• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De afgelopen 2 weken wel wat Aargh momentjes gehad: Eerst dankzij een niet oplettende andere chauffeur onze auto total loss en 2 weken zelfs helemaal geen vervoer gehad (enigszins lastig als je naar klanten moet en je met bestellingen naar het business center moet).

 

Daarna gedoe met een klant over een rekening die doodleuk meldde (zonder hierover ooit eerder iets gezegd te hebben) dat ze een betalingstermijn van 60 dagen hanteren. Ging om een aanzienlijk factuurbedrag en die extra 30 dagen zaten we bepaald niet op te wachten.

 

Maar, nooit bij de pakken neer gaan zitten natuurlijk. Een telefoontje naar de financieel directeur van dat bedrijf heeft het netjes opgelost en we rijden sinds vorige week rond in een splinternieuwe bolide.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

M'n mobiele telefoon stuk... Ik kan wel bellen, maar niet gebeld worden, de telefoon geeft dan 'in gesprek'.

Terwijl ik midden in de oplevering van mijn pand zit en de halve wereld mijn mobiele nummer heeft...

 

Gelukkig (!) levert de provider binnen 4 uur (!) een vervangend toestel! Mét nieuwe sim kaart.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Vannacht is de server op kantoor gecrashed, een harde schijf was te heet geworden, mogelijk i.c.m. stroomonderbreking. De hele ochtend is de systeembeheerder bezig geweest om de boel weer draaiend te krijgen en de middag gebruikt om alle applicaties te controleren en waar nodig te herstellen. Aarch, wat een tijdverlies en frustratie. We gaan meteen harde maatregelen nemen: alle harde schijven worden vervangen, er komt een nieuwe UPS met meer vermogen en we nemen extra externe server er bij.

Link naar reactie
  • 0

Laatst mijn laptop laten repareren. USB poorten deden het niet meer, voor de rest alles OK. Mijn eigen reparateur kon/mocht dat niet maken, want fabrieksgarantie dus retour fabrikant.

 

Krijg ik hem terug, met de verkeerde Windowsversie erop ??? en tot overmaat van ramp een nieuwe harde schijf (de oude deed het prima ??? ??? ???)!!!!

 

En uiteraard hadden de heren GEEN backup gemaakt van de oude schijf, of deze mee teruggestuurd, maar VERNIETIGD. Zonder overleg!

 

Op hun website staat overigens NIETS over het feit dat een backup door de klant gemaakt moet worden. Wel in kleine lettertjes in de garantievoorwaarden... Ook bij telefonische aanmelding van het probleem bij de fabrikant wordt niet gezegd, maak zelf even een backup....

 

Ik heb toch wel een tijdje flink gevloekt... :P

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Moet een cursus geven, vandaag en morgen. Maanden geleden al geregeld met een hotel in de buurt (grote landelijke keten die even naamloos blijft) en een paar weken geleden, toen er meer aanmeldingen kwamen, een grotere ruimte geregeld. Ik zelf per telefonisch en per email bevestigd. Niets meer op gehoord, maar er van uitgegaan dat het ok was. Vorige week nog even gebeld, bleek er geen spoor van die gewijzigde reservering te zijn, maar geen nood, de ruimte was nog vrij dus het zou goed komen.

 

Kom daar vanochtend aan... niet dus. Gelukkig konden we terecht in een kleinere ruimte, beter dan helemaal geen, maar tot mijn grote verbazing bleek het reserveringssysteem voor vergaderruimtes te bestaan uit: "een stukje papier" (citeer de manager even). Of 2 stukjes papier natuurlijk... >:(

Link naar reactie
  • 0

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr

 

In een rekest zelf het verweer geschreven, primair en subsidair, zelfstandig verzoekschrift ingediend, pleitnota geschreven en vooraf ingediend... producties toegevoegd... vooraf nog met mijn advocaat overlegd... neemt de rechter niet eens de moeite om het te behandelen! Hamerstuk... Dat wordt dus in cassatie gaan... >:(

Link naar reactie
  • 0

Ik heb even een Aarch!!-overheid-momentje.

