• 0

Stekker eruit?

Beste ondernemers

 

Ik heb vorig jaar een website op het web online gezet.

Doel: advertenties van auto's en auto-onderdelen verkopen

aan particulieren en /of bedrijven.

 

Je kunt het vergelijken met marktplaats maar dan enkel voor

de autobranche.

 

Ik heb 3 jaar in het ontwerp fase ingestoken.

 

Jammer genoeg loopt de site bijna nagenoeg niet.

Ik ben nu reeds 1.5 jr online en heb een omzet van gemiddeld 20 tot 30 eurp p/mnd.

 

Gelukkig had ik mijn baan niet opgezegd en heb dus nog wel inkomen.

 

Kunnen jullie s.v.p. (please) erna kijken en wellicht mij van tips/advies voorzien. Wat doe ik verkeerd? Wat kan beter? Wellicht marketing tips?

 

Met google ben ik veel geld kwijtgeraakt en heb er helemaal niets aangehad.

 

Ik sta open voor alles.

 

Ik zou jullie erg dankbaar zijn, want ik weet het niet meer.

Ik zit zelfs te overwegen uit frustatie (niet uit fin.overw.) de

stekker eruit te gooien.

 

Maar doe dat liever niet.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Eén topic is weggehaald, éénmaal posten is voldoende higherlevelalmere.

 

De grote hamvraag: waarin onderscheid je je van anderen? Waarom zou ik niet naar marktplaats.nl gaan?

 

Omdat Mijn site gratis en de website 500 autoreviews bezit.

Daartegen heeft het nagenoeg geen Traffic, dat is killing in deze branche.

Link naar reactie
  • 0

De website ziet op het eerste gezicht goed uit. Wat je echter mist zijn auto`s en auto onderdelen waardoor mensen naar je site komen. Probleem dat je hebt is dat je mensen naar je site moet krijgen, en dat de site dan gevuld moet zijn omdat ze anders niet weg gaan en niet meer terug komen.

Hoe je dit aan moet pakken zou ik je in eerste instantie niet kunnen zeggen. Wel lijkt het me logisch dat je website niet zomaar bekend wordt, hiervoor zul je zelf wat werk moeten verrichten. Dit kan natuurlijk goedkoop door vrienden en kennissen ervan op te hoogte te stellen, of te flyeren op autoevents. Of een stuk duurder en een reclamebureau in de hand nemen.

 

succes ermee!

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

OK, ik had op je andere post willen reageren, maar tijdens het typen ervan was die verwijderd, en dus mijn mogelijkheid tot het opslaan van mijn reaktie ook.

 

Samenvattend: ik woon in Utrecht en heb een Chevrolet Caprice. In geen van de onderdelen van je website kom ik enig resultaat tegen - prove me wrong.

 

Verder - verzekeringen en financien: december 2006 is al een half jaar geleden, en je hebt nog steeds geen content.

 

Vraag van mij aan jou: waarom heb jij het idee dat je dat je site wel zou moeten lopen? Ik zou het werkelijk niet weten, namelijk.

 

Persoonlijk advies: zo snel mogelijk kappen! Dit is zonde van je geld.

Link naar reactie
  • 0

Zo op het eerste oog ziet de site er best aardig uit, wanneer ik echter een paar concrete dingen opzoek dan zijn mijn zoekresultaten 0,0, potentiele klanten haken dus snel af denk ik. Je inhoud is dus onvoldoende.

 

Er zijn de nodige onderdelensite's en inderdaad de marktplaatsen en consorten zijn er ook, wat is inderdaad jouw meerwaarde, je onderscheidend vermogen?

 

Welk idee had je hierover toen je begon?

 

Kan me de aarzeling om ermee te stoppen best voorstellen. De site ziet er goed uit, ben technisch geen kenner maar de paar functies die ik probeerde werkten wel. Commercieel hoef je er op deze manier niets van te verwachten.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom komen mensen op jouw site?

Als reviews de basis zijn (op dit moment) dan zijn het mensen die op zoek zijn naar een auto en niet op zoek naar autoonderdelen.

Als mensen nu op zoek zijn naar onderdelen vinden ze die niet op je site. Het is mij niet gelukt om een tweedehands onderdeel in zoekresultaten te krijgen. Het is een bekend probleem van een portal/marktplaats om in de opstart content te krijgen.

 

Als onderdelen de basis is, zouden de laatste x-geposte onderdelen (aanbod en vraag) op de home page zichtbaar moeten zijn! Nu spreekt dit niet uit je website.

Als je verlegen zit om content (vraag/aanbod), probeer dan samen te werken met partijen die dit wel hebben, maar geen goede online outlet hebben. Je bent dan een aggregator voor derden. Je kunt dan zowel zakelijk als particulier in je site verenigen.

