• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dag Romeo,

 

als de punten die je juist noemt het onderscheidend vermogen van het boek zijn, dan heb je die vast al op je eigen website en in andere marketinguitingen benadrukt.

 

Recensies van lezers heb je weinig in de hand, maar heb je ook bijdragen, terugkoppeling etc. van collegaschrijvers of andere professionals?

Dat klopt, dat heb ik al gedaan, want het boek is juist heel erg de basis van bijv. Sonja Bakker die je nu niet meer nodig hebt.

 

Ik heb 2 weken geleden de boeken ter recensie opgestuurd naar Biblion en ook naar de Nederlandse Obesitas Vereniging, hier heb ik nog geen antwoord op gehad. Ik zit eraan te denken het boek tevens op te sturen naar het Voedingscentrum, maar ik wou zelf eerst Biblion en de Nederlandse Obesitas Vereniging afwachten. Daarnaast ben ik nu ook bezig met een ander projectje met overgewicht bij jongeren dit te onderzoeken met de hoofdvraag: "Maakt de OV-kaart de jongeren niet lui?" Maar dat is weer een ander onderwerp :)

Link naar reactie
  • 0

Punt is dat het niet eens echt een dieetboek is... Maar een handleiding om gezond en verantwoord te eten en hoe je dat zelf kunt samenstellen... Dus tja, weet niet of ik nu echt blij moet zijn met de gegeven recensie ???

 

Een gewichtsconsulent die een boek uitbrengt onder de titel "Eet gezond, begin bij jezelf".

Vraag honderd mensen waar zij denken dat het boek over gaat en je kunt je handen er bijna voor n het vuur steken dat alle honderd zeggen dat het wel over eten en lichaamsgewicht zal gaan.

 

Misschien zou je kunnen overwegen om je naam te veranderen van gewichtsconsulent naar gezond leven consulent of iets dergelijks.

 

Ik weet ook wel zeker dat die 100 mensen dat zullen zeggen, dat staat ook centraal in het boek, een handleiding voor jezelf om je eigen eetpatroon aan te passen tot gezond en verantwoord te gaan eten/ bewegen.

 

Zou kunnen... Maar voor gewichtsconsulent heb ik een erkend diploma, en heeft dus wel enig een "titel" voor veel mensen.

 

Ik wil het echt niet afkappen ofzo, maar probeer een uitleg te geven waarom ik het benoemd heb als gewichtsconsulent :)

Link naar reactie
  • 0

Ik zou niet afwachten en gewone parallelle trajecten ingaan, voorzover je die zelf kunt managen of nalopen. Het onderwerp rondom ov en jongeren lijkt me een hoge nieuwswaarde hebben, kun je dat niet met een instituut in de publiciteit brengen? Ik vraag me alleen af hoe je daar weer verder van kunt profiteren als ondernemer...

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik zou niet afwachten en gewone parallelle trajecten ingaan, voorzover je die zelf kunt managen of nalopen. Het onderwerp rondom ov en jongeren lijkt me een hoge nieuwswaarde hebben, kun je dat niet met een instituut in de publiciteit brengen? Ik vraag me alleen af hoe je daar weer verder van kunt profiteren als ondernemer...

Klopt, daar ben ik mee bezig, ik heb een idee in mijn hoofd die ik naar Den Haag wil opsturen, ben het nu aan het afchecken bij de doelgroep (jongeren met een OV-kaart) hoe ze erover denken en hoe je deze doelgroep meer kan laten bewegen.

 

En hoe ik daarvan kan profiteren is vrij makkelijk: Ik heb gastlessen over voeding, sport en lifestyle praktisch klaar liggen, hoef ze alleen maar te geven binnen het onderwijs...

Link naar reactie
  • 1

Koffer kwijtgeraakt, waarschijnlijk op vliegveld Frankfurt :("

"Kein Problem Herr Edraket, alles was im Koffer ist, ist versichert"

 

Ja ammehoela! D'r zit werk in waar we wekenlang aan gezeten hebben. Veelal nog schriftelijke aantekeningen, bedoeld om dit weekend een offerte uit te werken met de absolute deadline van aanstaande dinsdag.

Order (van € 3.8 mln) was mondeling al toegezegd. Dinsdagmiddag aanbieden, 's avonds beslissing v/d klant.

Deze opdracht zou een testcase worden voor een vervolg op europees nivo van zo'n 40-50 mln over 3 jaar verdeeld.

Met zo'n gezichtsverlies kan ik dat wel vergeten

 

Kan wel janken

 

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Koffer kwijtgeraakt, waarschijnlijk op vliegveld Frankfurt :("

"Kein Problem Herr Edraket, alles was im Koffer ist, ist versichert"

 

Ja ammehoela! D'r zit werk in waar we wekenlang aan gezeten hebben. Veelal nog schriftelijke aantekeningen, bedoeld om dit weekend een offerte uit te werken met de absolute deadline van aanstaande dinsdag.

