• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Om te janken deze dag, alles wat zo'n beetje verkeerd kon gaan ging verkeerd + nog een heleboel meer volgens mij.

 

Factuursysteem was down vanochtend, vervolgens zat er een fout in waardoor in de facturen niet kon aanmaken, die fout zijn ze nu nog mee bezig, en door de eerste fout moest ik een aantal dingen verwijderen maar die verwijderden opeens véél meer dan zou moeten. Resultaat: álle facturen (ook oude facturen) zijn verkeerd en kloppen niet. Lekker zo net voordat de belasting weer eruit moet.

 

Omdat er geen facturen zijn kan ik de bestellingen van vandaag nooit meer voor half 6 verzenden, baal ik flink van!

 

Wél mijn briefpapier eindelijk binnen, maar de drivers voor de machine waarop het ingeprint moet worden weigeren het bestand naar de wachtlijst te gooien en drukken alles direct af. Morgen verder zoeken naar een oplossing.

 

Bah.

Batterijen en Opladers voor telefoons.
Link naar reactie
  • 0

Vandaag enkele bedrijven gebeld, ben bij 2 bedrijven 5 & 3x doorgeschakeld naar verkeerde afdelingen. En hun maar aan mij vragen stuk voor stuk waarom ik juist die verkeerde afdeling bel. Hele verhalen met termen waarom dit niet de juiste afdeling zou zijn.. haha en ik elke keer maar weer het "juiste" telefoon nummer opschrijven met hetzelfde verkeerde resultaat.

 

lang leve maandagen!

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
  • 0

Vandaag enkele bedrijven gebeld, ben bij 2 bedrijven 5 & 3x doorgeschakeld naar verkeerde afdelingen. En hun maar aan mij vragen stuk voor stuk waarom ik juist die verkeerde afdeling bel. Hele verhalen met termen waarom dit niet de juiste afdeling zou zijn.. haha en ik elke keer maar weer het "juiste" telefoon nummer opschrijven met hetzelfde verkeerde resultaat.

 

lang leve maandagen!

ze probeerde je heel subtiel te laten weten dat ze geen intresse hadden ;)

Link naar reactie
  • 0

Vandaag enkele bedrijven gebeld, ben bij 2 bedrijven 5 & 3x doorgeschakeld naar verkeerde afdelingen. En hun maar aan mij vragen stuk voor stuk waarom ik juist die verkeerde afdeling bel. Hele verhalen met termen waarom dit niet de juiste afdeling zou zijn.. haha en ik elke keer maar weer het "juiste" telefoon nummer opschrijven met hetzelfde verkeerde resultaat.

 

lang leve maandagen!

 

ja ik heb goed aan je verdiend vandaag! ;D ;)

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Begin 2008, een half jaar na het faillissement van mijn bedrijf, heb ik me gemeld bij het bureau schuldhulp in Huizen. Ik werd gekenmerkt als "ondernemer", dus wilden ze me niet helpen, maar verwezen ze me door naar een andere instantie. Dat was een advocatenkantoor in Hilversum en die rekenden 150 euro per uur. Als je al 8 maanden helemaal geen inkomen hebt, dan heb je ook geen 150 euro per uur. Toch mijn stukken allemaal opgestuurd, maar verder nooit meer iets van die advocaat of dat bureau gehoord.

Vandaag hoor ik van datzelfde schuldhulp bureau dat de kosten van 150 euro per uur door de gemeente zouden zijn vergoed. Aarrghhh!! Waarom heeft niemand me dat drie jaar geleden verteld? Denk 's hoeveel ellende me dat in de afgelopen drie jaar bespaard zou hebben....

 

*zucht*

 

 

Link naar reactie
  • 0

Even een update... het 'leed' duurt voort.

 

Heeft één van mijn partners vandaag een hele mooie mailing onder circa 200 van zijn relaties verspreid, blijkt de hoster (ExactHost.nl) de site intern te hebben verhuisd waardoor deze door een groot aantal van deze relaties niet benaderbaar is.............. >:( >:( >:(

 

Fijn dat we er op deze manier achter moeten komen dat de site voor een deel uit de lucht is. Zet ons ook weer lekker op de kaart. :-[ En dat kost dan € 300,- per jaar voor de hosting.

