• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

 

Honderdduizend promotionele kranten verzonden naar potentiële bezoekers van een vakbeurs, blijkt er één bedrijfsnaam in een bericht verwisseld voor die van een concurrent. Twee boze mannen aan de telefoon die met advocaten dreigen als er geen rectificatie komt. Wat te doen? Honderdduizend correcties verzenden? Probleem is achteraf met wat lijm- en smoeswerk opgelost, maar was wel een hele aarch!-week....

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Honderdduizend promotionele kranten verzonden naar potentiële bezoekers van een vakbeurs, blijkt er één bedrijfsnaam in een bericht verwisseld voor die van een concurrent. Twee boze mannen aan de telefoon die met advocaten dreigen als er geen rectificatie komt. Wat te doen? Honderdduizend correcties verzenden? Probleem is achteraf met wat lijm- en smoeswerk opgelost, maar was wel een hele aarch!-week....

 

Ik ken dat, een mailing versturen en dan is de datum verkeerd of je bent een partner vergeten te noemen. Heel erg aarch!!

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 1

Uuhhhmm, mailing versturen en telefoonnummer vermelden als faxnummer voor antwoordfaxen...

 

Oplossing : iedere fax die je aan de telefoon krijgt als de sodemieter doorverbinden met je fax.

 

Wel een aantal dagen helemaal gestoord geworden van al dat gepiep aan je oren :(

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 1

Grote order van geprinte doeken voor een bedrijf en halverwege de grootformaatprinter kapot gegaan. Nieuwe printkoppen laten installeren maar daardoor wel alle kleurprofielen gewist door collega die daarvoor niks op papier had geschreven aan instellingen.

 

Gevolg: 1e helft doeken precies de goede kleuren, 2e helft niet. Hele week alleen maar testen moeten maken om de juiste kleurprofielen weer te installeren.

 

100 meter doekmateriaal verbruikt voor testen.

5 liter speciale inkt verbruikt.

schadeclaim klant

 

en het Aarch!! moment: 100 keer per dag sorry te horen gekregen van collega. :(

Link naar reactie
  • 1

Hmmmm.

 

120 design tafels voor een terras gemaakt. Hout welke uitmate geschikt zou zijn voor buiten gebruik. Rapporten beschreven de juiste normen voor buiten.

 

Kosten hout € 6800,--

lak € 900,--

arbeid 240 uur

 

2 weken na plaatsing alles kapot door het weer!

 

ARCHHHH!!!!!

 

ze waren wel mooi toen ze klaar waren! :'(

Link naar reactie
  • 1

Och, och, wat een ellende...

 

Gisteravond met één druk op de knop de voorraad van een gelimiteerde, exclusieve serie, overschreven met de inkoop aantallen...

Heb nu dus géén idee hoeveel er nog op voorraad staan, want de serie was al twee weken online en had reeds goed verkocht.

 

Moet ik middels alle reeds gedane bestellingen terug redeneren hoeveel ik van elk artikel nu op voorraad heb... >:(

 

Nu de hele serie maar even offline gehaald...

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Heb net een telefonisch gesprek achter de rug met iemand waarmee het volkomen niet klikte...

 

Ik probeerde mijn diensten aan te bieden maar de persoon in kwestie kreeg ik niet overtuigd en deze bleef maar hameren op een mogelijk nadeel dat hijzelf had verzonnen, dat eigenlijk helemaal geen nadeel is.

Ik kreeg 'm niet overtuigd. Hij vond mij maar lastig, dat was wel duidelijk.

 

Het lukte gewoon niet. Hij zou mijn gegevens doorspelen aan degene die er eigenlijk over gaat (en helaas nu niet aanwezig was) en die zou mij wel terugbellen. Ik kreeg zelfs de naam van de persoon in kwestie niet te horen, ook niet na aandringen van mijn kant, de HORK! >:(

 

Nou, die gaat echt niet terugbellen, dat weet ik wel zeker!

 

Lastig hoor, de juiste persoon vinden binnen een groot bedrijf...

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Tja,

 

al een tijdje terug, maar toch. Mijn eerste training die ik voor klanten moest geven. Lang voorbereid, koffers gepakt, heen gevlogen, redelijk nerveus, presentatie gestart, derde slide in beeld,...

 

... maar we willen helemaal niets van uw nieuwe .NET interface weten, we willen de oude C++ interface gebruiken, ...

 

... maar dat hadden we niet voorbereid :-(

 

Was een hele waardevolle les. Ga nooit af op dat wat sales zegt, maar praat eerst zelf met de klant, zodat je een idee krijgt van wat ze precies willen :-)

Link naar reactie
  • 0

Lastig hoor, de juiste persoon vinden binnen een groot bedrijf...

 

Zo, dat is een understatement.... Ik probeer ook de juiste namen van mensen binnen PZ, HRM of secretaresses te pakken te krijgen, maar zodra mensen er lucht van hebben dat je belt om "iets te verkopen", gaan alle schermen omhoog!

