• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij een datumvergelijking vind PHP dat een datum eind 2008 jonger is dan begin 2009.

 

Het is mij ook niet duidelijk wat je met een 'jongere datum' bedoeld, je kunt denk ik beter de term 'recentere datum' gebruiken.

 

PHP en andere programmeertalen vinden het werken met data lastig. 01-02-2009 is kleiner dan 25-12-2008... helaas..

 

PHP en andere programmeertalen vinden het werken met data helemaal niet lastig. Mensen vinden het lastig om programmeertalen goed te gebruiken, dat is wat anders :).

Link naar reactie
  • 0

PHP en andere programmeertalen vinden het werken met data lastig. 01-02-2009 is kleiner dan 25-12-2008... helaas..

 

Hoewel het off-topic is toch even een korte reaktie - geen enkele programmeertaal heeft moeite met data. Pas als die data niet als datum worden opgeslagen, maar als tekst, wordt het een probleem. De datumwaardes worden dan op alfabetische volgorde gesorteerd, waardoor 1-02-2009 inderdaad eerder aan de beurt komt dan 25-12-2008.

 

Dit is echter een (grove) fout van degene die de database heeft ingericht, en geen beperking van de programmeertaal.

Link naar reactie
  • 0

zojuist een brief gekregen van paysquare dat een creditcard betaling van 500 euro terug geboekt gaat worden omdat de eigenaar van de creditcard de betaling ontkent (bestelling van bijna 1 1/2 maand terug).

 

heb toen nog gebeld met de creditcard verwerker omdat het bedrag vrij hoog was en het aflever adres en factuur adres verschillend waren.

 

factuur adres kwam echter overeen met het adres waarop de creditcard geregisteerd staat bleek en creditcard stond niet geregistreerd als gestolen dus hebben uitgeleverd (verder was er over het adres ook niks byzonders te vinden) omdat het wel vaker gebeurd dat een creditcard uit het buitenland (duitsland) gebruikt wordt voor een bestelling die in Nederland moet worden afgeleverd.

 

Net de handtekening opgevraagd die bij aflevering geplaatst moet zijn maar verder zal ik mijn geld gewoon kwijt zijn:(

 

Paysqare heeft verder geen intresse in het adres van degene die het gestolen creditcar nummer gebruikt heeft aanegzien zij verder geen schade leiden en daar dus verder niks mee doen (heb wel vaker adressen gehad van mensen die gestolen creditcard nummers gebruikten en daar hadden ze absoluut geen intresse in).

 

Aangifte oplichting bij politie is ook vrijwel zeker nutteloos egzien de 4 eerdere aangiftes van oplichting die ik in het verleden gedaan heb en allemaal na 8 maanden !!!! wachten steeds een brief kreeg dat ze er niks mee gingen doen en dat ik maar naar de kantonrechter zou moeten gaan.

 

Blijft dus over met een knuppel langsgaan op het betreffende adres in Almere waar ik momenteel erg veel zin in heb...

Link naar reactie
  • 0

zojuist een brief gekregen van paysquare dat een creditcard betaling van 500 euro terug geboekt gaat worden omdat de eigenaar van de creditcard de betaling ontkent (bestelling van bijna 1 1/2 maand terug).

 

heb toen nog gebeld met de creditcard verwerker omdat het bedrag vrij hoog was en het aflever adres en factuur adres verschillend waren.

 

factuur adres kwam echter overeen met het adres waarop de creditcard geregisteerd staat bleek en creditcard stond niet geregistreerd als gestolen dus hebben uitgeleverd (verder was er over het adres ook niks byzonders te vinden) omdat het wel vaker gebeurd dat een creditcard uit het buitenland (duitsland) gebruikt wordt voor een bestelling die in Nederland moet worden afgeleverd.

 

Net de handtekening opgevraagd die bij aflevering geplaatst moet zijn maar verder zal ik mijn geld gewoon kwijt zijn:(

 

Paysqare heeft verder geen intresse in het adres van degene die het gestolen creditcar nummer gebruikt heeft aanegzien zij verder geen schade leiden en daar dus verder niks mee doen (heb wel vaker adressen gehad van mensen die gestolen creditcard nummers gebruikten en daar hadden ze absoluut geen intresse in).

