• 0

financier met een gouden hart

beste mede HLers,

 

hier ben ik weer....

 

ik heb alleen een probleem. Alles wat ik hier schrijf op HL wordt terugvindbaar indien je de naam van het evenement intypt op Google.

 

ik heb een belangrijke financiele vraag die ik liever op een andere manier stel dan zo. hoe kan ik dat doen.

 

 

ben namelijk met spoed op zoek naar een VC met een goude hart

 

mvg,

 

jim

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 1

Tja, je kan een anonieme login maken. Dan wordt je niet gevonden. Je mag hier zoiezo niet om geld vragen, dus je anonimiteit is geen probleem.

 

Je kan hier wél vragen hoe je aan zo'n investeerder met een gouden hart komt.

 

Wat bedoel je eigenlijk met een gouden hart? Hij moet jou geld geven en niet zeuren om rendement?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • -1

Wat bedoel je eigenlijk met een goeden hart? Hij moet jou geld geven en niet zeuren om rendement?

 

Naar zo'n financier ben ik ook al tijden op zoek. Dus wanneer je daar een adres van hebt, houd ik mij aanbevolen.

Vriendelijke groet,

Rob Zimmerman

www.laannegen.nl

Link naar reactie
  • 0

beste nils,

 

ik begrijp dat het niet mag geld vragen maar ik heb echt een VC nodig die wel vragen mag stellen over het rendement. Het verhaal is als volgt.

 

Dit evenement heeft een totaal prijskaartje

 

x aantal euro's heb ik van mijn eigen vermogen erin gestoken.

x aantal euro's staan open en moeten voor 23 juni 2007 betaald worden anders gaat het eerst opneluchtfestival voor Surinamers in Rotterdam niet door.

 

De deal:

 

VC leent geld en krijgt zwart op wit een garantie dat de eerst x aantal kaarten voor VC zijn. Daarop zijn wij bereidt een goede rente te betalen wat in overleg vastgesteld zal worden.

 

Een garantie die wij hebben is dat heel Rotterdam nieuwsgierig is. Dit komt mede door een reclamecampagne van radio FunX. Wij worden in de laatste twee weken in Rotterdam, Den Haag, Amsterdam en Utrecht gepromoot via de radio. Dit doen zij niet door spotjes maar echt door SadM specials. Prijsvragen etc,. Interviews met organisatie, bezoekers en artiesten.

We hebben een leuke stunt en dat is dat een ieder kans maakt op een reis naar Suriname.

Ook hebben we al twee keer in de Metro gestaan en staan wij zelfs in de Surinaamse krant. Mensen worden gehyped.

 

Wij hebben een tegenvaller gehad met een sponsor, daardoor zitten wij nu in de laatste fase van het evenement in een positie die ervoor zorgt dat mijn bloeddruk spontaan omhoog vliegt (of omlaag ;)

 

Dus bij deze nogmaals:

 

Hoe kom ik aan een VC met een gouden hart.

(gouden slaat op het feit dat die persoon ervoor zorgt dat het evenement waarin naast ruim 22K eigen vermogen en 11 maandem bloed, zweet en tranen toch door kan gaan.

 

Bedankt,

 

Jim

Link naar reactie
  • 0

Oei, wordt een lastige zo 1 maand voor het evenement.

Wellicht dat het duidelijker wordt als je de hoogte van het te wensen sponsor bedrag aangeeft.

 

Tevens zou ik me niet focussen op één sponsor(VC).

'Spreid je kansen'! Beter is dus om meerdere sponsoren voor een kleiner bedrag te winnen. Dit maakt het risico ook lager mocht het zijn dat een sponsor er de brui aan geeft, zoals nu het geval is.

 

Kan overigens de gemeente Rotterdam niets betekenen bij een cultureel evenement in de vorm van subsidies?

www.up2dateprojecten.nl | www.kenteken-daten.nl | SMS voting manager

 

Volg ons op Twitter: http://twitter.com/u2dp

 

Volvo 1800S: http://volvo1800s.up2dateprojecten.nl/

Link naar reactie
  • 0

Is de lokale Rabobank niet in staat om héél snel te schakelen? Zo nee, dan heeft walkon enkele goede tips denk ik: verdeel het bedrag in behapbare porsies, bedenk iets wat je terug kunt doen (naast terugbetaling wellicht), en probeer meerdere partijen voor kleine deeltjes binnen te halen. Succes!

Link naar reactie
  • 0

 

 

Kan overigens de gemeente Rotterdam niets betekenen bij een cultureel evenement in de vorm van subsidies?

 

Nee, niet op zo'n korte termijn, zen zeker niet nu het geld al uitgegeven is. Dat zal het grote probleem zijn waarom mensen huiverig zullen zijn om hier in te stappen: het geld is verschuldigd, dus al uitgegeven. Of het de orgainsator aan te rekenen is of niet, het schrikt mensen af te investeren in een onderneming met al gemaakte schulden.

 

Waaro mwerkt de bank niet mee? En het rc-krediet van Bizner, red je het daarmee?

En famliy friends and fools? Heb je die alledrie al geprobeerd?

Link naar reactie
  • 0
Is de lokale Rabobank niet in staat om héél snel te schakelen?

 

De Rabobank is benaderd voor zowel een lening en een vorm van sponsoring. Zij zullen het in behandeling nemen. Overigens heeft de bank al tussen neus en lippen door verteld niet echt happig te zijn om evenementen te financieren

 

Kan overigens de gemeente Rotterdam niets betekenen bij een cultureel evenement in de vorm van subsidies?

 

Dienst Kunst en Cultuur is op het moment bezig met ons subsidieaanvraag. 21 juni 2007 krijgen we uitslag. Al gaan ze akkoord dan nog ontvang je het geld meestal pas weken later. Dus dat is ook niet iets waar ik me aan kan vastklampen.

