• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Argh! Inmiddels 3 weken bezig met het aanvragen van een ING rekening, wat een boel gezeur is dat toch. Werk samen met een compagnon die aan de andere kant van het land woont, dus beide al 2 keer wezen identificeren en nu nog is het niet compleet, ben het ook goed zat, als ze nog 1 keer het pakket papier terug sturen dan heeft de Rabobank er een klant bij.

Heb hier ook meerdere malen pakketten papier met ING zitten uitwisselen :P (aanmaken bankrekening was lastig i.v.m. mijn minderjarigheid). Maar ach, inmiddels ben ik tevreden :).

Ik nog niet ;-) De naam van de rekening kon niet direct goed worden ingesteld omdat het nog geen handelsnaam was bij de kvk, dat nu geregeld en wederom afwachten of het in 1 keer goed gaat. Heb er weer mijn twijfels bij. iDeal is gelukkig wel in 3 dagen volledig live ;D

 

Edit: Direct na het bericht kwam ik tot de ontdekking dat ze het vandaag verwerkt hebben, +1 voor de ING.

Batterijen en Opladers voor telefoons.
Link naar reactie
  • 0

Klant heeft sinds halverwege vorig jaar problemen met betalen. We zijn daar heel coulant mee omgegaan maar hebben wel een rente factuur gestuurd. Na een persoonlijk gesprek, een telefoongesprek waarin we aangaven dat dit zo niet langer meer kan en een nette herinnering en daarna een aanmaning waar niet op gereageerd werd hebben we een incasso procedure gestart.

Reactie van de klant (ingekort):

...aangezien ik ontzettend baal van de incassoprocedure die je hebt aangespannen. Ik heb je nota's tot en met januari dit jaar betaald en wil je dringend verzoeken de incassoprocedure m.b.t. de nota's van februari in te trekken. De nota van maart is pas van 8 maart jl, dus daar is al helemaal geen reden toe om die uit handen te geven. Ik begrijp dat dit een noodsprong voor je is, maar wil je bij deze voor de keuze stellen om in te binden ofwel het risico te lopen dat we de relatie met jou gaan beëindigen en je er weer een opdrachtgever minder bij hebt in deze moeilijke tijden. Aan jou de keuze!

 

Mocht de relatie tot een eind komen dan ga ik ervan uit dat de overdracht van gegevens soepel gaat verlopen. Zoniet, dan zal ik me beraden op juridische acties van mijn kant en er niet voor schromen juridische tegenacties tegen je te ondernemen, want ik ben dit achterbakse gedrag van jouw kant spuugzat.

Je weet bovendien zelf dat onze organisaties op dit moment te kampen hebben met slecht betalingsgedrag van m.n. de overheid.

Een enorme motivator om de incasso in te trekken... :P

Link naar reactie
  • 0

Een enorme motivator om de incasso in te trekken... :P

 

Dreigen om weg te stappen terwijl je problemen hebt met betaling...interessante aanpak.... :)

 

Zijn/haar reactie begint redelijk beschaafd, maar wordt steeds agressiever in hoeverre het doorgaat. Dat zal het vast moelijk maken om een werkrelatie door te zetten, sowieso. Succes er mee!

http://www.beehiveict.nl: de web specialisten

http://www.localdeals.nl: de scherpste aanbiedingen bij u in de buurt!

Link naar reactie
  • 0

Dta lijkt me inderdaad de basis voor de samenwerking. Toch jammer dat klanten zo emotioneel kunnen reageren terwijl ze weten dat ze zelf fout zaten.

 

Ik had toevallig vorig jaar wat problemen met een leverancier. Op 1 of andere manier ging het steeds mis met de betaling. Hetw aren maar 4 orders, maar 1 factuur was kwijt, andere nooit verstuurd en ik had er 1 niet overgemaakt (gewoonweg vergeten) en factuur bleef openstaan door een levering die niet door ging.

 

Nu wilde ik afgelopen maand iets bestellen en kreeg ik te horen dat door de gemiddelde betalingstermijn dat wij hadden (meer dan 35 dagen) er alleen maar geleverd werd bij vooruit betaling.

