• 0

CMS modules

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vanwaar dat meervoud - iconen? ;)

 

But seriously - de iconen zijn wel het minst spannende aan een CMS. De functionaliteit is vele malen belangrijker, en zal veel belangrijker zijn voor de mogelijke gebruiker.

 

Eens, maar toch we zijn een grote markt voor CMS gebruikers op het moment en willen niet te jong overkomen door het gebruik van te simpele iconen bijv, we willen een simpele maar ook proffesionele uitstraling net zoals ons product is.

Link naar reactie
  • 1

Eens, maar toch we zijn een grote markt voor CMS gebruikers op het moment en willen niet te jong overkomen door het gebruik van te simpele iconen bijv, we willen een simpele maar ook proffesionele uitstraling net zoals ons product is.

 

Een icoon heeft naast een professionele uitstraling ook een functie: het duidelijk maken van wat er gaat gebeuren als je ergens op klikt. De link tussen een platgeslagen wereldbol op een dito stuk geel karton en 'content' ontgaat me volkomen. Grafisch wel ok trouwens.

 

Let zowiezo op je taalgebruik. Naast de ironische spelling van professioneel heb ik geen enkel idee wat je bedoelt met 'we zijn een grote markt voor CMS gebruikers'.

Link naar reactie
  • 0

Dat snap ik, maar uitstraling is 1 ding, en kunnen leveren is een tweede.

 

Het icoon ziet er prima strak en zakelijk uit, maar zegt nog steeds niets over het produkt zelf. Als dat niet gebruiksvriendelijk is helpen er geen duizend iconen aan.

 

het product is net zo / misschien nog wel gebruiksvriendelijker als een word bijv.

Link naar reactie
  • 0

het product is net zo / misschien nog wel gebruiksvriendelijker als een word bijv.

 

Hmm...ik was benieuwd, maar na klikken op "Aanmaken":

 

Microsoft VBScript runtime error '800a004c'

 

Path not found

 

/enrginTrial/includes/nMConfig.asp, line 88

 

Edit: daarna kan ik het niet nog een keer proberen omdat mijn gebruikersnaam blijkbaar al wel is opgeslagen. Komt niet heel professioneel over...

Link naar reactie
  • 0

Hmm...ik was benieuwd, maar na klikken op "Aanmaken":

 

Microsoft VBScript runtime error '800a004c'

 

Path not found

 

/enrginTrial/includes/nMConfig.asp, line 88

 

Edit: daarna kan ik het niet nog een keer proberen omdat mijn gebruikersnaam blijkbaar al wel is opgeslagen. Komt niet heel professioneel over...

 

Opgelost we hadden een verkeerd bestandspad... omdat we die server opnieuw hadden geconfigureerd,

hopelijk geeft dit onze 24/7 service een extra pluspuntje ;)

we zijn erg benieuwd naar je mening.

Link naar reactie
  • 0

OK, komt 'ie:

 

- ik wil geen ActiveX componenten installeren, ook al ken ik Aurigma. Waarom kan ik niet gewoon uploaden met de standaard interface?

- Gastenboek bekijken:

Bericht 1 t/m 10 (Totaal Berichten)

Bericht 1 t/m 10 (Totaal Berichten)

"Er zijn nog geen berichten" zou beter zijn.

- Statistieken meldt alleen 2 bezoeken van FireFox op een Mac terwijl ik IE7 op Windows XP heb - verder zijn ze erg beperkt

- Ik zou niet standaard het IP-nummer van een bericht in het gastenboek weergeven

- Ik kan (zo te zien) de content van de homepage niet aanpassen

- Ik kan op de homepage "nl" als taal aanklikken, maar vind verder nergens iets dat met taal te maken heeft

- Een agenda-item is op de website wit op wit - niet echt leesbaar zonder Ctrl-A

 

Alles bij elkaar ziet het er niet slecht uit, alleen denk ik dat jullie nog een redelijk test-traject voor je hebt voordat de gebruikervriendelijkheid en user-interface compleet is.

 

Gebruiksvriendelijker dan Word? Ja, met zo weinig knoppen is dat niet zo lastig... ;)

 

PS - ik zou de tekst van de knoppen minder bold of iets kleiner maken - het is nu wel heel erg "in your face".

Link naar reactie
  • 0

Krijg hier ook fouten bij het aanmelden... stel ik vul een abacadabra username in en klik op aanmaken, dan krijg ik ook een ASP-error.

 

CDO.Message.1 error '8004020c'

 

At least one recipient is required, but none were found.