 

Aangifte oplichting bij politie is ook vrijwel zeker nutteloos egzien de 4 eerdere aangiftes van oplichting die ik in het verleden gedaan heb en allemaal na 8 maanden !!!! wachten steeds een brief kreeg dat ze er niks mee gingen doen en dat ik maar naar de kantonrechter zou moeten gaan.

 

Blijft dus over met een knuppel langsgaan op het betreffende adres in Almere waar ik momenteel erg veel zin in heb...

 

Wat zul je boos zijn!!!! Bizar!!!! Ik ben echt stom verbaasd. Ik wist niet dat dit kon. Mmmm ik denk er steeds serieuzer over om creditcard betalingen niet te gaan aanbieden in onze winkel.

Link naar reactie
  • 0

Je bent als nederlandse webwinkel vogelvrij voor froude met creditcards.

Elke oplichting wordt in nederland op de webwinkelier verhaald.

Er zijn allang oplossingen voor om dat te voorkomen doormiddel van een pincode maar dat weigeren ze hier in nederland vooralsnog in te voeren.

Paysquare heeft en hecht geen belang aan het voorkomen van dergelijke oplichting omdat het ze zelf geen geld kost doordat ze de schade op de webwinkels verhalen.

 

Sterker nog: als iemand een navraag doet naar een creditcard betaling en je kan bewijzen dat het wel een legale transactie is brengen ze je evengoed 25 a 50 euro onderzoekskosten in rekening.

 

En ja ben momenteel boos genoeg na de zoveelste oplichting (paar duizend euro afgelopen jaar) om echt eens ergens met een knuppel langs te gaan om mijn geld zelf te gaan halen.

Link naar reactie
  • 0

@Manon: Voor iemand die een webshop gaat beginnen is het toch wel handig dat je weet waar de risico's liggen. Het is al lang bekend dat je met het accepteren van creditcards veel risico loopt. Zie o.a. http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2767080&utm_campaign=rss&utm_source=rss&utm_medium=rss en http://player.omroep.nl/?aflID=8260776.

 

@Vossie: Geweld lost weinig op, de kans is groot dat je zelf achter de tralies beland. Je kunt beter een deurwaarder op het adres waaraan je geleverd hebt afsturen. Ik snap trouwens totaal niet waarom je gaat leveren naar een ander afleveradres dan waar de creditcard op is geregistreerd. Het is dan toch al snel duidelijk dat het om fraude gaat? Waarschijnlijk had je die indruk zelf ook al, anders had je niet met je payment provider gebeld.

 

Helaas wordt door de riante bescherming van consumenten fraude voor ondernemers steeds erger.

Link naar reactie
  • 0
Je kunt beter een deurwaarder op het adres waaraan je geleverd hebt afsturen. Ik snap trouwens totaal niet waarom je gaat leveren naar een ander afleveradres dan waar de creditcard op is geregistreerd.

 

deurwaarder is ook nutteloos bij oplichting. kan je nu al vertellen dat in dit geval de naam ook vals is.

Je komt in dat geval niet verder als de controlle van de deurwaarder bij het uitbrengen van de dagvaarding die niet uitgereikt kan worden omdat er op dat adres niemand met die naam ingeschreven staat.

 

dagvaarden kan niet en de politie doet niks omdat het voor hun een civielrechtelijke zaak is.

je staat dus gewoon heel eenvoudig met lege handen.

 

Wat betreft leveren naar ander aflever en factuur adres (waarop de creditcard geregistreerd staat) dat gebeurd wel vaker, krijg regelmatig bestellingen met betalingen uit duitsland en belgie maar levering in nederland.

Of betaling vanuit nederland en levering in belgie of frankrijk.

 

Od de creditcard houder uit duidsland is hierbij betrokken of de gegevens zijn afkomstig uit de diefstal van gegevens uit een andere shop aangezien ze dus de juiste factuur adres gegevens, naam enz.. hebben gebruikt en dus werkelijk alle gegevens van de creditcard eigenaar blijken te hebben.

