• 0

Inschrijving kvk, minderjarig

Hallo!

 

Ten eerste: Sorry voor de slechte topic titel.

 

Maargoed,

Het zit zo, ik wil een online scootershop beginnen.

Hiervoor wil ik me inschrijven bij de KVK. Echter ben ik 17 jaar (3nov wordt ik 18)

Nu las ik als je jonger bent dan 18, je toestemming nodig hebt van je ouders.

Echter ben ik sinds 1 maand het huis uit en woon bij mijn schoonmams.

Wettelijk gezien woon ik nog bij mijn ouders.

 

Kan zij ook tekenen voor mij?

 

Ik heb verder alles geregeld zoals leverancier etc.

Ik krijg hulp van 2 grote bedrijven en een klein bedrijfje.

Dus qua info e.d. zit ik goed, behalve bovenstaand "probleem" kom ik niet uit.

 

Ik hoop dat jullie me hierop antwoord kunnen geven.

 

Alvast hertelijk bedankt,

Scriptman

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je wettelijke ouders moeten 'meetekenen' en garant staan voor je financieel handelen.

 

Daarbij; wat heb je geregeld aan leveranciers zonder KvK?

 

Schoonouders heb je niet onder je 18e in principe.

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie
  • 0

Je moet je ouder of voogd laten meetekenen. Ik neem aan dat schoonmams niet juridisch door deze of gene als je voogd is aangewezen. Wat je kunt doen:

1) Wachten tot je 18 bent :(

2) Tot je 18 bent de winkel op naam van iemand anders runnen (niet echt netjes, maar uiteindelijk is degene die voor jou tekent ook mede aansprakelijk, dus...)

3) Eigen ouders toch om een handtekening vragen (uit je vraag blijkt dat dit geen optie is?)

 

Maar: SUCCES!

Link naar reactie
  • 0

4, treed op als agent van je leveranciers. Spreek een commissie af voor de op je website verkochte spullen maar zij regelen betaling en verzending. Dan heb je geen of nauwelijks kosten en kunt misschien zo af en toe een factuur als freelancer sturen voor de commissie.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Nou, ik heb me al geregistreerd bij mijn leverancier en heb er al afspraken mee gemaakt. Echter pas als ik KvK nummer heb, kan ik bij hun bestellen.

 

De leverancier verpakt en verstuurd de producten naar mijn klanten als het ware.

 

Enja mijn schoonmams.. Tis de moeder van mijn vriendin, daarom noem ik haar zo.

Maar ik zal wel PROBEREN contact met mn oudjes op te nemen...

 

Bedankt voor de reacties!

 

Trouwens, ik wil niet mijn zaak onder andermans naam zetten... je weet ma nooit.. doe je zoveel moeite en dan opeens peert diegene hem met je zaak.. Maar toch bedankt! ;D

Link naar reactie
  • -1

Nou ik heb even gelezen wat iedereen hierover schrijft en ik kan je mededelen dat dat allemaal niet waar is. Ik ben op mijn 17e namelijk ook begonnen met mijn eigen bedrijf en me ouders hoefden echt niet te tekenen. Het enigste waar ze voor moesten tekenen was voor het openen van een bankrekening.

 

Ben benieuwd wat ze bij de kvk hierover te zeggen hebben.

Bent u op zoek naar een voordelige drukker met persoonlijke service, snelle levering dan moet u bij Veneberg | drukwerk zijn. Kijk op onze site naar de scherpste prijzen van NL!

Link naar reactie
  • 0

 

Ben benieuwd wat ze bij de kvk hierover te zeggen hebben.

 

De KvK schrijft dit op zijn website:

Plannen om een eigen bedrijf te beginnen, maar nog geen 18 jaar?

 

Jongeren onder de achttien zijn volgens de wet 'handelingsonbekwaam'. Minderjarigen mogen alleen rechtshandelingen verrichten als zij toestemming hebben van hun wettelijke vertegenwoordigers (ouders of voogd).