 

/enrginTrial/trial_process.asp, line 125

 

Ik weet dat het een beetje in de mierenneukmodus is, maar je moet rekening houden met gebruikers. Over het algemeen zijn gebruikers "dom".... Daarnaast heb je nog een groep die zal proberen je site onderuit te halen, zoals ik dat nu eigenlijk test.

 

Kijk eens naar testcases die vast wel ergens te vinden zijn met betrekking tot HCI en over "klik patronen". Heb hier iets over gehad tijdens mijn opleiding, maar dat is al 2 jaar terug, weet het zo niet meer.

 

 

Succes met je systeem!

Link naar reactie
  • 0
Ik weet dat het een beetje in de mierenneukmodus is, maar je moet rekening houden met gebruikers.

 

Sowieso niet je site gaan promoten als dit soort knullige fouten er nog in zitten. Nooit van testen gehoord? Dit was er bij de eerste poging direct uitgekomen.

 

Dit soort dingen is namelijk funest. Iedereen die dit overkomt zal nooit meer terugkomen op je site.

Link naar reactie
  • 0

// start ! mierenniekmodus //

 

Vormgeving is aardig, maar zoals eerder aangegeven in deze thread... functionaliteit en gebruikersvriendelijkheid is een pré.

 

Daarnaast heb je nog weinig versies weggezet dat is duidelijk anders hadden die basisfouten er niet geweest (of je luistert niet naar klanten die fouten melden). Ook je referentie pagina is matig aangezien volgens mij niemand van die referenties het systeem heeft draaien (nu url structuur is anders en technologie ook). Dus dat helpt niet.

 

Verder snap ik nooit waarom iedereen zijn eigen CMS maakt. Er zijn stapels enorm goede oplossingen Open Source en in licentie (wederverkoop) te nemen die al jaren bestaan, goede marges op te halen zijn en iemand anders voor de technologie zorgt. Mogelijk is het idee om een eigen CMS te maken altijd vanuit de techneuten ingegeven zonder te realiseren hoeveel uren het wel niet kost om het te maken en te onderhouden... anyway, je hebt een eigen CMS, dus aan dit stukje advies heb je niets aan.

 

Prijzen zijn redelijk in deze markt

 

Lijkt wel een beetje lokale CMS oplossing met 06 op de website en Purmerend en Zaandam/Zaanstreek in de titel van je pagina's. Ook geen probleem enkel handig om te weten, dat me dat direct opvalt en dus meeneem in de beeldvorming van je oplossing. Ook de link onderaan de pagina (Defqon Partyblog | powered by eNRGin) vind ik niet sterk zeker omdat het een Adsense blogje is om wat centjes mee te verdienen.

 

Laatste tip: let ff op je URL's. Hij zet de spatie van de titel om in %20 en dat gaat niet altijd goed. Ik zou er een - van maken.

 

// end ! mierenniekmodus //

 

Je site is zeer netjes van opmaak en heeft duidelijke structuur. Ik mis de Homelink maar daar zal niet iedereen zich aan storen. Iconen vind ik prachtig!

Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP

Link naar reactie
  • 0

kan je het niet in zijn geheel laten zien? een losse icoon kijkt anders als wanneer je hem daadwerkelijk in het menu ziet.

 

Achtergrond kleuren, andere object en noem maar op, alles heeft invloed erop maar in het algemeen is het een leuk icoontje. Misschien iets te groot maar zoals ik zij, ligt ook aan de formgeving van de pagina en die zien wij hier niet ;)

give them nothing, but take everything amonst them

Link naar reactie
  • 0

Het werkt best gemakklijk,

 

zie :

http://trial.enrgin.nl/highergorilla/?pagina=thuis&id=1&taal=nl

 

Vijf minuutjes werk. Doe ik niet sneller in Drreamweaver. Code ziet er aardig uit. Wat me niet uidelijk wordt is waarom de uiteindelijke lay-out niet is zoals getoond in de icoontjes (plaatjes rechts wordt plaatje opnder) en hoe de lay-out en look & feel veranderd kan worden. Waarschijnlijk doen jullie dat, als ontwerpbureau? Of zit ik daarmee ernaast?

 

Link naar reactie
  • 0

align geeft de 'alignment' (ned: uitlijning) aan van bijvoorbeeld een plaatje of tekst in bijvoorbeeld een cel van een tabel. (standaardmogelijkheden: right, left, center)

 

valign geeft de 'vertical-alignment' aan en deze bepaald of de content boven staat (top), in het midden (middle) of onderaan (bottom).

 

Kortom: de totale uitlijning.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.