Hun werkwijze is wel logisch, in mijn branche wordt heel slecht en laat betaald (mede door slecht handelen van overheden en gemeentes). Ik reageerde heel rustig en vertelde wat er gebeurt was en dat ik het geen probleem vond om vooraf te betalen. De beste mevrouw was geheel verrast door mijn rustige reactie en begrip, helaas kon ze niets aan de maatregel doen.

Tot gisteren toen kreeg ik een brief dat ik weer op rekening kan bestellen en dat ze vol verwachting zijn naar mijn volgende bestelling.

 

Juist door normaalmet elkaar om te gaan en situaties uit te leggen kan men zoveel meer bereiken. Misschien is dit voor de bedrijfsadviseurs ook iets om meer te benadrukken.

Nu boeit het mij totaal niet of ik wel of niet op rekening kan bestellen, want grote orders moeten toch aanbetaald worden en kleine orders kan ik zo voorschieten, maar het was slechts bedoeld als voorbeeld

Link naar reactie
  • 0

Zo ken ik er nog wel eentje. Pas een klant van een paarhonderd euro augustus vorig jaar bezocht. Nu is het in mijn branche redelijk gebruikelijk de betalingstermijn iets op te schroeven en ben ik tot nog toe redelijk coulant geweest. Het voorstel van de beste man was om de geleverde goederen om te ruilen en de factuur direct te voldoen..

 

Daar had ik dus niet zo'n trek in en toen was ik opeens een slechte zakenman.

 

Nog een weekje en dan gaat er een brief met juridische kosten en rente uit.. Kan niet wachten..

Link naar reactie
  • 0

afgelopen maandag een VIP dag georganiseerd voor de vaste klanten,

alles erop en eraan, dikke korting, hapjes en drankjes, extra personeel ingezet, extra verruimde openingstijden met koopavond, 900 uitnodigingen verstuurd, bergen energie erin gestopt

komen er maar 75 opdagen (ver onder het landelijk gemiddelde) pffffffff...... :-\

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Dat ik computer expert weten de meeste zo langzamerhand wel.

 

Dus ik maar veel lezen en overleggen met diverse partijen wat ik nou eigenlijk moest hebben. UIteindelijk kwam ik tot de conclussie dat photoshop de beste oplossing was.

Programma kost wel wat, maar voor de foto's die ik wil gaan maken en voor het bewerken van foto's voor mijn webshop was dit toch wel nodig.

Bovendien heb ik een mooie deal kunnen maken met een lokale ondernemes dat zij af en toe tegen betaling gebruik kon maken van het programma op onze pc. Wat er op neer zou komen dat het programma ongeveer 300 euro zou gaan kosten.

 

Dus ik vol goede moed naar een software winkel hier in Den Haag (ga geen namen noemen) om een programma te kopen, netjes alle gegevens van mijn pc opgegeven om te kijken of mijn pc het wel aankon.

Volgens de verkopen was het totaal geen probleem en kon hij het zo bestellen en zou hij het binnen een week leveren.

 

Levering was verder prima, maar ik ben nu al 2 hele dagen bezig met het installeren van het programma. Maar mijn pc trekt het gewoon niet. Mijn cpu staat op 100%. (hoewel ik mijn pc niet hoor ratelen ofzo.

Ik heb de installatie nu 3 keer geprobeert, met als langste probeer tijd 14 uur. Maar hij redt het gewoon niet.

Dus ik bel die man met mijn klacht op, maar het was druk dus of ik een mail kon sturen, dus heb ik gedaan. Krijg ik nu een mail terug dat ruilen onmogelijk is omdat het spul al gebruikt is. En bovendien beweert hij nu dat mijn pc inderdaad aan de minimum eisen voldoet, maar dat ik had moeten weten dat het dubbele eigenlijk minimaal is om de boel te laten werken. Tegen betaling wilde hij er wel naar kijken, maar hij garandeert niets.