 

Het blijft feest met ExactHost.... :'( De site is met grote regelmaat niet benaderbaar en afspraken m.b.t. credit nota's e.d. komen ze al helemaal niet na. De blunders stapelen zich op. Hun geklooi kost me een hoop bezoekers op de site en ook de ranking heeft behoorlijk wat schade opgelopen.

 

Kortom: wil de boel daar graag weer vandaan halen, maar weet niet goed waar het dan naartoe moet. Schijnt dat we .Net 3.5 moeten kunnen hosten, maar fijne weet ik er niet van (regelt iemand anders). Bovendien heb ik nu wel genoeg downtime gehad. :-\

 

Any clues? Ben hard op zoek naar een andere hoster...

Link naar reactie
  • 0

Aarch,

 

Ben je wekenlang bezig om je concept helemaal uit te werken en op te poetsen gooit de vooraf gesproken webprogrammeur de kont tegen de crip en krijg je wekenlang te horen dat hij het nog wel laat weten of hij het gaat redden met de tijd. Vervelend aangezien ik weet dat hij kwaliteit levert en niet snel ben overtuigd van iemand anders zijn of haar kwaliteiten. Ga maar weer eens offertes aanvragen dan.

 

Vervelend als mensen de boot afhouden en je laten wachten terwijl je zelf gewoon door wilt gaan.

Link naar reactie
  • 0

Even een update... het 'leed' duurt voort.

 

Heeft één van mijn partners vandaag een hele mooie mailing onder circa 200 van zijn relaties verspreid, blijkt de hoster (ExactHost.nl) de site intern te hebben verhuisd waardoor deze door een groot aantal van deze relaties niet benaderbaar is.............. >:( >:( >:(

 

Fijn dat we er op deze manier achter moeten komen dat de site voor een deel uit de lucht is. Zet ons ook weer lekker op de kaart. :-[ En dat kost dan € 300,- per jaar voor de hosting.

 

Het blijft feest met ExactHost.... :'( De site is met grote regelmaat niet benaderbaar en afspraken m.b.t. credit nota's e.d. komen ze al helemaal niet na. De blunders stapelen zich op. Hun geklooi kost me een hoop bezoekers op de site en ook de ranking heeft behoorlijk wat schade opgelopen.

 

Kortom: wil de boel daar graag weer vandaan halen, maar weet niet goed waar het dan naartoe moet. Schijnt dat we .Net 3.5 moeten kunnen hosten, maar fijne weet ik er niet van (regelt iemand anders). Bovendien heb ik nu wel genoeg downtime gehad. :-\

 

Any clues? Ben hard op zoek naar een andere hoster...

Wellicht kan je wat meer informatie vinden op http://www.isp25.nl. Dit is een lijst met webhosters die is samengesteld uit (positieve) ervaringen met deze webhosters op http://www.ispgids.com.
Incasso kan persoonlijker & effectiever - Incassobureau Luuc.Eu - Bezoekt uw slecht betalende debiteuren
Link naar reactie
  • 1

ik ga naar het ING kantoor (nu gedwongen met auto naar woonwijk nu het Postkantoor in het centrum is opgeheven)

en na 10 minuten wortelschieten ben ik aan de beurt om even 100 euro voor een paar vijfjes te wisselen,

vraagt die griet met droge ogen : " of ik die vooraf besteld heb?" ???

ik vraag nog verbouwereerd of ik wel bij een bank ben binnegelopen, maar dat blijkt het toch wel te zijn.... >;(

service is ver te zoeken tegenwoordig.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Wellicht kan je wat meer informatie vinden op http://www.isp25.nl. Dit is een lijst met webhosters die is samengesteld uit (positieve) ervaringen met deze webhosters op http://www.ispgids.com.

