• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

is er Ernst Bobbie en de Rest

 

Vooruit, nog één keertje dan, en nu allemaal meezingen heh, soepkippen!:

 

Heb je aan vieze spammers, huiswerkvragen, stamrechtles

en aan printers die steeds stuk gaan ook de pest?

Ooowww!!!

lees dan de Higherlevelposts van Ruben en de rest....

Joost, Ruben en de Rest ...

 

sorry, anders bekte het niet. En nou ga ik lekker Federer Nalbandian kijken. Alle goeds, Stef

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
  • 0

En nou ga ik lekker Federer Nalbandian kijken. Alle goeds, Stef

 

Veel kijkplezier, voor de oudere kindertjes is er straks ook nog ZZPOkémon op Jetix.

;D

 

 

8) phew..dacht even dat ik de tv kwijt zou raken..maar de Club van Sinterklaas heeft het overgenomen. ;D

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie
  • 0

Google langsgekomen op een moment dat de titels en omschrijvingen van mijn shop niet goed ingesteld stonden.

Per direct met alle keywoorden waarmee ik altijd bij de eerste 8 op de eerste pagina stond teruggezakt naar posities rond de 40 of nog erger....

Aangezien google meer als 60% van mijn verkeer leverde kan je raden wat er gebeurd is.... :'(

 

Al dagen lang bezig om als een gek alles weer te optimaliseren. goede titels en omschrijvingen nu (zoveel mogelijk verbeterd als dat in de korte tijd mogelijk is) (maar in elkgeval weer op minimaal het nivo als dat het was voor de grote google dip...

Extra informatie op belangrijke pagina's gezet. Urls aangepast (stonden nutteloze toevoegingen in de urls die niet beschrijvend waren).

Sitemap voor google laten maken en aan google doorgegeven. Google heeft deze wel gedownload en geen fouten gemeld maar wil hem tot op heden nog niet indexeren :'(

 

Probeer op belangrijke plekken backlinks te krijgen om google weer langs te krijgen en een herindexatie te laten starten maar tot op heden geen succes...

En heb geen idee hoelang er normaal tussen de indexatie bezoekjes van google zit (laatste indexatie van 18/19 oktober).

 

wordt er in elkgeval niet vrolijk van!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Cath,

 

Ik kan me je frustratie goed voorstellen, wij hebben ook wel eens last van dat soort klanten dat maar door blijft zeuren hoe behulpzaam je ook bent. Mijn advies: als het je lukt, niet reageren via dat forum. Als het je niet lukt ;D een vriendelijke reactie op het forum plaatsen waarin je aan je klant uitleg geeft en de klant adviseert om contact op te nemen als hij ergens nog problemen mee ondervindt.

 

Dank, ik heb je eerste advies opgevolgd en het grappige is dat de klant nu toch weer ineens doodleuk bij ons om hulp komt aankloppen voor een laptop die wij niet eens geleverd hebben ,met vragen over software problemen die hij steeds zelf veroorzaakt en waar ze op het forum ook niet meer uitkomen ;D

Link naar reactie
  • 0

Door de stijging van de koers van de Yen ben ik mijn marge op een order kwijt, op een paar cent na...

Gelukkig wil de verzender goed meewerken door alternatieve verzendopties te bieden (pluim voor die man/vrouw) die goedkoper zijn, maar een week meer tijd kosten.

 

Heb al navraag gedaan hoe dit in de toekomst te voorkomen. Goed leermoment: bij offertes met goederen ingekocht voor andere valuta, valuta koers afspreken waarop offerte gebaseerd is! (overige tips sta ik ook voor open)

 

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 3

Na anderhalf jaar business voeren met mijn compagnon, met diverse mooie hoogtepunten en een heel redelijke omzet, heb ik moeten concluderen dat de dieptepunten blijven overheersen.

Na enorm veel gesprekken te hebben gehad samen om de ongenoegens proberen te lijmen, blijkt dat ik deze dieptepunten niet meer kan wegpoetsen en ik dus niet meer met plezier naar mijn eigen bedrijf toe ga...

