• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hmm, van de ene op de andere dag alle rankings die we met lockershop hebben opgebouwd de afgelopen 4 weken in google volledige verdwenen. Google Sandbox strikes.

 

Alleen benieuwd hoe lang dit gaat duren :(

 

Ik hoop voor je dat het de google sandbox is.

Heb zoiets meegemaakt met een site die al langer bestond, van 1 op andere dag iets van 500 posities (keywoorden) verdwenen. en nog steeds bezig die terug te krijgen.

Link naar reactie
  • 0

Hmm, van de ene op de andere dag alle rankings die we met lockershop hebben opgebouwd de afgelopen 4 weken in google volledige verdwenen. Google Sandbox strikes.

 

Alleen benieuwd hoe lang dit gaat duren :(

 

Dit lijkt me inderdaad een verschrikkelijke grote verschrikking! We zijn ook zo afhankelijk van google wat dat betreft. Ik hoop het niet mee te maken, maar ja, het zou nog kunnen we zijn er ook nog maar een half jaar.

Link naar reactie
  • 0

@Frans,

 

Het is al jaaaaaren geleden dat ik in de "zandbak"gespeeld heb... en een totale leek ben op het gebied van zoekmachines... las ik dit vandaag en miss kan je er iets mee:

 

bron: MKBnet http://www.mkbnet.nl/Bericht/4919/ ze verwijzen door naar http://www.chillingeffects.org/

 

groet,

 

Cor

http://nl.linkedin.com/in/corvanprooyen

Leg niet teveel vast, anders beweegt het niet meer !

Link naar reactie
  • 0

Na tijden lang voor klanten dingen in elkaar geprutst te hebben, had ik zo iets van we gaan een aanklooi dag hebben.

 

Nu heb ik een paar projectjes (hobby) lopen, zoals een ledkubus voor mijn vriendin en een spanningsregelaar voor de auto.

Dus ik vanmorgen vol goede moed begonnen met de spanningsregelaar, na een uurtje of 2 ontwerpen en solderen was tie af.

Mooi meteen uitproberen, ik sluit hem aan..... start de motor.....

En PANG een hoop blauwe rook. Nu heb ik wel eens gehoord dat alle chipjes en elektronica dingetjes gemaakt zijn van mysterieuze blauwe rook. En als die blauwe rook ontsnapt, dan is het onderdeel kapot...

 

Na wat gevloek gekeken wat er aan de hand was.

Het bleek dus dat ik met mijn warhoofd een redelijk belangrijk onderdeel was vergeten. Maar goed deze had ik samen met het kapotte onderdeel nog op voorraad. Een uurtje prutsen en een aantal testjes op de werktafel (wat ik dus meteen had moeten doen) leek alles te werken.

 

Oh jongens wat een genot, hij deed precies wat hij doen moest. Voor 3 minuten...........

Nu wat minder spectaculair, maar wel met vlammetjes en wederom de mysterieuze blauwe rook.

Na een hoop gescheld weer puzzelen en ditmaal de meetapparatuur erbij. Toen werd er een hoop duidelijk, de onderdelen die ik had gebruikt waren bij lange na niet sterk genoeg om te doen wat ik wilde. In het verleden is er aan de auto gesleuteld en is er een zwaardere dynamo ingezet >;(

 

Zonder moeilijke technische termen, ik heb vandaag voor 70 euro aan onderdelen opgeblazen. De onderdelen die ik eigenlijk nodig heb kosten 140 euro. Een kant en klaar apparaat kost 18 euro.........

Dit geeft aan dat je ook met hobby niet zomaar wat moet doen, gewoon gedegen te werk gaan net zoals ik bij mijn klanten doen.

 

Aan de ledkubus van mijn vriendin durfde ik vandaag niet meer te werken.

 

Wat een ledkubus is?

Dit is die voor mijn vriendin.

 

Zo moet hij uiteindelijk worden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Er schijnt iemand zijn stuur niet recht gehouden te hebben, en een bepaald kastje uit de grond gereden te hebben....

Heel de wijk heeft al 2 uur geen telefoon en internet.... Fijn, wanneer je bedrijf hier 100 procent van afhankelijk is !

Heb vroeg vrij vandaag.. :-\

 

Dubbel leed : mijn collega zou vandaag voor het eerst sinds een jaar een vrije middag

Hebben, aangezien ik alleen zou draaien... Dus niet ..

(en sinds 2 minuten nu weer online.... valt me eerlijk gezegd niet tegen...)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb privé al een jaar een hostingpakket bij Mijndomein en ben hier erg tevreden over.

Sinds 24 december dus ook een zakelijk pakket welke binnen 15 minuten geregeld en live was, hulde hiervoor :).

