• 0

Verschil tankpas zaak of declareren km's?

Hallo,

 

Ik heb een vraagje met betrekking tot de brandstofkosten.

Wij (ik en 2 collega's) hebben een VOF.

We dachten dat het wel zo makkelijk was als we 1 tankpas op de zaak aan gingen schaffen en dan in het begin 1 x per maand allemaal 1 x tanken gingen.

Nu horen we dat we beter 0,19 per km kunnen declareren....

Vergeleken met mijn collega's moet ik de meeste kilometers maken. Het zou totaal niet rendabel zijn als ik alle km's zou gaan declareren....

Op de site van de belastingdienst staat eigenlijk alleen dat je 0,19 per km. mag declareren.....we komen er nu niet uit wat we het beste kunnen doen.

Heeft iemand suggestie's of kan iemand aangeven wat het verstandigste is in ons geval?

 

Alvast bedankt voor het meedenken! ;)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik had op het forum al gezocht en ik krijg gewoon niet echt duidelijk wat het verschil is inzake tanken pas b.v. 1x per week of declaren km's.

We zouden niet alle km's gaan declareren omdat het bedrag wat er voor betaald gaat worden niet in overeenstemming is met wat er getankt is.

 

Als ik de prive auto gebruik voor het woon-werkverkeer en/of huisbezoeken clienten moet ik dan alle brandstofbonnen gaan bewaren?

Als wij alle 3 afspreken om in het begin 1 x per maand 1 x te tanken op kosten van de zaak is dat in het begin niet verstandiger?

 

Hopelijk leg ik het zo beter uit???

Link naar reactie
  • 0

Sorry LadyJane, maar zo kunnen we je niet goed helpen. Er is een enorm verhaal te vertellen over het fiscale verschil tussen de auto op de zaak (en die al dan niet privé gebruiken) en de privéauto zakelijk gebruiken. Maar dat verhaal staat o.a. op bovengelinkte websites, het heeft geen zin dat we dat hier overtypen. Je zult je toch even in die fiscale kwestie moeten verdiepen, dat kunnen wij niet voor je doen.

 

Ik wil je wel een tip meegeven: het staat helemaal los van al dan niet een tankpas hebben en hoe vaak je benzine tankt. Het gaat om de fiscale status (op de zaak of privé) van het autobezit en het autogebruik.

Link naar reactie
  • 0

 

Het is inderdaad niet nodig om informatie die ergens anders staat over te typen, zonde van de tijd ook! ;)

 

Het gaat om een auto die in prive bezit is en o.a. ook voor de zaak gebruikt wordt.

 

Mijn punt was nu juist dat "men"zegt dat het onverstandig is om een tankpas op naam van de zaak te doen en het ons onverstandig lijkt om de kilometers te declareren omdat dit naar onze mening niet klopt qua inkomsten/uitgaven.

 

Ik ben al lang blij dat jullie mee denken hoor! :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.