Door de ervaring en alle gebeurtenissen wordt langzaam maar zeker die roze bril van je hoofd gestoten en de realiteit zichtbaarder. Steeds vaker vraag je je dan af of dit dan wel is wat je wilt. Of je nog wel diezelfde ambities hebt, of je nog wel op deze manier wenst door te gaan en of je wel de juiste ondernemer en compagnon bent om deze zaak door te zetten.

Het moment dat je dan eens realistisch in de spiegel kijkt en deze vragen zelf met nee moet beantwoorden moet je een keuze maken.

Eén van de conclusies is dan dat ik niet meer samen met mijn compagnon de kar wil trekken om een callcenter op te bouwen. Dat wil zeggen, geen allround callcenter.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik me moet richten op slechts één van onze facetten, namelijk de telefoonservice. Het is op zich al een sport om één dienst goed volledig te kunnen beheersen en wil ik me hier op focussen.

 

Maar ja, het is oprecht beangstigend. Weer onder je beschermde deken uit, de kou in. Weer die gevechten aangaan en de wetenschap dat je maar een paar maanden de tijd hebt. De wetenschap dat deze paar maanden alles zeggend zijn of de maanden die volgen, zwaar, of minder zwaar gaan worden. Het is eng en op deze momenten slaat ook de twijfel weer toe. Blijft vreemd. Ondanks dat je weet dat dit de juiste beslissing is, blijf je twijfelen. Daar komt nog bij dat het huidige bedrijf moet worden afgesloten. Een verdeling die de breuk niet gemakkelijker maakt. Ik heb toch maar via een goede vriend een adviseur in de arm genomen. Gewoon om zakelijk te zijn daar waar ik het even niet kan.

 

Enfin, hoe dan ook. Raar dat je een lekker lopende zaak al na anderhalf jaar moet verlaten omdat het gewoon niet werkt, maar t is niet anders. Even pijn lijden en hopen dat ik weer kan opstaan.

Desalniettemin een Aarch moment. Op naar een nieuw Yes moment!

 

Groet, Ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Kreeg vorige week te horen dat de investering waarmee ik enorm ver zou kunnen komen binnen drie jaar tijd helaas niet door kon gaan. Het was zo goed als rond, maar door het economische klimaat krijgen ze van de raad van bestuur te horen dat er geen geld geïnvesteerd mag worden. Afgelopen drie maanden enorm veel tijd gestoken in meerdere afspraken met enorme hoeveelheden lastige vragen en tegelijkertijd met het opzetten van de organisatie voor 'na de deal'.

 

Heel zuur.

 

Maar desondanks echt suuuuper veel geleerd!

Link naar reactie
  • 0

Een soort van milennium bug achtige fout in mijn webshop software.

Klanten die producten hadden gereserveerd in 2008, konden deze niet bestellen gisteren. Bij een datumvergelijking vind PHP dat een datum eind 2008 jonger is dan begin 2009. (deze snap ik nog steeds niet).

Nu alles omgebouwd naar aantal dagen vanaf ik geloof 1900, dus de bug is er uit.

 

Maar het was wel even heel erg AARRRGGGHHHH!!!!!! 200 gereserveerde modellen die niet konden worden uitgeleverd!!!

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Henri, dat is inderdaad behoorlijk vervelend, hopelijk daardoor niet al te veel bestellingen misgelopen?

 

Even een korte uitleg;

PHP en andere programmeertalen vinden het werken met data lastig. 01-02-2009 is kleiner dan 25-12-2008... helaas..

Daarom wordt er in de programmeerwereld de zogenaamde UNIX time gebruikt. Deze telt het aantal seconden vanaf 1970. Door tijd dus om te zetten naar secondes, en dus een heel getal, kan er makkelijker met tijd gerekend worden. In PHP zitten diverse functies om dit getal weer om te zetten naar een, voor menselijke, begrijpbaar formaat.

 

Voor veel programmeurs is dit ook een grote frustratiebron, totdat je weet hoe je met tijd om moet gaan.....

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.