• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 2

Winkel is inmiddels open. Zie het "Yes moment" topic.

 

Maar vooralsnog geen pin automaat. Het is te bizar voor woorden hoe dit allemaal loopt. Ik zal het even kort samenvatten wat er sinds mijn laatste post nog allemaal gebeurd is.

 

Vrijdag middag:

- Gesprek gehad met directeur. Hij ging er voor mij achter aan

- Sales manager belt mij terug: "Monteur is er over 10 miunuten" (dit was om 16:45)

- Daarnaast stuurt Sales Manager mij een mail met daarin de overeenkomst om alles goed te krijgen (service contract e.d.)

- Doos is bezorgd (door een koerier, geen monteur)we kijken zaterdag wel verder)

- Vrijdag later in de avond een mail van de Sales manager. "Patrick, ik kom maandag even langs om de pinpad om te ruilen, zodat je de goede hebt"

- WTF moment bij mij. Hoezo de goede? Wat hebben we nu dan? ???

 

Zaterdag ochtend:

- We maken doos open. Zit er een Mobiel pin aparaat in van (bedrijf x)

- Wederom WTF moment. Reeleezee heeft gewoon zelf een pinautomaat gehuurd (buiten ons weten om) en deze uitgelevert als tijdelijke oplossing.

- Wij hadden zelf al de nodige maatregelen getroffen via rentapin. M.a.w nu 2 pin automaten.

- Maandag kwam niet goed uit, dus we begonnen met bellen naar de Sales Manager van Reeleezee. Geen gehoor.

- Dinsdag idem

- Woensdag (vandaag dus) tot op heden niets gehoord.

 

We hebben dus nu een pinautomaat van Reeleezee (een gehuurde) en eentje die we zelf gehuurd hebben. Wat een idioot bedrijf. Dat ze dit nu gewoon op vrijdag even eerlijk zeggen tegen ons dan hadden ze die moeite niet hoeven doen. Want het aparaat werkt namelijk niet. In de winkel (in een passage van 2 verdiepingen) heeft dat ding geen bereik. Wij betalen nu huur en kosten aan Rent a pin (deze gebruiken we ook). Deze kosten ga ik gewoon doorbelasten naar Reeleezee.

 

Onze echte pinautomaat (volledig automatisch gekoppeld met de kassa) Hebben we dus nog steeds niet.

 

Ik ga er zo snel mogelijk bij weg, als wij zelf het nodige hebben aangepast. Heb ook de hele administartie bij reeleezee lopen, dus dat gaat nog wat worden.

 

Prutsers. (en dan druk ik mij nog heeeeel netjes uit)

Link naar reactie
  • 0

Prutsers. (en dan druk ik mij nog heeeeel netjes uit)

ik snap je helamaal Patrick, sterkte ermee!

overigens zijn pin-bedrijven net zo servicegericht als banken, ik had laatst ook zo'n soort gevalletje met CCV, om moedeloos van te worden. ik hop trouwens dat je gelijk hebt gekozen voor pinnen over IP, anders heb je de ellende straks nog een keer... >;(

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Hoi Patrick

 

Wellicht heb ik het ergens gemist, maar waarom ben je in hemelsnaam zo'n stenen ding begonnen :)?

 

Nieuwe uitdaging/Andere uitdaging nu je online jezelf bewezen hebt?

 

Frans

 

Frans,

 

Multi-channel he. Klinkt wel hip. Nee even serieus we willen ons op meerde vlakken bewijzen. Gamemarkt is een lastige markt met veel concurrentie online. Maar offline blijven de prijzen erg hoor (onnodig). Wij wilden hier wat aan doen dus vandaar deze stap. De komende maanden komen er nog een aantal winkels bij dus we zetten er vaart achter.

 

Even een simpel voorbeeldje. In Nijmegen heb je meerdere gamewinkels. Gemiddelde prijs van een nieuwe game 55 - 60 euro. Bij ons 50 euro. De grotere ketens vragen soms wel 69 euro voor een spel.

 

@ bas

 

We hebben inderdaad pin over IP. Althans de aansluiting ligt er :)

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Patrick

 

Wellicht heb ik het ergens gemist, maar waarom ben je in hemelsnaam zo'n stenen ding begonnen :)?