 

Of mensen waarvan je viavia weet dat ze altijd de relatiegeschenken binnen dat bepaalde bedrijf regelen, ze bellen na een mailing, en dan zeggen ze glashard dat hun bedrijf daar niet aan doet. Terwijl je weet dat het wel zo is!!

Maar om nou te zeggen dat ze liegen.... daar haal je ook geen klanten mee binnen... ;-)

Link naar reactie
  • 0

Lastig hoor, de juiste persoon vinden binnen een groot bedrijf...

 

Zo, dat is een understatement.... Ik probeer ook de juiste namen van mensen binnen PZ, HRM of secretaresses te pakken te krijgen, maar zodra mensen er lucht van hebben dat je belt om "iets te verkopen", gaan alle schermen omhoog!

 

Of mensen waarvan je viavia weet dat ze altijd de relatiegeschenken binnen dat bepaalde bedrijf regelen, ze bellen na een mailing, en dan zeggen ze glashard dat hun bedrijf daar niet aan doet. Terwijl je weet dat het wel zo is!!

Maar om nou te zeggen dat ze liegen.... daar haal je ook geen klanten mee binnen... ;-)

 

Het verschil zit 'm ook in de benadering. 'Iets verkopen' is het van de verkeerde kant bekijken. Die insteek voelt de andere kant van de lijn. Met de insteek 'helpen inkopen' ga je andere vragen stellen: eerst een behoefte blootleggen, en dan pas met je aanbod op de proppen komen.

Link naar reactie
  • 0

Lastig hoor, de juiste persoon vinden binnen een groot bedrijf...

 

Zo, dat is een understatement.... Ik probeer ook de juiste namen van mensen binnen PZ, HRM of secretaresses te pakken te krijgen, maar zodra mensen er lucht van hebben dat je belt om "iets te verkopen", gaan alle schermen omhoog!

 

Of mensen waarvan je viavia weet dat ze altijd de relatiegeschenken binnen dat bepaalde bedrijf regelen, ze bellen na een mailing, en dan zeggen ze glashard dat hun bedrijf daar niet aan doet. Terwijl je weet dat het wel zo is!!

Maar om nou te zeggen dat ze liegen.... daar haal je ook geen klanten mee binnen... ;-)

 

Ik zeg altijd gewoon aan het begin dat ik weet dat zij bepaalde zaken/werkzaamheden verrichten. Breng dit met wat allure, en ze zijn zo gepoeierd dat ze zo met je in zee gaan.

 

Dus eerst bekend maken en laten bevestigen dat ze iets doen, dan pas "verkopen", is mijn remedie.

 

Groet,

 

Niels 8)

www.playama.com

Link naar reactie
  • -1
Ik zeg altijd gewoon aan het begin dat ik weet dat zij bepaalde zaken/werkzaamheden verrichten. Breng dit met wat allure, en ze zijn zo gepoeierd dat ze zo met je in zee gaan.

 

En wat zeg je tegen Philips?

 

"Gloeit het nog een beetje, daar in Eindhoven?"

 

Of tegen Shell?

 

"Recent nog wat aangeboord?"

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht dat ik weer eens iets leuks bedacht had dus ik zou dat gaan uitwerken.

Eerst wat rondkijken bij partijen die ik waarschijnlijk nodig heb om het idee uit te voeren, kom ik bij de eerste op de site biedt die al diezelfde service aan.... :'( :o ???

 

Aarch!!

 

Maar ik denk dat er toch nog wel íets uit gehaald kan worden dus toch nog maar even verder schrijven. :P

Link naar reactie
  • 0

Twalevel, ze hadden het hier over de contactpersonen binnen een bedrijf.

 

Lijkt me geen overbodige luxe om van te voren al op de hoogte te zijn wie wat doet bij je potentiele klant.......

Ik heb het over hun werkzaamheden binnen het bedrijf, zodat zij mij niet doorverwijzen naar hun collega een verdieping hoger.

 

Misschien ook voor jou een idee. :-\

 

 

Ik zeg altijd gewoon aan het begin dat ik weet dat zij bepaalde zaken/werkzaamheden verrichten. Breng dit met wat allure, en ze zijn zo gepoeierd dat ze zo met je in zee gaan.

 

En wat zeg je tegen Philips?

 

"Gloeit het nog een beetje, daar in Eindhoven?"

 

Of tegen Shell?

 

"Recent nog wat aangeboord?"

www.playama.com

Link naar reactie
  • 0

Een hele website gemaakt, door een backup fout, en een beheerder die met de noorderzon vertrokken is niets terug te halen of te vinden ! Een compleet raadsel......nu nog....wordt er nu al weer chaggie van.

 

En ik dacht nog, ik zal hem morgen even branden, voor de zekerheid.

Elke uitgang heeft een ingang....

Link naar reactie
  • 0

Een paar weken geleden alweer......