 

Thx! Ik zoek alleen een bepaald type hosting ASP.NET 3.5 – SQL (knip ik zo uit mijn e-mail, geen idee waarom dit speciaal is). De meeste aanbieders kunnen dit niet?

Link naar reactie
  • 1

Wellicht kan je wat meer informatie vinden op http://www.isp25.nl. Dit is een lijst met webhosters die is samengesteld uit (positieve) ervaringen met deze webhosters op http://www.ispgids.com.

 

Thx! Ik zoek alleen een bepaald type hosting ASP.NET 3.5 – SQL (knip ik zo uit mijn e-mail, geen idee waarom dit speciaal is). De meeste aanbieders kunnen dit niet?

Zit wel verschil in inderdaad. ASP draait op windows servers, je zult dus wel een aanbieder moeten vinden die is gespecialiseerd in ASP. Veruit de meeste hosters draaien niet op windows.

 

http://www.ispgids.com/webhosting. Vink even 'asp' aan en je ziet de aanbieders vanzelf.

 

Mocht je hulp nodig hebben, contact me. Ben redelijk in de hostingwereld thuis. Heb mij alleen nooit met ASP bezig gehouden dus van het technische verhaal weet ik niet zoveel. Ik zou dus ook niet weten of ASP.NET 3.5 – SQL iets heel speciaals is of heel gebruikelijk is in een windows hostingomgeving.

Incasso kan persoonlijker & effectiever - Incassobureau Luuc.Eu - Bezoekt uw slecht betalende debiteuren
Link naar reactie
  • 0

ik ga naar het ING kantoor (nu gedwongen met auto naar woonwijk nu het Postkantoor in het centrum is opgeheven)

en na 10 minuten wortelschieten ben ik aan de beurt om even 100 euro voor een paar vijfjes te wisselen,

vraagt die griet met droge ogen : " of ik die vooraf besteld heb?" ???

ik vraag nog verbouwereerd of ik wel bij een bank ben binnegelopen, maar dat blijkt het toch wel te zijn.... >;(

service is ver te zoeken tegenwoordig.

 

Zo stond ik ooit al eens bij mijn eigen bank met een behoorlijke som cash.......

Storten bleek niet meer te kunnen, ik moest het door TNT thuis laten ophalen die het naar een bank zou brengen.

Wij hebben heel lang onze boodschappen cash betaald ;D

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Vandaag haalde ik een podium op bij een partycentrum. Tot mijn grote schrik kwam ik erachter waarom men ervoor had gekozen om geen afrok te nemen.

 

Men had tafellakens met een nietpistool op de podiumdelen geniet. Maar omdat een nietpistool niet door de bovenplaat gaat heeft men het werk afgemaakt met een hamer.

De eigenaar kwam niet opdagen (een medewerker deed open).

 

Inmiddels wel contact gehad en hij heeft aangegeven alles te vergoeden. Morgen hebben we contact over hoe en wat.

 

Maar het kost me dus weer heel veel tijd en energie alleen maar vanwege een paar diebielen die niet kunnen nadenken.

Link naar reactie
  • 0

ik ga naar het ING kantoor (nu gedwongen met auto naar woonwijk nu het Postkantoor in het centrum is opgeheven)

the story continues.... >;(

 

vandaag geld gaan storten, dat moet daar in een automaat zodat ze je ook vooraal niet fysiek te woord hoeven staan,

spuugt dat ding een stel biljetten weer uit omdat ie ze niet pruimt, heeft dat apparaat notabene een biljet van 50 euro in stukken gescheurd! Ik ga nietsvermoedend naar de balie om dat dan maar op die manier op mijn rekening te storten en je raadt het al: dat kan dus niet omdat ze een storing hebben met de geldautomaat........

dus een biljet van 50 aanpakken en op mijn rekening storten is er dus niet bij! >;( >:(

 

mag ik alvast de ING bank nomineren voor de "slechtste service van het jaar-award" ;D

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 3

Mensen roepen heel hard dat men meer en betere service wil, maar zodra je een beetje service verleent maken ze misbruik van de situatie.

 

Dit jaar 3 keer geprobeert mensen te helpen en 3 keer opgelicht.

