• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Hoi Sandra,

Bij lading uit Azie komt het heel vaak worden dat de lading zonder pallets wordt verscheept. Vaak doen leveranciers deze niet eens meeleveren. Dit omdat zij of jij dan meer zeevracht moeten betalen alsmede dat een pallet ook geld kost. Als het dan in Rotterdam aankomt wordt het door de loods op pallets gezet voor hun gemak. Echter moet de vrachtwagen chauffeur het vervolgens in zijn wagen "afstapelen". Als je de pallet dan wel hebben dan worden daar dit soort bedragen voor gevaagd. Is leuke handel daar een pallet minder dan 5 euro kost. Als je dit wilt voorkomen moet je je leverancier vragen om eea op pallets aan te leveren en dan met krimpfolie eromheen laten verschepen. Dan weet je zeker dat het op pallets staat. Altijd wel een rekensom met de evt extra zeevracht kosten maken en evt het schade risico inschatten wat bij losse dozen verschepen toch wat hoger ligt!

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de uitleg. Ik kan me voorstellen dat ze het zonder pallets in container zetten (efficiënter vullen), alleen zou ik denken dat je het tijdens het overstapelen / uitsorteren meteen op pallet kan zetten, is ook makkelijker om het dan in vrachtwagen te doen. Maar wel mazzel dan dat ik het nooit los heb ontvangen....Ik heb het inmiddels ontvangen gelukkig, netjes op pallets. Wel had ik al 5 pallets klaar staan om terug te geven, ik dacht eigenlijk dat de betaling alleen maar voor het overstapelen is....

 

@Christine: gelukkig zijn de kralen wel nog in zakken verpakt. ;-) Hoewel de zakken niet altijd even sterk zijn....zie het al voor me, zodra je container open doet rolt het dan al eruit... :-\ ;)

Link naar reactie
  • 0

Pallets zijn niet al te duur rond de euro 5,- zijn deze zeker te koop. Dit soort pallets zijn vaak voor enkel gebruik dus hoeven niet te voldoen aan euro pallet eisen en hebben enkel het doel van eenmalig transport!

 

Verder ben ik het met je eens dat eea op pallets praktisch is maar het is vaak voor z'n bedrijf ook een manier wat extra geld te verdienen.

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Heerlijk die particulieren die zich uitgeven als bedrijf. Prima, maar dan heb ik wel je gegevens nodig voor een IB47 formulier, en dat vervolgens weigeren omdat hij en zijn 'collega' er nog nooit van gehoord hebben. Ook weigeren om de belastingdienst even te bellen om het te bevestigen. Schiet weer lekker op. Tijd voor een kerstvakantie denk ik.

Batterijen en Opladers voor telefoons.
Link naar reactie
  • 1

De afgelopen maanden flink bezig geweest met mijn fysiek herstel na een operatie in juli vorig jaar. Dus was al weer opgekropen naar 80% per week weer te kunnen werken. Kreeg ik afgelopen zondag een auto-ongeluk waarbij ik bij de A7 uit de bocht ben gevlogen en op de kop van de auto (dacht dat de bovenkant ook wielen had) ben beland. In eerst instantie bleek er weinig schade aan mijn lijf, wat sneetjes aan mijn linker hand van het glas van het raam wat kapot gesprongen was van de klap aan de bestuurderskant, maar voor de rest voelde ik me wel okay eigenlijk. Zondagmiddag nog voor de zekerheid langs de huisartsenpost gegaan en ook daar geen schade aan mijn wervelkolom. Toch nog de afgelopen dagen pijn ervaren aan de spieren, maar bovenal ook mijn linker hand en pols. Dus einde van de ochtend bij de huisarts weer geweest, waarbij mijn pols en duimmuis toch wel een grotere klap hebben gehad dan ik had gedacht en daardoor niet echt druk erop kan geven. Komende twee weken weer rustiger aan doen is het advies. Bah! Daar had ik nou net geen zin in.. Ook de hoofdpijnklachten door de spierspanning, nee, liever niet naar je collega masseur gaan, gewoon paracetamol slikken de komende dagen en rustig aan blijven doen. Daar zat ik niet echt op te wachten, was juist weer blij dat ik meer kon en mocht masseren! De auto die ik huurde van Greenwheels is dan ook wel total loss, wat dan ook wel weer een wonder is dat ik slechts hiermee eruit ben gekropen.

