• 0

internet site

Ik heb een (denk ik) best een goed idee voor een internetsite en zou die graag uit willen werken en daar dan natuurlijk ook aan te verdienen.

Van één van mijn docenten heb ik gehoord dat er een aantal jaar geleden een jongen op het idee is gekomen een site te maken met de tarieven van allerlei telefoon bedrijven zodat mensen dat makelijk en overzichtelijk konden bekijken. Daarvoor heeft hij sponsoors weten te krijgen en kreeg hij bijv. 1cent per keer dat iemand die site bezocht.

Nu heb ik ook een idee die misschien wel aanslaat maar kan ik z'n idee voor het internet ook vastleggen een octrooi ofzo? (denk bijv. aan marktplaats toen die man dat verzon kon hij dat dat eerst vastleggen). En als ik sponsoors wil vinden hoe krijg je dat dan het beste voor elkaar? en hoe zorg je ervoor dat ze niet zeggen "nee geen interessen" maar dat je wel 2 weken later jou idee uitgewerkt op het internet ziet?

En mijn laatste vraag, zelf ben ik niet heel goed in internetsite's bouwen, als je nu iemand vraagt om je te helpen (een bekende is natuurlijk niet z'n probleem) maar een onbekende kan dit nog problemen opleveren in de zin van er met je idee vandoor gaan? Maar misschien is die vraag zo al beantwoord met m'n 1e vraag

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zou je alsjeblieft eerst even rond willen kijken op dit forum voor je een vraag stelt? Je bent de zoveelste met exact de vragen die al heel vaak beantwoord zijn. Sorry dat ik misschien wat kort door de bocht reageer, maar even iets verder kijken helpt je direct bij al je vragen. Succes :)

Link naar reactie
  • 0

Beste Rico,

 

Van één van mijn docenten heb ik gehoord dat er een aantal jaar geleden een jongen op het idee is gekomen een site te maken met de tarieven van allerlei telefoon bedrijven zodat mensen dat makelijk en overzichtelijk konden bekijken. Daarvoor heeft hij sponsoors weten te krijgen en kreeg hij bijv. 1cent per keer dat iemand die site bezocht.

 

Dit is Ben Woldring (www.bencom.nl) van bellen.com. Deze verdient geld aan zijn website doordat adverteerders (en agentschappen aanging met telcom. bedrijven) hem betalen voor een advertentie op een van zijn website`s en niet 1 cent omdat iemand zijn website bezoekt.

 

 

Wel is het zo dat indien je adverteerders wilt aantrekken naar jou website, deze adverteerders natuurlijk willen dat veel mensen hun advertentie zien. Dit betekent dat je in eerste instantie weinig zult verdienen op advertentie (misschien een beetje met google adsense) omdat je eerst bezoekers moet trekken.

 

Nu heb ik ook een idee die misschien wel aanslaat maar kan ik z'n idee voor het internet ook vastleggen een octrooi ofzo? (denk bijv. aan marktplaats toen die man dat verzon kon hij dat dat eerst vastleggen). En als ik sponsoors wil vinden hoe krijg je dat dan het beste voor elkaar? en hoe zorg je ervoor dat ze niet zeggen "nee geen interessen" maar dat je wel 2 weken later jou idee uitgewerkt op het internet ziet?

 

Een idee kun je niet vastleggen middels een octrooi. Een uitvinding wel mits deze voldoet aan de volgende eisen: http://www.octrooicentrum.nl/octrooien/vereisten/

Die man van Marktplaats heeft dit ook niet kunnen vastleggen, maar is door goed ondernemersschap gewoon de grootste geworden en gebleven.

 

Door een non-disclosure agreement (geheimhoudingsverklaring) te gebruiken als je in gesprek gaat met partners kun je het risco dat mensen er met jou idee vandoor gaan beperken.

 

Uit je vraagstelling blijkt dat je nog niet helemaal weet waar je me bezig bent. Ik raad je aan om een ondernemingsplan op te stellen. Zodoende kom je vanzelf bij onderwerpen die vragen opleveren en kun je je idee toetsen op haalbaarheid.Ook door de zoekfuncties op dit forum te gebruiken kun je veel zelf onderzoeken. Staar je niet blind op de mensen van Marktplaats en die jongen van die telefoons!

 

Succes

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

Zou je alsjeblieft eerst even rond willen kijken op dit forum voor je een vraag stelt? Je bent de zoveelste met exact de vragen die al heel vaak beantwoord zijn. Sorry dat ik misschien wat kort door de bocht reageer, maar even iets verder kijken helpt je direct bij al je vragen. Succes :)

 

Helemaal mee eens Jeroen!

 

Waar ik persoonlijk erg moe van word is het gemakzucht, en zeer zeker ook dat deze post van de topic starter, zeer waarschijlijk de 1e en de laatste was. Zoals zo vaak.

 

Please mede hl'ers denk met ons mee wat wie hier aan gaan doen!

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.