• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Administratieleed. Alle beginnersfouten gemaakt die je maar kan maken:

1. wachten met administreren tot einde jaar (eerste 2 maanden goed begonnen)

2. veel te lang bezig geweest met mooie programma's testen die uiteindelijk niet zijn toegespitst op de NL markt of geen koppelingen hebben

3. veel bonnetjes verloren (portemonnee met bonnetjes ook trouwens 1x)

 

Eigen schuld, op de blaren zitten de komende dagen >;(

“One holds a bottle of red wine by the neck, a woman by the waist, and a bottle of Champagne by the derriere.”

Link naar reactie
  • 0

Even mijn frustratie kwijt.

 

twee dagen voor kerst kreeg ik een email binnen voor een spoed klus in Den Haag de volgende dag. HEt geluidsbedrijf uit scheveningen had beloofd een podium te leveren maar had dat niet gedaan.

Door de drukte die dag de email beantwoord met een email voor meer info over het gevraagde podium en de benodigde risers.

Tevens de opmerking dat ik het heel druk had.

 

"s nachts las ik mijn email waarin de beste man slechts een antwoord gaf op 1 vraag en verder zei dat ik hem even moest bellen. Het was 3.30 dus heb ik dat maar niet gedaan. Wel een offerte gemaakt met eigen inzicht, zodat hij ongeveer een idee kreeg van de kosten. Tevens de opmerking dat ik het de volgende dag voor 10.00 moest weten of hij interesse had, zodat ik kon proberen om personeel en vervoer te kunnen regelen.

Alles wat nu volgt wordt gedaan tijdens het bouwen van diverse klussen en het heen en weer rijden.

 

11.15 belt hij mij op, ik geef hem aan dat het nu wel heel moeilijk wordt maar dat ik ga schuiven met ritten en personeel om hem te kunnen helpen.

 

+/- 12.00 Ik bel hem op om te vertellen dat het mij niet gaat lukken een leeg voertuig te regelen, maar dat ik bij wijze van uitzondering hem de keuze wil geven om het geluidsbedrijf dat daar aanwezig was met een voertuig langs te sturen zodat we de spullen daarin zouden kunnen vervoeren en dat wij er achteraan rijden om het op te bouwen. De man vraagt zich af wie de kosten van deze rit op zich moet nemen. Ik geef aan dat hij dat zal moeten doen en dat van een korting geen sprake is, omdat wij zelf er toch achteraan moeten rijden. De meneer wil er over nadenken.

 

13.00 belt iemand anders mij op dat het te regelen is en dat zij een voertuig langs zullen sturen. Ik spreek met de man af dat hij er stipt om 14.00 moet zijn. Zodat we net genoeg tijd hebben om het podium te bouwen (welke voor 17.00 moet klaar staan). 14.30 op loactie, 15.30 klaar met opbouw.

Ik moest zelf om 16.00 bij een volgende klant zijn, wat dus al heel krap ging worden.

Mijn personeel heeft van 14.00 tot 15.00 gewacht met de podiumdelen buiten de opslag, om 14.45 nog een sms waar hij bleef (telefoon werd niet opgenomen) en om 15.00 uur een sms dat zij nu weggingen.

Om 15.20 belt hij ons op waarom we niet opendoen. Ik leg hem duidelijk uit dat het voor ons niet meer haalbaar was het podium te bouwen, helaas zat ik zelf al in een voorstelling dus ging het via voicemail en sms.

 

De man was boos en kon niet begrijpen wat onze beweegreden was om weg te gaan. En zelfs vandaag nog een email gekregen waarin hij letterlijk zegt:

Wil nog even melden dat ik het echt ongepast vind hoe er afgelopen vrijdag door jullie is gehandeld!

 

Wederom in alle kalmte uitgelegd hoe het gegaan is, maar hij antwoord nu niet meer.

 

Pikant detaisl, zijn trouwens dat de vrachtwagen van het geluidsbedrijf niet op onze camarabeelden staat en dat er volgens de foto's op internet toch wel degelijk een podium aanwezig was. Ok het is een vreselijk lelijk ding en ik wil niemand ergens van beschuldigen. Maar het is wel heel knap dat je eerst niemand kan vinden voor je podium en dat je dan ineens om 15.20 een bedrijf kan vinden die voor 17.00 een podium af kan leveren en kan bouwen. Misschien heeft hij inderdaad geluk gehad en misschien was ik gewoon de sukkel die tijd en geld heeft gestoken in dit project.

 

Ok valt allemaal onder de nummer ondernemingsrisico, maar de stank voor dank geeft toch een behoorlijk opgelaten gevoel.

Link naar reactie
  • 0

Niet echt heel 'Aaaargh', maar toch - vorige week nog hard gewerkt aan een eerste versie van een website zodat men die deze week kon vullen met content, en begin januari alvast de eerste versie live kon gaan, want die datum had men helaas al zonder enig overleg her en der laten vallen en was dus onvermijdelijk.

 

En wat blijkt? Er is de hele week nauwelijks iets gebeurd. Driekwart van de pagina's is nog leeg, en een van de twee logins is niet eens gebruikt...

 

Dat was dus echt de allerlaatste keer dat ik me iets van zo'n eenzijdige deadline aangetrokken heb. >;(

Link naar reactie
  • 1

Midden december vorig jaar werden 2 van onze machines gestolen.

De dag daarna vinden we die terug op de dief zijn vrachtwagen ergens in Nederland en worden ze in beslag genomen door de politie.