 

1) Demonstratie op het Plein in Den Haag. Man belt mij op dat zijn demonstratie de mist in gaat omdat zijn podiumleveranciers af laat weten.

Ik doe er alles aan om de man te helpen, een korting om binnen zijn budget te blijven, snel tussen 2 klussen door de volgende de spullen gebracht en opgebouwd.

Einde van de rit door alle drukte op het plein en wat problemen met het parkeren (geen vergunning) vergeten de klant te laten tekenen. En je raadt het al hij betaald niet. Inmiddels gaan we naar de rechter, maar hij heeft een stichting en er zal wel niks te halen zijn.

 

2) Discotheek in Zoetermeer. Een surprise act blijkt ineens een podium nodig te hebben. Ik moest eigenlijk naar een etentje, maar zo goed als ik ben ga ik dus met mijn verloofde naar die discotheek om in onze nette kleren nog even snel dat podium te bouwen. JA en stom van mij vergeet de pakbon en vergeet daardoor even iets op papier te zetten. En uiteraard betalen ze nu dus niet.

 

3) Evenementenhal in Rotterdam. Groot podium geleverd, maar geen nederlands sprekende medewerkers aanwezig. En niemand kan of wil tekenen. Eigenaar is over de telefoon heel aardig en wil als goodwill wel afrekenen bij het ophalen ipv op rekening.

Bij het ophalen van het podium blijkt het podium zwaar beschadigd te zijn, in de vorm van 10 podiumdelen die niet meer bruikbaar zijn. Schade : rond de 4000 euro.

Maar je raadt het al de eigenaar is niet aanwezig alleen een medewerker. Ik besluit te wachten want volgens de medewerker komt de eigenaar eraan. Ik heb 2 uur gewacht, maar moest toen echt door naar een andere klant. Eigenaar zou mij terugbellen maar doet dat natuurlijk niet.

UIteindelijk zelf maar gebeld en hij beloofd alles te vergoeden. Ik stel hem aansprakelijk en hij weigert iets schriftelijk te bevestigen.

Uiteindelijk is nu het betalingstermijn van het podium ook verstreken en uiteraard heeft hij niet betaald.

 

Ik begin steeds meer te begrijpen waarom bedrijven geen service meer willen verlenen zonder dat alles juridisch is dichtgetimmerd. Want mensen lichten je gewoon op als ze even de mogelijkheid krijgen.

Of het nu gaat om een paar schroeven uit de doe het zelf winkel of het niet betalen van rekeningen en er over blijven liegen. Over het algemeen zijn de meeste zo onbetrouwbaar als de pest.

 

Zo dat moest ik even kwijt, denk er eens aan als je weer heel hard roept dat een bedrijf geen service verleent of dat het zeikerds zijn omdat ze niets willen doen zonder handtekening.

 

 

Link naar reactie
  • 0

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRGHHHHHHHHHHHHH Ik kan die mensen van de TNT op zich wel begrijpen maar wat begin ik die stakingen spuugzat te worden. Vandaag evenals vorige week maar zelf in de auto gestapt om een paar opdrachten op te halen want als je op de post moet wachten dan loop ik echt opdrachten mis. Ook post versturen is een ramp omdat je niet weet wanneer belangrijke post aan komt. ik maak wat extra kilometers door die TNT, kom ik natuurlijk ook weer precies in een sneeuwfile terecht >:(

 

Straks over een uurtje weer in staking voor 24 uur en de kans op een vierdaagse staking van volgende week neemt toe! Lekker! http://www.nu.nl/economie/2401665/vierdaagse-kerststaking-tnt-in-aantocht.html ik heb zelfs al een factuur eerder geïncasseerd dan de opdracht per post binnen kwam. Het moet niet gekker worden. Toch wel een klein pluspuntje, ik zie mijn klanten weer eens haha

 

Maar ik had net echt een baalmoment toen ik dat nieuwsbericht op nu.nl zag, ik kwam juist op die site om m'n dag relaxt af te sluiten whaha :'( hoop dat ze er snel uitkomen want dit is niet te doen. Stakers van TNT SUCCES! Vooral uit eigenbelang ;)