Link naar reactie
  • 0

@Manon: Voor iemand die een webshop gaat beginnen is het toch wel handig dat je weet waar de risico's liggen. Het is al lang bekend dat je met het accepteren van creditcards veel risico loopt. Zie o.a. http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2767080&utm_campaign=rss&utm_source=rss&utm_medium=rss en http://player.omroep.nl/?aflID=8260776.

 

Stap voor stap :), we zijn 1 januari gestart met het idee en we gaan super hard. De verschillende betalingsmogelijkheden en risico's zijn daarom nog niet bestudeerd. Logistiek, assortiment, marketing en inhoudelijke info over grondstoffen en producten hebben tot op heden de tijd ingenomen. Aan de ontwikkelkant heeft de productmodule de meeste tijd gekost tot nu en ook daar is de betaalmodule nog niet aan de beurt. Dus super bedankt voor de linkjes, mooi startpunt om verder te gaan graven.

 

Overigens blijf ik verbaasd dat dit mogelijk is, het zal misschien bekende info zijn maar normaal is anders.

Link naar reactie
  • 0

Het kan ook andersom.

 

Bij mijn eerste schreden op het online winkelpad heb ik eens voor ca 300 euro spullen besteld bij een website die er zo goed uitzag dat ik verder niet oplette. Goederen lieten op zich wachten en toen kwam blondie er achter dat er geen normale contactmogelijkheden waren anders dan via een of ander suf systeem.

 

ING Card gebeld, die sturen een formulier en nemen dan met de, in dit geval, Turkse webshop-eigenaar contact op met het verzoek eea terug te storten. Je raadt het al: nooit meer iets van gehoord.

 

Terugblikkend valt het me nog mee dat er verder niets met de cardgegevens is gedaan...

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
  • 0

Ik had vorige maand allemaal onverklaarbare uitgaven op mijn rekening staan, vliegticket naar Tsjechië en voor 400 Euro kleding op een Engels vliegveld. Geld is inmiddels teruggestort en mijn CC geblokkeerd.

 

Heb net de nieuwe Card in de post gehad, toch geen flauw idee hoe of waar ze aan mijn gegevens zijn gekomen. Ik bestel wel eens online, en ben ook toevallig in september en december in Engeland geweest en heb daar de CC gebruikt.

 

Ben al lang blij dat het om 700 Euro totaal ging en dat ze de limiet van de Card niet hebben opgezocht, die ligt aanzienlijk hoger.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

.... Het is dan toch al snel duidelijk dat het om fraude gaat? Waarschijnlijk had je die indruk zelf ook al, anders had je niet met je payment provider gebeld.

 

 

 

Is volgens mij een hele normale optie die ik bv ook bij bol punt com tegenkom

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik had vorige maand allemaal onverklaarbare uitgaven op mijn rekening staan, vliegticket naar Tsjechië en voor 400 Euro kleding op een Engels vliegveld. Geld is inmiddels teruggestort en mijn CC geblokkeerd.

 

Heb net de nieuwe Card in de post gehad, toch geen flauw idee hoe of waar ze aan mijn gegevens zijn gekomen. Ik bestel wel eens online, en ben ook toevallig in september en december in Engeland geweest en heb daar de CC gebruikt.

 

Ben al lang blij dat het om 700 Euro totaal ging en dat ze de limiet van de Card niet hebben opgezocht, die ligt aanzienlijk hoger.

 

Groet, Martin

 

Ik heb 3 keer een mogelijke foute transactie gehad, cc maatschappij zag dat op tijd (alleen jammer dat ze dan je CC blokkeren terwijl je in het buitenland bent, alle keren kwam het 'kwaad' uit de uk

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik had vorige maand allemaal onverklaarbare uitgaven op mijn rekening staan, vliegticket naar Tsjechië en voor 400 Euro kleding op een Engels vliegveld. Geld is inmiddels teruggestort en mijn CC geblokkeerd.

 

Heb net de nieuwe Card in de post gehad, toch geen flauw idee hoe of waar ze aan mijn gegevens zijn gekomen. Ik bestel wel eens online, en ben ook toevallig in september en december in Engeland geweest en heb daar de CC gebruikt.

 

Ben al lang blij dat het om 700 Euro totaal ging en dat ze de limiet van de Card niet hebben opgezocht, die ligt aanzienlijk hoger.

