• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
2 uur geleden, TwaBla zei:

overwegend uit Turkije

Je kunt in Cloudflare ook landen blokkeren via de FireWall. Ik gebruik zelf geen Cloudflare, maar via een andere oplossing blokkeer ik landen waar veel hackpogingen vandaan komen en waar ik toch geen klanten verwacht, omdat ik me alleen op Nederland richt. Scheelt veel activiteit op de server.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Ron van der Kolk zei:

Je kunt in Cloudflare ook landen blokkeren via de FireWall. 

 

Dat heb ik inmiddels gedaan. Nou krijg ik deze stat, waaruit blijkt dat er vandaag een tweede poging is gedaan. Mijn host zegt dat de maatregels (blokkeren via de firewall) wel helpen.

 

Firewall before and after.png

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Inderdaad: die tweede DDoS-aanval is niet doorgedrongen tot mijn webhoster, dus de firewall richting Turkije had effect. Van de 1,4 miljoen threats waren er 1,3 miljoen afkomstig uit dat land. Nadat alle verkeer geblokkeerd was, zie ik geen threats meer.

Al heb ik geen benul wat ik zie. :thinking-face:

Turkish Threats 2.png

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Nou TwaBla, je krijg zo wel een stoomcursus Ddos afslaan. Nog een paar van die aanvallen en je kan een nieuwe zakelijke activiteit aan je KvK toevoegen :astonished-face:

 

en nu even afwachten of ze door hebben dat jij Turkse IP's blokkeert en dan overschakelen naar Poolse of Pakistaanse.
 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn irritatie maar weer eens (na heel veel jaren) spuien over banken, deze keer die oranje leeuw. Ik heb 29 maart jl. na alle financiële en fiscale rompslomp mijn zakelijke rekening opgezegd. Ik ontvang een keurige bevestiging via e-mail dat de rekening over 7 dagen wordt gesloten. 30 maart krijg ik van dezelfde bank een bericht dat ze 1 april nog wel een laatste factuurbedrag betreffende transactiekosten afschrijven. "Prima, denk ik dan, ik zie het wel." Inderdaad is gisteren de afschrijving een feit, maar nu sta ik een klein bedrag rood. Ook geen probleem, denk ik dan, maar toen ik dat wilde aanvullen van privé, bleek de rekening nu al, en niet na 7 dagen, geblokkeerd?! Ik kan die kleine roodstand niet aanvullen?! Ergernisje op zaterdagochtend, maar nu effe van me afgeschreven.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1
Op 2-4-2022 om 11:48, Hans van den Bergh zei:

maar nu sta ik een klein bedrag rood.

Ik had dat blijkbaar ook bij diezelfde bank toen wij een zakelijke rekening opgezegd hadden. Alleen ik kwam daar pas een week of wat later achter en toen was het al kwijtgescholden door de bank. En ik had daar zelfs nog andere rekeningen open dus ze hadden dat prima kunnen verrekenen. Op zich nette service.

Link naar reactie
  • 1

Haha, ik had het andersom.. vorig jaar. Ik wilde er een paar euro op laten staan en het restsaldo uit laten betalen naar de hoofdrekeing bij ABN AMRO, maar toen was het antwoord dat de rekening helemaal leeg moest zijn anders konden ze de rekening niet sluiten
Blokkeren voor ontvangst direct doen is volgens mij wel standaard anders kan het zijn dat iemand nog plotseling betaald en dat is dus blijkbaar ingewikkeld. Banken hebben geen moeite om te incasseren van een andere rekening bijv bij ongeoorloofde roodstand. maar doorstorten overschot naar een rekening met dezelfde tenaamstelling kan niet zomaar.

Link naar reactie
  • 0
16 uur geleden, Roel J zei:

Haha, ik had het andersom.. vorig jaar. Ik wilde er een paar euro op laten staan en het restsaldo uit laten betalen naar de hoofdrekeing bij ABN AMRO, maar toen was het antwoord dat de rekening helemaal leeg moest zijn anders konden ze de rekening niet sluiten

Vreemd … bij mij verliep het opheffen - inmiddels al weer drie jaar geleden - zonder problemen en volledig gedocumenteerd.