 

Vorige week kreeg ik een enveloppe in de bus dat ze voor zorgverleners de wet gaan aanpassen per 1 juni 2008 en verplicht stellen per 1 juni 2009, de Wet BSN in de Zorg (Wbsn-z) zodat er efficiënt gewerkt kan worden met uitwisselingen van cliënt/patiëntgegevens. Nu kan ik me voorstellen dat het erg nuttig is, maar goed, nu krijg je bij een nieuwe wet een volledig nieuw systeem en moet je inloggen via een cardreader op de computer samen met een persoonsgebonden pasje. Daar had ik dus mijn vraag over. Vervolgens zit er een foldertje bij met een informatienummer voor als je nog vragen hebt.

 

Dus ik bel voor het weekend nog de informatielijn, vervolgens weet het de medewerker niets over het BSN cardreader (kosten?) en hoe het werkzaam is, of het te doen is voor Windows Vista en hoe het in zijn werk gaat bij het registreren (wat niet staat op de e-learning CD-rom, evenals in de foldertjes), dus vervolgens krijg ik een mailadres waar ik naar toe moet mailen. Dus ik heb gemaild, krijg vanochtend weer een reactie dat ik moet zijn bij het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, ik vervolgens op de website kijken; staat niets over kosten, staat niets over hoe het werkt op besturingssystemen... Dus ik vandaag naar Postbus 51 bellen, waar je eventueel ook naar toe zou kunnen voor informatie, vervolgens een minuut of 10 aan de lijn gehangen met deze vragen, na 10 minuten en het informatie doorzoeken kan de medewerker vervolgens ook geen antwoord vinden en wordt nu doorgespeeld naar de specialist... Echt weer typisch hoor... Willen ze een nieuwe wet invoeren maar niemand weet hoe of wat erover, ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze die apparaatjes voor niets weg geven... Aarch! Echt weer wat voor de overheid...

Link naar reactie
  • 1

Vandaag voor het eerst een sommatie verstuurd aan een niet betalende klant. Op zich kat in het bakkie maar blijft vervelend als zoiets moet bij een klant waar je al acht jaar mee samenwerkt.

 

Positieve kant is dat dankzij de informatie die ik hier op Higherlevel in de loop van de tijd heb opgedaan het dossier 'bullet-proof' is. En ik alles tot aan het overdragen aan de gerechtsdeurwaarder zelf heb kunnen doen. Chapeau aan HL dus ;)

Link naar reactie
  • 0

Vandaag een aggressieve verkoopster van "het gemeenteregister" afgezonken. Mooi verhaal over gratis vermelding, maar helaas door omstandigheden moesten er nu kosten in rekening worden gebracht. Aan mijn boodschap dat ik daar nooit om gevraagd heb, had ze geen boodschap. Ze vervolgde nog even met de uitleg van de werkwijze en welke formulieren ik diende te tekenen. Toen ik zei dat ze zich de moeite van het opsturen kon besparen, mijn vermelding gelijk stop kon zetten en dat ik niet van plan was om te betalen reageerde ze onvriendelijk verontwaardigd.

 

Google leverde mij direct deze link van Tros RADAR. Hier staan genoeg ervaringen dacht ik zo.

 

Wees gewaarschuwd, ze zijn actief.

 

Henk

Link naar reactie
  • 0

Zo heb ik Faxgids al twee keer gehad afgelopen week.

Eerste keer belden ze naar mij, ik vond het nog al 1990 klinken dus snel klaar geen interesse.

De tweede keer belden ze voor de onderneming van m'n vader, heb ik me iets anders opgesteld en gevraagd of ze ook resultaten hadden van die zogenaamde betere vindbaarheid op internet. Die gaan ze opsturen en dan terugbellen haha. Zouden ze het dan per fax opsturen?