 

Groet, Martin

 

Ik heb 3 keer een mogelijke foute transactie gehad, cc maatschappij zag dat op tijd (alleen jammer dat ze dan je CC blokkeren terwijl je in het buitenland bent, alle keren kwam het 'kwaad' uit de uk

 

Heb afgelopen maand ook 2 fraude transacties op mijn eigen creditcard gehad. Werd gebeld door Visa, alle transacties nagelopen en er bleek een $3 bedrag in een of ander bar in de states te zijn afgerekend en een minuut daarna $250 via een ander bedrijf. Was duidelijk fraude. Ze hadden mijn cc willen blokkeren, maar er moesten die week nog behoorlijk wat normale transacties worden afgeschreven en ik was verbaasd toen dat geen probleem bleek te zijn. Ze houden nu de cc elke dag in de gaten en heb zelf opgegeven welke bedrijven mochten afschrijven en de rest gaan ze tegen houden en dan over een week o.i.d. een nieuwe cc. Erg netjes opgelost in mijn geval.

Link naar reactie
  • 0

Bah, gisteren hele nacht doorgewerkt, vanmiddag rond 18:00 in bed gekropen om ff wat bij te slapen en vanacht om 0:30 weer opgestaan. Druk aan de slag gegaan met alles doornemen, beetje HL lezen, kopje koffie, ontbijt, etc. Rond 3:00 kom ik er achter dat mijn website al vanaf 19:17 uit de lucht is met een 401 error melding. Na wat uitzoek werk bleek het IUSR_ account opeens een ander wachtwoord te hebben of is er iets in IIS stuk gegaan waardoor het opgeslagen wachtwoord niet overeen komt met het account :(

 

Heb net Killzone 2 een behoorlijk aantal keer ingekocht, nu is op een belangrijke dag de server d'r een hele avond uit, echt balen, zeker als je in je IIS log kan zien hoeveel betaalde bezoekjes d'r binnen zijn (proberen) te komen via t.net. Zucht.

 

Meteen maar het zekere voor het onzekere genomen - de IUSR_ accounts gedeleten, nieuw account voor IIS gemaakt (wist niet zeker waar het door kwam, maar volgens het audit eventlog zijn er behalve ik geen mensen op de server geweest - vreemd verhaal dus).

 

Gelukkig is de website weer in de lucht, maar het is zo ongelofelijk slecht voor mijn image dat de site zo lang met een 401 melding heeft gestaan :(

 

Ach ja, stukje schrijven lucht op, nu maar hopen dat de mensen morgen terug komen en alsnog hun bestelling plaatsen...

Link naar reactie
  • 0

Rond 3:00 kom ik er achter dat mijn website al vanaf 19:17 uit de lucht is met een 401 error melding. Na wat uitzoek werk bleek het IUSR_ account opeens een ander wachtwoord te hebben of is er iets in IIS stuk gegaan waardoor het opgeslagen wachtwoord niet overeen komt met het account :(

 

Als ik jou was zou ik zelf ergens op een VPS nagios installeren, of een betaalde monitoringsdienst inhuren. Je krijgt dan een SMS´je of telefoontje als je website down gaat.

 

Zelf had ik vanacht ISO-8859-1 vs. UTF-8 horror. Het was al snel 5 uur :).

Link naar reactie
  • 0

Bah, gisteren hele nacht doorgewerkt, vanmiddag rond 18:00 in bed gekropen om ff wat bij te slapen en vanacht om 0:30 weer opgestaan. Druk aan de slag gegaan met alles doornemen, beetje HL lezen, kopje koffie, ontbijt, etc. Rond 3:00 kom ik er achter dat mijn website al vanaf 19:17 uit de lucht is met een 401 error melding. Na wat uitzoek werk bleek het IUSR_ account opeens een ander wachtwoord te hebben of is er iets in IIS stuk gegaan waardoor het opgeslagen wachtwoord niet overeen komt met het account :(

 

Heb net Killzone 2 een behoorlijk aantal keer ingekocht, nu is op een belangrijke dag de server d'r een hele avond uit, echt balen, zeker als je in je IIS log kan zien hoeveel betaalde bezoekjes d'r binnen zijn (proberen) te komen via t.net. Zucht.

