• 0

Google en Google Adwords

Sinds een tijdje houd ik me bezig met de zoekmachine Google. Ik probeer steeds maar weer om in ieder geval bij de zoekresultaten op de eerste pagina te komen. M.i. heb ik voldoende en juiste metatags gebruikt, maar op een of andere manier lukt het me maar niet. Als ik een gebruikelijke zoekterm intyp in google m.b.t. mijn onderwerp (Malta) staan op de eerste pagina sites vermeld die slechts een klein gedeelte van het zoekwoord bevatten, waar ik juist een complete website heb over Malta. Ik ben startende ondernemer en ik verkoop reizen naar Malta en Gozo en het is dus van groot belang dat mijn site op de eerste pagina wordt vermeld. Is er iemand die de "sleutel" weet hoe ik moet handelen.

 

Ook heb ik me aangemeld bij Google Adwords, maar dat duurt nog een aantal dagen vooraleer mijn website zal worden vermeld, daar ik pas vandaag weer een betaling heb gedaan.

 

www.malta-advies.nl

logo_malta_advies_klein.gif.9381bd00d361a8c3fd74409fc3227ec7.gif

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben geen website fanaat ( :P) en ook geen SEO specialist, maar gewoon een (niche) vakantieaanbieder (in spe).

 

Wat me opvalt is dat je site bijv. op de malta startpagina en de malta-info-pagina vermeldt staat onder ‘handige tips’. Komt waarschijnlijk door je naam. Maar daar zou ik mee oppassen. Want je bent uiteindelijk geen advies site maar wilt reizen verkopen. Dus ik zou proberen om de naam ook te koppelen aan iets met reizen/vakanties (‘uw droomvakantie naar Malta’ of zoiets).

 

Op de volgende pagina’s kom ik je site helemaal niet tegen (of ik heb niet goed gekeken):

http://malta.goedbegin.nl/

http://maltapagina.nl/index.html

http://www.tweevoeter.nl/malta.php

http://www.zoekjereis.nl/malta.html

 

Ik lees in je gastenboek dat mensen je veel om advies vragen: leuk als ze vervolgens natuurlijk ook nog bij jou boeken.

Ben je in fora actief? Als de maltaspecialist? Het is wel een gelegenheid om naast advies ook subtiel op je eigen reisaanbod te wijzen. Heel veel vakantiefora zijn publiek – dus je berichten en je siteverwijzing kunnen door iedereen gelezen worden. Doe daar ook je voordeel mee.

 

Wat ik jammer vind op je site:

Je belangrijkste pagina’s ‘Reizen’ lopen dood. Als ik bijv. naar ‘Duikvakantie’ ga, krijg ik eerst een prijsvoorbeeld, dus ik denk, hier kan ik boeken. Als ik verder klik krijg ik wat informatie over de duikschool en waarom je deze geselecteerd hebt en that’s it. Geen link ‘Nu boeken’ of ‘Info aanvragen’. Helemaal niks! En is het maar een simpel mailformulier wat je aan elke reispagina hangt, waardoor je de bezoek omzet naar actie.

 

Je schrijft in ‘Onder ons’: "Bezoek het reisgedeelte op onze site onder Reizen en je zult ontdekken dat een vliegvakantie met ons net iets verder gaat dan alleen maar de verkoop van vliegtickets en een accomodatie."

 

Terwijl je op de startpagina schrijft dat bezoekers hier de goedkoopste, voordeligste reizen kunnen boeken.

Persoonlijk vind ik ‘net iets verder gaat dan…’ en ‘goedkoop’ niet samen passen. Of je biedt net iets meer aan dat een ander (soort maatwerk-reizen) of je bent goedkoop. Dus de tekst op je startpagina zou ik definitief (laten) herschrijven!

 

Persoonlijk zou ik ook de zwarte frames om de foto’s weghalen. Ik vind dat zo’n trieste indruk geven, terwijl vakantie toch iets vrolijks is.

 

Zo, that’s it. Ik wil hier geen website beschrijving geven, want ik vind het wel een leuke toegankelijke site waar ik ook het gevoel heb dat er ‘echte mensen’ achter zitten en niet e.o.a. callcenter. En ik denk dat dit ook je sterkste punt moet zijn. :)

 

Succes met je onderneming!

