij vooruit betalen en dat dit aangetekent verstuur met een handtekening retour en heb tot nu toe geen klachten daarover gehad. Daarnaast doe ik het ook nog wel onder rembours. Dan moet men dit aan de bezorger betalen met een handtekening. Nadeel hiervan is dat je bijvoorbeeld wel provisie moet gaan betalen.

Link naar reactie
  • 0

ja oke ik wil graag micro sd kaartne verzenden van rond de 40 euro welk pakket raat je me dan aan om te nemen bij tnt, de mensen betalen me eerst en als het geld binnen is verzend ik de brief met daairn de sd kaart en de gebruiksaanwijzing alleen wat raad je me dna aan om allemaal te nemen bij TNT want ze zijn ongeloofelijk duur

Link naar reactie
  • 0

oke amar er wordt niet egt gereageerd op me berichtne is een beetje vervelend;)

 

Tja je vraagt een beetje naar de bekende weg.

Om te beginnen krijg je hier antwoorden van ondernemers die doen ook nog wel eens iets anders aan hun hoofd hebben.

 

Verder kun je zelf al heel veel uitzoeken maar blijkbaar laat je dat liever over aan de mensen die reageren op jouwpost.

Het is al met al dus niet zo'n fijn draadje om energie in te steken.

 

Maar ik zal even met je meedenken

Een usb sticky kost pak m beet 20 euro bij elke willekeurige electronicashop of fotowinkel.

Omdat jij het product aan huis laat brengen willen mensen misschien iets meer betalen, hoewel veel mensen op internetshoppen om goedkoper uit te zijn.

 

Dan ontdek je al snel dat aangetekend versturen jou uit de markt prijst maar daarnaast mensen stoort omdat ze voor een aangetekend pakketje thuis moeten blijven.

 

Als ik jouw was zou ik gaan rekenen met een eenvoudige enveloppe en een percentage usb sticks die nooit aankomt. Mogelijk kun je dit bij een verzekeraar meeverzekeren, kwestie van even een verzekeringsman aan de stopdas trekken.

 

Verder kan aangetakend verzenden wel goedkoper, daarvoor zul je echter heel veel usb sticks moeten verkopen, en zover is het nog niet.

Link naar reactie
  • 0

ja oke ik wil graag micro sd kaartne verzenden van rond de 40 euro welk pakket raat je me dan aan om te nemen bij tnt, de mensen betalen me eerst en als het geld binnen is verzend ik de brief met daairn de sd kaart en de gebruiksaanwijzing alleen wat raad je me dna aan om allemaal te nemen bij TNT want ze zijn ongeloofelijk duur

 

Ik houd zelf vast aan TNT omdat ik het bedrijf hierin vertrouw dat het goed komt, maar zolang jij gewoon aangetekent verstuurd, heb je een garantie dat het aankomt *mits je een handtekening retour laat komen*. Ik houd me dan niet zozeer bezig met hoe hoog de verzekering daarbij is, omdat het altijd wel goed gaat bij de TNT. En kwaliteit dat kost geld, daarom is TNT wat duurder. En een pakket heb ik niet eigenlijk, dat werkt tot nu toe nog te nadelig voor mijn bedrijf.

Link naar reactie
  • 0

GLS is idd volgens mji een euro goedkoper en ziet er ook wel goed uit, alleen jammer van dat eigenen risico dat zei hebben, weet iemand anders nog een goedkopere vezender dan 6 euro door heel nederland met een verzekerd bedrag van 50 euro en die er ook wel ervaring mee heeft.

Link naar reactie
  • 0

Allerleerst is volgens mij verzending met verzekering van een pakketje (ik neem aan dat je de sticks niet door de brievenbus laat gooien in een dun goedkoop envelopje, met kans op schade?) veel duurder dan € 6,25 bij TNT Post.....

 

Daarnaast is de kans op vermissing en schade erg groot, weet ik uit ervaring als je het met de standaard zending af wil doen. Ook weet ik uit ervaring dat de standaard post je als verzender recht geeft op absoluut niets als het mis gaat. Daar zou ik dus zeker niet op bezuinigen.

 

Er zijn veel vervoerders die standaard handtekening voor ontvangst aanbieden en als je veel gaat verzenden is de kans groot dat je een leuke deal kunt sluiten op basis van jouw volume, waardoor de verzendkosten dalen.

 

GLS is al genoemd, maar DHL, UPS en Sandd of zelfs Kiala bestaan er ook. Als je dit higher level kunt "opsurfen" op internet, kun je vast ook snel hun websites op het wereldwijde web vinden en zullen ze je graag van alle info voorzien.

 

Suc6!

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.