Een bijna niet meer gebruikte zakelijke ING betaalrekening, met een positief saldo van een paar honderd euro’s, opgezegd. Het bijkomende verhaal was, dat de rekening niet nul mocht zijn omdat er nog kosten moesten worden afgeboekt.  Na aftrek van kosten, heeft de ING-bank het restbedrag naar een door mij opgegeven zakelijke ABN-betaalrekening overgeboekt.

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Op 2-4-2022 om 12:27, Wouter Hol zei:

Ik had dat blijkbaar ook bij diezelfde bank toen wij een zakelijke rekening opgezegd hadden. Alleen ik kwam daar pas een week of wat later achter en toen was het al kwijtgescholden door de bank. En ik had daar zelfs nog andere rekeningen open dus ze hadden dat prima kunnen verrekenen. Op zich nette service.

 

Hier schijnbaar ook zoiets: Vandaag is de rekening officieel opgeheven, maar het nog openstaande bedragje is niet van mijn privé rekening geïnd, dus misschien is het mij ook kwijtgescholden? 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1
4 minuten geleden, Credifin zei:

" voor ergernissen met banken kan je wel een apart topic openen " zekers, bij de RABO moet je uren wachten voordat je betaling wordt geaccordeerd als je een bedrag bij de € 5000,- overmaakt. :anxious-face-with-sweat:

 

En dan moet je ook nog én betalen per overboeking én betaal je een maandelijkse bijdrage én je krijgt geen rente over je rekening vergoedt en dat alles onder het motto 'we doen zoveel voor u' of klant centraal.

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen Kisters RPLU ARe

Adviseur juridisch risicomanagement, Risicodeskundige aansprakelijkheid & Getuige-deskundige Beroepsaansprakelijkheid

Link naar reactie
  • 0
37 minuten geleden, Jeroen Kisters RPLU ARe zei:

En dan moet je ook nog én betalen per overboeking én betaal je een maandelijkse bijdrage én je krijgt geen rente over je rekening vergoedt en dat alles onder het motto 'we doen zoveel voor u' of klant centraal.

Waarom klagen over de Bank als deze optreedt als onbezoldigd witwas opsporingsambtenaar voor de Overheid ?

Het zou de Overheid sieren als de kosten door diezelfde Overheid betaald zouden worden en niet door de klanten.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
13 minuten geleden, Cosara zei:

Waarom klagen over de Bank als deze optreedt als onbezoldigd witwas opsporingsambtenaar voor de Overheid ?

Het zou de Overheid sieren als de kosten door diezelfde Overheid betaald zouden worden en niet door de klanten.

 

De Overheid danwel de Wetgevende macht is in deze niet de schuldige. De banken en hun controleur de DNB leven qua ICT nog in de spreekwoordelijke prehistorie en houden innovatie tegen. Lees maar eens wat Bunq overkwam en hoe de banken hun compliance hebben geregeld.

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen Kisters RPLU ARe

Adviseur juridisch risicomanagement, Risicodeskundige aansprakelijkheid & Getuige-deskundige Beroepsaansprakelijkheid

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, Jeroen Kisters RPLU ARe zei:

Lees maar eens wat Bunq overkwam en hoe de banken hun compliance hebben geregeld.

Dat verschil in controle kom je in de prijs niet meer tegen.

Gezien je link is het bij Bunq blijkbaar ook niet altijd rozengeur en maneschijn.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
11 uur geleden, Cosara zei:

Dat verschil in controle kom je in de prijs niet meer tegen.

Gezien je link is het bij Bunq blijkbaar ook niet altijd rozengeur en maneschijn.

 

 

Dus zeg het maar wat is de toegevoegde waarde van een Nederlandse bank als er betere opties zijn, die ook al op dit forum gedeeld zijn door diverse leden?

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen Kisters RPLU ARe

Adviseur juridisch risicomanagement, Risicodeskundige aansprakelijkheid & Getuige-deskundige Beroepsaansprakelijkheid

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Jeroen Kisters RPLU ARe zei:
12 uur geleden, Cosara zei:

Dat verschil in controle kom je in de prijs niet meer tegen.

Gezien je link is het bij Bunq blijkbaar ook niet altijd rozengeur en maneschijn.

Dus zeg het maar wat is de toegevoegde waarde van een Nederlandse bank als er betere opties zijn, die ook al op dit forum gedeeld zijn door diverse leden?

Kort en bondig … geen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.