 

Echter uit jouw vraag kan ik niet opmaken in hoeverre je zelf een netwerk hebt in de branche en behept met het vermogen om een commercieel netwerk op te bouwen.

Als dit beperkt is sluit ik me aan bij een eerdere reactie: stekker eruit, of zoek een partner die in het idee gelooft en een affiliate netwerk wil opbouwen.

 

Link naar reactie
  • 0

In mijn optiek moet er niet gekeken worden naar korte termijn oplossingen maar de oplossingen voor de komende jaren!

 

Ik ben niet thuis in de autobranche, maar ik neem aan dat je mensen in je netwerk hebt die dat wel zijn.

 

Ik hoop dat je vooraf een compleet en uitgebreid ondernemingsplan hebt geschreven waarin je promotionele en financiële aspecten hebt meegenomen! Is dit niet het geval, start dan zo snel mogelijk met het 'plannen' van al dit soort zaken en voeg ze samen in 1 document. Er zijn op dit forum genoeg ondernemingsplannen en/of marketingplannen te vinden. Hierdoor krijg je totaal overzicht voor jezelf en hopelijk schot in de zaak.

 

Hele simpele stappen bieden vaak een goede oplossing voor problemen:

Stap 1.: Wat is er aan de hand (het probleem)

Stap 2.: Waar wil ik naar toe (het doel)

Stap 3.: Wat moet hiervoor gebeuren (financieel, promotie, onderscheidend vermogen, strategien enz.)

 

Heel simpel, maar effectief! Ga het bovenstaande eens op papier (niet in je hoofd, echt op papier) zetten en je merkt dat je vorderingen boekt. Denken, dan pas doen...

 

Met eventuele extra informatie (vak technisch) kan ik je ook helpen. Veel succes!

Sebastiaan van der Valk helpt, als adviseur / coach / begeleider, organisaties met vormgeven aan veranderingen.

 

Daarnaast zet ik ideeën voor new business op papier, verken de ideeën en breng ze in de praktijk. Zo is bv www.espressokopjes-online.nl ontstaan en uiteindelijk verkocht per 30-12-2015.

Link naar reactie
  • 0

 

Omdat mijn site gratis en de website 500 autoreviews bezit.

Daartegen heeft het nagenoeg geen Traffic, dat is killing in deze branche.

 

Je naam klinkt wel erg als Autotrader, en Autotrader is een gedeponeerd merk. Dus als je nu gaat investeren in je merk en je wordt groter dan loop je de kans een brief van Autotrader op de mat te vinden met het verzoek te stoppen met het gebruik van de naam.

Link naar reactie
  • 0

 

Omdat mijn site gratis en de website 500 autoreviews bezit.

Daartegen heeft het nagenoeg geen Traffic, dat is killing in deze branche.

 

Je naam klinkt wel erg als Autotrader, en Autotrader is een gedeponeerd merk.

Dus als je nu gaat investeren in je merk en je wordt groter dan loop je de kans een brief van Autotrader op de mat te vinden met het verzoek te stoppen met het gebruik van je naam

 

Voor de start is hier al rekening mee gehouden.

Kan niet, mijn naam is ook al reeds gedeponeerd en al getoetst

waaronder ook op autotraderetc.. door de op één na de grootste merkenbureau in de Randstad . De namen lijken opelkaar maar de betekenis v/d naam is geheel anders.

 

Juridisch zit dit wel potdicht.

 

maar heb je ook nog tips op de getselde vragen?

Link naar reactie
  • 0

Kan niet, mijn naam is ook al reeds gedeponeerd en al getoetst

waaronder ook op autotraderetc.. door de op één na de grootste merkenbureau in de Randstad . De namen lijken opelkaar maar de betekenis v/d naam is geheel anders.

 

Juridisch zit dit wel potdicht.

 

maar heb je ook nog tips op de getselde vragen?

 

Ik kan op je naam niks vinden in het register van het Benelux Merken Bureau.

 

Verder gaat het niet om de betekenis wel om de klank en de mogelijk verwarring die kan ontstaan.

Link naar reactie
  • 0
Zo op het eerste oog ziet de site er best aardig uit. De website ziet op het eerste gezicht goed uit

 

Daar ben ik het dus helemaal niet mee eens. Technisch is er inmiddels al genoeg gezegd. Alleen optisch vind ik het een stuk minder. Als je de z.g.n. 7 seconde regel toepast is het geen uitnodigende site. Sombere foto. Veel zwart. Wat is je doelgroep? De auto liefhebber. Wat wil hij zien? Meer gelijkennissen met zijn passie: namelijk auto's. De site moet vrolijkheid uitstralen. Het moet passie uitstralen van degene die de site gemaakt heeft. Jij dus!!!

 

Je hebt namelijk een specifieke doelgroep. Probeer meer te zijn dan alleen een "marktplaats". Probeer een site te zijn voor de autoliefhebber in het algemeen, met als "core business" je verkoop.

