• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
on-topic: ondanks toezeggingen is een factuur nog steeds niet betaald. en op mijn mailtje weer geen reactie Maandag maar eens bellen. kijken wat de smoes van deze week is.

 

gebeld maar niks wijzer geworden. Er toch maar weer een aanmaning achter aan gedaan. en een weekje wachten :-\

Link naar reactie
  • 0

Van de week nog! 27 juli website online gezet en echt alles goed erin en erop gezet. Aangezien het een niche is binnen vier weken in de top 3 van Google. Voert Google van de week de EMD update uit $%^&* Nou toen was ik wel even aan het jeweetwelle. Ben enorm naar beneden gedonderd en zelf met de long taile sta ik ergens op pagina 2. Maar goed ga gewoon door en heb al samenwerkingsverbanden gevonden voor hoogwaardige unieke content. Ging net zo lekker met de omzet. Verdien voor het eerst van mijn leven centjes met affiliate grrrrr :-)))

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie
  • 0

Aanmaning gestuurd, ruime week gewacht maar helaas niks ontvangen :'( Vanochtend maar eens gebeld maar alle bekende nummers worden niet opgenomen. Nummermelding of Noorderzon? :P

 

aangetekende brief klaarliggen voor verzending. Bah wat een hoop sh*t voor een paar centen :'(

Link naar reactie
  • 0

Ik heb dit jaar ook zoiets gehad, de klant reageerde nog wel op e-mails en telefoontjes en het geld zou echt komen. Lag aan de bank, geld zat in de kluis, de boekhouder etc. Aan het eind van de maand las ik in de krant dat de rechter hem failliet had verklaard.

 

Wordt je dan heel boos op zo'n klant? Ik ben in die positie geweest, de zaken gaan wat minder, dan heb je te maken met een oplichter waardoor de zaken nog minder gaan, en dan komt het moment dat je facturen niet meer kan betalen. Kun je zeggen "dan moet je die verplichting niet aangaan" maar dat weet je niet van te voren. Die failliete ondernemer slaapt er echt wel slechter van dan jij.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb dit jaar ook zoiets gehad, de klant reageerde nog wel op e-mails en telefoontjes en het geld zou echt komen. Lag aan de bank, geld zat in de kluis, de boekhouder etc. Aan het eind van de maand las ik in de krant dat de rechter hem failliet had verklaard.

 

Wordt je dan heel boos op zo'n klant? Ik ben in die positie geweest, de zaken gaan wat minder, dan heb je te maken met een oplichter waardoor de zaken nog minder gaan, en dan komt het moment dat je facturen niet meer kan betalen. Kun je zeggen "dan moet je die verplichting niet aangaan" maar dat weet je niet van te voren. Die failliete ondernemer slaapt er echt wel slechter van dan jij.

 

Het zal je nog verbazen hoeveel ondernemers dit bewust doen..

 

 

Wat in zo'n situatie kan helpen is, afhankelijk van het factuurbedrag, een verhaalsonderzoek uit laten voeren. Zeker als je inmiddels al vier smoesjes verder bent.

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Bij mij is het gewoon aarch omdat de klant bij aflevering enthousiast riep ik maak het gelijk over. Bij mij is het meer de irritatie dat beloften niet nagekomen worden dan het bedrag zelf.

 

Uiteraard zuur dat het geld misschien nooit binnenkomt maar gelukkig zijn dit soort zaken voor mij sporadisch. :) En ja als ondernemer zal je dit soort zaken in moeten calculeren en niet van wakker liggen. Maar dat is weer makkelijker gezegd dan gedaan :P

Link naar reactie
  • 0

Ik heb dit jaar ook zoiets gehad, de klant reageerde nog wel op e-mails en telefoontjes en het geld zou echt komen. Lag aan de bank, geld zat in de kluis, de boekhouder etc. Aan het eind van de maand las ik in de krant dat de rechter hem failliet had verklaard.

 

Wordt je dan heel boos op zo'n klant? Ik ben in die positie geweest, de zaken gaan wat minder, dan heb je te maken met een oplichter waardoor de zaken nog minder gaan, en dan komt het moment dat je facturen niet meer kan betalen. Kun je zeggen "dan moet je die verplichting niet aangaan" maar dat weet je niet van te voren. Die failliete ondernemer slaapt er echt wel slechter van dan jij.

 

Ik werd niet echt boos. Het ging niet om een paar honderd euro. Ze waren altijd op tijd met betalen, alleen de laatste maanden voor het faillissement steeds trager met betalen. Ik had natuurlijk liever gehad dat ze gemeld hadden dat het slecht ging. Achteraf had ik het kunnen zien aankomen maar ja...

Link naar reactie
  • 0

Wat is dat PostNl toch ook een %#@$$&^%$ bedrijf...

