• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Leuk zo'n griepprik.

 

Woensdag gehad en donderdag en gister zo ziek dat ik naar het ziekenhuis moest voor een ECG.

 

Voor diegene die er nog eentje krijgen, succes.

 

Heb de mixicaanse griep prik ook gehad en mijn vriendin ook maar gelukkig op een pijnlijke plek op mijn arm na verder geen last van gehad.

 

Nou ja... 2 uurtjes beetje ziek gevoel dan...

Link naar reactie
  • 0

Wij twijfelen al dagen wat te doen : Dochtertje van 2 heeft griep, dat is duidelijk. Maar weer net niet, net wel de symptomen zoals aangegeven. We kijken dit weekend nog af, anders maandag toch controle, ook al heeft men dit liever niet. Maar onze spuit laat nog 2 weken op zich wachten, heb ik begrepen.

 

(Niet bedoeld om dit het Mexicaanse Griep topic te laten worden...)

 

Link naar reactie
  • 0

Wij twijfelen al dagen wat te doen : Dochtertje van 2 heeft griep, dat is duidelijk. Maar weer net niet, net wel de symptomen zoals aangegeven. We kijken dit weekend nog af, anders maandag toch controle, ook al heeft men dit liever niet. Maar onze spuit laat nog 2 weken op zich wachten, heb ik begrepen.

Vaccinatie is preventief, je kunt zelfs beter wachten tot ze niet meer ziek is.

 

En met een kind van 2 zou ik weinig risico nemen, aangezien die inmiddels nadrukkelijk tot de risicogroep behoren. Desnoods bel je vantevoren even met de huisarts, die gaat je echt niet thuis laten zitten.

 

EDIT: En mijn aargh moment, omdat ik hier nu toch reageer: de hele zaterdag een grote migratie voorbereid, statische data gebackupt, procedure uitgewerkt, het enige wat zou moeten gebeuren is dat de klant vanavond de infrastructuur (servers en een paar netwerkapparaten) zou opleveren waar alles zou moeten komen te staan. Blijkt letterlijk -alles- wat zijn medewerkers besteld hebben en wat hij heeft laten installeren niet het juiste te zijn. Zo erg zelfs dat ik de migratie heb moeten afblazen, al dat werk dus voor niets. En nu heeft hij aangegeven niet meer met me te willen samenwerken omdat ik de uren die ik vandaag heb gemaakt gewoon geschreven heb (nota bene tegen normaal tarief voor een spoedklus op een zaterdag).

 

Het ergste is: ik heb aangeboden hem te begeleiden in het volledige traject, maar hij gaf aan dat absoluut niet nodig te hebben, want daar had hij verstand van. Als het nou een fout van mijn kant was geweest had ik inderdaad geen uren geschreven, maar dat was hier zeker niet het geval.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 1

Eén van mijn 'Aarch!!'-momenten was eind vorig jaar.

 

Een medewerker van mij was 'vergeten' een advertentie van een klant door te geven aan de krant waar deze in moest worden geplaatst.

 

Deze advertentie was door de klant eigenlijk al een week te laat aangeleverd, en de actie zou eind van de week plaatsvinden, dus dit was de enige mogelijkheid om daar ruchtbaarheid aan te geven. Helaas dus op woensdag in de krant....geen advertentie. Enorme boze klant aan de telefoon, dat was donderdag, ik moest maar met een oplossing komen en wel op heel korte termijn, want er zaten tonnen geld in die actie die zaterdag zou plaatsvinden.......enz. enz.

 

We hebben met spoed 20.000 advertenties laten drukken als flyer, ik heb alle familie, vrienden, vrienden van vrienden en daar weer vrienden van opgetrommeld en laten trommelen. We zijn de hele donderdagmiddag, avond en gedeelte van de nacht + de hele vrijdag bezig geweest om alle brievenbussen in ons (wat is het dan groot) dorp te bezorgen.

Dit hele gedoe heeft mij bergen met geld gekost, ten eerste geen provisie voor het laten plaatsen van een advertentie, de drukkosten, veel mensen bezorgden voor niets, anderen wilden er geld voor hebben. En de werknemer die de advertentie heeft vergeten te plaatsen, probeerde zich nog te drukken ook....., maar dat werd hem door de anderen niet in dank afgenomen.