 

Meteen maar het zekere voor het onzekere genomen - de IUSR_ accounts gedeleten, nieuw account voor IIS gemaakt (wist niet zeker waar het door kwam, maar volgens het audit eventlog zijn er behalve ik geen mensen op de server geweest - vreemd verhaal dus).

 

Gelukkig is de website weer in de lucht, maar het is zo ongelofelijk slecht voor mijn image dat de site zo lang met een 401 melding heeft gestaan :(

 

Ach ja, stukje schrijven lucht op, nu maar hopen dat de mensen morgen terug komen en alsnog hun bestelling plaatsen...

Inderdaad gewoon monitoren en dan niet op server niveau maar op pagina niveau. Dan kan je het gehele traject doormeten.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Rond 3:00 kom ik er achter dat mijn website al vanaf 19:17 uit de lucht is met een 401 error melding. Na wat uitzoek werk bleek het IUSR_ account opeens een ander wachtwoord te hebben of is er iets in IIS stuk gegaan waardoor het opgeslagen wachtwoord niet overeen komt met het account :(

 

Als ik jou was zou ik zelf ergens op een VPS nagios installeren, of een betaalde monitoringsdienst inhuren. Je krijgt dan een SMS´je of telefoontje als je website down gaat.

 

Zelf had ik vanacht ISO-8859-1 vs. UTF-8 horror. Het was al snel 5 uur :).

 

Was vanmorgen al een tooltje aan het schrijven die de response code elke 5 minuten op vraagt, als ie niet 200 is gaat d'r een mailtje uit, als het na 15 minuten niet gefixed is en prog loopt nog mail ik een kennis met de vraag me ff te bellen aangezien ik dan niet achter de pc zit. Erg low tech, maar 't werkt :D

Link naar reactie
  • 0

Gewoon een SMS api gebruiken! Je kennis is wellicht ook niet 24/7 beschikbaar!

 

Ik heb bij ons gebruik gemaakt van: http://www.bizzsms.nl Dan kan je gewoon een url opvragen die een SMS verzend. Je krijg dan dus iets als:

<?php

file_get_contents('sendsms.bizzsms.nl?to=0612345566&from=STORING&message=Storing op site x');

?>

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Rond 3:00 kom ik er achter dat mijn website al vanaf 19:17 uit de lucht is met een 401 error melding. Na wat uitzoek werk bleek het IUSR_ account opeens een ander wachtwoord te hebben of is er iets in IIS stuk gegaan waardoor het opgeslagen wachtwoord niet overeen komt met het account :(

 

Als ik jou was zou ik zelf ergens op een VPS nagios installeren, of een betaalde monitoringsdienst inhuren. Je krijgt dan een SMS´je of telefoontje als je website down gaat.

 

Zelf had ik vanacht ISO-8859-1 vs. UTF-8 horror. Het was al snel 5 uur :).

 

Was vanmorgen al een tooltje aan het schrijven die de response code elke 5 minuten op vraagt, als ie niet 200 is gaat d'r een mailtje uit, als het na 15 minuten niet gefixed is en prog loopt nog mail ik een kennis met de vraag me ff te bellen aangezien ik dan niet achter de pc zit. Erg low tech, maar 't werkt :D

 

Goed idee, alleen dan pak ik er wel een zonder abbo kosten. Toch zonde van €325 per jaar als je miss 1x een sms verstuurd ;)

Link naar reactie
  • 0

Vandaag een heel groot arch moment gehad >:( >:( >:(

 

Ik heb nieuwe folders laten drukken om te versturen naar klanten. Nu zijn deze vandaag geleverd en ze zien er echt top uit! Echter een klein probleempje. Er staat een typefout in.........GRRRRRRRRR.

 

Ik heb echt alles 3 keer nagekeken maar deze fout niet tegen gekomen. Het is een fout in de prijs dus ik ben nu 1000 piepkleine etiketjes aan het maken om over de de foute prijs te plakken. Ben ik dus nog wel even mee bezig.

 

De prijs die er nu staat is €50,00 terwijl er € 1,45 moet staan. DOM DOM DOM

 

Maar goed, de folder is verder erg mooi geworden ;D

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 80 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.