• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 2

Ik heb nu echt even een dik "Shit-moment" zoals ik het zelf maar even omschrijf. Een klant heeft bij mij al sinds januari ongeveer een betalingsregeling omdat ze haar schulden niet meer kon betalen. Nu zou ze voor de 30e van de afgelopen maand. Vorige week vrijdag had ik nog niets en heb ik een aangetekende brief + gewone brief + telefoontje + mailtje verstuurd en gesommeerd het bedrag voor afgelopen donderdag te krijgen... Ik had vrijdag nog niets, dus weer gebeld, ingesproken op de voicemail maar steeds geen gehoor...

 

Nu krijg ik net via mijn zakelijke MSN van haar te horen dat ze het doodleuk via de rechtbank wil uitspelen omdat er volgens haar dingen niet kloppen. De dienstverlening is van dik een jaar geleden en ze zegt o.a. dat je MSN niet als arbeidstijd ofzo mag verekenen, terwijl het echt wel een vorm in mijn dienstverlening was en hierover afspraken zijn gemaakt. En dat ze het via haar advocaat wil uitspelen ofzo. Naja, ik heb tot 10.000euro rechtsbijstand bij de FNV Zelfstandigen... Maar als ze mij al geen 2.015,38 kan betalen... Hoe wil ze dan een advocaat betalen??

 

Ofwel ik baal zeer sterk want heb gwoon schoon genoeg van deze klant!

 

Leg je MSN correspondentie toch vast? Ik ben wel eens doodleuk bij iemand op zn verjaardag binnengewandeld om een onbetaalde rekening t.o.v. vrienden en familie te innen, dat was snel voor elkaar, maar met een openstaand bedrag van € 2.000,-- is dat misschien wat lastiger...

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nu echt even een dik "Shit-moment" zoals ik het zelf maar even omschrijf. Een klant heeft bij mij al sinds januari ongeveer een betalingsregeling omdat ze haar schulden niet meer kon betalen. Nu zou ze voor de 30e van de afgelopen maand. Vorige week vrijdag had ik nog niets en heb ik een aangetekende brief + gewone brief + telefoontje + mailtje verstuurd en gesommeerd het bedrag voor afgelopen donderdag te krijgen... Ik had vrijdag nog niets, dus weer gebeld, ingesproken op de voicemail maar steeds geen gehoor...

 

Nu krijg ik net via mijn zakelijke MSN van haar te horen dat ze het doodleuk via de rechtbank wil uitspelen omdat er volgens haar dingen niet kloppen. De dienstverlening is van dik een jaar geleden en ze zegt o.a. dat je MSN niet als arbeidstijd ofzo mag verekenen, terwijl het echt wel een vorm in mijn dienstverlening was en hierover afspraken zijn gemaakt. En dat ze het via haar advocaat wil uitspelen ofzo. Naja, ik heb tot 10.000euro rechtsbijstand bij de FNV Zelfstandigen... Maar als ze mij al geen 2.015,38 kan betalen... Hoe wil ze dan een advocaat betalen??

 

Ofwel ik baal zeer sterk want heb gwoon schoon genoeg van deze klant!

 

Leg je MSN correspondentie toch vast? Ik ben wel eens doodleuk bij iemand op zn verjaardag binnengewandeld om een onbetaalde rekening t.o.v. vrienden en familie te innen, dat was snel voor elkaar, maar met een openstaand bedrag van € 2.000,-- is dat misschien wat lastiger...

Dat gaat inderdaag wat lastiger... Maar alle logs van MSN staan vast en zijn ook al bij de FNV in bezit omdat het dossier daar al ligt, alleen nu dus de aanvullingen van vandaag en afgelopen 2 week komen daar nog bij...

Link naar reactie
  • 0

Mijn inschatting dat de genoemde onwillige klant zijn betalingsgedrag niet met naaste omgeving deelde, sloot als een bus. Ik had het geweldsrisico laag ingeschat, anders zou ik niemand aanraden mijn actie te herhalen.

 

HealthLifeBloxxes.com, bij welk openstaand bedrag staak je tegenwoordig je dienstverlening (aan particulieren)? Die zakelijke insteek moet je in het vervolg gewoon zonder uitzondering kiezen.

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Die zakelijke insteek moet je in het vervolg gewoon zonder uitzondering kiezen.

 

Helemaal mee eens, ik heb zelf net ook zo'n situatie, maar dan is het bedrag iets anders: (> €16.000) Heb eerst een herinnering gestuurd, later op verzoek samen een regeling getroffen. Toen dat niet werd nageleefd, heb ik mij een ernstiger toon aangemeten en erin volhard dat de regeling moest worden nageleefd met de waarschuwing dat bij niet-naleven direct een advocaat wordt ingeschakeld. Heel jammer, maar je moet op tijd je zakelijke belang verdedigen. Een regeling treffen is een gunst omwillen van de relatie, maar als de debiteur zich daar dan niet aan houdt, is de relatie toch al niet wat-ie moet zijn, toch?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Mijn inschatting dat de genoemde onwillige klant zijn betalingsgedrag niet met naaste omgeving deelde, sloot als een bus. Ik had het geweldsrisico laag ingeschat, anders zou ik niemand aanraden mijn actie te herhalen.