 

Er volgde ondanks alles toch nog een 'Yes-moment', dat was toen de klant maandag belde met het verhaal, dat ze het ongekend druk hebben gehad....

 

Karen

 

 

Focus op creatie

Link naar reactie
  • 1

@ karen55

Ik zie geen leed, ik zie alleen mensen die echt voor hun zaak gaan en bij een fout alles doen om het goed te laten komen. Kost wat geld, veel inzet en bloed zweet en tranen. Dus geen Aarch!!, maar yes. Want jullie zijn een partij waar iemand dus op kan bouwen. In plaats van sorry, maar fouten worden nou eenmaal gemaakt...

 

Micha

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

@ Micha

 

Bedankt voor de 'opsteker', zo had ik het nog niet bekeken. Als ik dan weer terugga in mijn herinnering en eraan denk hoeveel mensen zich (de meesten zelfs geheel belangeloos) hebben ingezet, dan heb ik toch het idee dat het wel meevalt met 'de individualisering van de maatschappij'.

 

Mijn 'Aarch!!-moment' is bij deze omgezet in een 'Yes!!!-moment'

 

Karen

 

 

Focus op creatie

Link naar reactie
  • 0

Wij twijfelen al dagen wat te doen : Dochtertje van 2 heeft griep, dat is duidelijk. Maar weer net niet, net wel de symptomen zoals aangegeven. We kijken dit weekend nog af, anders maandag toch controle, ook al heeft men dit liever niet. Maar onze spuit laat nog 2 weken op zich wachten, heb ik begrepen.

 

(Niet bedoeld om dit het Mexicaanse Griep topic te laten worden...)

 

Het heeft natuurlijk wel een reden dat je niets langs moet komen bij de huisarts / huisartsenpost. Grote kans dat ze iemand anders daar aansteekt, of daar aangestoken wordt en er een andere griep bovenop krijgt. Het beste kun je je dochtertje in bed laten liggen, veel te drinken geven en bij serieuze klachten (zie internet) telefonisch contact met de huisarts opnemen. Zomaar langs gaan met een ziek kind wat in bed hoort te liggen is echt niet verstandig.

Link naar reactie
  • 0

pffffff, zit met mijn eigen emz in zeer zwaar weer. Net weer een afzegging voor een groot contract waar ik 4 maanden van had kunnen leven, terwijl de markt helemaal "dood" is. Al de nodige bezuinigingsacties doorgevoerd, zie geen mogelijkheden om nog meer te besparen (prive en zakelijk) maar blijf maandelijks met een gat zitten de komende 4-6 maanden.

Daarbij ook nog eens een bedrag te betalen aan fiscus, proberen daarvoor uitstel aan te vragen maar kan geen garanties bieden dat het over een jaar wél betaald kan worden.

 

En nu heeft mijn echtgenote ook nog info doorgekregen dat ze de volgende reorganisatieronde vrijwel zeker niet overleefd (ze heeft er al 5 overleefd).

 

Een actie in de trant van: "help Ed de winter door" lijkt mij nog de enige oplossing :'(

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

 

Als we nu eens wisten in welke branche je bezig bent dan zou dat misschien wel kunnen.

 

 

Daarvoor hoef je mijn branche niet te weten (bouw/inrichting), ik zat meer te denken aan vrijwillige donaties ;) :-[

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Is geld / donaties echt de oplosing, of zie je even door de bomen het bos niet meer?

 

Misschien kun je / wil je daar wat meer en concreter over zijn en kunnen reacties hier je weer wat op weg of verder helpen met mogelijkheden die je zelf (nog) even niet ziet?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

@Hans: dank voor je aandacht, maar ik zie inderdaad zelf even geen oplossing meer. De oplossing in de vorm van die actie was ook gekscherend bedoeld.

 

Ik zit in een kleine niche-markt te werken, zeer gespecialiseerd. Weinig opties om binnen die markt nog wat extra's bij te verdienen. Deze markt ligt bijna volledig stil, ik heb opdrachtgevers die voorgaande jaren tientallen miljoenen aan budgetten hadden en in 2009/2010 "maar" een paar miljoen, alleen voor het hoogstnoodzakelijke.