Heb ik een proefmonster voor een grote toekomstige klant (paar duizend orders mogelijk) die ik in de verpakking zoals het ook naar de klanten zal gaan moet versturen.

En moet traceerbaar verzonden worden.

 

eerst naar postagentschap hier in de buurt... opgeheven!

 

dan maar winkelcentrum stuk verderop bij een Bruna.

 

Wil dit graag traceerbaar naar Duitsland versturen.

Medewerker: dit past door brievenbus.

Ik: klopt maar moet evengoed traceerbaar verzonden worden.

Medewerker: maar dan is het volledig op eigen risico, gaat dan namelijk in rolcontainer met grote spijlen aan zijkant. daar kan het uitvallen en dat risico is dus geheel voor u!

 

Je mag dus wel 15 euro betalen voor verzending maar verandwoordelijkheid willen ze er niet voor nemen.

Moest het maar in een grotere doos gaan stoppen.

Zou het het liefst in de grootst mogelijke doos stoppen die ik kan vinden en opnieuw aanbieden.

 

Echter staat dat zo slordig als bij potentiële opdrachtgever aankomt en die willen het ontvangen zoals een klant het ook zou ontvangen.

 

%%#%^*^$ bedrijf!

Link naar reactie
  • 0

Wat is dat PostNl toch ook een %#@$$&^%$ bedrijf...

Heb ik een proefmonster voor een grote toekomstige klant (paar duizend orders mogelijk) die ik in de verpakking zoals het ook naar de klanten zal gaan moet versturen.

En moet traceerbaar verzonden worden.

 

eerst naar postagentschap hier in de buurt... opgeheven!

 

dan maar winkelcentrum stuk verderop bij een Bruna.

 

Wil dit graag traceerbaar naar Duitsland versturen.

Medewerker: dit past door brievenbus.

Ik: klopt maar moet evengoed traceerbaar verzonden worden.

Medewerker: maar dan is het volledig op eigen risico, gaat dan namelijk in rolcontainer met grote spijlen aan zijkant. daar kan het uitvallen en dat risico is dus geheel voor u!

 

Je mag dus wel 15 euro betalen voor verzending maar verandwoordelijkheid willen ze er niet voor nemen.

Moest het maar in een grotere doos gaan stoppen.

Zou het het liefst in de grootst mogelijke doos stoppen die ik kan vinden en opnieuw aanbieden.

 

Echter staat dat zo slordig als bij potentiële opdrachtgever aankomt en die willen het ontvangen zoals een klant het ook zou ontvangen.

 

%%#%^*^$ bedrijf!

 

Is DHL for You geen optie, pakketten verzenden voor €4,50 en compleet traceerbaar. Stuur er geregeld boeken mee, die ook wel door de brievenbus zouden passen, maar ze klagen nooit. Wel iets trager dan PostNL.

Link naar reactie
  • 0

Uiteindelijk vandaag aangetekend verzonden via een businesspoint.

Maar wel 3 keer op pad gemoeten dus voordat ik een bubbeltjes enveloppe van 150 gram kon versturen.

heb het ook nog nagekeken en zijn ook geen minimale afmetingen voor buitenlandse pakketjes dus dat had het probleem ook niet mogen zijn. Was gewoon stompzinnig PostNL gedrag dus.

Link naar reactie
  • 3
Aanmaning gestuurd, ruime week gewacht maar helaas niks ontvangen Vanochtend maar eens gebeld maar alle bekende nummers worden niet opgenomen. Nummermelding of Noorderzon?

 

aangetekende brief klaarliggen voor verzending. Bah wat een hoop sh*t voor een paar centen

 

En vandaag ineens binnen. :)

 

Dus eigenlijk geen Aarch!! maar plaats de update toch maar even hier ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Was gewoon stompzinnig PostNL gedrag dus.

 

Dat heet "bureaucratie". Komt vaak voor bij ex-overheidsbedrijven.

 

In dit geval toch echt gewoon stom PostNL gedrag volgens mij.

 

Overigens nog zoiets met dit "geweldige" postbedrijf.

Magazijn van mij zit gevestigd op bedrijventerrein waar veel kantoren zitten waar meestal pas tussen 8:30 en 9:00 uur de eerste mensen aanwezig zijn.

Toch komt 1 van die stompzinnige bezorgers die daar rijd stelselmatig om 8:00 of zelf 7:30 al langs om pakketjes te brengen terwijl hij er al talloze keren op gewezen si dat er dan niemand is (in veel gebouwen op bedrijfsterrein dus niet).

 

Vandaag dus ook met een pakketje waarbij nu staat dat eerste aflever poging mislukt is. Wanneer komen ze dan nu? op Zaterdag tussen 15:00 en 17:00 als alles echt de hele dag gesloten is...