 

P.S. Ik denk dat het omzetten van je site naar 1 frame een zeer positief effect zal hebben: zo kun je elke pagina een eigen titel en omschrijving geven, misschien ook een zoekmaschine-vriendelijke url.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik verwacht zelf dat algoritmes die intelligentie uiteindelijk wel zullen hebben.

 

Norvig is overigens hoofd research bij Google.

 

Als je het mij vraagt wordt taaltechnologie en meer semantisch begrip een van de grote innovaties bij zoekmachines in de komende decennia.

 

Ben ik het helemaal met eens. Echter denk ik niet dat er op dit moment (in de praktijk bruikbare) technologie bestaat die al zo ver is. Misschien wel in experimentele fase's...

Link naar reactie
  • 0

de laatste zin van wouter vind ik een hele verstandige!

 

denk niet zo veel aan google, maar schrijf een tekst die uitdraagt waarom een klant bij jou die reis zou moeten boeken! Dat hele google optimalisatie verhaal gaat onderhand belangrijker worden dan goede teksten. Met een goede tekst zul je vanzelf beter scoren.

 

Wel een beetje naïef en whisful thinking wat betreft goede posities bij Google.

Er is niets mis met het schrijven van een goede tekst voor je bezoekers maar om nou te stellen dat je Google daarbij moet vergeten niet echt handig voor zover het een commercïele site betreft.

Een goede combinatie tussen beide (tekst voor bezoeker en google) is altijd mogelijk

 

Google optimalisatie is belangerijk als je de commercïele mogelijkheden die het internet bied tenminste op waarde kunt inschatten.

Veel traditionele bedrijven zien een website en het internet nog steeds als een verlengstuk van de reclame activiteiten en niet zozeer als een nieuw marktgebied,en dat is naar mijn mening een grote misvatting

Link naar reactie
  • 0

Ik verwacht zelf dat algoritmes die intelligentie uiteindelijk wel zullen hebben.

 

Norvig is overigens hoofd research bij Google.

 

Als je het mij vraagt wordt taaltechnologie en meer semantisch begrip een van de grote innovaties bij zoekmachines in de komende decennia.

 

Ben ik het helemaal met eens. Echter denk ik niet dat er op dit moment (in de praktijk bruikbare) technologie bestaat die al zo ver is. Misschien wel in experimentele fase's...

 

Dit bedoel ik ook, en ook wat je eerder zei over een script..scripts zijn altijd nog geinstalleerd en geschreven door mensen, programmatuur is geschreven om ingeprogrammeerde handelingen automatisch te verrichten.

 

Zelf denk ik niet dat er ooit een machine komt die, net als een mens teksten kan lezen, foto's bekijken etc. het probleem van een machine is dat het digitaal is.

 

Maar meningen verschillen ;)

 

Peter, met jou ben ik het ook eens, faceverse gaat er vanuit dat die mening een feit is, en koppelt er ook meteen aan vast dat het zich uit in een hogere PR (waar haalt ie dat vandaan) :o

Internetmarketing, en website optimalisatie IBE Solutions VOF - Website optimaliseren, Flevoland

Link naar reactie
  • 0

Ik zal niet teveel van de standaard Google resultaten verwachten. Mensen zoeken bijna niet op standaard zoekwoorden (bv. malta reizen) maar gerichter (bv vliegreis naar "plaatsje" Malta). Het is onmogelijk om je website zo te maken dat je overal bovenaan komt. Je kan je beter richten op Google Adwords en daar Malta in opnemen. Wordt je bij elk zoekresultaat met Malta weergegeven (dit kan je ook beperken door uitsluitingswoorden).

Link naar reactie
  • 0

Gelukkig kun je via Google zelf kijken welke combinaties goed gezocht worden: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

 

De combinatie is in de meeste gevallen het beste.

 

Het kan imo best nuttig zijn om op "vakantie malta" en "reizen malta" te optimaliseren. Daarnaast kun je ook met adwords op dezelfde woorden adverteren. Dubbele kans dat er iemand op klikt ;D

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.