• 0

"Aarch!!" - deel je ondernemersleed hier!

Van het lezen van al die Yes-momenten word ik altijd blij, maar hebben jullie ook wel eens "Aarch!!" momenten? Momenten dat je het liefst direct wil verhuizen naar een onbewoond eiland?

 

Ik had het vanmorgen: we waren bezig om de laatste hand te leggen aan onze nieuwe webshop. Maanden werk in gestoken, veel testen mee gedaan. Hij zou vanmiddag op een vooraf aangekondigd tijdstip online gaan, dus ik dacht: ik test hem nog een laatste keer om zeker te zijn dat alles werkt.

 

Wat denk je, blijkt de complete winkelwagen het niet meer te doen. Vage foutmelding, heel de boel in de soep. Na uren zoeken nog de oorzaak niet gevonden. Aaaaarch!!

 

Niet te geloven, wat een ellende. Als een speer collega's erbij geroepen, contact gezocht met de softwaremakers... op het allerlaatste moment kwam de oorzaak boven water: een klein stukje foute code was de oorzaak van het leed.

 

Het is dus uiteindelijk op het nippertje toch goedgekomen, maar wel met de hakken over de sloot zeg. Nu de website na al die maanden eindelijk online is gegaan is voor ons dan weer een gigantisch Yes-moment. ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Vandaag voor de tweede keer KPN op bezoek gehad voor de glasvezelaansluiting. Ze zien nog steeds het licht niet, ofwel de aansluiting is nog niet geactiveerd door de netwerkbeheerder (had ik ze overigens al telefonisch gemeld maar ze wilden perse een monteur langs sturen die dat dan zelf zou kunnen constateren). Deze ging dus onverrichterzake weer weg nadat ik mijn halve kamer had verbouwd om hem zijn kabeltjes te kunnen laten leggen.

Enfin, was weer een aantal uren nutteloos bezig dus. Ik laat ze pas weer komen wanneer ik zelf "het licht heb gezien" om in hun terminologie te blijven. Driemaal is scheepsrecht?

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

 

 

Vandaag voor de tweede keer KPN op bezoek gehad voor de glasvezelaansluiting. Ze zien nog steeds het licht niet, ofwel de aansluiting is nog niet geactiveerd door de netwerkbeheerder (had ik ze overigens al telefonisch gemeld maar ze wilden perse een monteur langs sturen die dat dan zelf zou kunnen constateren). Deze ging dus onverrichterzake weer weg nadat ik mijn halve kamer had verbouwd om hem zijn kabeltjes te kunnen laten leggen.

Enfin, was weer een aantal uren nutteloos bezig dus. Ik laat ze pas weer komen wanneer ik zelf "het licht heb gezien" om in hun terminologie te blijven. Driemaal is scheepsrecht?

 

Driemaal slechts? Bij mijn pappie kwamen ze 12 keer, inclusief het leggen van een nieuwe kabel door de tuin. Mijn opmerking dat het modem stuk was vond bij monteur 1 geen gehoor. Wel bij monteur 12, die zei "het modem is stuk". Maar ik moet wel zeggen, mijn vader had sindsdien de telefoonaansluiting in de kelder, niet meer in de kamer.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bij ons is KPN een keer langsgeweest, hebben we met 3 man zitten wachten (Net na verhuizing, we waren bezig in de loods en kantoor.) Deur van 3.5 meter hoog en 5 meter breed stond wagenwijd open, was midden zomer namelijk.

 

Einde van de dag waren ze nog niet geweest. Keken we in de brievenbus (Ze moesten langs de open deur!!!) Zat er een briefje in dat we niet aanwezig waren en dat ze bellen voor een andere afspraak.

Link naar reactie
  • 0

Einde van de dag waren ze nog niet geweest. Keken we in de brievenbus (Ze moesten langs de open deur!!!) Zat er een briefje in dat we niet aanwezig waren en dat ze bellen voor een andere afspraak.

 

LOL, dat doet me denken aan 40 jaar geleden toen de deurbel van mijn ouderlijk huis stuk was en de woningbouwvereniging iemand langs zou sturen om dit te fixen. Die kwam ook niet opdagen. Dag later gebeld: "Er is wel degelijk iemand bij u langs geweest die heeft aangebeld maar u deed niet open".