Order (van € 3.8 mln) was mondeling al toegezegd. Dinsdagmiddag aanbieden, 's avonds beslissing v/d klant.

Deze opdracht zou een testcase worden voor een vervolg op europees nivo van zo'n 40-50 mln over 3 jaar verdeeld.

Met zo'n gezichtsverlies kan ik dat wel vergeten

 

Kan wel janken

 

 

 

Even een update: koffer is vrijdag teruggekomen, dinsdag hadden we offertepresentatie. De dagen (en nachten) ervoor alles opnieuw uitgewerkt.

Meeting was om 13.00u. Om 13.10u kreeg ik de uitgewerkte offerte per mail (zat toen al bij de klant). E.e.a laten printen en goede presentatie kunnen houden. Door de tijdsdruk zaten er een paar kleine foutjes in, maar die mogen we er nog uithalen. Deze week rondmaken ;D

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0
Even een update: koffer is vrijdag teruggekomen, dinsdag hadden we offertepresentatie. De dagen (en nachten) ervoor alles opnieuw uitgewerkt.

Meeting was om 13.00u. Om 13.10u kreeg ik de uitgewerkte offerte per mail (zat toen al bij de klant). E.e.a laten printen en goede presentatie kunnen houden. Door de tijdsdruk zaten er een paar kleine foutjes in, maar die mogen we er nog uithalen. Deze week rondmaken

 

Hard gewerkt en dan is toch nog gelukkig alles goed gekomen. Gelukkig maar!

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

 

Iets van geleerd? Belangrijk werk in handbagage, backups online zetten...

 

Aantekeningen op A3-tekeningen zijn lastig on-line te back-uppen.

Bovendien was het zo'n pak papier dat 't niet in de handbagage paste, vooral niet als je nagaat dat we 4 dagen op en neer aan 't vliegen waren en we eigenlijk alles wel als handbagage wilden meenemen ::)

Lastig, maar we gaan het zeker anders aanpakken in de toekomst, hoop dit soort stress niet meer mee te maken. Heeft me toch een paar grijze haren extra gekost :'(

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

A3 gaat hier toch echt direct door het kopieerapparaat annex fax annex digitale scanner om met een seconde als pdf in mn mailbox te zitten! En wat je er dan weer allemaal mee kunt ;D...

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

A3 gaat hier toch echt direct door het kopieerapparaat annex fax annex digitale scanner om met een seconde als pdf in mn mailbox te zitten! En wat je er dan weer allemaal mee kunt ;D...

En wanneer je deze optie zelf niet hebt op lokatie kun je ook altijd, tegen een kleine vergoeding, naar een "druk/print-shop" (shop waar ze vanaf A3 en groter afdrukken).

Vaak kun je bij deze shops ze ook laten inscannen en naar je outlook laten mailen in pdf.

Wij doen dat wel eens met bouwtekeningen.

Link naar reactie
  • 0

A3 gaat hier toch echt direct door het kopieerapparaat annex fax annex digitale scanner om met een seconde als pdf in mn mailbox te zitten! En wat je er dan weer allemaal mee kunt ;D...

 

 

Wordt toch eens tijd voor een A3 laptop. Een A2 laptop? Zie je jezelf al op zo'n krap vliegtuigstoeltje zitten...

 

Hebben de heren ook een oplossing voor A0 ;)

Wordt een beetje dure laptop denk ik ;D

 

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

A0, dat schreef je niet, het ging om A3, aber ich wunsche Herr Edraket einen schönen Tag ;D

 

P.S. tekeningen kunnen je zo zelfs in digitale vorm vooruitreizen, maar goed, dat is makkelijk te verzinnen...

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het vorig jaar een heer gehad met een tussenpartij. Die gasten betaalden standaard te laat en altijd smoesjes. Tot ik het via de eindklant ging spelen en zei dat ik helaas niet meer kon komen tot ze betaald zouden hebben. Klant ook gereageerd. Ging 1x goed, toen weer hetzelfde. Vervolgens belde de financieel directeur om te melden dat ik voorlopig geen geld hoefde te verwachten. Door de enorme groei hadden ze een gat in het werkkapitaal en hadden ze andere, meer urgente schuldeisers. Meteen een advocaat ingeschakeld en een oproep gedaan op internet of er nog meer ZZP'ers zijn die geld van ze tegoed hebben. Komen ze zelf met een schadeclaim van een ton wegens beschadiging van hun goede naam. Geintje heeft me ruim 3 duizend euro advocaatkosten en zeker 8 duizend euro gederfde inkomsten gekost. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAARCH!

 

Overigens wel mijn geld gekregen

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.