Daarnaast kreeg ik gisteren nog een brief van een onderzoek genaamd "Lifelines" (bevolkingsonderzoek in de provincie Groningen), waaruit bleek dat ze vanuit de ECG de indicatie hadden dat er iets zou zijn met de hartspier. Bij de huisarts blijkt die iets verdikt te zijn, en krijg ik weer een verwijzing naar de cardioloog. Ja, komt er ook nog even lekker bij hangen... Blijf er wel wat nuchter onder, het had allemaal erger kunnen aflopen, maar toch baal ik er wel allemaal van. Juist omdat het net zo lekker weer ging.

Link naar reactie
  • 1

Het ziet er naar uit dat ik maandag een vordering van een Ministerie van Justitie uit handen moet gaan geven aan een incassobureau.

Lijkt me alleen niet een goede partij om ruzie mee te krijgen. Eerst maar even vragen of onze advocaat dit een goed idee vindt.

 

In ieder geval weer flink balen, een incassobureau betekend een hoop ellende, klant kwijt en waarschijnlijk nooit de uitbetaling van de extra kosten.

 

Link naar reactie
  • 0

... en waarschijnlijk nooit de uitbetaling van de extra kosten.

 

Ik neem aan dat je de vordering uit handen geeft op basis van je algemene voorwaarden en dat je daarin geregeld hebt dat alle kosten van het incasseren op rekening van de debiteur komt. Waarom zou jij dat dan moeten betalen? Bij de zaken die ik heb meegemaakt werd de hoofdsom vermeerderd met de rente gestort aan de crediteur. Al het meerdere was voor de incasseerder.

 

Er wordt vaak wel een voorstel gedaan (betaling van de hoofdsom exclusief de kosten), maar als je daar als crediteur niet in mee gaat komen de kosten toch echt voor rekening van de debiteur. Maar je hebt gelijk, leuk is anders.

 

Je hebt het over het ministerie van veiligheid en justitie. Willen zij niet betalen (factuur betwist) of hebben ze nog niet betaald. Mijn ervaringen met de overheid is dat het lang kan duren maar dat het wel komt. Hebben ze je al uitgelegd waarom het geld nog niet op jouw rekening staat?

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Eerst hadden ze overgemaakt naar een verkeerde rekening en daarna beloofd het in orde te maken, nu reageerd er niemand meer al tig terugbelverzoeken en diverse onbeantwoorde emails.

 

De factuur is nooit betwist, sterker nog ze waren heel tevreden.

 

Ik heb door de jaren heen een aardige stapel van zaken waarin je een rechtzaak moet gaan voeren om de extra kosten te kunnen krijgen, de ervaringen van de advocaten is echter dat het vaak niet lukt om het te krijgen.

Link naar reactie
  • 1

Na lang zeuren en een betalingsperiode die 7 weken langer duurde dan was toegestaan is het gelukt om van het Arch moment een yes moment te maken. Ben blij dat de betaling van Justitie eindelijk is gedaan, zonder tussenkomst van een incassobureau.

Wel meteen aangegeven dat ook dit ministerie voortaan gewoon vooraf moet betalen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nu dus een mooi, creatief en zeer visueel concept (met een heldere boodschap) voor een bedrijfsfilm, dat voorlopig op de plank blijft liggen. Het duurde even om een antwoord met een besluit te krijgen, dus ik ben eigenlijk blij met het feit dat er een antwoord is gegeven. Maar het blijft jammer.

 

Een heldere, scherpe offerte neerleggen voor (creatief) maatwerk is bij video soms een kip en het ei verhaal: zonder concept/scenario kun je weinig uitrekenen, maar zonder offerte neemt niemand een besluit. In het vervolg maar eens iets anders aanpakken...