 

edit Nu ik dat bericht van Jasper hierboven zie, ik moet niet zeuren :-[

Incasso kan persoonlijker & effectiever - Incassobureau Luuc.Eu - Bezoekt uw slecht betalende debiteuren
Link naar reactie
  • 0

AARGH!!! Onze webserver is hoogst waarschijnlijk door een fout in OsCommerce gehacked door de een of andere Turkse hacker. Alle bestanden op de hele server met het woord index of main erin zijn veranderd. Onze mail werkt niet meer, Direct Admin ligt eruit, Phpmyadmin kapot, server-statistieken kapot. Janken dus.

 

Alle websites inmiddels weer hersteld en terug online, morgen wordt de gehele server opnieuw geïnstalleerd en kunnen we alles weer opnieuw instellen. Absoluut niet blij mee, gelukkig was ik er na 5 minuten al bij...

Batterijen en Opladers voor telefoons.
Link naar reactie
  • 0

AARGH!!! Onze webserver is hoogst waarschijnlijk door een fout in OsCommerce gehacked door de een of andere Turkse hacker. Alle bestanden op de hele server met het woord index of main erin zijn veranderd. Onze mail werkt niet meer, Direct Admin ligt eruit, Phpmyadmin kapot, server-statistieken kapot. Janken dus.

 

Alle websites inmiddels weer hersteld en terug online, morgen wordt de gehele server opnieuw geïnstalleerd en kunnen we alles weer opnieuw instellen. Absoluut niet blij mee, gelukkig was ik er na 5 minuten al bij...

Heb je de hack ook al gevonden? Daar gaat het om anders zal het niet lang duren nu je op de lijst staat.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Hier nog zoeen maar dan met een pc: nog geen 2 weken nadat manlief voor mij een nieuwe pc in elkaar heeft gezet met nieuwe quad core processor, nieuw moederbord & netwerkkaart, nieuwe koeler en de nieuwste Windows 7 software + XP box voor de Davilex en Parcelware, houdt de pc ermee op:

- de netwerkkaart die tegenwoordig geintegreerd is in het moederbord doet ut niet meer ... sowieso al bijna vanaf het begin trammelant met het vastvriezen van het scherm.. zeer toepasselijk in deze koude tijden.

 

PC terug naar de winkel en zit nu te werken op manlief's pc waar inmiddels ook de Parcelware op is geinstalleerd.. die arme technici bij TNT Post hebben het maar druk met ons..

Maar goed dat ik de belangrijkste bestanden nog op een USB stick heb geplaatst, want had niet verwacht dat pc zolang weg zou blijven .

Als ik 'm morgen kan ophalen valt ook de laatste training van het jaar in het water: sportschool sluit al 12:30 haar deuren tot 3 januari.. da's nog zo'n aaargh moment.. juist als je meer tijd hebt om te trainen, gaan ze dicht. Onbegrijpelijk.. gelukkig kunnen we uitwijken naar een andere (onverwarmde) sportschool , waar men nog hardcore genoeg is om ook met de feestdagen open te blijven.

Link naar reactie
  • 0

Mooi al die sneeuw buiten, maar het heeft nu voor een flinke lekkage gezorgd in mijn werkkamer. computer heeft het drooggehouden, maar verlengdozen stonden vol met water :-\

Alles heeft snel een andere plek gekregen en de kamer staat nu vol met lekbakken. Helaas druppelt het nog even door, aangezien er ws. nog een flinke laag sneeuw op ons platte dak ligt.

 

Daarnaast ook nog even geveld door de griep..

 

Aargch! maar er zijn altijd nog ergere dingen ;)

Link naar reactie
  • 0

Ken je die dagen dat je totaal geen zin en totaal geen inspiratie hebt, maar vanwege de deadline toch maar iets opstuurt. En dat de klant reageert met "volgens mij had jij geen zin, en hiervoor kom ik mijn stoel niet uit".

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.