Ronduit belachelijk, is dit de service voor een kleine computerzaak?

 

Ik heb geen mail terug gestuurd, maar ga morgen wel even bij de beste man langs, kijken of ouderwetse haagsche overredingskracht werkt.

Want ik wil gewoon mijn geld terug.

 

Al om al 2 dagen een slecht uimeur, veel verloren tijd en ruzie gaan maken om slechte service.

 

Zo dat moest ik even kwijt...

 

Iemand nog een idee voor een programma dat minder zwaar is en wel gewoon op een pentium 4 draait?

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jasper,

 

Heb je ook al gedacht aan Photoshop Elements? Een uitgeklede maar toch nog altijd behoorlijk complete versie van Photoshop.

 

Kost een fractie van zijn grote broer (nog onder de 100 euro), is volgens mij ook een stuk lichter en voor het bewerken van foto's voor je webshop ruimschoots voldoende.

 

Afgezien van het hoge prijskaartje voor Photoshop CS4 zijn de systeemeisen inderdaad niet misselijk. Dus als je computer een beetje op leeftijd is, is het eigenlijk geen optie.

 

Als je je geld terug weet te krijgen zou ik adviseren voor Elements te gaan.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Jasper, welke handelingen zou je willen uitvoeren met photoshop voor de beeldbewerking?

 

als het om de kleuren aanpassen gaat en in (batch) resizen dan kun je prima af met een combinatie van picasa en irfanview (beide gratis) wil je echt beeldbewerking gaan doen dan is photoshop elements een aanrader (ook begrijpelijk voor de leek)

 

wanneer is de laatste keer dat je je computer hebt "schoongemaakt" zowel intern als extern?

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Ik had zo gehoopt dat mijn shop deze week klaar zou zijn maar nu zijn er problemen met Ideal.

Waarschijnlijk mijn eigen fout maar mede door miscommunicatie (lees geen communicatie) met mijn webmaker loopt het hele shopmaken nogal moeizaam.

 

www.ukstreetwear.nl www.dogsstreetwear.nl

Link naar reactie
  • 0

Jasper, naast dat Photoshop een zwaar programma is vereist het ook nogal wat tijd en kennis. Als je soms wat foto's wilt bewerken lijkt de keuze me nogal een heavy keuze voor wat je wilt. Ik weet ook niet precies wat het je gekost heeft maar het lijkt me ook nogal een investering waarvoor je een student kunstacademie ook een jaar lang foto's kan laten bewerken/

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een intell pentium 4 2.00 gh met 1gb ram geheugen en een 64mb grafische kaart.

 

Ik ben inmiddels net terug uit de winkel en na een beetje woorden wisseling en een beetje boos doen samen met de man naar de bank gegaan om mijn geld terug te krijgen.

Ziet de dag er toch wat zonniger uit.

 

Wat ik wil met het programma is het volgende:

foto's bewerken voor in de webshop en website.

 

Ik gebruik nu office photo managment een erg fijn programma (zat bij mijn office) maar behoorlijk beperkt.

En voor het grootschalig verkleinen van foto's FAststone fotoreziser. Echt een supersnel programma.

 

Ik heb ooit die gimp geprobeert, maar dit is voor mij een onlogisch programma, waarbij ik constant al mijn tools kwijt ben, omdat alles over elkaar heen geopend wordt. Ook de indeling vind ik persoonlijk nogal onlogisch.

 

Ik wil dit soort dingen niet meer uitbesteden, tot nu toe altijd gedaan, maar het duurt allemaal zo lang. En meestal zijn die studenten ook nog eens heel onbetrouwbaar kwa levertijd en andere afspraken.

Om deze ergenis te verkomen geef ik graag wat geld uit (leef ik weer een paar jaar langer)

 

Ik ga eens op zoek naar dat elements photoshop.

 

Oja, mijn pc is 3 maanden geleden (door crash HD) helemaal opnieuw installeerd.

 

Link naar reactie
  • 0
Ik heb een intell pentium 4 2.00 gh met 1gb ram geheugen en een 64mb grafische kaart.