 

Nieuwe uitdaging/Andere uitdaging nu je online jezelf bewezen hebt?

 

Frans

 

Frans,

 

Multi-channel he. Klinkt wel hip. Nee even serieus we willen ons op meerde vlakken bewijzen. Gamemarkt is een lastige markt met veel concurrentie online. Maar offline blijven de prijzen erg hoor (onnodig). Wij wilden hier wat aan doen dus vandaar deze stap. De komende maanden komen er nog een aantal winkels bij dus we zetten er vaart achter.

 

Even een simpel voorbeeldje. In Nijmegen heb je meerdere gamewinkels. Gemiddelde prijs van een nieuwe game 55 - 60 euro. Bij ons 50 euro. De grotere ketens vragen soms wel 69 euro voor een spel.

 

@ bas

 

We hebben inderdaad pin over IP. Althans de aansluiting ligt er :)

 

 

Leuk om te zien dat de ambitie eraf spat! Houd ons op de hoogte van alle stappen ;)

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

succes met het uitrollen van de winkels!

 

We hebben inderdaad pin over IP. Althans de aansluiting ligt er :)

Dan heb ik nog een aanvullende tip: vraag (of lees zelf) van te voren wat het tarief is voor Maestro betalingen,

als een klant nu met het nieuwe pinnen betaalt wordt dat verwerkt als een Maestro betaling.

 

(ik had CCV genomen ivm het pinnen over IP, maar die accepteren zelf geen maestro vreemd genoeg,

al mijn nieuwe pinners liepen dus via EMS met de bipassende creditcardtarieven, dat was mijn ARGGHH-moment)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

VAndaag een bekeuring van 180 euro gekregen omdat een agent beweert dat ik niet handsfree aan het bellen was, dit terwijl ik gewoon mijn headset op had. Hij bleef volhouden dat hij het zelf gezien had, wat onmogelijk is.

 

Kan wel bezwaar indienen, maar het is zijn woord tegen het mijne. En dan weet je al wie ze gaan geloven.

Link naar reactie
  • 0

Ja, maar daar praatte hij gewoon overheen, met zijn standaard zin dat hij alleen een bekeuring gaf als hij het echt gezien zou hebben. Alsof hij zijn baan mag houden als hij iets anders beweert.

 

Waar ik dan nog het meest over baal is dat ik met pijn en moeite mijn hoofd boven water hou, terwijl andere bedrijven om mij heen falliet gaan en dat zo'n eikel zijn minimum aantal boetes moet halen. 180 euro is toch een hele hoop geld.

Link naar reactie
  • 0

Als er melding is gemaakt in de bekeuring van je verklaring, daar heb je recht op, kan je de zaak wellicht aanpakken. Wellicht kan je daar op een ander forum of met bijvoorbeeld rechtsbijstandsverzekering wat aan doen mocht je dat hebben.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

krijg ik net een dagvaarding binnen waarin een voormalig klant in verzet komt tegen een veroordeling bij verstek van hem voor twee geplaatste orders op 15-04-2009. klant is veroordeeld op 15 juni 2010 en komt nu in verzet tegen het verstek vonnis omdat er nu beslag gelegd is op zijn belastingteruggave en claimed nu dat hij nu voor het eerst van de veroordeling hoort.

Wel erkend hij 1 brief van deurwaarder gehad te hebben.

 

heb hier echter e-mail correspondenmtie waarin hij mij bedreigd met lichamelijk letsel en hij duidelijk aangeeft wel van de vordering te weten.

Tevens met de dood bedreigd door deze persoon via de telefoon als ik de rechtzaak zou doorzetten (wat ik uiteraard wel gedaan heb dus) (juist daarom doorgezet).

Van bedreigingen is destijds ook melding gemaakt bij de politie die daar notitie van zou maken.

 

tevens is de betreffende persoon wat blijkt uit info (op basis van e-mail adres, woonadres en andere gegevens) betrokken bij kweek van wiet (o.a. aankopen van kweekkasten voor 25 planten plus overige benodigdheden).

