• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Vandaag enorm aarch moment hier.

 

Twee maanden geleden gestart met nieuwe webwinkel met producten van een bepaalde leveranciers. Condities waren prima, per verpakkingseenheid bestellen en lage franco orders.

 

Alleen krijgen we vandaag een mail dat ze proces gaan veranderen i.v.m. fouten bij verzending. Condities veranderen, nu alleen nog per overdoos artikelen te bestellen. Tevens zijn de prijzen verhoogd met gemiddeld 25% :-\

 

Per overdoos is geen optie voor ons. Of we moeten een giga voorraad aan gaan leggen. Want het gaat om ongeveer 1500 artikelen in diverse kleuren.

 

Dus een hoop werk voor niks geweest en kunnen we weer op zoek naar nieuwe leveranciers.

 

Aarch.........

Link naar reactie
  • 0

Dit is meer een combi tussen een AAARGGGHHH en een AH GOSSIE momentje...

 

Vaste telefoniste vorige week met zwangerschapsverlop gegaan, uitzendkrachtje ingehuurd via tempo team...

 

Krijg ik vanmorgen mijn eerste telefoonnotitie:

 

Letterlijke tekst:

Deze meneer heeft voor je gebeld, met de vraag of je hem terug wil bellen, wel een lange naam:

 

Bernard Anthon Richard Tinus Dirk Eduard Johan Otto Nico Gerard

 

Je hebt z'n nummer...!

 

Wat moet je nou met zo'n meisje... bij het verlaten van mijn kantoor belde een klant om een afspraak te maken in het Krasnapolsky in A'dam... waarop ik haar nog net hoor zeggen... Het KransaWAT? Meneer, neemt u me nou in de maling..?

 

Hoofdschuddend op het kind toegelopen en gezegd dat ze de volgende dag maar niet meer terug hoefde te komen... guess what... IN HOLLAND... ;)

Link naar reactie
  • 0

Ajjjj...... hier zou ik leuk op moeten reageren...... maar..nee,nee,nee......ik kan het niet ! Je mag en kan niet spammen hier....

 

(en 2 knipoog-smileys moet je erbij denken. Voor insiders : nee PC wil nog steeds niet meewerken aan linkjes en smileys)

Link naar reactie
  • 0
Ajjjj...... hier zou ik leuk op moeten reageren...... maar..nee,nee,nee......ik kan het niet ! Je mag en kan niet spammen hier....

Zelfpromotie mag inderdaad niet Qudo.

 

IK heb geen onervaren telefoniste in dienst, maar een professionele telefoondienst waar ik zeer tevreden over ben. Het is nota bene nog een HL lid ook, kan alleen even niet op de naam komen, er zit in ieder geval een Q en en U in. ;D ;D ;D

 

(en 2 knipoog-smileys moet je erbij denken. Voor insiders : nee PC wil nog steeds niet meewerken aan linkjes en smileys)

Zet die compatibiliteitsmodus dan eens aan!

ie8_compatibility.jpg

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

 

Zelfpromotie mag inderdaad niet Qudo.

 

 

 

Je mag toch wel iemand aanbevelen?

 

@Lowfield

 

Wij werken ook met Qudo en geloof me, als er eentje lastige klanten heeft zijn wij het wel,maar hij vangt dat prima en professioneel op!!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vermoed dat een of ander spam-mechanisme mijn domeinnaam heeft ontdekt. Ik krijg om de zoveel minuten een mailtje dat een bericht van mij niet is aangekomen, geweigerd is of als spam is aangemerkt. Die mailtjes gaan allemaal naar een andere naam @mijndomeinnaam. Ik heb mijn PC al uitgezet om te kijken of ik wellicht een virus had dat spam-mailtjes stuurde, maar de mailtjes blijven binnenkomen. Geen idee wat ik daar nou weer mee moet ... :(

Link naar reactie
  • 0

Ik vermoed dat een of ander spam-mechanisme mijn domeinnaam heeft ontdekt. Ik krijg om de zoveel minuten een mailtje dat een bericht van mij niet is aangekomen, geweigerd is of als spam is aangemerkt. Die mailtjes gaan allemaal naar een andere naam @mijndomeinnaam. Ik heb mijn PC al uitgezet om te kijken of ik wellicht een virus had dat spam-mailtjes stuurde, maar de mailtjes blijven binnenkomen. Geen idee wat ik daar nou weer mee moet ... :(

 

Helaas kan je hier niet veel mee doen John. Een spambot heeft jouw domeinnaam gewoon ergens opgepikt en gebruikt deze als verzender.

