• 0

zijn kosten van zelf-ontwikkelde applicatie aftrekbaar?

Gast Verwijderd account

Als je voor website(in mijn geval gaat het om een webshop) zelf software ontwikkeld zoals bijvoorbeeld een backoffice applicatie kan je dan nog iets met de kosten doen zoals bijvoorbeeld een subsidie of het aftrekken van de belasting.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account
Succes met het ontwikkelen van jouw eigen onderneming!

 

Dank je wel. Jij ook succes met je onderneming.

Link naar reactie
  • 0

WBSO is volgens mij geen optie omdat softwareapplicaties niet onder de regeling vallen.

 

het gaat bij WBSO om fysieke producten die 'technisch nieuw' zijn voor je eigen onderneming

 

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

WBSO is volgens mij geen optie omdat softwareapplicaties niet onder de regeling vallen.

 

het gaat bij WBSO om fysieke producten die 'technisch nieuw' zijn voor je eigen onderneming

 

 

Op de site van SenterNovem vind ik binnen 2 clicks de volgende info over programmatuur..

 

Ook werkzaamheden met betrekking tot programmatuur kunnen onder voorwaarden als S&O worden aangemerkt als er sprake is van:

 

* de ontwikkeling van technisch nieuwe (onderdelen van) programmatuur;

* technisch wetenschappelijk onderzoek;

* de analyse van de technische haalbaarheid van eigen S&O

* of technisch onderzoek.

 

En in de WBSO FAQ de volgende vraag met antwoord

 

   Kan ik een aanvraag indienen over een verstreken periode?

   

Nee. Bij de WBSO moet u altijd vooraf een aanvraag indienen.

Link naar reactie
  • 0
een DGA kan prima een deel van zijn loonkosten via de WBSO laten lopen.

 

Oh, dat wist ik niet. Interessant! Ga gelijk kijken ;D

 

Ik zie trouwens bij SenterNovem ook staan:

 

1. Wie kunnen WBSO aanvragen?[...]

Zelfstandigen: belastingplichtigen die een onderneming drijven komen in aanmerking voor een aftrek voor speur- en ontwikkelingswerk indien zij zelf dat jaar 500 uren of meer aan S&O verrichten

 

Dat is ook nieuw voor mij. Misschien is de regeling veranderd sinds de laatste keer dat ik ernaar keen. Sorry voor mijn ondeskundige reactie :-[

Link naar reactie
  • 0

In reactie op RENEP, jouw reactie is helaas net als velen. Voorheen was de regeling veel beknopter en minder interessant voor het MKB, want voor je het wist was je uitgesloten of was het meer werk (en lees dus kosten) om in aanmerking te komen dan de vergoeding hoog was.

 

De wijzigingen die laatst zijn doorgevoerd zijn heel bruikbaar voor het MKB en kan in heel veel gevallen worden toegepast. Het blijft wel jammer dat je de WBSO vooraf moet aanvragen, want vaak kom je er pas achter dat je in aanmerking komt als het traject bijna gereed is.

 

Wel blijft het leuke van de regeling dat het nieuw moet zijn voor jouw onderneming en dus ook kosten van standaard applicaties die voorzien in kennisdeling en dergelijke (denk bijvoorbeeld aan het product Synergie van Exact software) voor dit soort trajecten in aanmerking kunnen komen.

 

Ik hoop dus dat het project van RoboCopy nog niet af is en hij nog in aanmerking komt.

 

Succes met uitpluizen, maar vergeet geen aandacht te schenken aan ondernemen!

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.