Jump to content
Minter1
Verberg

geld pompen in google?

vraag

Beste mensen,

 

Ik hou me nu al een tijdje bezig met google adwords en begin me toch af te vragen of het nou wel zo'n zin heeft, dat geld in google pompen.

Zou het niet gewoon veel beter zijn slechts 1ct per keyword in te voeren en gewoon zoveel mogelijk links te laten verwijzen naar je pagina?

Of verkloot je dan heel je ranking?

 

Laat me ff weten wat jullie ervan denken!

 

Groetjes!

Link to post
Share on other sites

11 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Beste Minter.

 

Ik zou zeggen probeer het eens dan kom je erachter toch? Niemand kan jou hier advies ingeven.

 

Voor het taalgebruik (van een ondernemer) krijg je van mij een dikke kneus!

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Het blijft een kwestie van rekensommetjes maken. Hoeveel is iemand je waard die iets koopt/zich aanmeldt/informatie opvraagt.

 

Hoeveel procent is de conversie (percentage vd mensen die zich aanmelden tov totaal, kun je allemaal bijhouden met Adwords). Als je dat weet, kun je precies uitrekenen wat een nieuwe klant je "kost" en oplevert.

 

 

Geld "inpompen" lijkt me een zinloze bezigheid ;D

 

ps: je adwords campagne heeft niks te maken met inkomende links op je pagina en je ranking in de gewone zoekmachine.

Link to post
Share on other sites
  • -1
  • Rate this answer

Beste Minter.

 

Ik zou zeggen probeer het eens dan kom je erachter toch? Niemand kan jou hier advies ingeven.

 

Voor het taalgebruik (van een ondernemer) krijg je van mij een dikke kneus!

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

 

Ja daar heb je idd gelijk in Ruud. Was nog niet helemaal wakker. ;)

Niet erg slim.

Maar ik dacht misschien is er op dit forum iemand met ervaring op dat gebied.

Ik heb in het dagelijks leven veel discussies over dit onderwerp.

Heeft het wel zin om 1, 2 of 3 euro per keyword op te geven?

Het maakt denk ik niet uit hoeveel geld ik kwijt wil/kan zijn voor een product. Dat is altijd zo min mogelijk, en ik wil de beste resultaten. Dat is toch altijd waar je naar streeft.

Link to post
Share on other sites
  • 1
  • Rate this answer

Zo min mogelijk, uiteraard. Maar als je geen idee hebt hoeveel een nieuwe klant je kost en oplevert (gemiddeld), is je vraag niet te beantwoorden.

 

Ja, het heeft zin om 1 of 2 euro te betalen per klik, mits je er geld op verdient.

 

Nee, het heeft geen zin om 1 of 2 euro te betalen per klik, als die klik niet leidt tot een acceptabele conversie.

 

Je kunt alleen maar zo min mogelijk betalen als je precies weet wat er gebeurt.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

ik moet zeggen dat ik aardig tevreden ben over adwords en het wel mooie resultaten oplevert.

 

Jammer dat de kostprijs per click bijna elke maand blijft stijgen voor mijn keywords.


http://www.web-tools.be levert software op maat voor jouw website ! Html nieuwsbrief applicatie , content management systemen.
Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik heb zelf ook zeer positieve resultaten geboekt met Google Adwords. Wel vergt het wat aandacht om een goede campagne op te zetten (de juiste zoekwoorden en de juist CPC) en te onderhouden (zoals webstools al aangeeft, het constant in de gatenhouden van je account en zoekwoorden).

 

Mijn advies aan jou zou zijn om een conversieteller te installeren op je website. Hiermee meet je hoeveel % van je kliks ook daadwerkelijk een order (of iets anders) oplevert. Verdien jij € 100 per order en is 1% van je kliks een order, dan is € 1 per click niet echt rendabel (tenminste, dan heb ik het niet over je naamsbekendheid en eventuele latere orders). Wanneer je € 500 verdient per order, is dit al meer rendabel.

 

Wat ik probeer te zeggen is dat het afhangt van je opbrengsten (marge) per order, de kosten per click en het % conversies... Het is erg persoonlijk/website/product gebonden

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Je hebt het over drie verschillende dingen:

- je rendement uit Adwords

- links naar je site

- je ranking (ook bij Google neem ik aan).

 

Wat betreft dat laatste: ik dacht niet dat je ranking zoveel te maken had met wel of geen AdWords (maar ik ben gen SEO-specialist, dat moet ik erbij zeggen).