 

heb de e-mail correspondentie nog, heb handtekening voor aflevering op zijn adres, heb verdere informatie en een veroordeling, maar moet nu dus na 2 jaar weer tijd steken in zo een lamlul die zijn anaal douche en penispomp niet wil betalen.

Moe wordt je ervan dat de rechtbank iemand die niet op zaak komt opdagen en ook daarna nooit reageerd na een jaar alsnog de mogelijkheid geeft om op koste van de staat in beroep te gaan.

 

Net nog even gekeken, hij geeft aan maar 1 brief ooit ontvangen te hebben.

Dat klopt deels, de eerste brief die hij ontving was zijn reactie als volgt op naar incasso bureau:

"heb niets besteld en ontvangen dus dit is mijn bezwaar en hoop voor jullie dat er nooit een deurwaarder aan mijn deur komt want die trap ik hier voor in het kanaal en al jullie briefen gaan nu retour afz."

 

en de rest van de brieven heeft hij inderdaad retour gestuurd. maar daarna uiteraard nog dagvaarding verzonden (per post door deurwaarder).

 

Link naar reactie
  • 5

Vorige week de beslissing genomen om afscheid te nemen van een opdrachtgever.

 

Het waren werkzaamheden in Belgie, aansluiten van zonnepanelen.

 

Het geheel was ontzettend chaotisch en adhoc en continue tijdsdruk, en daar ben ik dus achtergekomen dat mijn zwakke plek is.

 

Om 07:00 starten, spullen inladen, ergens naar toe, lokatie wordt op dat moment bekend gemaakt, installatie maken, ter plekke verzinnen hoe de elektra aangelegd wordt.

 

Over het dak, door een kruipruimte, langs de muur, door de slaapkamer, onder de dakpannen.

 

Daarna de tweede installatie ergens, 50 mtr. verderop of 120 km verderop.

 

En dan naar de B&B, eten, biertje drinken, slapen.

Op naar de volgende dag.

 

Zo kreeg ik op een vrijdag nog een derde klus, waardoor ik om 23:00 uit Belgie ben vertrokken, klant maakte zich al zorgen of ik nog wel thuis zou komen, ik was om 01:30 thuis op zaterdag en in dat weekend heb ik de beslissing en gekozen voor mijn vrouw en het verder uitontwikkelen van mijn bedrijf.

Want ook dat bleef nu achter.

 

Afgelopen maandag, een week geleden mijn beslissing bekend gemaakt, en afgelopen woensdagavond de spullen ingepakt en het fatsoenlijk afgesloten.

 

Er was overigens begrip voor mijn standpunt.

 

Link naar reactie
  • 0

Argh!

 

De voordeur is hier geschilderd na een binnen-zonder-kloppen-bezoekje van de brandweer. Nu mag die deur zeker 4 uur lang niet dicht om te drogen.

 

Dus een afspraak moeten verzetten met moderator Norbert hier.

 

Daarbij zit ik op een oude, trage laptop te werken omdat mn pc is gecrasht.

 

Thanks, Murphy!

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Voor Norbert is een gesloten deur echt geen enkel probleem, Norbert is de Chuck Norris van verzekeringsland!

 

staat hij toch bekend om?
Link naar reactie
  • 0

Argh!

 

De voordeur is hier geschilderd na een binnen-zonder-kloppen-bezoekje van de brandweer. Nu mag die deur zeker 4 uur lang niet dicht om te drogen.

 

Dus een afspraak moeten verzetten met moderator Norbert hier.

 

Daarbij zit ik op een oude, trage laptop te werken omdat mn pc is gecrasht.

 

Thanks, Murphy!

Je naam is wel toepasselijk ;D

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Argh!

 

De voordeur is hier geschilderd na een binnen-zonder-kloppen-bezoekje van de brandweer. Nu mag die deur zeker 4 uur lang niet dicht om te drogen.

 

Dus een afspraak moeten verzetten met moderator Norbert hier.

 

Daarbij zit ik op een oude, trage laptop te werken omdat mn pc is gecrasht.

 

Thanks, Murphy!

Je naam is wel toepasselijk ;D

 

Haha.

 

Nou, de deur kan niet dicht - nog steeds niet - anders kom ik niet meer binnen ;D

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.