 

Een rechtsvorm kiezen: Jonger dan 18?

 

In het geval van veneberg zijn er dus waarschijnlijk wat zaken over het hoofd gezien. Wettelijk zijn mensen jonger dan 18 kinderen, en dus ook maar beperkt aansprakelijk.

Link naar reactie
  • 0

Nou ik heb even gelezen wat iedereen hierover schrijft en ik kan je mededelen dat dat allemaal niet waar is. Ik ben op mijn 17e namelijk ook begonnen met mijn eigen bedrijf en me ouders hoefden echt niet te tekenen. Het enigste waar ze voor moesten tekenen was voor het openen van een bankrekening.

 

Ben benieuwd wat ze bij de kvk hierover te zeggen hebben.

 

Ik ben vandaag 18 geworden. Ik weet als GEEN ander dat je pa of ma toch echt bij je inschrijving aanwezig moet zijn. Of je moet een handlichting krijgen van een rechter, maar ja, toch weer die verdomde ouders he. ::)

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie
  • 0

Heel apard dat ze bij mijn aanmelding daar niet omgevraagd hebben. Op het moment dat ik me inschreef was ik pas enkele maanden 17 en toch zei de medewerker van de kvk dat het niet nodig was. Ik had het ook gelezen op de kvk site en had dus mijn vader meegenomen naar de kvk maar daar was het dus niet nodig.

Bent u op zoek naar een voordelige drukker met persoonlijke service, snelle levering dan moet u bij Veneberg | drukwerk zijn. Kijk op onze site naar de scherpste prijzen van NL!

Link naar reactie
  • 0

En vooral als je er dikke ruzie mee hebt he..

 

Maargoed zoals ik al zei zal ik het eens proberen met mijn ouders...

 

Oh, enne gefeliciteerd!

 

Best dom eigelijk dat de KVK naar dat halfjaartje kijkt.. maargoed.

 

Bedankt voor de felicitatie.

 

Tja, ik vond het ook vervelend, maar ze moeten ergens een lijn trekken he. En dat is 18. Hiervoor moet je bij de staat zijn.

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie
  • 0

Heel apard dat ze bij mijn aanmelding daar niet omgevraagd hebben. Op het moment dat ik me inschreef was ik pas enkele maanden 17 en toch zei de medewerker van de kvk dat het niet nodig was. Ik had het ook gelezen op de kvk site en had dus mijn vader meegenomen naar de kvk maar daar was het dus niet nodig.

 

Ik weet niet bij welke KvK je bent geweest (ik bedoel dit niet verkeerd) maar een van je ouders moet toch ECHT garant voor je staan.

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik ben bij de kvk in Arnhem geweest en heb ECHT zelf getekend. Ver snap ik wel dat de staat inprencipe een lijn trekt bij 18 want iemand jonger dan 18 is nog niet volwassen en kan dus eigelijk de gevolgen nog niet goed inschatten naar mijn idee.

Bent u op zoek naar een voordelige drukker met persoonlijke service, snelle levering dan moet u bij Veneberg | drukwerk zijn. Kijk op onze site naar de scherpste prijzen van NL!

Link naar reactie
  • 0

Als je dadelijk een kvk nummer hebt. Moet je ook niet vergeten om een bij de belastingdienst een Btwnummer aan te vragen.

 

Starters hebben meestal een mooie regeling bij de belastingdienst, want in jouw 1e jaar wordt er geen omzetbelasting berekend als je lager dan ......omzet draait.

Link naar reactie
  • 0

Dit topic is de zoveelste in de lijn "Hoe start ik een onderneming als minderjarige". Gebruik de zoekfunctie met de term "handlichting" en je vindt 22 threads die over dit onderwerp gaan.

 

Omdat we trachten dit forum overzichtelijk te houden en gezien het feit dat de vraag beantwoord is, sluiten we hierbij deze draad.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.