 

Maak verslagen van autobeurzen. Geef deze aan. Laat de autoliefhebber foto's opsturen van zijn of haar paradepaardje. Je moet de site laten leven. Hij is dood. Start een forum waar mensen met elkaar kunnen communiceren wat ze nodig hebben om hun auto nog meer op te "pimpen". Plaats iedere maand een nieuwe foto op de frontpage van iemand die iets bij jou heeft gekocht. Autoliefhebbers zijn trots op hun auto en willen dat graag laten zien. Je moet op hun trots werken.

 

Als je je wilt vergelijken met marktplaats etc, dan heb je heel veel geld nodig om te investeren in marketing. Wees slimmer. Werk vanuit het gevoel van je doelgroep. Dan kan het heel snel gaan. Staar je niet alleen blind op de verkoop. Komt later wel. Je hebt een baan, dus je hoeft er niet van te leven. Als de site gaat lopen dan komt de verkoop vanzelf.

 

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
  • 0

Je site is ziet er professioneel uit maar er staat inderdaad te weinig materiaal op.

Je onderschat de kracht van marktplaats.nl Als mensen eenmaal op die site geweest zijn (en dat zijn er miljoenen vanaf de opstart) krijg je ze niet meer naar een site zoals de jouwe.

Je hebt een enorm budget nodig om aandacht in de media te vragen via TV-Radio en vakbladen om de loop er enigzins in te krijgen.

Ik zou er nooit aan begonnen zijn en zou er nu mee stoppen.

Jammer van je tijd maar je hebt er wel veel van geleerd moet je maat denken. Frenk

Link naar reactie
  • 0

Wil je per se in deze branche actief zijn? Wat zijn je mogelijkheden om het hele verhaal eens om te draaien? Dan bedoel ik geen aanbod-site, maar strikt gevraagd-rubrieken.

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het allerbelangrijkste in dit geval is content. Een website kan pas geld op gaan leveren wanneer er traffic gegenereerd wordt, deze komt er pas wanneer er content is die de moeite waard is om de website te bezoeken.

 

Zorg dus dat er goede en voldoende content aanwezig. Wacht hiervoor niet af maar ga actief aan de slag. Ben ondeugend (of ben je dan gewoon een ondernemer?) en ga marktplaatsen af en kopieer die advertenties op jouw site. Zorg dat er in alle rubieken/merken e.d. iets te vinden is...

 

Begin vervolgens met een kleine advertentiecampagne... flyers, Google adwords, etc...

 

Hou dit vol totdat de site voldoende traffic genereerd om z'n eigen content aan te vullen...(bezoekers die advertenties plaatsen)...

 

Het is een lange weg... maar het komt er gewoon op neer dat je voor de naamsbekendheid/het succes van een website een lange adem moet hebben of een grote zak met geld...

Link naar reactie
  • 0

Mijn eerste indruk van je website is negatief: het logo vind ik amateuristisch, de "Welkom bij" en "Onderneming van" mededelingen komen knullig over, de foto van een ver land is vergezocht. Al met al geen vertrouwenwekkende website. Gelukkig zijn het allemaal zaken waar je wat aan kunt doen: fris logo, geen overbodige informatie en een voorpagina die meteen interessant is.

Link naar reactie
  • 0

misschien kun je proberen een nieuwsbrief te maken op basis van wat bezoekers aangeven.

Stel dat een bezoeker aangeeft op de hoogte te blijven van nieuwe producten die te maken hebben met zijn merk.

 

Stel: ik rijd Ford en geef aan dat als er ford onderdelen aangeboden worden een mail wil ontvangen.

 

Verder zou ik ook een aantal nieuwe exclusieve producten aanbieden die direct te bestellen zijn zodat men er aan wend om bij jou op de site te komen.

 

Autodemontagebedrijven werven als adverteerder?

 

Succes

 

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Mijn dank is erg groot, ik ben erg onder de indruk van de positieve/negatieve reacties.

 

Ik krijg hierdoor een blik vanaf de zijlijn dankzij jullie op dit project.

 

Ik heb erg veel aan jullie tips en het heeft me een enorme BOOST gegeven om (voorlopig) toch door te gaan.

 

Echter ga ik veel zaken aanpassen, dankzij jullie feedback.

 

Schroom s.v.p. niet om nog meer reaties te geven, ik heb hier erg veel aan. Ook negatieve reacties zijn zeer welkom.

 

Ik ben met de meesten eens dat Marktplaats.nl een te grote jongen is om te paseren, maar..... het leven gaat door op het NET, ondanks dat er grote jongens bij zitten die ook ooit grote jongens schuwden.

 

Verder ga ik me concentreren op content en later meer op verkoop.

Tja.. het blijft een wisselwerking.