 

Dan denk je er eens goed van af te komen en de machines wel snel terug te krijgen.

Nee dus...

Blijkt dat je daar dus een maand voor moet rondbellen en van het kastje naar de muur gestuurd wordt.

 

Dan komt er eindelijk schot in de zaak en krijg je de vrijdag middag telefoon van de bergingsfirma.

Je mag ze meteen komen ophalen maar je moet vanaf vandaag wel 20€ per dag betalen voor stallingskosten.

In het weekend worden die ook aangerekend en kunnen ze niet opgehaald worden.

 

conclusie: machines zijn 1 dag gestolen, hebben 1 maand in de gerechtelijke molen doorgebracht en uiteindelijk mogen we nog betalen om ze te mogen ophalen.

 

En dan moet je rustig blijven...

 

Locquet Power & Light: verhuur en verkoop van generatoren, lichtmasten en lichtballonnen
Link naar reactie
  • 1
heb al vernomen dat als dit niet werkt dat je vanaf morgen eerst per postduif een verzoek moet laten bezorgen om via internet bankieren te mogen betalen.

 

Niet getreurd, achter de schermen bij ING wordt er gewerkt aan een revolutionaire manier van internetbankieren die hoge limieten aankan en zelfs off-line werkt

anekdotes?ShowFile&image=1300106416.jpg

(strikt vertrouwelijk)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Wel grappig, ik werd gebeld door de Metro krant, ze wilden weten wat voor negatieve gevolgen ING op mijn zaak heeft. Moet zeggen dat er wel klanten waren die maandag hadden betaald wat ik dinsdag pas kon zien waardoor ze het minder snel kregen. Het is wel 'n schande dat er zoveel storingen achter elkaar kunnen zijn, dat moet wel voorkomen kunnen worden.

Link naar reactie
  • 0

IS deze site zoiets als de despeld ofzo? Overens waren ze wel offline gisteravond.

 

Maar lopen klanten echt weg bij een storing van de ING, ze kunnen immers ook niet ergens anders betalen?

 

Ik had trouwens wel weer een arch moment vandaag. Ik wilde thuis aan mijn boekhouding werken, begeeft de gasveer van mijn bureau stoel het. De stoel staat nu op 30cm hoogte.

Link naar reactie
  • 0
Maar lopen klanten echt weg bij een storing van de ING, ze kunnen immers ook niet ergens anders betalen?

 

In mijn geval wel. in mijn shop zijn het veelal impuls aankopen of zoals ik ook wel eens zeg: op het moment dat ze g**l zijn moet de verkoop gesloten worden en mogen ze er daarna geen omkijken meer naar hebben omdat anders de kans op afhaken groot is.

 

Daarom werk zelf overmaken of rembours ook niet in mijn shop.

 

Edit.... nu ligt de rabobank er dus uit met internet bankieren >:(

Link naar reactie
  • 0

Afgelopen maand nog wat omzet voor een klant binnengehaald door op een later moment een bericht met winkelmandje en iDEAL-betaallink naar klanten met een onafgeronde bestelling te sturen. Geen idee of dit op het gebied van anti-spam wetgeving mag, maar ik heb m'n te factureren uurtjes in ieder geval wel ruimschoots terugverdiend voor deze opdrachtgever.

 

In mijn eigen webshops is de omzet kennelijk niet structureel genoeg om de dips van storingen met internetbankieren van bepaalde banken te meten, of ik meet niet genoeg. Iedereen die dit wel kan, is kennelijk groter of vind ik knap. Nabellen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Heb een heel goedkope groene auto aangeschaft (een Panda). Buitenkansje met heeel veel kroting. Geen BPM en geen wegenbelasting (voorlopig). Heb nu een bestelauto verzekerd bij ZLM en 20+ schade vrije jaren dus max no claim.

Dus nieuwe auto ook bij ZLM. Heb dat ooit utigezocht en nu verzekert zo wat de hele kennissenkring zijn auto daar.

 

Vriendelijke dame wilde de auto best verzekeren. Wat vraagjes en toen de vraag of ik er alleen in ging rijden. Nee, dochter en echtgenoot zullen er ook wel een keer gebruik van maken.

O, zegt de mevrouw. Dan is het dus een gezinsauto en kunt u niet de maximale no claim krijgen maar maximaal 4 jaar instap korting.

"Ja, hallo. Hoeze gezinsauto." - Dat heeft u zelf gezegd mijnheer- Maar dat bedoelde ik niet zo. Mijn vrouw heeft een C4 Picasso met een brandstofpas. Dat is onze gezinsauto. -Sorry ik kan er niets aan doen-

Dan ga ik een klacht indienen zeg ik zwaar geirriteerd. -Vooral doen mijnheer, dit is mijn naam-.

 

Laat maar dan dan probeer ik wel ergens anders. Dus ik gebeld met Allsecure om te constateren dat ik daar helemaal geen korting krijg. >:( :'(

 

Op hangende pootjes terug naar ZLM dus maar. Volgende keer op mijn woorden passen. ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Maar dan moet ik met beide over. Toch??

Ik mag de verzekering nog annuleren. Moet dan wel schriftelijk. Bah

Maar ik ga het als het mogelijk is wl proberen. De toon waarop ik te woord gestaan ben bevalt me helemaal niet. Al kan ik me ook voorstellen dat dat genoegen wederijds is.

Zit hier op een kampeerbeurs waar je een kanon kan afschieten. En dan straks door de sneeuw naar huis. pfff

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.