 

Ach, ik ben nu eenmaal beter met slangen dan met kabeltjes dus ik zal braaf wachten tot de glasvezel in werking wordt gesteld ;)

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

..... even stoom afblazen.

 

Ziggo kondigde vorige week aan dat ze vandaag de hele dag 'werkzaamheden in mijn regio uitvoeren' en dat dit storingen tot gevolg zou kunnen hebben. Ik vraag me af waarom ze Ziggo Zakelijk klanten zo moeten kwellen. DOE DAT LEKKER 'S NACHTS!!!!!

 

We zitten met een deadline en moeten GROTE bestanden versturen. Wetransfer, eigen FTP, ... alles loopt vast omdat de verbinding steeds even wegvalt. Fijn dat Ziggo met haar klanten mee denkt.

 

Dacht dat dit zou opluchten, maar helpt niks. Heb nog de pest in.

Link naar reactie
  • 0

Al bijna twee maanden bezig met een opdracht voor een VVE, alles verloopt via mail, is duidelijk een persoon die alles moet overleggen met de achterban.

We komen ook tot niks concreets, ik heb al aangeboden langs te komen.

 

Krijg ik gisteren een mail als antwoord op mijn offerte, een tegenvoorstel, het tegenvoorstel kwam neer op een korting van 32%, en over de betalingstermijnen werden we het nog wel eens.

 

Toch maar netjes teruggemaild dat er geen korting meer in zit en de voorgestelde betalingstermijnen blijven staan zoals geoffreerd.

 

Link naar reactie
  • 0

Dat kun je natuurlijk ook tegengaan door eerder te stellen dat je telefonisch contact wenst of persoonlijk contact eist. Een opdracht zonder marge laten lopen is misschien niet eens zo erg.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

klopt Highio,

 

Persoonlijk contact eisen zou het dan geworden zijn, 6 augustus al aangeboden langs te komen, en dan krijg ik als antwoord dat ze een offerte willen.

 

Het kan nu nog wel een week duren eer er een antwoord volgt, wordt het een afwijzing, dan is het zo.

Ik ben niet geloofwaardig meer als ik 32% korting kan weggeven, op een uitgebrachte offerte.

Link naar reactie
  • 0

klopt Highio,

 

Persoonlijk contact eisen zou het dan geworden zijn, 6 augustus al aangeboden langs te komen, en dan krijg ik als antwoord dat ze een offerte willen.

 

Het kan nu nog wel een week duren eer er een antwoord volgt, wordt het een afwijzing, dan is het zo.

Ik ben niet geloofwaardig meer als ik 32% korting kan weggeven, op een uitgebrachte offerte.

 

Als je toch voet bij stuk zou willen houden zou ik zelfs overwegen de offerte in te trekken.

Link naar reactie
  • 0

Kan dat zomaar? Mag je zomaar een offerte in trekken?

Zolang die niet geaccepteerd is, ja hoor.

 

Zei degene die een klant voor de rechter daagde omdat deze op de valreep zijn aanbod introk :P (flauw ongenuanceerd grapje)

 

Burgelijk wetboek 6:219

1.

Een aanbod kan worden herroepen, tenzij het een termijn voor de aanvaarding inhoudt of de onherroepelijkheid ervan op andere wijze uit het aanbod volgt.

2.

De herroeping kan slechts geschieden, zolang het aanbod niet is aanvaard en evenmin een mededeling, houdende de aanvaarding is verzonden. Bevat het aanbod de mededeling dat het vrijblijvend wordt gedaan, dan kan de herroeping nog onverwijld na de aanvaarding geschieden.

3.

Een beding waarbij één der partijen zich verbindt om, indien de wederpartij dit wenst, met haar een bepaalde overeenkomst te sluiten, geldt als een onherroepelijk aanbod.

 

Ligt er dus aan hoe je je offerte opstelt. In mijn offertes staat een omschrijving van wat ik lever, tegen welk bedrag en meestal hoe lang de offerte geldig is. Bij elkaar is dat genoeg voor een onherroepelijk aanbod en kan ik die dus niet intrekken.

 

Zie ook dit artikel.

Link naar reactie
  • 0

Had mijn post kort daarna al genuanceerd.

 

Je uiteenzetting is helemaal juist.