 

Misschien moet ik maar eens kijken of ik een passend bedrijf kan vinden bij dit concept :p

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 1

(bijna) 2 jaar terug een partnerschap gesloten met ander bedrijf waarbij die partners voor o.a. de ontwikkeling van nieuwe benodigde software zouden zorgen.

Na 2 jaar de conclusie moeten trekken dat die samenwerking mij niet bracht waar ik moest komen en dat belangrijkste onderdeel na 2 jaar nog niet klaar is en ook geen zicht is op oplevering daarvan.

Mede op basis daarvan moeten besluiten de samenwerking op te zeggen en helemaal van 0 af aan opnieuw te moeten starten.

 

alle webshops en andere onderdelen moeten beëindigen (of worden komende dagen gesloten) en hele bedrijf stil moeten leggen.

 

Hoop echter snel weer een yes moment te kunnen melden aangezien direct na besluit tot stilleggen een traject in start gezet is om helemaal van 0 af aan alles (op kleinere schaal) opnieuw te starten en op te bouwen. Maar moet dus opnieuw klantenkring enz. gaan opbouwen.

Link naar reactie
  • 1

Dat is inderdaad wel heel heftig, heel veel succes voor de komende tijd toegewenst!

 

Als ik het me goed herinner zat je met je opslag niet heel ver bij ons vandaan. Ik heb best wel wat ruimte over, mocht ik je kunnen helpen met de opslag van spullen dan wil ik dit best wel belangeloos (maar wel tijdelijk), voor je vrij maken hoor.

Link naar reactie
  • 0

Na 2 jaar de conclusie moeten trekken dat die samenwerking mij niet bracht waar ik moest komen en dat belangrijkste onderdeel na 2 jaar nog niet klaar is en ook geen zicht is op oplevering daarvan.

Mede op basis daarvan moeten besluiten de samenwerking op te zeggen en helemaal van 0 af aan opnieuw te moeten starten.

 

alle webshops en andere onderdelen moeten beëindigen (of worden komende dagen gesloten) en hele bedrijf stil moeten leggen.

 

Over welk onderdeel heb je het dan? Ben ik wel benieuwd naar.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Na 2 jaar de conclusie moeten trekken dat die samenwerking mij niet bracht waar ik moest komen en dat belangrijkste onderdeel na 2 jaar nog niet klaar is en ook geen zicht is op oplevering daarvan.

Mede op basis daarvan moeten besluiten de samenwerking op te zeggen en helemaal van 0 af aan opnieuw te moeten starten.

 

alle webshops en andere onderdelen moeten beëindigen (of worden komende dagen gesloten) en hele bedrijf stil moeten leggen.

 

Over welk onderdeel heb je het dan? Ben ik wel benieuwd naar.

andere onderdelen waren het ontwikkelde affiliate systeem waarin (de bedoeling was dat) we veel meer en geavanceerde promotie opties konden gaan bieden aan affiliates en flexibeler waren met vergoedingen (staffel vergoedingen met per product wisselende percentages). Dit onderdeel vervalt helemaal en komt in nieuwe systeem ook (waarschijnlijk) niet meer terug. zal kijken of ik met grote affiliate partij uit de voeten kan.

Verder hadden we een whitelabel systeem (nog wel beperkt kwa functionaliteit) waar (waarschijnlijk) niet meer terugkomt.

 

verder was dropshipping systeem voor een 50 tot 70% klaar wat dus ook van voor af aan opnieuw gemaakt moet worden.

 

Dat dropshipping/wholesale systeem is ook het eerste wat er nu opnieuw gebouwd wordt op dit moment. Wordt door de webbouwer momenteel heel erg hard aan gewerkt en begint er al goed uit te zien.

Hoop dit dus over niet al te lange tijd online te kunnen hebben en daarna te gaan werken aan het opnieuw online brengen van aantal consumenten shops. Moet enkel nog kijken of ik paar oude eerder gebruikte domeinnamen opnieuw zal gebruiken of dat ik voor volledig nieuwe domeinnamen ga kiezen.

 

Heb in elkgeval goede hoop dat ik binnenkort een eerste YES moment kan plaatsen na dit Aarch moment.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.