• 0

bbz regeling

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb net al gemaild naar ze dat mijn parter ook al werk naast onze zaken heeft wat geld inbrengt ( dit komt over een paar mnd pas bij uitlevering ).

Zodat ze in zien dat we de bbz echt als overbruging nodig hebben.

Je komt toch in aan merking als ze zien dat er wel betere tijden in het voorruit zicht zijn.

Tevens is over een half jaar de verbouwing klaar die voor omzet daling zorgt.

Maar ik heb nog geen reactie hierop terug gehad.

 

Heb ook al meerdere keren gebeld over het feit dat er schuld eisers dreigen de tent dicht te doen en dat er dus haast is.

Maar degene bij de gemeente die me helpt is vrijwel nooit aanwezig en er is dan niemand die voor haar waar neemt.

 

En het imk belt me voor een afspraak als hij alle gegevens heeft door genomen.

Link naar reactie
  • 0

Bel het IMK?

Misschien kun je de plaatselijke courant bellen dat je bijna failliet gaat door de trage gemeente. Krantjes houden vaak wel van die sappige verhalen, misschien bereik je daar wat mee.

 

Verder natuurlijk actie ondernemen naar je schuldeisers. Neem contact op, licht de situatie toe en probeer met ze tot een vergelijk te komen. Probeer ook wat te doen aan de verkoop. Start een actie, deel flyers uit op straat, probeer mensen je winkel in te krijgen.

 

Wat verkoop je eigenlijk?

Link naar reactie
  • 0

Wat ook wel eens wil helpen, is een afspraak maken met de verantwoordelijke wethouder (sociale zaken). In de meeste gemeenten hebben die wel een spreekuur. Ambtenaren hebben er over het algemeen een hekel aan om bij wethouder op het matje te moeten (kan het weten want heb jaren bij gemeenten gewerkt :) )

Link naar reactie
  • 0

Dit zijn trouwens de officiele termijnen uit de BBZ:

 

Indien het een aanvraag betreft om als zelfstandige bijstand te ontvangen, stelt het college binnen dertien weken na ontvangst van de aanvraag vast of recht op bijstand bestaat.

-3. Het college kan de termijn, bedoeld in het tweede lid, verlengen met ten hoogste dertien weken indien het college niet in staat is tijdig een besluit te nemen. Van de verlenging doet het college mededeling aan de zelfstandige, onder vermelding van het tijdstip waarop de termijn voor het nemen van een besluit zal verstrijken.

-4. Het college besluit niet tot toekenning van bijstand dan nadat de juistheid en volledigheid van de door de zelfstandige verstrekte gegevens is onderzocht.

-5. Als buiten toedoen van de zelfstandige het onderzoek naar de juistheid en de volledigheid van de door hem verstrekte gegevens niet binnen de beslistermijn kan worden voltooid, besluit het college op de aanvraag op voet van de dan bekende gegevens.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt allemaal voor jullie reacties !

 

Ga is kijken en bellen.

Want het zou zonde zijn dat ik ten onder ga omdat het lang duurt.

 

Had ook pech dat mijn gegevens die naar het imk moesten kwijt waren bij de post. En ik dus nieuwe moest sturen.

En dat de des betreffende hulp vanuit de gemeente wegens prive omstandigheden er niet is en daar geen inval voor is.

 

Dus ja dat zijn ook zaken die het vertragen natuurlijk.

En daar kan niemand wat aan doen.

 

groetjes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.