• 0

overeenkomst van opdracht met een bemiddelingsbureau

als ZZP'er verricht ik op uurtarief diensten op het gebied van P&O, ARBO, WID, arbeids- en ontslagrecht, fiscaalrecht en mediation

Ik heb zowel korte (een paar uurtjes) als langdurige opdrachten (2 jaar gedurende enkele uren pwk) en vaak bij meerdere opdrachtgevers tegelijk.

 

1 jaar geleden werd ik door een bemiddelingsbureau gevraagd om tijdelijk een vacature van een P&O functionaris te vervangen. Ik heb toen een overeenkomst van opdracht getekend. Deze opdracht loopt binnenkort af.

De vacature is door interne verschuivingen opgevuld. In verband met een reorganisatie moet op het gebied van ontslagrecht, arbo (Ri-e) en conflictbemiddeling, nog ondersteuning verleend worden.

Hiervoor werd altijd een advocatenbureau ingezet.

De opdrachtgever heeft mij gevraagd of ik in plaats van het advocatenbureau deze werkzaamheden wil uitvoeren.

 

In de overeenkomst van opdracht met het bemiddelingsbureau staat dat ik mij gedurende 12 mnd na einde van de overeenkomst zal onthouden van iedere vorm van zakelijk contact met relaties van het bemiddelinsgbureau.

Welk risico loop ik als deze opdrachten aanneem.

I

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik neem aan dat je nu direct contact met de klant wilt in verband met een provisie die het bemiddelingsbureau nu opsteekt.

Je zou natuurlijk gewoon open kaart kunnen spelen met het bemiddelingsbureau en wanneer zij niet open staan voor de mogelijkheid dat jij de directe contract partij wordt, praten over een afbouw van de regeling over een vastgestelde periode.

Wat is de positie van de opdrachtgever in deze? Hij kan natuurlijk ook een rol spelen in de onderhandeling naar het bemiddelingsbureau toe. Wanneer zij daar niet gevoelig voor zijn, wat is hun positie dan met betrekking tot wellicht nieuwe opdrachten?

Vriendelijke groet,

Rob Zimmerman

www.laannegen.nl

Link naar reactie
  • 0

Begrijp ik het nu goed dat de opdrachtgever jou rechtstreeks heeft benaderd en het bemiddelingsbureau buiten deze opdracht wil houden.

 

Wanneer de werkzaamheden aanvang nemen binnen de overeegekomen termijn dan kan het bemiddelingsbureau zonder meer rechtsgeldig een beroep doen op het beding en op die basis de schade verhalen. Dit is niet anders dan een relatiebeding in een arbeidsovereenkomst. Overtreding zal worden aangemerkt als een onrechtmatig handelen.

 

Wanneer ik dit even vergelijking maak met onze interim-praktijk. Ik zou not- amused zijn wanneer een interim heimelijk onder onze duiven schiet. In goed overleg is veel bespreekbaar, maar maak het wel bespreekbaar. Het is maar wat het jou waard is, de interim-wereld is redelijk klein en intermediairs kennen elkaar en werken soms samen.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.