Alleen sinds gisterenavond ligt dus mijn zakelijke site er uit, gisterenavond helemaal niet te bereiken en vandaag heel lastig tot niet.

Terwijl privé alles normaal werkt.

Gelukkig heb ik alleen simpele index.html met een aankondiging, maar het is wel even balen :-\.

 

Groet,

 

Marcel.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik de afgelopen dagen maar steeds denken dat veel orders niet goed zijn afgerond in mijn systeem en daarom steeds geen betalingen binnen komen.

 

Krijg ik net een mail van een klant waar zijn bestelling toch blijft die hij de 22ste al geplaatst heeft.

Ik nakijken: staat enkel op started en geen betaling ontvangen...

 

Ik bellen met docdata.... die eens nakijken en ja hoor: ja meneer, dat kan kloppen vanaf de 22ste 14.00 uur hebben we een technisch probleem waardoor eenmalige machtigingen niet verwerkt kunnen worden.... we werken er aan om dit op te lossen...

 

Als 6 dagen hebben ze dus een storing die ze kennelijk niet verholpen krijgen maar even hun gebruikers inlichten dat er een storing is en dat klanten hun eenmalige machtigingen niet verwerkt kunnen worden ho maar..... >:(

 

Zit dus nu met een hele stapel bestellingen waarvan de betaling (nog) niet verwerkt kan worden maar die klanten wel boos op mij worden omdat het niet verzonden is.

 

wat dus doen... maar versturen zonder dat ik de betaling ontvangen heb en hopen dat de eenmalige machtiging niet mislukt.... of dus wachten tot de machtigingen verwerkt zijn en dan pas verzenden met als risico dat klanten al annuleren en/of me als slechte leverancier zien vanwege lange levertijd (ze uitleggen waarom het lang duurt kan natuurlijk maar daar hebben de meeste toch geen boodschap aan en nemen mij het hoe dan ook kwalijk)

 

In beide gevallen is het dus niet goed voor mij...

Link naar reactie
  • 2

Bijna twee maanden geen leed te delen? Het wordt weer eens tijd ...

 

Afgelopen vrijdag gebeld met een softwareleverancier, waar sinds oktober 2007 een fout in een programma openstaat. Er is mij in de tussentijd al menigmaal toegezegd dat het probleem in een volgende release zou worden opgelost, maar tot op heden is dat niet gebeurd. Het lijkt mij een simpel op te lossen probleem: het invoeren van een datum-veld werkt niet goed, terwijl op hetzelfde scherm alle andere datum-velden wel goed werken. Gewoon even knippen en plakken zou ik zeggen.

 

De betreffende helpdesk-medewerker verzekerde mij heel vriendelijk dat er hard aan het probleem gewerkt werd, waarop ik het - met dezelfde vriendelijkheid - waagde om te zeggen dat ik mij niet kon voorstellen dat er in de afgelopen twee jaar aan gewerkt was. Anders zou het toch allang zijn opgelost? De vriendelijke toon verdween, ik had er geen verstand van, er werd wel degelijk aan gewerkt, hij had geen zin in een discussie hierover en beëindigde het gesprek.

 

Dus nog maar een keer gebeld. Bij een helpdesk heb je grote kans dat je dan een andere medewerker aan de lijn krijgt en dat gebeurde ook. Deze medewerker vertelde dat hij tijdens mijn gesprek met zijn collega (!) gebeld had met hun ontwikkel-afdeling, die ter plekke besloten had het probleem maar niet meer op te lossen. Het ging per slot van rekening maar om een schoonheidsfoutje en de workaround was weliswaar lastig, maar niet onmogelijk, dus daar moesten we maar mee leren leven.

 

Toen ik aangaf dat ik het daar niet mee eens was, stelde de medewerker voor dat ik dan een brief met een klacht zou sturen, hoewel hij meteen aangaf dat daar niets mee zou gebeuren. Na nog meer protest van mijn kant kreeg ik de manager van de helpdesk aan de lijn. Die begon een heel verhaal over 600 openstaande fouten, waarvan een groot deel niet meer zou worden opgelost omdat ze aan de ene kant hiervoor niet de juiste programmeur konden vinden en aan de andere kant het idee hadden dat hun klanten meer belang hadden bij uitbreidingen van de software dan bij het oplossen van al die fouten.

 

Uiteraard heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn diensten aan te bieden, maar toen kreeg ik te horen dat ze alles onder controle hadden ... ??? :( >:(

Link naar reactie
  • 0

Die begon een heel verhaal over 600 openstaande fouten, waarvan een groot deel niet meer zou worden opgelost omdat ze aan de ene kant hiervoor niet de juiste programmeur konden vinden en aan de andere kant het idee hadden dat hun klanten meer belang hadden bij uitbreidingen van de software dan bij het oplossen van al die fouten.