Mijn normale business kent een lange beslissingsfase, ben nu al bezig met projecten die pas in de zomer geleverd gaan worden dus ik weet ook exact wat ik de komende maanden binnen krijg aan omzet/provisie.

 

Mijn hoofdinkomen haal ik uit verkopen op provisiebasis, mijn grootste principaal heeft mij al steun toegezegd maar nog altijd kom ik minimaal € 1.000,= p/maand tekort.

Ik weet dus dat ik vanaf januari maandelijks tekort ga komen, daarnaast nog een teruggang in inkomsten door ontslag van mijn vrouw én die belastingaanslag (10k). Ik weet dat er een regeling getroffen kan worden met de fiscus voor uitstel van betaling maar ik kan momenteel geen garanties geven dat ik 't over een jaar wel zou kunnen betalen.......

 

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Ik zit in een kleine niche-markt te werken, zeer gespecialiseerd. Weinig opties om binnen die markt nog wat extra's bij te verdienen.

 

Wat is er op tegen om buiten je markt wat bij te verdienen? Ik neem aan dat je ook wel andere kwaliteiten hebt, en dat je dan zo weer terug stapt als de markt wel weer aantrekt. Misschien toch handig om wat algemener te vertellen wat je kwaliteiten zijn, want je weet maar nooit wie er net op zoek is naar wat hulp.

Link naar reactie
  • 0

Ik zit in een kleine niche-markt te werken, zeer gespecialiseerd. Weinig opties om binnen die markt nog wat extra's bij te verdienen.

 

Wat is er op tegen om buiten je markt wat bij te verdienen? Ik neem aan dat je ook wel andere kwaliteiten hebt, en dat je dan zo weer terug stapt als de markt wel weer aantrekt. Misschien toch handig om wat algemener te vertellen wat je kwaliteiten zijn, want je weet maar nooit wie er net op zoek is naar wat hulp.

 

Je hebt helemaal gelijk, maar had er niet echt bij stil gestaan om hier een soort van promo-verhaaltje te tikken.....maar vooruit:

Ik heb 20 jaar commerciële ervaring, zowel binnen- als buitendienst en veel internationaal. Mijn sterke kanten liggen meer in de acquisitie dan in relatiebeheer, werk de laatste jaren ook voornamelijk projectmatig waarbij de opdrachten een lang beslissingstraject hebben en grote investeringen zijn voor de opdrachtgever.

Zelf ben ik van mening dat ik voor vele soorten producten/diensten acquisitie/verkoop zou kunnen doen, zolang het maar niet te technisch wordt.

Kennisgebieden: transport/logistiek/bouw/meubiliar

Karakter: nuchter/humor/zakelijk

 

Ik heb 1-2 dagen p/week beschikbaar voor andere werkzaamheden. Locatie is geen probleem, ben gewend aan lange dagen en veel reistijd.

 

Verdere info liever per PM .

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Vandaag binnen 10 minuten twee keer anoniem gebeld.

 

Eerst door De Bedrijvenindex. De mevrouw die ik aan de telefoon kreeg mocht mij een gratis plaatsing van bedrijfsgegevens aanbieden. Toen ik haar vroeg voor welk bedrijf zij belde, wist zij dat niet, ze had alleen een adres en een telefoonnummer (???). Van infofilter en het bel-me-niet-register had ze nog nooit gehoord. Toen kreeg ik een collega aan de lijn, die beweerde dat het bel-me-niet-register alleen voor particulieren was. En dit was geen commercieel telefoontje, want de vermelding was gratis (???). Op de vraag waar hij dan zijn geld mee verdiende, deelde hij mee dat dit voor hem vrijwilligerswerk was en dat ze alleen geld verdienden door aan grote bedrijven advertenties aan te bieden. Ik zeg: dus u gaat mij een advertentie aanbieden? Nee, zegt hij, alleen aan grote bedrijven. Ik weer: dus u weet niet welk bedrijf u belt, maar u weet wel hoe groot mijn bedrijf is? Klopt, zegt hij. Nog even verder proberen, dacht ik: hoe groot is mijn bedrijf dan? En toen ontspoorde het gesprek volledig en kreeg ik alleen nog onzin-antwoorden, totdat hij constateerde: een vreemd gesprek is dit hè?