 

En het rc-krediet van Bizner, red je het daarmee?

De eerste 5.000 zonder ondernemingsplan, de rest met ! Het probleem is dat wij een super uitgebreide projectplan hebben opgesteld. Banken willen een ondernemingsplan. Wij werken op projectbasis en hebben daarom geen vaste kosten/opbrengsten etc. Het is dus heel raar dat een waterdichte (haha) projectplan elke keer niet geaccepteert wordt.

 

Het voorstel om kleinere porties aan te bieden ben ik mee bezig. Hebben jullie nog tips trucs bij het benaderen van sponsoren in zo'n korte tijd !!

 

Alvast bedankt,

 

Jim

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Jimmy,

 

Ik ben altijd serieus als het om ondernemers gaat. Ik was alleen niet op de hoogte van de details. 1 maand is heeel erg kort. Ik vrees dat je je aardig in de nesten hebt gewerkt. Desalniettemin, moet je toch proberen om aan de gezochte investeerder te konem.

 

Reguliere investeerders hebben 3 to 4 maanden nodig om tot een deal te komen en die doen geen evenementen zoals jij die voorsteld.

 

Op zich is de deal die je voorsteld niet verkeerd. De eerste recette voor de investeerder.

 

Hoe vind je nou zo'n investeerder?

- Alleereerst met je de meeste kans met mensen die je al kent, of die jouw kennen. Vrienden, familie en zakelijke relaties.

- Daarnaast zou in toch de gemeente/OBR/EBDR proberen. Is er sprake van economische ontwikkeling?

- Er zijn tal van culturele fondsen en goede doelen fondsen die jw mogelijkerwijs kunnen helpen. Probeer ook eens stichting Doen! van de postcodeloterij. Er zijn lijsten van dit soort instellingen.

- Vierde en laatste optie is een rijke stinkert uit de Stad. Rotterdam kent tal van welgestelde zakenlui die wel in zijn voor een verzetje. Vraag rond en bel ze. De Quote Venture Capital Gids zou je daarbij kunnen helpen.

 

En als je het allemaal niet meer weet bel je mij, of Nonex. Die weet ook wat het is om een evenement af te blazen.

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

 

Reguliere investeerders hebben 3 to 4 maanden nodig om tot een deal te komen en die doen geen evenementen zoals jij die voorsteld.

 

Klopt. Ik had mijn plan ingediend en me onvoldoende gerealiseerd dat er nog wat aanvullende gegevens nodig waren (in mijn ogen in ieder geval) Dus ik gauw dat alles uitgewerkt in de "zenuwen" dat de investeerder op dat moment al het plan misschien had gezien. Dat was 25 maart. Ik wacht nu nog steeds op antwoord.

 

Overigens heeft een andere investeerder wel binnen een week al gereageerd. Dus het kan wel natuurlijk, maar dan moet je wel heel veel geluk hebben.

 

- Vierde en laatste optie is een rijke stinkert uit de Stad. Rotterdam kent tal van welgestelde zakenlui die wel in zijn voor een verzetje.

 

 

Amsterdam ook. Daar zit tenminste uhhh mijn hoop in bange dagen business angel. Op zich wel een pikant verzetje. Een Amsterdamse BA die een Rotterdams evenement zou kunnen sponsoren.

Link naar reactie
  • 0

Jimmy,

zou je ipv investeerder niet het woord sponsor gebruiken ?

over welke som heb je het precies ?

 

Indien ik morgen in de rats zou zitten dan zou ik iedereen die ik ken bellen - vrienden, professioneel, familie- in de hoop dat die mij aan contacten kunnen helpen van sponsors die misschien nog een bedrag liggen hebben.

Tegen potentiële sponsors open en eerlijk zijn over mijn situatie en ook al meteen met de deur in huis vallen, er is immers geen tijd meer te verliezen.

Adverteerders aanspreken die in mijn evenement geinteresseerd kunnen zijn. Ik ken jouw doelgroep niet, maar ik denk bv aan dienst toerisme Surinamie, fabrikanten van surinaams voedsel (conimex ? Faja Lobi ?). Een grote reisorganisatie die trips naar surinamie organiseert ?

Kijk naar welke bedrijven andere openluchtfestivals sponsoren en bel ze, je weet maar nooit.

Kijk of er ergens bij een grote adverteerder geen surinaamse baas is ? Of de marketingman/vrouw ?

Contacteer organisatoren van wereldmuziekfestivals, je weet maar nooit, in belgie zijn de bekendste : http://www.couleurcafe.be,

http://www.afro-latina.be en mano mundo in Boom. Bekijk hun sites en affiches, welke sponsors ze hebben, bel of mail die mensen.

 

succes !!

 

b

 

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het een oplossing als je alvast kaarten in de voorverkoop gaat verkopen. Dan heb je in ieder geval meteen geld in je zak.

 

 

 

Goed plan, reusje voor de starterscoach.

Misschien kun je een leuke package deal samen met ander ondernemers samenstellen. Joint promotion heet dat geloof ik met een duur woord, of dure twee woorden.

Link naar reactie
  • 0

Maak een leuk arrangementje voor bedrijven:

 

bijvoorbeeld voor een bedrijf van 50 man, gezellig samen naar jouw festijn, inclusief een aantal consumptiebonnen/ eetvouchers, nu gaan verkopen, en vooraf afrekenen.

 

Zeker voor kleinere bedrijven is het moeilijk omdat ze de schaalgrootte missen om iets leuks te organiseren voor hun personeel. Jij hebt het dat nu al georganiseerd, zij hoeven alleen nog maar te komen en vooraf even alvast een rekening te betalen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.