Ik zat achter een prestigeus project (bij een belangrijke nieuwe prospect) aan, zat de architect nog net niet te stalken. Kreeg via de wandelgangen te horen dat we een erg goede kans zouden maken.

Al vrij snel krijg ik te horen dat de uitvoering van het project doorgeschoven wordt naar december en dat ik op korte termijn de aanvragen zal krijgen. Gaat weer een paar weken overheen totdat ik nog maar eens bel waar de aanvraag blijft. Krijg ik te horen dat het al bijna klaar is.

Ze snappen zelf niet hoe het misverstand is ontstaan, bla bla bla.

Vaag gedoe, lijkt er sterk op dat de gunning "verkocht" is.

 

ZIt nu in een nieuwe aanbestedingsronde bij dezelfde club, en het is weer een vage bende :(

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht dat ik weer eens iets leuks bedacht had dus ik zou dat gaan uitwerken.

Eerst wat rondkijken bij partijen die ik waarschijnlijk nodig heb om het idee uit te voeren, kom ik bij de eerste op de site biedt die al diezelfde service aan.... :'( :o ???

 

Aarch!!

 

Maar ik denk dat er toch nog wel íets uit gehaald kan worden dus toch nog maar even verder schrijven. :P

 

Tja... hoeveel kledingwinkels zijn er wel niet in een gemiddelde stad? Toch zijn er genoeg die er goed van kunnen leven. Niet de enige zijn met een bepaalde service hoeft succes niet in de weg te staan. Je moet het gewoon beter of minstens net zo goed doen als de concurrent ;-)

Link naar reactie
  • 0

Een paar weken geleden alweer......

Ik zat achter een prestigeus project (bij een belangrijke nieuwe prospect) aan, zat de architect nog net niet te stalken. Kreeg via de wandelgangen te horen dat we een erg goede kans zouden maken.

Al vrij snel krijg ik te horen dat de uitvoering van het project doorgeschoven wordt naar december en dat ik op korte termijn de aanvragen zal krijgen. Gaat weer een paar weken overheen totdat ik nog maar eens bel waar de aanvraag blijft. Krijg ik te horen dat het al bijna klaar is.

Ze snappen zelf niet hoe het misverstand is ontstaan, bla bla bla.

Vaag gedoe, lijkt er sterk op dat de gunning "verkocht" is.

 

ZIt nu in een nieuwe aanbestedingsronde bij dezelfde club, en het is weer een vage bende :(

 

Volgens mij zitten we in een gelijksoortige branche, bij dezelfde soort klanten, en wat je schirft overkomt me ook zo af en toe.

 

Heb ook af en toe het idee dat de projecten onder mijn neus weggekocht worden en dat mijn klant gewoon niet durft te zeggen waar het op staat.>:(

 

Succes met de volgende ronde

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

Niet zozeer zakelijk leed, maar wel deels daaruit voortkomend...

 

Zojuist van Fortis Bank een afwijzing ontvangen m.b.t. mijn hypotheekaanvraag. Doordat ik keurig mijn belastbaar inkomen zo laag mogelijk heb gehouden is dit volgens de regeltjes nu te laag om zelfs mijn huidige hypotheek te kunnen betalen.

 

Niet dat ze daarbij kijken naar mijn prive-situatie of zo - alleen de zakelijke cijfers worden meegeteld. Had ik nou maar niet 10.000 op mijn spaarrekening gezet, eind vorig jaar...

 

Kleine pleister op de wonde: ik heb tijdens het tikken van dit berichtje inmiddels al een andere bank gevonden die het wel wil doen - weliswaar tegen een hogere rente dan de 4,2% die ik bij Fortis had, maar goed...

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nu echt even een dik "Shit-moment" zoals ik het zelf maar even omschrijf. Een klant heeft bij mij al sinds januari ongeveer een betalingsregeling omdat ze haar schulden niet meer kon betalen. Nu zou ze voor de 30e van de afgelopen maand. Vorige week vrijdag had ik nog niets en heb ik een aangetekende brief + gewone brief + telefoontje + mailtje verstuurd en gesommeerd het bedrag voor afgelopen donderdag te krijgen... Ik had vrijdag nog niets, dus weer gebeld, ingesproken op de voicemail maar steeds geen gehoor...

 

Nu krijg ik net via mijn zakelijke MSN van haar te horen dat ze het doodleuk via de rechtbank wil uitspelen omdat er volgens haar dingen niet kloppen. De dienstverlening is van dik een jaar geleden en ze zegt o.a. dat je MSN niet als arbeidstijd ofzo mag verekenen, terwijl het echt wel een vorm in mijn dienstverlening was en hierover afspraken zijn gemaakt. En dat ze het via haar advocaat wil uitspelen ofzo. Naja, ik heb tot 10.000euro rechtsbijstand bij de FNV Zelfstandigen... Maar als ze mij al geen 2.015,38 kan betalen... Hoe wil ze dan een advocaat betalen??

 

Ofwel ik baal zeer sterk want heb gwoon schoon genoeg van deze klant!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.