 

Om het even inhoudelijk te maken: Aaarrchh dat er ondernemers zijn die hier intrappen... :'(

Link naar reactie
  • 0

Mijn desktop PC heeft 2 weken geleden besloten om continue mijn geduld te gaan beproeven. Geen enkel regulier te gebruiken officeprogramma was nog op een normale manier te openen.

 

De afgelopen tijd dus flink lopen improviseren met laptoppie en usb stick. Mijn bestanden zijn allemaal safe door te back uppen. Maar ik maak de nodige PC uren en ik vind het gewoon lekkerder zitten aan mijn bureau met een lekker toetsenbord en een scherm wat op ooghoogte staat. Goed werk leveren is lastig als je gereedschap niet deugt.

 

Morgen krijg ik mijn nieuwe doos. Ook maar meteen een mooi schermpje erbij.

 

Ik heb echt heel veel plezier van mijn PC gehad maar nadat ik er de laatste gegevens van heb gehaald ga ik hem "ritueel vernietigen".

 

Nog 1 nachtje slapen ...

Link naar reactie
  • 0

Electronische aangifte btw: Uw wachtwoord is verlopen. Geef een nieuw wachtwoord op dat voeldoet aan bladibladibla..

Nieuw wachtwoord bedacht, aangifte ingevuld, ondertekenen: Wachtwoord ongeldig, wachtwoord ongeldig, u heeft drie keer een ongeldig wachtwoord gebruikt. Om beveiligingsredenen kunt u 1 uur niet inloggen...

 

Aarch -- ict --

 

Henk, die dol is op wachtwoorden en ondertussen een database bijhoudt om het te kunnen onthouden.

Link naar reactie
  • 0

De afgelopen weken met veel liefde en zorg een mailing in elkaar gezet met een mooie folder en een kekke envelop. Afgelopen woensdag op het postkantoor de brief laten wegen en vervolgens in sneltreinvaart de zegels geplakt. Het was 17.55 uur en ik wilde per se de mailing die dag de deur uit hebben. Gisteren schoot opeens het zinnetje van de TNT mederwerker door mijn hoofd:"u moet er wel 2 zegels van 0,44 opplakken" Dat heb ik dus niet gedaan, totaal genegeerd, die opmerking. Wat een suffe blunder. Het kan zijn dat de brieven er doorheen geglipt zijn met 1 postzegel, maar het kan ook zijn dat er zo'n kaartje aan zit met strafporto of zoiets.

 

Nu kan ik twee dingen doen: of een van de geadresseerden bellen om uit te vinden of er inderdaad te weinig porto op zat, of via TNT een leuke postzegel ontwerpen en die aan alle geadresseerden sturen met een gevat excuusbriefje. Heb ik wel twee keer de aandacht...

 

Gelukkig was het maar een deel van de mailing (25 brieven), maar toch.

Andere oplossingen zijn welkom.

www.stijlbeeld.nl

Styling & Fotografie

Link naar reactie
  • 0

Ik lees al een tijdje dit forum en heb me in het weekend geregistreerd. Maar om ontopic te gaan. Ik heb een mailing verstuurd en daar stond een erg domme fout in. Betaald met een d, terwijl het met een t moest zijn. Daar werd ik door enkele mensen op gewezen. Dure grap.

Link naar reactie
  • 0

Ik lees al een tijdje dit forum en heb me in het weekend geregistreerd. Maar om ontopic te gaan. Ik heb een mailing verstuurd en daar stond een erg domme fout in. Betaald met een d, terwijl het met een t moest zijn. Daar werd ik door enkele mensen op gewezen. Dure grap.

Ik weet niet of het ergens in een lap tekst was of juist in een kop, maar ik zou het zien als leermoment maar ook als peiler dat mensen je mailing wel gelezen hebben!

Zo ben ik vrijwilliger ergens en daar staat een bord "U betaald bij vertrek". Mensen die ons er op wijzen dat dat fout gespeld staat geven altijd toe wel gelezen te hebben wat er staat en het ook begrepen te hebben. Wel frappant is dat er drie jaar geleden heel veel op gewezen werd en nu eigenlijk niet meer.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.