 

HealthLifeBloxxes.com, bij welk openstaand bedrag staak je tegenwoordig je dienstverlening (aan particulieren)? Die zakelijke insteek moet je in het vervolg gewoon zonder uitzondering kiezen.

 

 

 

Bij particulieren is nu de regel dat er pas een volgend consult plaats vind nadat de rekening van het vorige consult betaald is...

 

Bij bedrijven stopt de dienstverlening bij een schuld van 10.000eu.

Link naar reactie
  • 0

Sjips :o

Ik houdt mijn afspraken altijd bij in Outlook, met de achterliggende gedachte dat ik ooit nog eens een controle zou kunnen krijgen van de fiscus.....

Nu zie ik ineens dat de afspraken maar 1 maand worden bewaard!

Of zit er ergens een instelling dat ik ze wel continu blijf behouden?

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Archief bestand checken ;)

 

Aarch!!: Wekenlang alles tot in de puntjes voorbereiden voor een oplevering van systemen en dan diverse technische problemen die gewoon ineens ontstaan. Uiteindelijk de opleverdatum verzet... Zo jammer dat een complete voorbereiding door een paar details fout kan gaan. Gelukkig kan de klant gewoon verder werken maar het is toch niet helemaal top.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Aargh!!!

 

Om een vage reden heeft een stelletje russen besloten een DDoS-attack op mijn webserver los te laten. 2000+ pagerequests per seconde op 2 sites, met als gevolg dat de hele server, en dus al mijn websites helemaal plat liggen...

 

ISP kan niets doen omdat het van 1000-en verschillende IP-adressen afkomt, dus het enige is IIS af te sluiten en over een paar uur voorzichtig weer aan te zetten in de hoop dat ze het opgegeven hebben...

Link naar reactie
  • 0

Sterkte ermee! :-X

 

Mijn AARCH moment van dit weekend: omzetten van email van mijn oude, vertrouwde Pegasus Mail (windows) naar Apple.

Alles is gelukt, behalve de inbox met 200+ emails...

En de conversie software had ook maar even de originelen aangepast met als resultaat dat ik Pegasus Mail niet meer kan opstarten...

 

Backup? Nee joh, daar doen wij niet aan... :(

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Afgelopen week zou mijn site verhuizen naar een eigen webserver. Mijn domeinen lopen hier in Nederland bij een provider en worden geforward naar de webserver in Duitsland. Dus nieuwe IP adres doorgegeven, dat duurt dan ook weer even.

Omdat e.e.a. nog niet optimaal werkte had ik voor de zekerheid een aantal pagina’s offline gezet.

Nu blijkt de harddisk van de nieuwe server defect te zijn. Vandaag wordt de server opnieuw geïnstalleerd en ik ben nu sinds zondag helemaal offline. :(

 

Maanden in google adwords geïnvesteerd om naamsbekendheid op te bouwen >:(… en in het weekend en begin van de week heb ik de meeste traffic (blijkbaar gaan mensen dan vakanties zoeken en boeken).

 

P.S. Gelukkig heb ik een separaat mailhostingpakket bij mijn Nederlandse provider... en is mijn mailbox hier niet van betroffen.

Link naar reactie
  • 0

DDoS = Distributed Denial of Service

 

Dat houdt in dat er in hele korte tijd heel veel requests naar een website verstuurd worden, zo veel dat de server het niet aankan en echte bezoekers er niet doorheen komen. Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/DDoS#Distributed_attack

 

Erg vervelend als het je overkomt en je kunt er helaas weinig tegen doen.

Link naar reactie
  • 0

In de tijd dat ik nog op dedicated hosting draaide heeft een hoster mijn stekkers er nog eens uitgetrokken toen ik een DDoS kreeg en wilde mij niet terugnemen in zijn serverpark. Toen heeft het 1.5 week geduurd voordat ik zelf spullen had gekocht, een rack had gehuurd en weer online was.

 

Gelukkig is dat (mijn allergrootste Aarch moment to op heden) al een tijd geleden.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn al vele honderden of misschien wel al duizenden boeken geschreven over afvallen. jouw boek is denk ik in dezelfde traditie geschreven en zal voor mensen die meer van dit soort boeken hebben gelezen dan ook weinig toevoegen. Jouw boek lijkt me dan ook thuishoren in de stroom van opeenvolgende dieetboeken waar we mee overvoerd zijn geraakt.

Link naar reactie
  • 0

Dag Romeo,

 

als de punten die je juist noemt het onderscheidend vermogen van het boek zijn, dan heb je die vast al op je eigen website en in andere marketinguitingen benadrukt.

 

Recensies van lezers heb je weinig in de hand, maar heb je ook bijdragen, terugkoppeling etc. van collegaschrijvers of andere professionals?

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Punt is dat het niet eens echt een dieetboek is... Maar een handleiding om gezond en verantwoord te eten en hoe je dat zelf kunt samenstellen... Dus tja, weet niet of ik nu echt blij moet zijn met de gegeven recensie ???

 

Een gewichtsconsulent die een boek uitbrengt onder de titel "Eet gezond, begin bij jezelf".

Vraag honderd mensen waar zij denken dat het boek over gaat en je kunt je handen er bijna voor n het vuur steken dat alle honderd zeggen dat het wel over eten en lichaamsgewicht zal gaan.

 

Misschien zou je kunnen overwegen om je naam te veranderen van gewichtsconsulent naar gezond leven consulent of iets dergelijks.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.