 

Je zou zo iemand toch willen opzoeken en uit die wagen van hem trekken en .....

 

Ergste is nog dat we naast het verzamelgebouw zitten van pakketjes waar voorheen ook het businesspoint zat. dat businesspoint is echter opgeheven en verplaats naar een winkel aantal kilometer verderop. Gaan we daar de pakketjes wegbrengen gebeurd regelmatig dat ze direct in een wagen van PostNL gaan en die achter ons aanrijd terug naar ons kantoorgebouw en dus in het gebouw ernaast de pakketjes weer aflevert voor verdere verwerking...

 

Maar daar pakketjes afleveren of dus afhalen is absoluut niet mogelijk...

 

webcare account van Postnl https://twitter.com/PostNLWebcare blijkt overigens ook opgeheven te zijn (Suspended)

Link naar reactie
  • 0

O dat ken ik... ik werk in het buitengebied en ik maakte vaak gebruik van de "service" dat PostNL pakketjes bij ons op haalt. Dit kost 2 euro ofzo. Dan hoef ik tenminste niet een in de auto te zitten naar het postka... de Bruna. Maar dat is nu zo aangepast dat ze zichzelf tot 21.30 geven om de pakketjes af te halen en te bezorgen. Het is 2 keer voorgekomen dat er rond 21.00 nog zo.n busje kwam en dat was de laatste keer dat ik op die manier spullen verzonden heb.

 

 

En wat ik ook niet snap, meestal komt er 2x perdag een postbezorger. 1x een busje met brieven dergelijke, en 1x een busje met pakketten. Terwijl dit eerder allemaal samen ging.

Link naar reactie
  • 0

Uiteindelijk vandaag aangetekend verzonden via een businesspoint.

Maar wel 3 keer op pad gemoeten dus voordat ik een bubbeltjes enveloppe van 150 gram kon versturen.

heb het ook nog nagekeken en zijn ook geen minimale afmetingen voor buitenlandse pakketjes dus dat had het probleem ook niet mogen zijn. Was gewoon stompzinnig PostNL gedrag dus.

Je moet dat ook niet gaan vragen bij een Bruna of supermarkt, die miepjes weten alleen de basics..

Het is natuurlijk pure armoede, maar postkantoren zijn er nu eenmaal niet meer.

Voor dit soort moeilijkere opdrachten moet je gewoon een businesspoint zoeken, hoe vervelend dat ook is...

(Bij ons zit deze tgenwoordig in de Formido, midden op het bedrijventerrein)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Vandaag voor de 4e keer van de rechtbank te horen gekregen dat ze een vonnis wéér een maand uitstellen. Dit is nu al de 4e keer dat ze dit doen. Elke keer weer een maand uitstellen. Hoe moeilijk kan het zijn om iemand te berechten op valsheid in geschrifte met kraakheldere bewijsvoering...

 

mikewise freelance in vormgeving.

Link naar reactie
  • 0

Vandaag voor de 4e keer van de rechtbank te horen gekregen dat ze een vonnis wéér een maand uitstellen. Dit is nu al de 4e keer dat ze dit doen. Elke keer weer een maand uitstellen. Hoe moeilijk kan het zijn om iemand te berechten op valsheid in geschrifte met kraakheldere bewijsvoering...

 

Kan me je irritatie levendig voorstellen. Is mij ook een keer overkomen, kreeg ik keer op keer een brief met de mededeling dat vanwege de vakantie van de rechter de uitspraak werd uitgesteld. Ik geloof dat de goede man bij elkaar wel 6 maanden op vakantie is geweest....

 

Maar uiteindelijk telt het resultaat en dat was in mijn geval gelukkig positief.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Vandaag voor de 4e keer van de rechtbank te horen gekregen dat ze een vonnis wéér een maand uitstellen. Dit is nu al de 4e keer dat ze dit doen. Elke keer weer een maand uitstellen. Hoe moeilijk kan het zijn om iemand te berechten op valsheid in geschrifte met kraakheldere bewijsvoering...

 

Maar uiteindelijk telt het resultaat en dat was in mijn geval gelukkig positief.

 

Ik heb groot vertrouwen in eenzelfde resultaat voor deze zaak. Dat houdt het nog een beetje spannend. Maar 6 maanden.. ik hoop niet dat het zolang duurt. De factuur die open staat is al van februari dit jaar.

 

Volgende irritatiepunt van vandaag... mn airport van mn imac doet het altijd slecht na 11.30. Internet valt om de haverklap weg. Zometeen een conference call over Skype en ik hou mijn hart vast. Mn macbook heeft gewoon volledig bereik.

 

Echt een dag om eigenlijk de boel de boel te laten en lekker de frustratie eruit te trappen op de mountainbike...

 

mikewise freelance in vormgeving.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.