 

Dat gaat niet goed met een "moderne" photoshop.

 

Het beste is denk ik inderdaad photoshop elements. Kijk ook even of je meer geheugen in dat ding kan plaatsen 1GB is wat weinig. Gebruik je windowsXP dan naar 4GB geheugen, gebruik je nieuwere windows dan maximaal upgraden maar zeker meer dan 4GB.

 

Je PC is al snel vier jaar oud. Je kan voor 400 tot 450 euro een goede (niet te fancy maar wel degelijk) nieuwe pc kopen en daar photoshop elements op van nog geen 100 euro. Dan ben je nog bijna 300 euro goedkoper uit dan een volledige photoshop waarvan je de extra functies toch niet gebruikt en je werkt nog sneller ook.

Link naar reactie
  • 0

Kijk ook een naar Lightroom.

 

Voor de bewerkingen die jij doet ruim voldoende en erop gericht om snel grote hoeveelheden te verwerken.

Het programma is met een uurtje spelen goed onder de knie te krijgen.

 

Je kan trouwens van alle software trails downloaden om te kijken of je systeem het trekt. Scheelt een hoop gezeur achteraf ;)

 

Al zou ik wel wat extra geheugen erin stoppen, 1 Gig is wel wat krapjes

 

Link naar reactie
  • 0

Mijnarch is een YEs geworden. HEb een pc uit de werkplaats gehaald (werd alleen gebruiktom bouwtekening via internet op te vragen.

Pc is 2.8 Ghz en 2 GB ram geheugen, vervolgens de trial van elements 8 gedownload, dat ding loopt als een zonnetje. Ik hebnet mijn eerste foto bewerkt en alles gaat geweldig. Ga vanavond eens spelen met hetprogramma en wellicht morgen al naar de shop om hem te kopen.

 

Heel erg bedankt allemaal!

Link naar reactie
  • 0

Vandaag een van de grootste aarch momenten uit de historie. >:(

 

Op een of andere manier hebben we een zeer hardnekkig virus binnen gehaald. Virusscanner heeft deze niet gedetecteerd.

Met als gevolg dat de hoofdcomputer waar alle data (offertes, administratie etc) op staat alleen nog maar opstartte en weer afsloot.

 

Ben dus de gehele dag bezig geweest met het formatteren van de pc en installeren van de software. Gelukkig hebben we de bestanden die erop stonden veilig kunnen stellen.

 

Maar dus wel een enorm aarch moment. >:(

Link naar reactie
  • 0

Ook hier een aarch momentje. Niet dat je zegt, een vreselijk drama, maar toch ;D

 

Vanuit het buitenland zijn er spulletjes onderweg. Je ziet hem al aankomen, door de aswolk zijn ze dus nog steeds niet aangekomen, maar ondertussen is mijn voorraad sinds gisteren wel op.

En alsof de duvel er mee speelt kreeg ik gisteren de ene naar de andere bestelling voor juist dit artikel, tewijl deze hoeveelheid bestellingen normaal over zo'n anderhalve week verspreid zitten.

Ach, gelukkig praten we hier maar over een paar dagen vertraging, dus ik kan er gewoon om lachen.

Ik zei al, geen drama, maar wel even een momentje van aarch ;D

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

Vandaag een van de grootste aarch momenten uit de historie. >:(

 

Op een of andere manier hebben we een zeer hardnekkig virus binnen gehaald. Virusscanner heeft deze niet gedetecteerd.

Met als gevolg dat de hoofdcomputer waar alle data (offertes, administratie etc) op staat alleen nog maar opstartte en weer afsloot.

 

Ben dus de gehele dag bezig geweest met het formatteren van de pc en installeren van de software. Gelukkig hebben we de bestanden die erop stonden veilig kunnen stellen.

 

Maar dus wel een enorm aarch moment. >:(

 

Heb jij toevallig McAfee als virusscanner?? want dit klinkt toch wel heel erg alsof je door de McAfee software fout bent getroffen..

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.