 

Links naar je site hebben in ieder geval niks te maken met AdWords. Die kun je gewoon proberen te verwerven, zonder adverteren (maar wel met inspanning uiteraard).

 

P.S.: Sorry, ik zie nu dat Roberttenk dat ook al had gezegd. Nou ja, beter te vaak dan te weinig....

 

En AdWords zelf zorgt niet voor conversie. Ze zorgen voor naamsbekendheid en -als het goed is- bezoek. Je kunt op de klik nauwkeurig zien wat het je oplevert, dus dat lijkt me het probleem niet.

Trek je wel de juiste bezoekers? Adverteer je wel met de juiste trefwoorden? En met de juiste advertentietekst?

 

Of is het wat anders? Levert het te weinig verkopen op? Dan mankeert er misschien meer aan je landingspagina dan aan AdWords.

 

Als je concreet advies wilt, dan moet je denk ik even duidelijk maken wat je tot nu toe hebt gedaan, wat je doel is en wat het resultaat. Anders blijft het wat speculeren.

 

En wat betreft 'geld pompen': dat zou ik nooit doen. Experimenteren is aardig, maar stel dan in ieder geval voor jezelf een maximum reclamebudget vast.

 

De kracht van Google AdWords is natuurlijk dat iedereen -zonder enige kennis vooraf- ineens adverteerder en mediaplanner tegelijk wordt. En daar verdient Google die miljarden mee ;D


www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Adwords

Het mooie van Adwords is dat conversie (het percentage verkopen tov kliks) prima te meten is. Dit is beter dan traditionele media.

 

1. Stel je zelf een budget (wat mag een klant me kosten)

2. Installeer conversiecodes (beschikbaar als je online verkopen hebt of formulieren die je meet

3. testen, testen, testen!

 

Ik heb hier geen zin en heb dat uitbesteed: kost je 75-120 p/maand. Ik had in 7 dagen 400 euri weggegooit omdat ik aan het tobben was met die opties binnen Adwords.

 

Pagerank

Pagerank (afgekort PR) is een methode om pagina's op internet te ordenen in belangrijkheid. Het is ontwikkeld door de oprichters van Google (Larry Page en Sergey Brin) in 1998 toen zij nog studeerden aan Stanford University. Die universiteit heeft het patent op PageRank terwijl Google een handelsmerk heeft op PageRank.

(Bron: nl.wikipedia.org/wiki/PageRank)

 

Met pagerank 0-10 (10 hoog en 0 laag) kun je zien hoe goed je pagina 'scoort' binnen Google. Een pagina met exacte dezelfde domein en inhoud en een hogere pagerank zal dus hoger eindigen in de zoekresulaten op het zelfde woord.

 

Pagerank kun je beinvloeden (waarschijnlijk) door veel binnenkomende links (link die naar jou pagina gaan ofwel type in Google links:www.domainnaam.nl) bijvoorbeeld gelinkt worden vanaf hoge PR websites (PR9,PR8,PR6,PR5) helpt (schijnt).

 

Er is geen relatie tussen Adwords en pagerank (natuurlijke zoekresultaten).

 

 


Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Met pagerank 0-10 (10 hoog en 0 laag) kun je zien hoe goed je pagina 'scoort' binnen Google. Een pagina met exacte dezelfde domein en inhoud en een hogere pagerank zal dus hoger eindigen in de zoekresulaten op het zelfde woord.

 

Nee, dit is een hardnekkig misverstand. Pagerank is niet het enige kenmerk van een link dat Google meeweegt. Waar de linkende pagina over gaat is ook relevant (en vermoedelijk zelfs waar de daarnaar linkende pagina's over gaan). Een link van een pagina met pagerank 3 kan jouw ranking zodoende meer beïnvloeden dan een link van een pagina met pagerank 4. En een pagina met pagerank 3 kan hoger komen dan een andere pagina met pagerank 4, zelfs als de on-page factoren identiek zijn.

 

Google maar eens op "topic-sensitive pagerank". Ik kan het niet bewijzen, maar ik verwed er heel wat flesjes wijn om dat Google een dergelijk algoritme gebruikt.

 

En dan zijn er nog hilltop, trustrank en andere algoritmes m.b.t. de waarde van links, die veel meer omvatten dan de oorspronkelijke pagerankpublicatie.

 

Het pagerankgetalletje zegt eigenlijk niet zoveel meer. Behalve dan wat er in dat toolbarstreepje verschijnt. En het schijnt van invloed te zijn op de frequentie waarmee Googlebot je site bezoekt, maar daar heb je weinig aan voor de ranking.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 8 leden online en 141 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept