Dresscode beursdag

Aanbevolen berichten

Ik ga deze week naar een beursdag van een grote distributeur waar veel grote merken komen.

 

Wat is nu de dresscode denken jullie? Is een pantelon/overhemd een must of mag een nette spijkerbroek met een net overhemd/blouse ook?

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie

Beste NLservers,

 

Bij twijfel gaat het volgende altijd op: beter overdressed dan underdressed!

Ik zou in jou geval een pak, overhemd en stropdas aandoen. Die stropdas kun je altijd nog afdoen!

 

Veel plezier op de beurs!

Sebastiaan van der Valk helpt, als adviseur / coach / begeleider, organisaties met vormgeven aan veranderingen.

 

Daarnaast zet ik ideeën voor new business op papier, verken de ideeën en breng ze in de praktijk. Zo is bv www.espressokopjes-online.nl ontstaan en uiteindelijk verkocht per 30-12-2015.

Link naar reactie

Ik ben het niet direct eens met de opmerking dat je nooit overdressed bent.....

Ik ben zelf ooit al eens in het buitenland op een beurs terecht gekomen waar voornamelijk sport/badkleding getoond werd en alle bezoekers en exposanten bijzonder casual gekleed gingen, voeg daarbij een buitentemperatuur die richting de 35gr ging en je kunt je indenken dat ik me behoorlijk overdressed voelde in mijn kostuum.

 

Sommige bedrijven/personen hebben een aversie tegen kostuums. Jaren geleden B2B zaken gedaan met IKEA maar dat ging pas echt lekker lopen nadat mijn toenmalige werkgever (oud en stijf, in kostuum) zich er niet meer mee bemoeide en ik in t-shirt en spijkerbroek naar mijn afspraken ging. Een opmerking die ik daar hoorde: stropdassen creëren afstand ::)

 

 

Met een kostuum van € 100,- uit de jaren 80 maak je ook geen al te beste indruk.

Als je jezelf niet prettig voelt in een kostuum, moet je 't ook niet aantrekken. Je ziet ze wel eens lopen op een beurs: jongens met bijv. een baard/sik en een lange paardestaart, maar omdat ze een dagje naar de beurs gaan met de baas, hebben ze een kostuum aangetrokken. En soms zelfs nog met witte sportsokken aan :o

 

 

Om terug te komen op je vraag: heb je een kostuum? Zo niet, dan zou ik overwegen om er 1 aan te schaffen voor dit soort gelegenheden of anders een mooi colbert, met overhemd (kan zonder das) of poloshirt.

Bezuinig hier niet op, beter iets meer geld uitgeven voor een goede kwaliteit en dito uitstraling.

 

Probeer altijd vooraf in te schatten wat je voor een kleding van anderen kunt verwachten op zo'n dag/gelegenheid en pas je eigen kleding daar op aan.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie

Ik ben het niet direct eens met de opmerking dat je nooit overdressed bent.....

Ik ben zelf ooit al eens in het buitenland op een beurs terecht gekomen waar voornamelijk sport/badkleding getoond werd en alle bezoekers en exposanten bijzonder casual gekleed gingen, voeg daarbij een buitentemperatuur die richting de 35gr ging en je kunt je indenken dat ik me behoorlijk overdressed voelde in mijn kostuum.

 

Sommige bedrijven/personen hebben een aversie tegen kostuums. Jaren geleden B2B zaken gedaan met IKEA maar dat ging pas echt lekker lopen nadat mijn toenmalige werkgever (oud en stijf, in kostuum) zich er niet meer mee bemoeide en ik in t-shirt en spijkerbroek naar mijn afspraken ging. Een opmerking die ik daar hoorde: stropdassen creëren afstand ::)

 

 

Met een kostuum van € 100,- uit de jaren 80 maak je ook geen al te beste indruk.

Als je jezelf niet prettig voelt in een kostuum, moet je 't ook niet aantrekken. Je ziet ze wel eens lopen op een beurs: jongens met bijv. een baard/sik en een lange paardestaart, maar omdat ze een dagje naar de beurs gaan met de baas, hebben ze een kostuum aangetrokken. En soms zelfs nog met witte sportsokken aan :o

 

 

Om terug te komen op je vraag: heb je een kostuum? Zo niet, dan zou ik overwegen om er 1 aan te schaffen voor dit soort gelegenheden of anders een mooi colbert, met overhemd (kan zonder das) of poloshirt.

Bezuinig hier niet op, beter iets meer geld uitgeven voor een goede kwaliteit en dito uitstraling.

 

Probeer altijd vooraf in te schatten wat je voor een kleding van anderen kunt verwachten op zo'n dag/gelegenheid en pas je eigen kleding daar op aan.

 

Ik heb me al wat ingelezen in etiquette, daarbij weet ik hoe ik een pak draag en zie ik er al normaal en verzorgd uit.

 

Ik héb geen kostuum, maar ik zal er zeker één aanschaffen. Een kostuum van zeg, 150 euro, staat dat een beetje of moet ik er wat meer tegenaan gooien?

 

Mja, het is echt B2B. Er komen grote bedrijven als WD, LG, Asus etc. met stands, en grote klanten van de grote distributeur ;)

 

Moeilijk, moeilijk... pantelon/overhemd dan maar? Nog een vraag trouwens; wat voor jas draag je als jongeman over je pak?

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie

Strak in het pak zou ik zeggen. Hoeft niet duur te zijn. 150 eur kan prima. Investeer wél in een mooie das (zijde, 70 euro) en gladde klassieke zwarte schoenen van leer met leren zolen (200 euro). Sokken zijn onder een pak ALTIJD zwart 94,50 euro bij de Hema).

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Nog een kleine tip.

 

ALs je niet gewend bent aan het dragen van een pak, draag dit pak dan de dagen voor de beurs zoveel mgelijk.

Op veel beurzen zie je van die "jongetjes" lopen, ze vallen op doordat ze bijvoorbeeld met hum mouwen lopen te friemelen. Het is dan wel erg duidelijk dat ze voor het eerst van hun leven een pak aan dragen, niks mis mee natuurlijk, maar toch. ;)

Door al voor de beurs aan je nieuwe looks te wennen kom je natuurlijker over.

Link naar reactie

Ik ga deze week naar een beursdag van een grote distributeur waar veel grote merken komen.

 

Wat is nu de dresscode denken jullie? Is een pantelon/overhemd een must of mag een nette spijkerbroek met een net overhemd/blouse ook?

 

Wat wil je uitstralen met jouw kleding? Als je niet wilt opvallen, trek dan een pak aan. Dat ziet er zakelijk uit. Als je wilt opvallen, doe dan eens geen pak aan, maar investeer in mooie (merk)kleding. Ik persoonlijk moet altijd een beetje lachen als ik al die jongens en mannen in het grijs en blauw zie. Doet een beetje denken aan het schooluniform. Maar het is het wel gemakkelijk en je hoeft niet over je kledingkeuze na te denken.

Communicatie is kunnen delen!

Link naar reactie

 

Nog een kleine tip.

 

ALs je niet gewend bent aan het dragen van een pak, draag dit pak dan de dagen voor de beurs zoveel mgelijk.

Op veel beurzen zie je van die "jongetjes" lopen, ze vallen op doordat ze bijvoorbeeld met hum mouwen lopen te friemelen. Het is dan wel erg duidelijk dat ze voor het eerst van hun leven een pak aan dragen, niks mis mee natuurlijk, maar toch. ;)

Door al voor de beurs aan je nieuwe looks te wennen kom je natuurlijker over.

 

Ik snap het, maar ik heb al vaker een pak gedragen en dat schijnt er nog wel goed uit te zien ;)

 

Dan nog die vraag; ivm met de regen; wat voor jas moet ik dragen?

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie

Qua jas moet je denken aan een net model dat langer is dan je colbert.

Als je er 1 zou moeten kopen extra daarvoor zou ik dat niet doen, maar een paraplu meenemen. Zo koud is het immers niet meer.

In de 15 jaar dat ik regelmatig in kostuums loop, heb ik nog nooit behoefte gehad aan een jas/mantel in voorjaar/zomer/vroege herfst.

 

Hierboven worden prijzen genoemd van €150,- voor een kostuum en €200,= voor een paar schoenen :o Ik zou dan liever besparen op de schoenen en meer geld uitgeven aan het kostuum want voor 150 heb je niet veel.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie

Ik neem even aan dat de beurs binnen is en je je jas dus niet aan hoeft te houden. In dit geval maakt het niet zoveel uit wat voor jas je draagt en kun je je de kosten van een nieuwe besparen.

Mocht je toch voor deze optie gaan dan is een trenchcoat achtige jas vaak wel mooi bij een kostuum. Echter smaken verschillen en ook hier geldt dus weer dat je moet dragen waar je je lekker in voelt.

Link naar reactie

Mocht je toch voor deze optie gaan dan is een trenchcoat achtige jas vaak wel mooi bij een kostuum. Echter smaken verschillen en ook hier geldt dus weer dat je moet dragen waar je je lekker in voelt.

 

Volgens z'n profiel is de topicstarter 17........als ik iemand van 17 in een trenchcoat zie, neem ik 'm niet meer serieus en denk eerder dat 'ie kleine meisjes aan het schrikken wil maken.

 

Klopt dat? Dat je 17 bent, NLservers? Ik vind dat nogal van invloed.....of je 17 bent en dan een kostuum....... ???

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie

Mocht je toch voor deze optie gaan dan is een trenchcoat achtige jas vaak wel mooi bij een kostuum. Echter smaken verschillen en ook hier geldt dus weer dat je moet dragen waar je je lekker in voelt.

 

Volgens z'n profiel is de topicstarter 17........als ik iemand van 17 in een trenchcoat zie, neem ik 'm niet meer serieus en denk eerder dat 'ie kleine meisjes aan het schrikken wil maken.

 

Klopt dat? Dat je 17 bent, NLservers? Ik vind dat nogal van invloed.....of je 17 bent en dan een kostuum....... ???

 

Ik ben 17 ja, morgen 18 ;)

 

Een trenchcoat trek ik niet aan nee, dat staat niet op mijn leeftijd. De beurs is inderdaad binnen, maar misschien is een paraplu de beste optie.

 

En ja, ik moet wel in kostuum komen. Ik neem aan dat ik nóg minder serieus zal worden genomen in spijkerbroek en blouse.

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie

Volgens mij is het vooral belangrijk als jezelf te gaan. Voel je jezelf lekker en zeker in een pak, prima trek dat aan. Maar gezien je leeftijd kun je naar mijn mening ook prima ‘business casual’. Maar een nette broek met overhemd, zonder stropdas is prima. Geen spijkerbroek dus.

 

Je uitstraling is namelijk veel belangrijker dan het wel of niet dragen van een pak. Beter een frisse lach en een sterke uitstraling in een nette broek dan een onzeker jongetje dat zo nodig in een pak moest…..

 

Link naar reactie

Ow, een 17 jarige :-\ Laat die stropdas maar zitten. Anders zie je er uit als een opa. Pak mag met vlot shirt of nette broek (donkere/zwarte spijkerbroek of pantalon) met net shirt (geen prints). In alle gevallen echte schoenen met zwarte sokken. ;)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Ow, een 17 jarige :-\

 

nope.....inmiddels 18!! Van harte NLservers!

Ik sluit me aan bij de laatste 2 reactie's dat je gewoon business casual gaat, nette broek, net overhemd (of polo) en evt een vlotte colbert.

Past beter bij je leeftijd dan een kostuum, maar blijf wel letten op de kwaliteit van wat je koopt.

Zit er een Piet Zoomers bij je in de buurt, daar hebben ze genoeg kleding wat wel een beetje past bij hetgeen hierboven allemaal al voorgesteld is.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie

Ow, een 17 jarige :-\

 

nope.....inmiddels 18!! Van harte NLservers!

Ik sluit me aan bij de laatste 2 reactie's dat je gewoon business casual gaat, nette broek, net overhemd (of polo) en evt een vlotte colbert.

Past beter bij je leeftijd dan een kostuum, maar blijf wel letten op de kwaliteit van wat je koopt.

 

Bedankt!

 

Inderdaad, een pak is wat overdone op je 18e. Ik ga voor een nette broek, overhemd en nette schoenen. Kaki broek met een lichtblauw overhemd staat ook goed, is het niet?

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie

Off topic: Proficiat!!!

 

On topic: Het is mooi om te lezen dat je nadenkt voordat je iets doet. Er zullen veel "ervaren" ondernemers zijn die helemaal voorbij gaan aan dit soort dingen.

 

(Een kaki broek met een lichtblauw overhemd vind ik een prima keuze in dit seizoen)

 

Ik heb ook wel eens een andere topic over beursbezoek hier op HL gelezen misschien kun je daar ook nog je voordeel mee doen in je voorbereiding.

 

Succes!!! Ard

Link naar reactie

He NL Sever,

 

Van harte met je verjaardag!

 

Op jou leeftijd zou ik altijd gaan voor een nette donkerblauwe spijkerbroek, mooi hemd (in de broek en de riem NIET vergeten!) en een strak colbertje. Hiermee kom je zakelijk- casual over zul niet snel het gevoel hebben dat je overdressed bent. Zo voel je in gesprek met mensen in pak lekker omdat jij er zakelijk uitziet en zie je er bij mensen in casual kleding niet te overdressed uit.

Zeker op die leeftijd kom je dat al snel over. Vaak wordt er dan een pak geleend van papa die of een maat te groot of te klein is . Ook die witte sokken kunnen mij agressief maken.

Zorg er gewoon voer dat je zelf lekker in vel zit in de kleren die je aan hebt. Dat is het belangrijkste omdat je dit ook uitstraalt naar potentiele zakenpartners

 

Succes

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.