 

Het grote struikelblok tot nu toe is het volgende:

Omdat er geen/weinig traffic genereerd wordt komen er geen andere adverteerders (auto/onderdelen advertenties) bij. Hierdoor blijven ook grootadvertreerders (bedrijven) uit.

Gevolg geen bezoekers en geen inkomsten.

 

Ik vraag me nog steeds af hoe dit te overwinnen is.

Wellicht door een betere website maar kwa marketinggebied weet ik geen raad mee.

 

Ik hoor graag nog reacties van degenen die dit willen geven.

 

Dank

Link naar reactie
  • 0
Het grote struikelblok tot nu toe is het volgende:

Omdat er geen/weinig traffic genereerd wordt komen er geen andere adverteerders (auto/onderdelen advertenties) bij. Hierdoor blijven ook grootadvertreerders (bedrijven) uit.

Gevolg geen bezoekers en geen inkomsten.

 

Je moet even een onderscheidt maken in: bezoekers en inkomsten. Ga eerst bezoekers genereren. Dat betekent plakken en knippen. Is hier al eerder gezegd. Neem als voorbeeld de huizensites. Daar heeft Funda een flinke klap gehad. Concurrenten plakte de "te koop staande huizen" naar hun eigen site.

 

Ga zelf de site vullen. de bezoeker weet niet of dat een betaalde adverteerder is of niet. Ik heb dat zelf ook een keer gedaan. Werkt super. Gaat wel een hoop tijd in zitten, maar dat is ondernemen. Is ook volkomen legaal. Ieder bedrijf is blij met een stukje naamsbekendheid. Maar ze gaan nu niet adverteren omdat er geen bezoekers gegenereerd worden.

 

En als de concurrent erbij staat? nou dan komen ze echt wel.

 

Dus: eerst focussen op bezoekers (zelf advertenties plaatsen) en dan je focussen op adverteerders.

 

Het is echt heel simpel.

 

Succes en hou ons op de hoogte ;D

 

 

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
  • 0

Zoals reeds hiervoor aangegeven is het voor dit soort initiatieven vaak een kweste van een (hele) lange adem.

Werk aan de layout en inhoud van je website (advertenties) en plaats links (banners) op de meest uiteenlopende plaatsen om zodoende bezoekers te trekken.

Wil best voor een paar weken een banner plaatsen op de auto-pagina's van ons online magazine www.trefplaats.nl.

Wij zijn op de wereld om elkaar te helpen niet waar?!

Wij adviseren, begeleiden en geven concrete invulling op het gebied van CLOUD oplossingen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou beginnen met een (nieuwe) frisse website en huisstijl.

Omdat dat naar mijn idee de basis is en deze website hard toe is aan een vernieuwing.

Bent u op zoek naar een voordelige drukker met persoonlijke service, snelle levering dan moet u bij Veneberg | drukwerk zijn. Kijk op onze site naar de scherpste prijzen van NL!

Link naar reactie
  • 2

Kijkend naar de site zou ik je aanraden om je meer te focussen bijv. op twintigers die een auto willen kopen. De links naar aanpalende informatie over tuning en velgen spreken die groep vaak juist wel aan. Je zou je dus veel meer op een deelmarkt in de autohandel kunnen gaan richten.

 

Je doel zou dan kunnen zijn om het online verkoopkanaal voor coole tweedehands auto's te worden. Het is vervolgens vooral belangrijk om de inhoud van de site te beperken. Als je bijvoorbeeld in een bepaalde regio/categorie geen aanbod hebt moet je die keuze ook niet aanbieden. Denk dan het disabelen van een regio/categorie.

 

Het voordeel is dat je nu al wel een site hebt die functioneel alles kan om kopers en verkopers bijelkaar te brengen. Dat is al veel meer dan de meeste starters hebben. Je begint dus niet vanaf niets, maar je moet wel de vormgeving en de inhoud gaan afstemmen op de specifieke doelgroep van twintigers die een coole auto zoeken. Je domeinnaam is goed, maar de vormgeving moet wat funkier.

 

Uit de content die er is over bepaalde auto's spreekt wel duidelijk een inhoudelijke liefde voor auto's. Je zou een paar mensen uit de doelgroep mee moeten laten denken over het nieuwe focus. Je kan ze ontwerpjes van de nieuwe huisstijl voorleggen en via zo'n groepje uitzoeken wat de coolste auto's zijn. Ook kunnen ze je wijzen op community sites voor bepaalde typen auto's die het goed doen in de doelgroep (Honda Civics ed.). Ik zit zelf niet in de doelgroep, dus misschien zijn er betere voorbeelden.

 

Stekker eruit? Nee, ik zou je aanraden om je marktplaats te focussen. Er is zeker nog ruimte voor een site die een specifieke doelgroep aanspreekt.

Managizer - Alles voor communicatief management - www.managizer.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.