 

Voor de zekerheid kan je even controleren of er vanaf jouw IP-adres spam wordt verstuurd. Dit doe je door je IP door de blacklist checker te halen van Mxtools: http://www.mxtoolbox.com/blacklists.aspx

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

ik had er ook weleens last van, de spam werd dan verstuurd met mijn domeinnaam als afzender en soms klopte de naar-mailadres niet waardoor het weer terug kwam bij mij. Bij mij was het maar enkele keer en ging het vanzelf over, hopelijk bij jou ook....Volgens mij is het gewoon 'n truc (heel veel verschillende mailadressen als afzender gebruiken) om door de anti-spamfilter te komen.

 

Ik weet niet of je mailadres die gebruikt wordt voor het spammen eentje is die je ook echt gebruikt? Bij mij ging het dan om rare namen, inmiddels accepteer ik niet meer alle namen dus komt het ook niet in mijn mailbox.

Link naar reactie
  • 0

Ik vermoed dat een of ander spam-mechanisme mijn domeinnaam heeft ontdekt. Ik krijg om de zoveel minuten een mailtje dat een bericht van mij niet is aangekomen, geweigerd is of als spam is aangemerkt. Die mailtjes gaan allemaal naar een andere naam @mijndomeinnaam. Ik heb mijn PC al uitgezet om te kijken of ik wellicht een virus had dat spam-mailtjes stuurde, maar de mailtjes blijven binnenkomen. Geen idee wat ik daar nou weer mee moet ... :(

Hoi John,

 

Je moet even goed onderzoek (laten) doen via je hostingclub tenzij je een eigen server hebt. Dan moet je het wellicht zelf oppakken. Vervolgens besluit je tot whitelisting over te gaan, overal aanmelden etc. of om van IP te wisselen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 1

...of om van IP te wisselen.

dat is toch zeker alleen nodig als er echt vanaf eigen server is gespammed?

Als je de boel gaat checken en je IP blijkt echt overal op de blacklist te staan, bijvoorbeeld als ze ook domainname lookups doen weet je niet wat er nodig voor is om zoiets weer op te lossen.

 

Pas nog gehad met Barricuda, prima bedrijf maar de whitelist afdeling is super super traag. Op een gegeven moment is zelf een IP wisselen dan sneller ondanks de bijkomende nadelen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle suggesties. Na zo'n 150 retour-mailtjes lijkt het vannacht gestopt te zijn. Ik ben de hele dag offline geweest en heb vanavond alles weer opgestart, dus als het toch op de een of andere manier in mijn eigen PC zit, zal het zo wel weer beginnen, maar dan heb ik ook een aanknopingspunt om verder te zoeken.

 

@Wouter: bedankt voor de link. Ik sta nu (alleen) blacklisted op Tiopan, betekent dat dat de mailtjes dus wel degelijk van mijn eigen IP afkomstig waren? Ik heb trouwens geen eigen server.

Link naar reactie
  • 1

@John, heb hetzelfde meegemaakt tot aan een spamrun toe waar ik een paar duizend bounces kreeg op één dag. Tip van mijn hoster was om de zogenaamde 'catch all' uit te zetten. Dit is de mailbox waar alle mail naar adressen die je niet zelf hebt aangemaakt terecht komt. Voordeel is dat het merendeel van de bounces niet bij jou terecht komt (maar gewoon verdwijnen) En, naar het schijnt, testen spambots ook op aanwezigheid van zo'n catchall adres.

 

Om te controleren of je zelf de bron bent van de spam kun je waarschijnlijk die bounces gebruiken. Sommige mailservers sturen in de bounce het originele bericht inclusief de headers mee. In die headers kun je zien of de spam bij jou vandaan komt.

Link naar reactie
  • 0

:) Vanochtend lekker vroeg mijn inkoop uit China ontvangen. Alleen....de vrachtwagen stond er nog maar net en ik dacht al, wat ruik ik voor vieze uiengeur. Wat blijkt, behalve mijn kraaltjes moesten ze nog iets vervoeren met in ieder geval hele sterke smaakversterkers. Kortom de hele zending stonk een uur in de wind. >:( We zijn maar meteen begonnen met alles overpakken naar andere dozen met de hele tijd de overheaddeur open. De stank hangt er nu nog, maar ben blij dat ik alle dozen in papiercontainer heb kunnen doen voordat de geur ook in de kraaltjes trekt....Meteen klacht gemaild naar verzendbedrijf, ben benieuwd of ze bereid zijn enige vergoeding te geven.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.