 

Zelf maak ik offertes juist herroepelijk. Of je offertes herroepelijk moet maken of niet hangt af van de situatie.

 

 

Denk bijvoorbeeld aan de volgende gevallen.

 

- Heb je 1 exemplaar van hetgeen je een prijsopgave (met bijvoorbeeld een inruil) voor moet maken, is het altijd handig dat je je offerte kunt herroepen dan wel intrekken. Stel nadat je de offerte hebt gedaan dat er een klant binnenkomt en gaat meteen akkoord met dezelfde prijs, dan wil je toch die deal kunnen maken zonder risico te lopen dat je de offerte niet kunt nakomen.

 

- Spreek je iets af iets te doen binnen een bepaalde termijn in een offerte en voordat je reactie hebt krijg je een volgende klus (die wellicht beter betaald) en zijn de twee klussen niet te combineren. De tweede klant gaat anders misschien op zoek naar een ander als je niet meteen toezegt, terwijl het niet eens zeker is of de eerste offerte geaccepteerd word.

 

Als je beperkt bent in tijd en leverbaarheid zou ik altijd de mogelijkheid om een offerte te kunnen herroepen open laten.

 

Link naar reactie
  • 0
Spreek je iets af iets te doen binnen een bepaalde termijn in een offerte en voordat je reactie hebt krijg je een volgende klus (die wellicht beter betaald) en zijn de twee klussen niet te combineren. De tweede klant gaat anders misschien op zoek naar een ander als je niet meteen toezegt, terwijl het niet eens zeker is of de eerste offerte geaccepteerd word.

 

Als je beperkt bent in tijd en leverbaarheid zou ik altijd de mogelijkheid om een offerte te kunnen herroepen open laten.

 

Als ik afspraken maak kom ik die ook na. Ik schrijf dus geen offerte uit met beloftes dat ik iets kan leveren op een bepaalde termijn om vervolgens te zeggen 'ja jammer iemand anders was eerder en betaalt beter dus je hebt pech'. Daarnaast kun je door een geldigheidsperiode op te nemen best wat te sturen en is een aanbod dat beperkt geldig is een standaard psychologisch middel om mensen over de streep te trekken. Denk maar aan de 'op=op' en 'alleen vandaag' kreten.

 

Gezien de vorige reactie wel een interessant onderwerp de vrijblijvendheid van offertes. Misschien kan een mod de reacties hier even afsplitsen in een apart draadje 'offertes vrijblijvend of bindend'.

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk moet iedereen zijn eigen afweging maken en is ieder bedrijf anders. In sommige markten/situaties komt het echter voor dat je meerdere offertes uitschrijft om slechts een enkele opdracht binnen te kunnen krijgen, dan komt het ook wel eens voor dat je er wel een af moet zeggen, ook al zou je alles willen doen.

 

Mijn post waarin ik intrekken voorstelde was ook trouwens meer bedoeld als psychologisch middel in de geschetste situatie.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Vandaag de bus terug van de APK, was even slikken, 660 euro voor 2 banden, 2 remblokken en een uitlaat.

 

Das effe slikken op een regenachtige dinsdag! Ik had nog ewl een goedkoop adresje gehad. Ook een lid van het forum ;)

 

Danny

 

T is waarschijnlijk een diesel auto.

 

Dus

 

50 euro apk

40 euro 2 banden

30 euro remblokken

50 euro uitlaat (misschien 20 euro als er een gaatje in zit , gwn lassen en klaar. Of een deel kopen en erop laten lassen 50 euro)

-----------------------------

tot: 170 euro.

 

Verschil van +-500 euro.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 1

Het is inderdaad een diesel (sprinter D310)

 

Maar ik shop niet, ik zit al 12 jaar bij dezelfde garage en ben zeer tevreden.

 

Er zijn natuurlijk wel wat meer ksoten dan alleen de materialen, ze moeten er ook onder gezet worden, schijven vervangen, remblokken erop en vergeet niet dat de banden afgevoerd moeten worden.

 

De utilaat had geen gaatjes, hij was op het dikke stuk gescheurd en was na 12 jaar ook gewoon op.

 

De prijs was schrikken, maar vondt het niet te duur.

 

Bovendien een nette BTW bon en een ondernemer die gewoon kan leven. ;)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.