 

Lees: De broncode is een grote teringzooi, met programmeur bedoelen ze detective, eigen onkunde om issues op te lossen wordt vertaald naar "de klant wil het niet/wil wat anders", om zodoende een excuus te hebben wat beter klinkt dan "we hebben er geen zin in / het is te lastig / we kunnen het zelfs niet meer".

 

Helpdesk personeel is blijkbaar afgericht om een klant die een klacht heeft (hé, hallo, kansen!!!) zoveel mogelijk af te schrikken, ze zijn er tenslotte niet voor de klant, die is slechts een vervelende bijkomstigheid.

 

Tsja, als bedrijf (monopolist?) kan je dat nog lange tijd volhouden, maar als je dat op deze manier doet, dan komt er een keer een einde. Was er niet iemand die Darwin heette die daar interessante gedachten over had?

Link naar reactie
  • 0

Gelukkig al weer enkele jaren geleden..

 

Maar, ik wilde Windows op de zakelijke computer opnieuw installeren, en van 2 partities 1 partitie maken op de harde schijf. Misschien technisch, maar dat houdt in dat je je harde schijf opnieuw moet formatteren.

 

Alle administratie van de afgelopen 6 jaar inclusief correspondentie, etc op 3 verschillende manieren gebackupt. Gecontroleerd of ik ze kon inlezen etc. Nou, je voelt hem al aankomen, bij het teruginlezen faalden alle 3 de backups. De een een CRC fout, de volgende was een 'unrecognizable disc' en de derde wilde het ook gewoon niet.

 

Een regelrechte ramp. Gelukkig had ik wel facturen, en IB aangiftes op papier, maar ik zou de gehele administratie vanaf 2002 opnieuw hebben moeten inboeken, als ik niet een backup van twee maanden terug vond op een andere PC. Dat was mijn halleluja moment, dat wel weer dan ;D.

 

Maar correspondentie, diverse berekeningen, PDF's van BTW aangiftes, een paar IB aangiftes, waren echt wel weg. En ik dacht nog: hoe groot zou de kans zijn dat alle drie de backups het niet zouden doen...

Link naar reactie
  • 0

Argh! Inmiddels 3 weken bezig met het aanvragen van een ING rekening, wat een boel gezeur is dat toch. Werk samen met een compagnon die aan de andere kant van het land woont, dus beide al 2 keer wezen identificeren en nu nog is het niet compleet, ben het ook goed zat, als ze nog 1 keer het pakket papier terug sturen dan heeft de Rabobank er een klant bij.

Batterijen en Opladers voor telefoons.
Link naar reactie
  • 0

Argh! Inmiddels 3 weken bezig met het aanvragen van een ING rekening, wat een boel gezeur is dat toch. Werk samen met een compagnon die aan de andere kant van het land woont, dus beide al 2 keer wezen identificeren en nu nog is het niet compleet, ben het ook goed zat, als ze nog 1 keer het pakket papier terug sturen dan heeft de Rabobank er een klant bij.

Heb hier ook meerdere malen pakketten papier met ING zitten uitwisselen :P (aanmaken bankrekening was lastig i.v.m. mijn minderjarigheid). Maar ach, inmiddels ben ik tevreden :).

Link naar reactie
  • 0

Argh! Inmiddels 3 weken bezig met het aanvragen van een ING rekening, wat een boel gezeur is dat toch. Werk samen met een compagnon die aan de andere kant van het land woont, dus beide al 2 keer wezen identificeren en nu nog is het niet compleet, ben het ook goed zat, als ze nog 1 keer het pakket papier terug sturen dan heeft de Rabobank er een klant bij.

 

Had dit probleem met TNT Post 4 weken duurde mijn aanvraag -_-.

 

Aaarrccch!! : MOD EDIT: zoals je moet weten als langer HL Lid is een open participatie voorstel uit den boze! Zie de siteregels!!

Link naar reactie
  • 0

50 exemplaren besteld in UK van een bepaalde game die erg maar dan ook erg moeilijk leverbaar is. Koerier komt langs met een soort vuilniszak met daarin 9 games? Leverancier deed alsof zijn neus bloeide en later gaf hij toe er maar 9 te hebben opgestuurd wat hij vantevoren NIET heeft gemeld. Nu zit ik met de gebakken peren want het was een fors bedrag en als de overige 41 maandag niet hier zijn vlieg ik dinsdag voor 40 euro even naar London AAAAARGGHGHHH

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.