 

Nog geen twee minuten later een telefoontje van ene Rudy van een Zwitserse loterij. Ik voelde meteen dat er iets niet klopte, heb dus alleen een paar keer gevraagd "naar wie bent u op zoek?" en omdat daar niet op werd gereageerd snapte ik dat het een automatisch bandje was. Ik was één van de gelukkige 100 prijswinnaars, etc.. Omdat ik geen zin had in het hele verhaal heb ik opgelegd. Later op internet gevonden dat meer mensen daarmee lastig gevallen zijn.

 

Wat een verspilling van energie!

Link naar reactie
  • 0

Gisteren precies zo'n gesprek gehad. Ik kom soms op bepaalde verzamel-websites nog het oude adres van mijn eenmanszaak tegen en dan wijzig ik dat waar mogelijk. Als ik eerlijk ben hoeft mijn bedrijfsnaam daar helemaal niet zo nodig te staan, maar als ik het wel zie staan met een verkeerd adres kan dat vervelend zijn voor klanten. Gisteren belde iemand van zo'n website me op of ik tevreden was met de "dienstverlening". Ik kwam gewoon niet van hem af. Duidelijk gezegd dat ik totaal niet gediend ben van telefonische acquisitie, maar hij bleef maar doorvragen over wat ze dan beter konden doen om mij toch te overtuigen van het afnemen van een betaalde vermelding of iets dergelijks. Uiteindelijk heb ik maar gezegd "u zult mij niet als klant hoeven te verwachten, want u belt mij, met bedrijven die dat nodig hebben doe ik doorgaans geen zaken." en toen begon het tot hem door te dringen. Ik zou ze een factuur voor 10 minuten advies moeten sturen!

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Om maar te reageren op de (wederom anonieme) kneus: ik zeg dat ik niet gediend ben van telefonische acquisitie, simpelweg omdat je anders niet van dit soort bedrijven af komt. Een bedrijf dat mij gericht belt met een gerichte dienst die naar alle waarschijnlijkheid een goede aanvulling -kan- zijn op mijn eigen bedrijfsvoering is altijd welkom te bellen, maar dit soort partijen die in het wilde weg rondbellen en bij "geen interesse" het gesprek niet direct afbreken, daar heb ik geen trek in.

 

Dat de opmerking over de factuur een grapje was heeft volgens mij ieder ander begrepen. Lange tenen?

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

NEE !

 

NEE !

 

IK VERTIK HET !

 

NEE NEE en nog eens NEE !!!!

 

 

Ik wil niet 5,5 uur wachten. Het kan me niet schelen of er wel eens soms onderhoud is aan die Commodore64 die als server dienst doet. Ik betaal er voor, dus ik wil het NU.

 

Het hele idee achter een online handelsregister is dat je je NIET hoeft te houden aan de winkelsluitingstijdenwet. Dus je mag best eerder open dan 8 uur morgenochtend. Je had vanavond ook best langer open kunnen blijven trouwens. Daarvoor hoeft het struikelbord niet buiten gezet te worden, de vlaggetjes hoeven niet in de gevel geprikt en de rolluiken hoeven ook niet omhoog.

 

Ik wil gewoon mijn code intikken, wachtwoordje er achter aan (krankzinnig trouwens dat als je je aanmeldt je DRIE WEKEN LATER JE WACHTWOORD PER POST KRIJGT TOEGESTUURD!!!), dossier zoeken, downloaden en weer wegwezen.

 

Wat is dat trouwens voor geheimzinnig gedoe? In het kader van openheid van bestuur zou het KvK archief volledig vrij toegankelijk horen te zijn! Lekker bladeren door alle gedeponeerde jaarrekeningen tot 1970 aan toe....

 

Of zou Theo Bot hoogst persoonlijk ieder opgevraagd dossier uit het magazijn halen en voor een webcam laten zien ofzo? Dan, maar alleen dán kan ik het begrijpen dat het online handelsregister tussen middernacht en de volgende ochtend 08:00 uur gesloten is. Theo moet tenslotte ook af en toe een hapje eten....

 

Daar werd ik ook gek van de KvK die op 00:00 dicht gaat online (haha ik weet het klinkt raar). Anyway ik zoek nu via webservices.nl alle KvK gegevens op, kost minder (heb prepaid 300 euro per jaar) en ik kan heerlijk zoeken als het online KVK handelsregister dicht is.

Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.